Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundekontakt til strykkarakter

Omtale av  Toto

Umulig å komme i kontakt med. 30 foran deg i køen!! Chatroboten finner man ikke. Feilstavede ord i mobilbanken. Det skrives "Fortsett"..ikke "Forsett". (s 3 i mobilbanken)

Svar fra DNB Bank
07.05.2021 08:51

Hei! Noen ganger er det mange som ønsker å prate med oss samtidig, og det kan medføre lengre ventetid enn normalt på telefon. Har du mulighet for å logge deg inn i nettbanken så kan du starte en chat med oss derfra :) Da vil du fort komme i kontakt med våre rådgivere. Når det gjelder feilstavelse i mobilbanken å setter vi pris på at du gjøre oss oppmerksomme på dette! Jeg skal ta det med videre :) /Ann-Kristin

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig/dyre betingelser og lange ventetider

Omtale av  Christian

Det tar evigheter å få tak i kundebehandlere. Jeg merker meg at telefonsvareren deres takker meg for tålmodigheten, men det er dessverre ikke det jeg ønsker fra banken min.

Svar fra DNB Bank
03.05.2021 14:12

Hei. Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse når du forsøker å få tak i oss. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Husk at du også kan chatte med oss, hvor ventetiden normalt er kortere, og at du også kan sende oss meldinger fra postkassen i nettbanken. /Nina

Totalt sett elendig

Omtale av  Tore

Jeg er så lei DNB og kommer til å flytte hele kundeforholdet. Fikk anbefalt dnb når jeg startet bedrift og har holdt ut et helt år. Hver gang jeg åpner nettsiden eller appen holder jeg på å klikke. Brukergrensesnittet på alle deres plattformer må virkelig være noe av det minst intuitive og elendigste som finnes på hele internett. Appen for privatbank har jeg enda til gode å få logget meg inn på fordi «det kan være noe rusk i maskineriet»... det går rett å slett ikke an å logge seg inn😂 hysterisk egentlig. I tillegg må jeg alltid bruke 5-10 minutter på å lete etter de menyene jeg trenger når jeg bruker bedriftsappen. Halvparten av knappene fungerer ikke og sender deg bare til startsiden og på toppen av det hele så har jeg stort sett fått elendig behandling av kundeservice og rådgivere på finansavdelingen. Nå er det nok for meg, takk og farvel drittbank!

Incompetent and disrespectful customer service

Omtale av  Jorge

I have been a happy DNB customer since 2012, which I use for personal and company affairs. I have also almost never used their customer services. I have never had a delayed payment or any other issue with DNB or any other bank. When requesting for a finansieringsbevis recently (for a loan to a new house), the person handling the case denied us the loan with a grin as if our request was completely absurd. She failed to look at our complete financial situation, she simply multiplied our salaries x 5, said “No” and almost laughed at us like we cannot multiply. Our wealth is accumulated in our companies (accounts in DNB), they promised 2-3 days and took them 1 month (when I asked for status) to verify one company only, i.e. only part of the job was done. This is incompetence at its best, but worst of all complete lack of respect for their customers. Competitors took less than 1 week without access to our accounts. Investment in DNB is sold, process to move to other banks is initiated. My advice, stay far away from DNB.

bsu start

Omtale av  Terje

dårlig informasjon om at bsu start ikke gir skattefradrag. Banken bør bytte navn på konto, og ikke kalle det noe med bsu.

Svar fra DNB Bank
04.05.2021 10:25

Hei. Takk for din tilbakemelding. Vi har gjennom de siste årene forsøkt å tydeliggjøre forskjellen på BSU og BSU start bedre på våre nettsider og i teksten som fremkommer i nettbanken når man åpner konto. Jeg har videreformidlet ditt forslag om navneendring, og håper forskjellen på kontoene vil bli enda tydeligere fremover. /Nina

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Skrev tidligere

Omtale av  Frank

Leste om en som skrev at han ikke hadde lån og alt var både fryd og gammen. Jeg har ikke hatt lån på mange herrens år, bruker ikke bensindel(finnes bedre) , er kunde ene og alene fordi når man ringer hjelpenummeret får jeg alltid hyggelige svar. I Fredrikstad var det også god service noe dere i DNB misforsto tidligere. Dette negative gjelder Sarpsborg ene og alene.

Svar fra DNB Bank
28.04.2021 13:03

Hei, Frank. Takk for tilbakemelding :) Kjekt å høre at du får hyggelige svar når du ringer oss, men om du har hatt en dårlig opplevelse på bankkontoret beklager vi for det. Håper og tror at vi retter opp inntrykket neste gang du er i kontakt med oss på der. /Even

God på det meste, men klare forbedringsmuligheter

Omtale av  Thomas

Nettbank: Blant de mer gjennomførte, og blir stadig mer stabil. Mobilløsninger: Kontinuerlig forbedringer. Stor forskjell i dag i forholdt til et år siden. Aksje og fond: Bra til fond, middel på aksjer. Hjalp stort med siste priskutt, men fremdeles noe å gå på. Kort. En av få som har bilde på kortet fremdeles. Noe gebyrer men ikke avskrekkende. Sparing. En av de dårligste. Første til å sette ned sparerente og siste til å sette opp. Generelt lave satser. Bruk fond om du har penger her. Rådgivning og support.. tja.. OK? til nød? Har ikke lån her så kan ikke kommentere det.

Svar fra DNB Bank
27.04.2021 17:23

Hei Thomas! Vi jobber stadig med utvikling for at våre løsninger og kundeservice skal bli bedre i fremtiden, og takker for en meget konstruktiv og nyttig tilbakemelding. Ønsker det en super dag! /Ann

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR