Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
143
av 147 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"Veldig fornøyd, men litt trege til å sette ned renten."

Omtale om DNB Bank skrevet av Tor for 13.03.2020 20.03

DNB Bank har totalt 443 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd, men litt trege til å sette ned renten."

Super kundebehandling. Veldig flinke til å finne riktige løsninger for deg.

Bytt.no
"Veldig fornøyd, men litt trege til å sette ned renten." skrev Tor om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Tor og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyre, dårlig nettbank og ok kundeservice, så lenge du har milliongjeld"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde hos dnb i alle år, med boliglån. Har hatt fast kunderådgiver som ved alle kontaktpunkter har svart med "ha en fin dag". Smileys og greier. Har nå solgt min bolig og har kun lønnskonto i dnb. I prosessen med å innfri lånet mitt har kunderådgiver vært svært frekk og nedlatende og svart med enstavelsesord osv. Er tydeligvis ikke verdt noe som helst uten milliongjeld. Stikker til annen bank. See ya never!

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15.02
Hei Kristian!

Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at du sitter igjen med dette inntrykket etter oppgjør av lånet ditt. Sånn skal det selvfølgelig ikke være og det må jeg bare beklage. Dessverre får vi ikke muligheten til å undersøke dette nærmere her, men send oss gjerne en tilbakemelding fra postkassen i nettbanken din så får vi muligheten til å gå det opp. Ellers fint å høre at du har hatt gode opplevelser med kundeservice hos oss helt frem til dette. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :)

/Jørgen
Chouaib B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Norges verste bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen ord kan beskrive hvor misfornøyd jeg er med DNB. Jeg har hatt over 1000000 dårlige erfaringer at jeg ikke orker å skrive den her. Dårlig app, kundeservice, tjenester. Anbefaler sparebanken, siden jeg byttet til dem så har alle mine problemer stoppet. Jeg hadde angst hele tiden når jeg ringer DNB.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15.01
Hei!

Takk for at du skriver til oss! Leit å høre at du har en dårlig erfaring med oss. Det er vanskelig å kommentere noe utover det ut fra det du skriver. Dersom du har lyst til å gi oss en mer utfyllende tilbakemelding så hadde vi satt stor pris på om du ville sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Da vil vi få muligheten til å gå opp dette og forsøke å gjøre det bedre i fremtiden. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble automatisk trukket noen hundrelapper for årskort visa uten at jeg hadde fått brev i posten ifra tidligere om det på en brukskonto som er sjelden brukt. Dnb sa dem hadde sendt ut brev om det, men at det da ikke hadde kommet frem. Kontoen ble automatisk trukket i minus å fikk etter noen uker inkassovarsel med purregebyr ifra lindorff. Purregebyret ble slettet etter at jeg tok kontakt med Dnb om saken. Det er bra frekt ifra Dnb å automatisk trekke uten godkjenning fra kunde for deretter å sende saken videre til lindorff for å kreve inn penger som dem allerede har stjelt uten samtykke.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15.00
Hei Ole!

I kortavtalen du signerte da du bestilte kortet vil du se at årspris for kort trekkes første virkedag i året. Du får ikke noe varsel om at dette trekkes utover det. Det trekkes altså på et tidspunkt som er fastsatt. Dersom det ender med at konto blir overtrukket så sendes det ut varsel om dette. Det er leit å høre at du ikke mottok dette, men godt at du tok kontakt med oss så vi fikk ordnet opp i det. Videre kan du når som helst avslutte kortet ditt og får da selvfølgelig tilbake årsgebyret for den resterende perioden av året, men du er nødt til å ta kontakt med oss for at vi skal vite at du ønsker å avslutte kortet. Så lenge du ikke har avsluttet kortet vil årsgebyr trekkes som normalt første virkedag i året.

/Jørgen
Sindre N. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hevdet de skulle matche akademikervilkårene, men..."
4 syns denne omtalen er nyttig

DNB har tatt mål av seg at de skal matche akademikervilkårene Econa har med Danske Bank. Jeg fikk en rentejustering som gjorde at det plutselig var en del differanse mellom min egen rente og veiledende rente gjennom akademiker-avtalen. Det kunne DNB selvsagt matche, men de fikk det dessverre ikke med på inneværende månedskjøring hevdet de, så måtte saken videre til behandling +++ Resultat: det tok 3 måneder før jeg igjen var ajour med akademiker-renten. Jeg forhørte meg litt med en systemforvalter jeg kjenner som sitter tett på kjernesystemene på banksiden i DNB. Han forklarte meg at en rentejustering man legger inn i dag er oppdatert i morgen. Hvordan DNB, "digitalbankens mester," da kan bruke 3 måneder igjen få meg ajour er for meg en gåte (og kommersielt sett særdeles innbringende for dem som bank). Å si at DNB tar mål av seg å matche akademikerne sine vilkår, er jo i beste fall kreativ markedsføring. Jeg vil hevde de er direkte usant.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 14.59
Hei Sindre!

Dette er ikke noe vi markedsfører oss med. Dersom du har fått et bedre tilbud et annet sted er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss så vil vi se på muligheten for å gi deg et like godt tilbud. Det vil likevel alltid være en individuell vurdering som må gjøres utfra økonomi og sikkerhet. Hva som er grunnen til at det tok tid å få justert renten er vanskelig å si uten å få sett på selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800 eller send en melding fra postkassen i nettbanken så vil låneavdelingen vår kunne undersøke det og gi deg et utfyllende svar på det. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
DNB Bank har totalt 443 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR