Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert torsdag 10. juli
DNB Bank
1.5
1 403 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 403 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#106
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#106 av 107 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 1 403 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
128
57
62
137
1 019
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 403 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kontroll.UTV/Sperret konto.

Omtale av  Amir M

Aldri vært borti en såpass uprofesjonell bank. Fikk min konto sperret og fryst fordi jeg overførte et så lite beløp som 2.000,- til Revolut. Jeg fikk heller ikke beskjed om at kontoen min var sperret før jeg var i butikken og skulle betale. Ringer inn og blir bedt om å kontakte kontroll.utv - dette gjør jeg og nå har det gått 7 dager siden kontoen min ble sperret uten at de har avklart noe som helst. Løsningen her er at når det er snakk om noe såpass lite så kan dere kontakte kunden og avklare spørsmålene over telefon uten å midlertidig blokkere kontoen. Sitter uten midler/penger til å betale eller gjøre noe som helst og må mest sannsynlig vente i en uke til før det går i orden - her vil kundeforholdet bli avsluttet og jeg vil gå over til en av konkurrentene deres.

Svar fra DNB Bank
10.02.2025 15:26

Hei, Amir! Jeg har full forståelse for at dette er en kjedelig situasjon. Noen ganger er vi nødt til å be om noen tilleggsopplysninger rundt et kundeforhold eller spesifikke betalinger for å kunne være sikre på at det er i tråd med lovverket. Det betyr ikke nødvendigvis at vi mistenker at noe er galt. Vi prioriterer disse sakene fordi vi vet at det kan være vanskelig å stå uten tilgang til midler i en periode, så hvis det har tatt lang tid for deg er det beklagelig. Håper og tror at det ordner seg fort! /Hilsen Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Rett og slett Norges dårligste på det meste.

Omtale av  Joar

Generelt umulig bank. Dårlig support. Ikke bra kundebehandling. Rentebetingelsen er helt umulig i forhold til andre banker.

Svar fra DNB Bank
05.02.2025 19:28

Hei. Så leit å lese! Vi setter pris på om du kontakter kundesenteret vårt på telefon 91504800 eller via chat i nettbank/mobilbank. Da kan vi se på dette sammen med deg. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, og ønsker å forbedre oss. Om du tar kontakt med oss på telefon kan du også få snakke med rådgiver angående hvilke renter vi kan tilby. /Mariell

Dårlig kundeservice!!!

Omtale av  Anonym

Jeg skulle søke boliglån med mannen min som medlåntaker. Men fikk beskjed om at jeg må ha 150000 mer for i egenkapital. Når jeg fikk ordnet med egenkapital og ringer da DnB bank får jeg beskjed om at mannen din ikke er norsk statsborger så dere kan ikke få lån. Tenk å få det svaret. Det er flere her i landet som ikke er norsk statsborger og eiendom de eier. Med mye frem og tilbake så få jeg beskjed om at han har midlertidig oppholdstillatelse så det er derfor han ikke kan få lån med meg. Unnskyld meg. Dere gir ikke lån på veiene av at noen har midlertidig oppholdstillatelse eller fast oppholdstillatelse. Det jeg har lest er at man må ha må ha en oppholdstillatelse i Norge. Det har mannen min og fast jobb. Får til slutt svar fra en som ringer meg fra banken om at de ikke vil risikere å gi lån når han har midlertidig oppholdstillatelse i tilfelle han blir sendt tilbake. Herregud Udi har lagt regler om at man må bo i Norge med midlertidig oppholdstillatelse i 3 år for å få permanent oppholdstillatelse. Skal man da vente i 3 år før man kan søke boliglån. Det er håpløst. Synes DnB bør vite konkret om hvorfor man ikke kan søke lån med midlertidig oppholdstillatelse når det står andre steder at man må ha en oppholdstillatelse i Norge. Det står ikke at man må ha permanent oppholdstillatelse for å søke om lån.

Svar fra DNB Bank
24.01.2025 13:58

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss når dere søkte om lån her. Det ønsker vi selvsagt ikke. Når det gjelder krav til å søke boliglån for utenlandske statsborgere er det krav om norsk personnummer og folkeregistrert adresse i Norge. Vi får dessverre ikke sjekket opp saken, eller kommentert enkeltsaker her på bytt.no, men dersom du ønsker svar på hvorfor søknaden har fått avslag kan du ta kontakt med kundesenteret som kan sjekke opp dette nærmere. Du kan nå oss enten på telefon 91504800 eller via chat i nettbank/mobilbank. Vi er tilgjengelige i begge kanaler hver dag mellom 07-23. /Frida

God personlig service og smarte råd

Omtale av  Stein

God personlig service og smarte råd gjennom mange år. God avkastning på aksjefond og også aksjer etter anbefalinger fra DNB, fastrente ett år kunne med fordel vært bedre

Svar fra DNB Bank
20.01.2025 17:54

Tusen takk for super tilbakemelding Stein. Det er kjekt å lese at du er fornøyd, og om det skulle være noe er det bare å ta kontakt. Fastrente settes etter hvordan vi ser for oss at renteutviklingen blir, de fleste tror renten vil gå ned i løpet av det neste året, og derfor er den litt lavere enn det de kortere bindingstidene er. /Lene

Mhehh.

Omtale av  Karl

Nettbanken fungerer (pluss for strømlinjeformet betalingsløsning) men er rotete, med forskjellig brukergrensesnitt til forskjellige deler, noe som tyder på at den er under oppgradering. Men, dette har vedvart i flere år og det oppleves som uprofesjonelt. I tillegg reagerer jeg på rentene, særlig på brukskonto for barn, som er 0%. Det finnes riktignok sparekonto med høyere rente, men det er brukskontoen som barna ser og har tilgang til. Og hvordan skal de lære at pengene vokser (om enn bare bittelitt i dagens marked) ved å ha dem i banken, når renten er 0% fra første krone?

Svar fra DNB Bank
17.01.2025 22:22

Hei! Takk for tilbakemelding, det stemmer at nettbanken vår er under oppgradering, men siden mye må bygges opp fra grunnen og opp tar dette litt tid og vil komme delvis. Men vi håper å kunne lansere mesteparten i løpet av året! :) En av grunnene til at vi ikke tilbyr rente på noen av brukskontoene våre er for å gjøre våre kunder bevist på hvor det er best å ha sparepengene sine, siden pengene står potensielt sårbart inne på brukskonto i et scenario hvor kort eller kortinformasjon skulle komme på avveie, så er det da fint om man ikke har mye av pengene sine stående der. Vi tilbyr forskjellige sparekontoer til barn, både der de har tilgang til sparepengen sine selv, og der hvor kun foreldrene har tilgang frem til de blir 18 år. Hvis du ønsker å lære mer finner du mer informasjon om dette på www.dnb.no, men du kan også kontakte en rådgiver hos oss som kan hjelpe deg å finne løsningen som passer best for dere :) /Vinjar

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig brukervennlighet og kundeservice

Omtale av  Ina

Svært dårlig brukervennlighet på nettside og dårlig kundebehandling på telefon (annen henvendelse) med lite imøtekommenhet og forståelse for kundens situasjon. Jeg har vært kunde i SBanken i mange år og aldri hatt problemer. Jeg har blant annet IPS-avtale som det var enkelt å plassere penger i tidligere. Nå ser det ut til at jeg må velge selv blant 450 fond? Når kommer sparerobot på plass igjen? Dette var løsninger som SBanken har hatt på plass i lang tid.

Svar fra DNB Bank
13.01.2025 15:14

Hei! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter på nytt slik at vi kan vi se på saken din igjen. Sparerobot er planlagt å komme på plass i løpet av våren, så da håper jeg du vil bli mer fornøyd med løsningene igjen. /Lisa

5 måneder å åpne en konto, og det er ingen måte.......

Omtale av  Antoaneta V

Veldig dårlig service. Jeg har gått tapt i 5 måneder i prosedyrer for å åpne en konto og få et kort som jeg mottok 27.11. og det er 2. januar og jeg venter fortsatt på tilgangskoden. Jeg har allerede gjort krav på det på telefon, og de sendte det igjen 12. desember. Vi er på 2. januar uten nyheter. Jeg synes denne behandlingen er og uakseptabel. Jeg flytter om to uker, så jeg tror jeg kommer til å stenge kontoen som jeg aldri klarte å bruke, fordi det er umulig for dem å løse noe for meg. Hvilken slurv, det skal ikke skje i den avanserte tiden vi lever i.

Svar fra DNB Bank
03.01.2025 13:00

Hei, det er leit å høre at du ikke har fått det vi har sendt med Posten Norge, her anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på 915 04800 så vi kan undersøke hva som kan ha skjedd. Vi kan eventuelt undersøke om vi kan få tak i sporingsnummer på forsendelse så du kan få sjekket med Posten Norge om hva som har skjedd med det vi skal ha sendt til deg. /Vinjar

DNB Bank har 1 403 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR