Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2024
DNB Bank
1.5
1 316 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 316 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 316 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
59
128
952
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 316 verifiserte omtaler på Bytt.no

DNB har beslaglagt alle innskudd på kontoen .

Omtale av  Arne B

Min søster bor i USA. Har hatt konto i DNB i mer enn 50 år. Kontoen ble sperret i juni i år, uten at noen beskjed ble gitt. jeg har disposisjonsrett over kontoen i min egen nettbank i DNB. Kontoen blir benyttet av NAV til overføring av hennes norske pensjon. Banken nekter å opprette ny konto, da de sier hun ikke har tilstrekkelig tilhørighet til Norge. Hun er norsk statsborger, har norsk pass og personnummer. Kontoen ble sperret grunnet mangel på levert ID. De sier hun event. må møte på deres kontor i Oslo og vise legitimasjon! Hun bor altså i California. Så det ikke bare å komme dit på kort varsel. DNB sitter fortsatt på pengene, og nekter å overføre til noen som helst. Sendt skriftlig klage for over en måned siden. Får ikke svar. Ingen tegn til å løse problemet enda det er de selv som har gjort feil. Vi føler oss helt maktesløse. Å ikke kan disponere sine egne penger. Ikke mulig å benytte epost til Norges største bank. kommunikasjon på tlf eller chat er meget tidkrevende og en får aldri noe svar, bare "bla,bla,bla!".

Svar fra DNB Bank
02.02.2023 13:56

Hei Arne! Det er veldig leit å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder oppdatering av legitimasjon er dette noe vi er pålagt av hvitvaskingsloven å innhente. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her, så jeg vil anbefale at søsteren din ringer oss på telefon +47 91504800 slik at vi kan se nærmere på det. /Tonje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

2023 men fortsatt ikke Apple pay

Omtale av  Michal

Norges største banken ikke tilbyr Apple pay, mens Google pay fungerer bra. Det gir ikke mening siden Apple systemet er mye tryggere

Svar fra DNB Bank
29.01.2023 13:51

Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av Apple Pay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Det skal samtidig sies at vi følger utviklingen nøye og gjør løpende vurderinger på hvilke betalingstjenester vi ønsker å tilby.

Ingen problemer

Omtale av  Eric

Så at mange hadde dårlige erfaringer med DNB, så jeg tenkte å dele min erfaring som kunde i litt over 7 år. Jeg har aldri hatt noen problemer med banken og har aldri vært nødt til å ta kontakt med banken. De støtter Google Pay og Apple Pay, og i tillegg skjer overføringer med Vipps og bankkontooverføringer umiddelbart (kan betale med de pengene sekundet etter overføringen har skjedd). En tjeneste jeg bruker ofte er automatiske overføringer (faste oppdrag), som gjør at jeg kan flytte på pengene innad i kontoene automatisk. Dette bruker jeg til å flytte alt av utbetalinger for leie, abonnementer etc. ut fra inntektskontoen og til en egen gjemt konto som har avtalegiro aktivert for leiefakturaene og andre fakturaer. Resten av de forventede pengene jeg får inn flyttes til brukskontoen, og da vet jeg at jeg kan trygt bruke de pengene uten at det går ut over fakturaer. Det funker kjempebra og jeg slipper å tenke på fakturaer for hele året! Har handlet aksjer én gang, og da gikk det helt greit. Fikk kjøpt en aksje fra en bedrift i USA og solgt noen dager etter uten problemer. Det kan ha tatt litt tid før det ble solgt, det husker jeg ikke helt, så det egner seg IKKE for døgnstrading! Fondsløsningen er veldig enkel og de har flere måter å spare penger på (morsom sparing, fast sparing per måned og engangssparing). DNB driver også å endrer nettsiden sin nå, og det ser ut som at de begynner å få en veldig clean nettside. Alt i alt, har ikke jeg personlig hatt noen problemer og har derfor aldri måttet kontakte kundeservice.

Svar fra DNB Bank
27.01.2023 11:03

Hei Eric! Tusen takk for veldig hyggelig og detaljert tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du er fornøyd og at du valgte oss som din bank. Selv om du ikke har trengt å kontakte kundeservice hittil håper jeg at du vet at du gjerne kan ta kontakt med oss hvis du lurer på noe eller ønsker rådgivning :) Vi er åpen alle dager fra 07-23. /Marthe

Dyr og dårlig

Omtale av  Jennie

Umulig å få kontakt om du ikke er digitalt sterk og knapt nok da. Måten de har taklet de nye id-kravene på er forferdelig og skammelig. Svært kritikkverdig, og de kommer til å miste mange kunder fortløpende. Eneste som er veldig bra er nettbanken....

Svar fra DNB Bank
26.01.2023 15:08

Hei Jennie! Så bra du er fornøyd med nettbanken vår :-) Prosessen med å relegitimere kundene våre har tatt mye tid, og vi har hatt veldig lange køer både på telefon og chat i denne perioden. Nå har situasjonen heldigvis bedret seg og vi er tilbake til lite kø både på chat og telefon. Det skal derfor ikke være et problem med lang ventetid når du prøver å komme i kontakt med oss nå. Vi er helt enige i at enkelte ting kunne blitt gjort bedre i dette prosjektet, men det har vi lært av og tar med oss denne erfaringen videre slik vi kan bli bedre. Håper du vil gi oss en sjanse videre! /Frida

Denne banken er ikke lenger for alle.

Omtale av  Eilen

Har vært kunde siden 70 tallet. Har alltid betalt i tide, den gang jeg hadde lån. Har aldri hatt betalingsanmerkninger. Spør om utvidet kredit a`kr 5000,- på Visa, som banken kan se brukes kanskje 1 gang i året, og blir fylt opp før faktura kommer. Svaret er NEI. Jeg skal bytte og aldri mer ha noe med DNB å gjøre.

Svar fra DNB Bank
16.01.2023 22:38

Hei Eilen! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Kreditt på visa/brukskonto er avviklet for nysalg som gjør at det ikke er mulig å øke eksisterende kreditt. Håper du har anledning/lyst til å ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi kan se på alternative løsninger. /Marthe

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Nedjustering av innskuddkost mot endring av GAV-snitt

Omtale av  Jon A

Andre en meg som har opplevd at det er utført endring på innskudd kostpris mot at GAV justeres ( gjelder MPCC) Markedsverdien er riktig, men innskudd ASK blir dette helt feil. Tok kontakt med DNB Marked, fikk svar ( noe arrogant kundebehandler) at det var sikkert pga noe jeg har påvirket med salg og kjøp...noe jeg forklarte at det stemmer ikke. Han bekreftet på nytt at noe var skjedd og endret tilbake til riktig innskuddssum og GAV, men kunne ikke forklare hva som hadde skjedd... Noe jeg finner merkelig at dette kan bare skje uten at dem kan forklare, for min del var dette en diff på 100.000,- Er det flere med samme erfaring?

Svar fra DNB Bank
16.01.2023 22:32

Hei Jon! Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Send gjerne henvendelsen din fra postkassen i nettbanken slik at vi får tatt en ny titt på saken. /Marthe

Konto

Omtale av  Veronika S

Controller kontomine are sparet Jeg har ikke informasjon

Svar fra DNB Bank
16.01.2023 22:28

Hei! Hvis du har problemer med konto kan du ta kontakt med kundeservice på chat i nettbank eller tlf 91504800 slik at vi får undersøkt nærmere. Åpen alle dager fra 07-23. /Marthe

DNB Bank har 1 316 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR