Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 106 innen
bank
24%
anbefaler
DNB Bank

"Kundebehandling for bedrift"

Omtale om DNB Bank skrevet av Bogdan for 30.10.2019 11.54

DNB Bank har totalt 338 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling for bedrift"

Lang og uansvarlig oppfølgning av saksbehandlere. Når de først tar i saken din så må du vente en uke for hvert svar via email. Og ikke nok med det, altfor lang tid for å få konto for å legge inn aksjekapital... Venter ennå. Skal skrive omtale rett etter jeg har fått konto og etter jeg får bekreftelse for å legge inn på altinn registeret.. Ventet i en mnd for konto. Til og med etter å ha sendt alt nødvendige.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 10.04
Hei Bogdan!

Takk for tilbakemeldingen! Så lang tid skal det selvfølgelig ikke ta så her må det være noe som ikke har gått helt som det skal. Fint om du logger inn i nettbanken og starter en chat der, slår på tråden til oss på 915 04800 eller sender en melding fra postkassen i nettbanken slik at vi får gått dette opp!

/Jørgen
Bytt.no
"Kundebehandling for bedrift" skrev Bogdan om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Bogdan og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mellomfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

DnB var min første bank og jeg har holdt meg til dem hele livet, også førte mine barn til denne banken. Men det DnB vi hadde på 80- og 90-tallet er milevis fra den banken vi har i dag. DnB i dag har distansert seg og fjernet seg så langt fra kundene at de har gjort seg utilgjengelige. Mobilappen deres måtte jeg avinstallere, for etter "forbedrende oppgradering" ble den ubrukelig. Forsikringstilbudet deres er et kapittel for seg selv, kort summert så fikk jeg flyttet alt jeg hadde av forsikringer over til et bedre selskap. Jeg skulle gjerne ha gjort det med bankkontoene også, men ut fra hva jeg leser av anmeldelser fra andre så er hver eneste bank her i landet ubrukelige. Så jeg ser liten vits i å flytte fra en dårlig bank til en som er like dårlig pr. i dag, men jeg holder øyne og ører åpne.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.27
Hei Sessa!

Takk for tilbakemeldingen! Som du sier har det skjedd mye de siste førti årene. I løpet av denne tiden dukket de første bankkortene med magnetstripe og pin opp, internett ble allemannseie og smarttelefonen har de fleste med seg overalt i dag. De fleste har for lengst gått bort fra kontofon, kontanter og brevgiro. De siste årene har vi lansert tjenester som Vipps, en flunkende ny mobilbank med stadig økende funksjonalitet, Puls og du kan nå betale ved å tæppe kortet ditt på terminalen.

Selv om disse tjenestene har gjort at behovet for bankkontor har minsket er våre rådgivere likevel mer tilgjengelig enn noen gang. Faktisk kan du snakke med oss akkurat når du vil. Vi er døgnåpne så dersom du slår på tråden til oss på 915 04800 eller starter en chat i nettbanken så treffer du alltid en rådgiver som er klar til å hjelpe deg med alt du måtte lure på!

På forsikringsfronten skjer det også mye nytt. DNB forsikring har fusjonert med Sparebank1 forsikring og sammen skapt Fremtind. Er du interessert så ta gjerne kontakt så lover jeg at vi skal gi deg et godt tilbud! :)

Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lavmål av kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde gjennom mange år. Fungerer greit på det jevne, men yter lite ekstra om man ikke utfordrer dem. Skuffende. En stor mastodon som viser lite individuell interesse.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.25
Hei!

Takk for tilbakemeldingen! En av de tingene vi jobber med er nettopp det å se våre kunders behov og tilby de beste produktene på et individuelt nivå. Dersom du ikke har fått dette er det selvfølgelig veldig trist. Start gjerne en chat med oss eller slå på tråden til kundeservice dersom du føler at det er noe du mangler eller ønsker så skal vi selvfølgelig gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ikke bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt DNB fra når det var postbanken og videre til DNB når de ble slått sammen. Forferdelig mye trøbbel med både app, nettbank, betaling og appen har problemer ca annen hver dag. Etter alle årene jeg har hatt DNB har jeg nå byttet bank.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.23
Hei Henrik!

Takk for din tilbakemelding! De siste årene har vi jobbet hardt med utvikling av våre digitale tjenester. Vi har blant annet lansert en ny mobilbank som stadig får mer funksjonalitet og jobber kontinuerlig for å sikre driftstabilitet. Leit å høre at du har valgt en annen bank. Skulle du vurdere bankbytte igjen ved en senere anledning så står vi klar med åpne armer for å ønske deg velkommen tilbake. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil i nettbanken har blitt en vane"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fornøyd med DNB, men så ofte som dere har problemer med nettbanken er et gigantisk minus. Det at man ikke får brukt kortet/satt inn penger på brukskonto når man skal handle mat, er på reise og lignende skal ikke skje i det hele tatt. Det er utrolig frustrerende og vi kommer til å finne en bank hvor dette ikke skjer, og hvertfall ikke så ofte som hos dere.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.23
Hei Tobias!

Helt enig i at dette ikke skal skje. Vi ruster opp våre IT-systemer og jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å bedre funksjonalitet og unngå situasjoner hvor ting ikke fungerer som de skal. Som Norges største bank er det veldig mange som blir påvirket når vi opplever feil og det tar vi selvfølgelig svært alvorlig. Dette er derfor et tema med høy prioritat hos oss!

/Jørgen
DNB Bank har totalt 338 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR