Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"Altfor vanskelig å overta et billån/ komplisert regelverk..."

Omtale om DNB Bank skrevet av Vallop for 30.06.2018 18.00

DNB Bank har totalt 442 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Altfor vanskelig å overta et billån/ komplisert regelverk..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har en far som er syk og klarer ikke å kjøre bil og vil gi den bort til meg datteren. Jeg er ikke kausjonisten hans. Jeg har ingen betalingsanmerkninger, jeg har ikke gjeld og tjener nesten 300 000,- i brutto årslønn. Billånet er på 100 000,-
Så vanskelig det er å overta en bil. Ikke kunne jeg ta bil lån og ikke kunne jeg overta bilen. Blah blah blah.... Masse tullete regler. I framtiden etter denne bilen er betalt skal jeg holde meg unna DNB. Alle regningene til bilen blir betalt pr idag, skjønner ikke hva de tjener på å gjøre alt så skrekkelig vanskelig for folk!? Etter billånet er betalt skal holde meg langt unna disse.

Bytt.no
"Altfor vanskelig å overta et billån/ komplisert regelverk..." skrev Vallop om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Vallop og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Behandler trofaste kunder respektløst"
8 syns denne omtalen er nyttig

Min mor kan vært kunde i 50 år. Aldri hatt anmerkning, vært i jobb hele sitt liv. De siste årene har hun leid leilighet, samtidig som hun har spart over 600000.Bil er nedbetalt og hytte til 2,5 millioner er nedbetalt. Nå skulle hun søke lån til en liten leilighet med en leileboer og medlåner...hun ble tilbudt 200000 i lån. Jeg er sjokkert,men ikke overrasket. DnB er og forblir en elendig bank. Anbefaler alle å bytte bank. Pensjonister fortjener mer verdighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bytt bank"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt DNB i hele mitt liv(28 år) fordi min mor jobber der.
Jeg har alltid vært en sikker betaler, spart mye og har ikke annet lån enn et lite studielån.
Min partner(sikker betaler med god inntekt) og jeg(grei inntekt) søkte 12.juni finansieringsbevis i DNB.
Jeg snakket med flere kunderådgivere, for å legge inn søknaden rett. Kunderådgiver bekreftet 13.juni at alt lå riktig. Han fortalte at de var overbemannet om dagen og at det kunne ta opp til 5 dager før noen av deres ansatte «plukket» vår sak.
Man står med andre ord ikke som et nr i køen. De ansatte velger hvem de hjelper. Ikke greit.
Jeg hørte ikke mer fra DNB.
26.juni etterlyste jeg igjen(har spurt flere ganger) hva som skjedde med finansieringsbeviset vårt.
De beklaget at de hadde «glemt saken vår»

Sparebanken Vest, derimot, leverte finaniseringsbevis til oss 30 minutter etter vi tok kontakt. Med høyere sum enn vi søkte.

Så mitt råd er - Bytt bank!
Det var veldig lett!

Man tjener ikke mye penger på å ha penger i banken i dag. Bankene slåss om kundene. Så det minste de han gjøre er jobben sin - Svare kundene sine

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Vanskelig å være gammeldags monopolist i ny verden"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg tror DNB sitter med mye gammel «legacy» og en historikk som gjør at de ikke er vant til å måtte konkurrere om kundene. Konsekvensen av det er fragmenterte og dårlige kundeopplevelser som gjør at de henger lenger og lenger etter konkurrenter som KLP og Sparebank1 på kundeservice og relevans. Jeg byttet nylig til KLP og var mye mer fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Store gebyrer og dårlig service"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det kan være lett å la seg friste av DNBs fancy reklamer med tjenester du egentlig ikke trenger. Min sparebank som ble åpnet når jeg ble døpt endte opp som DNB og gjennom 46 år som trofast kunde har jeg fått ingenting igjen utover dårlig service. Det endte med at jeg byttet bank men å si opp kontoen tok flere år. Grunnen var gebyrer for kort jeg hadde avbestilt (og heller ikke fikk tilsendt) og forrenting som det var umulig å få i null fordi det hele tiden løp nye ører på og dermed nye regninger og nye gebyrer.... Aldri mer DNB!

DNB Bank har totalt 442 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR