Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kan dere regne rente

Omtale av  Lars

Jeg har bundet pengene mine 1 år for at jeg skulle få en fast rente. Men det er jo langt under den renten jeg skulle ha. Hvorfor blir 1,35% fast rente av en sum mye mindre enn 1%? Jeg vil ha en forklaring. Får jeg resten av pengene når det er gått 1 år, eller kommer summen 1.januar? I så fall er den altfor liten. Det er altfor vanskelig å nå fram med kundeservice. Jeg vil ha fjernet robotene og få satt inn folk. Robotene gjør ingen nytte. De kan ikke svare på noe av det jeg lurer på.

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:50

Hei, Lars! Renten på fastrenteinnskudd har endret seg i takt med styringsrenten i 2020, men du skal alltid få den renten du avtaler for hele perioden fastrenteinnskuddet løper. Innskuddet + opptjente renter får du utbetalt ved avtalens utløp. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med oss hvis noe feil har skjedd. Det skal vi i så fall rette opp i. På chat kan du komme rett til en kunderådgiver ved å skrive at du vil snakke med et menneske. Taleroboten på telefon behøver du egentlig ikke å si noe til om du ikke ønsker, men den vil hjelpe deg å kobles til en rådgiver med riktig kompetanse. /Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kontroll utv

Omtale av  Safi

Fikk melding fra DNB kontroll utv angående opplysninger om innbetaling til konto mitt, sendte de det de hadde spurt meg om. Idag fikk brev fra de at de ville lukke alle konto mitt hos dem og de ville øke bolig lån rente mitt til 8%. Og når jeg spøre de om et nummer jeg kan nå de på, så sier de at "vi er ikke tilgjengelig på mobil. Har lån på 1,9 mill hos dem, vett ikke hva jeg skal gjøre f***

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:49

Hei, Safi! Vi er underlagt strenge krav knyttet til innhenting av opplysninger når det gjelder pengeoverføringer. Normalt ordner det seg raskt når vi mottar dokumentasjonen vi etterspør, så jeg tror at det kan ha vært noen misforståelser her. Boliglånsrenten skal ikke ha noe med slike saker å gjøre, og ingen i DNB har en boliglånsrente på 8 % uansett hva. Du kan ta kontakt med oss direkte på e-posten du har fått oppgitt, eller så kan du ringe oss på 915 04800, eventuelt chatte med oss i nettbanken, om du trenger hjelp til å løse saken. :) /Even

Kundeoppfølging

Omtale av  G

Etter over 30 år i banken er kundeservicen godt fra veldig bra/bra, til di siste åra elendig. Har vært en god kunde, og med ingen betalings anmerkninger i alle år. Kundeservice er nå godt over til arroganse. Skal du ha lån, må du belage deg på å vente en uke eller to hos enkelte rådgivere. Disse bruker lang tid på å svare tlf og mail. En bekjent som også er/var kunde i DNB, ringte banken for et lån nå i midten av Desember. Ble bed om kontakte dem til neste år, da bankens ansatte tok julefri om en ukes tid!!! Jeg bytter nå bank. Det samme har min bekjent gjort...som foresten ringte Sparebank1, og fikk fikset lånet samme dag.

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:45

Hei! Det er beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Normalt er behandlingstiden på lånesøknader kortere enn du har opplevd her, men i forbindelse med høytid er det ofte litt lenger ventetid på grunn av ferieavvikling og helligdager. Jeg håper at vi får en ny sjanse til å gjøre deg fornøyd en gang i fremtiden. /Even

Solid, bred i tilbud og innovativ. Og 50% statlig

Omtale av  Helge

Kunde siden lenge. Ga godt boliglån i ungdomsårene. Leverer gode produkter men feiler på pris titt og tett. Kan løse prisproblemet med en alternativ bank eller to. F.eks egen bank for boliglånet eller et fastrenteinnskudd (om det skulle være noe igjen av det i 2020). Førsteklasses dataløsninger gjennom alle tider tror jeg. Var vel først ute med "Alfa bank" en gang på 90 tallet. Flott løsning for oversikt over forbruk under "hva bruker du pengene på". Flott utskrift på slutten av året hvis du bruker og ser over den oversikten innimellom.

Svar fra DNB Bank
11.01.2021 13:45

Hei, Helge! Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det setter vi pris på. /Even

Pføy!

Omtale av  Sur

Skulle kontakte DNB om at noen bruker dem som inngang på en phising forsøk, men ble vilt provosert over hvor vanskelig det er å få kontakt med dette raklekonsernet, som er landet's største? Epost? Prøv å rope! Pføy!

Svar fra DNB Bank
05.01.2021 01:41

Heisann! Vi setter stor pris på at du vil gi beskjed til oss når du kommer over svindelforsøk. Dessverre har vi sett en økende trend av dette de siste månedene. Vi ønsker ikke å gjøre det vanskelig for noen å få kontakt med oss. Hovedsakelig foregår kommunikasjon på telefon, chat og meldinger innlogget i nettbanken av sikkerhetshensyn. Vi er også tilgjengelig for litt mer generelle spørsmål i sosiale medier. Ønsker deg en fin uke! :) /Even

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Umulig å få kontakt

Omtale av  Line

Blir avspist med robototer både på nett og telefon. Tar halve dagen å få kontakt med banken. Elendig kundeservice

Svar fra DNB Bank
05.01.2021 01:17

Hei, Line! Beklager for opplevelsen du har hatt hos oss. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Når det gjelder roboter på chat og telefon: Du kan skrive at du vil snakke med en rådgiver på chat og bli satt direkte videre til et menneske. Vi har sjelden lang ventetid her. På telefon bruker vi en talerobot før samtalen for at du skal gi litt informasjon om saken, hvilket forhåpentligvis skal gjøre det enklere for oss å rute deg til en rådgiver med riktig kompetanse. /Even

Meget høy kostnader

Omtale av  Maya A

DNB er en meget dyr bank og alt for mye kostnader som er dyre og ugunstig for kunden

DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR