Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.5
1 304 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 304 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
57
128
942
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig på rente men har de beste bankløsningene

Omtale av  Isabel

Har flyttet mye mellom ulike banker, har valgt å ha boliglånet i annen bank på grunn av rente men som daglibank, nettbank o.l er DNB overlegne så vi flytter tilbake.

Svar fra DNB Bank
31.07.2023 16:39

Hei! Så koselig å se! Tusen takk for flott tilbakemelding! /Vinjar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vipps

Omtale av  Shujac M

Klarer ikke å Vippse til privatkontoer kunne dere ha fielder det 41573

Svar fra DNB Bank
25.07.2023 20:51

Hei! Om du har problemer med Vipps vil jeg anbefale å kontakte Vipps kundeservice på telefon 22 48 28 00. Om du tror det er feil med konto kan du kontakte kundesenteret her i DNB på telefon 915 04800, eller via chat i nettbank, så kan vi se nærmere på det. /Frida

Ingnorerer kundenes ønsker

Omtale av  Arne

DNBs motvilje mot ApplePay, skyldes selvsagt deres sterke interesser i Vips, som delvis er en konkurrent til ApplePay. Men når kundene ønsker begge deler, er det både uhøflig og arrogant å holde seg for ørene og se bort. Man vinner ikke fram med å lage egne monopol. Så skaff konto i feks. Nordea, eller bytt bank du også, så de får kjenne på forbrukerkravet, og kanskje lytter.

Svar fra DNB Bank
22.07.2023 22:49

Hei og takk for tilbakemelding. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Betina

Totalt distansert seg fra kunden, kaputt chatrobot. og generelt vondt å nå kontakt

Omtale av  Brrr

De oppgir ikke sitt telefonnnummer på siden og vil ha alt igjennom en chatrobot som ironisk nok har fått et finsk navn da den ikke forstår norsk. Du sier hva det gjelder som forsikring, betaling, utsettelse, regning, og robotten svarer uansett tilbake "vil du tegne forsikring" og du skriker Neeei! Vil du snakke med noe annet enn en lokal megler i DNB Eiendom er det ikke mulig. Vil du melde kredittkortet tapt eller noe annet så er det chatroboten du må sloss med. Utprint på forsikringsbevis på en hund mangler blant chipsnummer, navn, kun kjønn ikke så greit om du har flere hunder og skal vise dette til eksempel en veterinær. Meldinger fra kommer delvis på mail, og skjelden på brev, Men noe kommer aldri av beskjeder. Har noen på DNB virkelig prøvd chatroboten før de sa opp sentralbordet og dermed distanserte seg totalt fra kunden? Jeg har som sønn av ei avdød logoped ett godt tydelig norsk helt uten dialekter, og har et bra ordforåd så jeg kan prøve nye ord til chatroboten, men ordforådet er ubrukbart. En hund forstår rundt 150 ord, men denne roboten forstår trolig langt under halvparten. Dette er banken som ikke vil ha kontakt med sine kunder og bevist distanserer seg.

Svar fra DNB Bank
23.07.2023 13:04

Hei! Først og fremst, så leit å høre at det er så mye du ikke er fornøyd med i DNB og at du har fått et dårlig inntrykk av banken. Det håper jeg vi kan rette opp i. Ser du skriver at du har hatt problemer både med chatboten i nettbanken og taleportalen på telefon. Både i chatboten og i taleportalen kan du skrive/si "kunderådgiver" for å bli satt videre til et menneske. Der har vi mange rådgivere som sitter klare for å hjelpe deg. Vi har vanligvis lite til ingen kø på chatten. Om du fortsatt har noe du lurer på vil jeg anbefale å gi chatten i nettbanken et forsøk til (og bli satt videre til rådgiver), eller ringe inn på telefon 915 04800 og si "kunderådgiver", så vil vi kunne hjelpe deg med det meste. Ønsker deg en fin dag! /Frida

God service og gode betingelser

Omtale av  Anders N

Meget fornøyd med min kontaktperson i DnB. God service på både telefon og mail. Ikke klart å få bedre betingelser (les lånerente) hos andre banker.

Svar fra DNB Bank
22.07.2023 22:45

Hei Anders! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det er kjempe kjekt å høre at du er fornøyd :-) Ønsker deg en god helg! /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Bytter bank etter over tretti år hos Bergen Bank/DNB

Omtale av  Hege

Elendig oppfølging og kompetanse på lånesøknad, bortrotede papirer, umulig å få tak i folk, manglende evne til å ta inn en situasjon som ikke var A4 i forhold til beregningsmodellen fører jeg til at jeg etter over 30 år i banken nå tar grep for å bytte bank både for bedrift- spare- og personkonto.

Svar fra DNB Bank
15.07.2023 22:48

Hei Hege! Det er veldig beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med lånesøknaden din og at du derfor har valgt å bytte bank etter så mange år hos oss. Vi har ikke tilgang til å se på saken her over bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice slik at vi kan se nærmere på behandlingen av søknaden. /Marthe

DNB gir f*** i kundene sine

Omtale av  Mentor S

DNB er Norges verste bank når det gjelder kundeservice og å være der for kundene sine. Denne banken følger ikke opp kundene på en profesjonell måte og er svært lite behjelpelig for kunder som trenger hjelp. De sier selv at "Verdiene nysgjerrig, modig og ansvarlig er vår ledestjerne. " Faktum er at DnB er er lite ansvarlige, feige og useriøse. Kunne ikke gi billån til bedrift fordi det måtte kjøpes fra en bilforhandler og ikke fra et firma. Styr unna! Er du bedrift og velger DNB gjør du en stor tabbe.

Svar fra DNB Bank
15.07.2023 08:39

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har ikke mulighet til å gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du ønsker at vi ser nærmere på dette. /Lisa

DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR