Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 293 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 293 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 293 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
933
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 293 verifiserte omtaler på Bytt.no

DNB Minibank for innskudd/uttak =0

Omtale av  Dag H

DNB er blitt en forferdelig bank,med lite og INGEN SERVICE for privat kunder,heller ikke lokal minibank.Her jeg bor finnes IKKE DNB minibank for kontantinnskudd i nærheten.Jeg bor i Eidsvoll/Minnesund . DNB er ingen bank for folk flest,nå kan heller ikke posten brukes til kontantuttak .Jeg må reise tur/retur minimum 14 MIL,Nærmeste minibank for innskudd i minibank er Jessheim. DNB har vokst seg selv over hodet,og vil miste MANGE privatkunder-deriblant meg!

Svar fra DNB Bank
12.05.2021 09:37

Hei Dag! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med våre tjenester. Etter at vår avtale med posten ble avviklet, så er det Kontanttjenester i Butikk som kan benyttes. Du kan finne mer informasjon om tjenesten her: https://www.vipps.no/produkter-og-tjenester/privat/kontanter/kontanttjenester-i-butikk/ /Ann

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd

Omtale av  Janne

Veldig fornøyd med både nettbank, mobilbanken og spare. Informative nettsider.

Svar fra DNB Bank
10.05.2021 13:31

Hei Janne! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi jobber stadig for at våre løsninger skal bli bedre og setter stor pris at du liker våre tjenester. /Ann

Arogant kundeservice

Omtale av  Peter

Lytter ikke til hva du har å si ! Mener at du avbryter dem midt i samtalen når du prøver å få dialog med dem !? Krever idiotisk mye bevis fra deg som de har allerede !!! Kommer med påstander som de bygger på indikasjoner ??(ang. FATCA og CRS) - dersom du mener at du har rett kom og skriv egenerklæring og nytt dokumentasjon eller mener de vil sperre dine banktjenester.

Svar fra DNB Bank
10.05.2021 13:28

Hei Peter og takk for tilbakemelding. Trist å se at du er misfornøyd med vår service. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen dersom du ikke mener du fikk hjelpen du skal ha sist. Håper du får en fin dag videre. /Betina

Kundekontakt til strykkarakter

Omtale av  Toto

Umulig å komme i kontakt med. 30 foran deg i køen!! Chatroboten finner man ikke. Feilstavede ord i mobilbanken. Det skrives "Fortsett"..ikke "Forsett". (s 3 i mobilbanken)

Svar fra DNB Bank
07.05.2021 08:51

Hei! Noen ganger er det mange som ønsker å prate med oss samtidig, og det kan medføre lengre ventetid enn normalt på telefon. Har du mulighet for å logge deg inn i nettbanken så kan du starte en chat med oss derfra :) Da vil du fort komme i kontakt med våre rådgivere. Når det gjelder feilstavelse i mobilbanken å setter vi pris på at du gjøre oss oppmerksomme på dette! Jeg skal ta det med videre :) /Ann-Kristin

Dårlig/dyre betingelser og lange ventetider

Omtale av  Christian

Det tar evigheter å få tak i kundebehandlere. Jeg merker meg at telefonsvareren deres takker meg for tålmodigheten, men det er dessverre ikke det jeg ønsker fra banken min.

Svar fra DNB Bank
03.05.2021 14:12

Hei. Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse når du forsøker å få tak i oss. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Husk at du også kan chatte med oss, hvor ventetiden normalt er kortere, og at du også kan sende oss meldinger fra postkassen i nettbanken. /Nina

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Totalt sett elendig

Omtale av  Tore

Jeg er så lei DNB og kommer til å flytte hele kundeforholdet. Fikk anbefalt dnb når jeg startet bedrift og har holdt ut et helt år. Hver gang jeg åpner nettsiden eller appen holder jeg på å klikke. Brukergrensesnittet på alle deres plattformer må virkelig være noe av det minst intuitive og elendigste som finnes på hele internett. Appen for privatbank har jeg enda til gode å få logget meg inn på fordi «det kan være noe rusk i maskineriet»... det går rett å slett ikke an å logge seg inn😂 hysterisk egentlig. I tillegg må jeg alltid bruke 5-10 minutter på å lete etter de menyene jeg trenger når jeg bruker bedriftsappen. Halvparten av knappene fungerer ikke og sender deg bare til startsiden og på toppen av det hele så har jeg stort sett fått elendig behandling av kundeservice og rådgivere på finansavdelingen. Nå er det nok for meg, takk og farvel drittbank!

Incompetent and disrespectful customer service

Omtale av  Jorge

I have been a happy DNB customer since 2012, which I use for personal and company affairs. I have also almost never used their customer services. I have never had a delayed payment or any other issue with DNB or any other bank. When requesting for a finansieringsbevis recently (for a loan to a new house), the person handling the case denied us the loan with a grin as if our request was completely absurd. She failed to look at our complete financial situation, she simply multiplied our salaries x 5, said “No” and almost laughed at us like we cannot multiply. Our wealth is accumulated in our companies (accounts in DNB), they promised 2-3 days and took them 1 month (when I asked for status) to verify one company only, i.e. only part of the job was done. This is incompetence at its best, but worst of all complete lack of respect for their customers. Competitors took less than 1 week without access to our accounts. Investment in DNB is sold, process to move to other banks is initiated. My advice, stay far away from DNB.

DNB Bank har 1 293 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR