Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
143
av 147 innen
bank
21%
anbefaler
DNB Bank

"Rådgivning er ment å tappe din konto"

Omtale om DNB Bank skrevet av Johan for 03.01.2021 17:13

DNB Bank har totalt 521 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Rådgivning er ment å tappe din konto"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg tok en prat med en rådgiver for å høre hvordan jeg kunne organisere mitt boliglån. Han anbefalte å dele lånet i to, for å få best rente ut fra prosentandelen av boligen (?). Jeg dro hjem og undersøkte litt, og viser seg at han delingen ville doble mine månedlige og årlige gebyrer. Den eneste som tjener på ordningen er DNB. Byttet pronto til en annen bank.

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:51
Hei, Johan! Det var leit å høre. Om du har fått et råd av oss som har medført et tap for deg som kunde, ønsker vi at du sender oss en reklamasjonssak/klage fra postkassen i nettbanken slik at vi får sett på det. Vi skal alltid gi gode råd til kundene våre, og aldri gi råd om noe som kun er til gunst for banken. Om så har skjedd kan du være trygg på at det ikke er gjort med viten og vilje. /Even
Bytt.no
"Rådgivning er ment å tappe din konto" skrev Johan om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Johan og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kan dere regne rente"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bundet pengene mine 1 år for at jeg skulle få en fast rente. Men det er jo langt under den renten jeg skulle ha. Hvorfor blir 1,35% fast rente av en sum mye mindre enn 1%? Jeg vil ha en forklaring. Får jeg resten av pengene når det er gått 1 år, eller kommer summen 1.januar? I så fall er den altfor liten. Det er altfor vanskelig å nå fram med kundeservice. Jeg vil ha fjernet robotene og få satt inn folk. Robotene gjør ingen nytte. De kan ikke svare på noe av det jeg lurer på.

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:50
Hei, Lars! Renten på fastrenteinnskudd har endret seg i takt med styringsrenten i 2020, men du skal alltid få den renten du avtaler for hele perioden fastrenteinnskuddet løper. Innskuddet + opptjente renter får du utbetalt ved avtalens utløp. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med oss hvis noe feil har skjedd. Det skal vi i så fall rette opp i. På chat kan du komme rett til en kunderådgiver ved å skrive at du vil snakke med et menneske. Taleroboten på telefon behøver du egentlig ikke å si noe til om du ikke ønsker, men den vil hjelpe deg å kobles til en rådgiver med riktig kompetanse. /Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kontroll utv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk melding fra DNB kontroll utv angående opplysninger om innbetaling til konto mitt, sendte de det de hadde spurt meg om. Idag fikk brev fra de at de ville lukke alle konto mitt hos dem og de ville øke bolig lån rente mitt til 8%. Og når jeg spøre de om et nummer jeg kan nå de på, så sier de at "vi er ikke tilgjengelig på mobil. Har lån på 1,9 mill hos dem, vett ikke hva jeg skal gjøre f***

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:49
Hei, Safi! Vi er underlagt strenge krav knyttet til innhenting av opplysninger når det gjelder pengeoverføringer. Normalt ordner det seg raskt når vi mottar dokumentasjonen vi etterspør, så jeg tror at det kan ha vært noen misforståelser her. Boliglånsrenten skal ikke ha noe med slike saker å gjøre, og ingen i DNB har en boliglånsrente på 8 % uansett hva. Du kan ta kontakt med oss direkte på e-posten du har fått oppgitt, eller så kan du ringe oss på 915 04800, eventuelt chatte med oss i nettbanken, om du trenger hjelp til å løse saken. :) /Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundeoppfølging"

Etter over 30 år i banken er kundeservicen godt fra veldig bra/bra, til di siste åra elendig. Har vært en god kunde, og med ingen betalings anmerkninger i alle år. Kundeservice er nå godt over til arroganse. Skal du ha lån, må du belage deg på å vente en uke eller to hos enkelte rådgivere. Disse bruker lang tid på å svare tlf og mail. En bekjent som også er/var kunde i DNB, ringte banken for et lån nå i midten av Desember. Ble bed om kontakte dem til neste år, da bankens ansatte tok julefri om en ukes tid!!! Jeg bytter nå bank. Det samme har min bekjent gjort...som foresten ringte Sparebank1, og fikk fikset lånet samme dag.

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:45
Hei! Det er beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Normalt er behandlingstiden på lånesøknader kortere enn du har opplevd her, men i forbindelse med høytid er det ofte litt lenger ventetid på grunn av ferieavvikling og helligdager. Jeg håper at vi får en ny sjanse til å gjøre deg fornøyd en gang i fremtiden. /Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Solid, bred i tilbud og innovativ. Og 50% statlig"

Kunde siden lenge. Ga godt boliglån i ungdomsårene. Leverer gode produkter men feiler på pris titt og tett. Kan løse prisproblemet med en alternativ bank eller to. F.eks egen bank for boliglånet eller et fastrenteinnskudd (om det skulle være noe igjen av det i 2020). Førsteklasses dataløsninger gjennom alle tider tror jeg. Var vel først ute med "Alfa bank" en gang på 90 tallet. Flott løsning for oversikt over forbruk under "hva bruker du pengene på". Flott utskrift på slutten av året hvis du bruker og ser over den oversikten innimellom.

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:45
Hei, Helge! Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det setter vi pris på. /Even
DNB Bank har totalt 521 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR