Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert februar 2025
DNB Bank
1.5
1 380 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 380 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#116 av 117 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 380 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
128
56
60
134
1 002
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 380 verifiserte omtaler på Bytt.no

5 måneder å åpne en konto, og det er ingen måte.......

Omtale av  Antoaneta V

Veldig dårlig service. Jeg har gått tapt i 5 måneder i prosedyrer for å åpne en konto og få et kort som jeg mottok 27.11. og det er 2. januar og jeg venter fortsatt på tilgangskoden. Jeg har allerede gjort krav på det på telefon, og de sendte det igjen 12. desember. Vi er på 2. januar uten nyheter. Jeg synes denne behandlingen er og uakseptabel. Jeg flytter om to uker, så jeg tror jeg kommer til å stenge kontoen som jeg aldri klarte å bruke, fordi det er umulig for dem å løse noe for meg. Hvilken slurv, det skal ikke skje i den avanserte tiden vi lever i.

Svar fra DNB Bank
03.01.2025 13:00

Hei, det er leit å høre at du ikke har fått det vi har sendt med Posten Norge, her anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på 915 04800 så vi kan undersøke hva som kan ha skjedd. Vi kan eventuelt undersøke om vi kan få tak i sporingsnummer på forsendelse så du kan få sjekket med Posten Norge om hva som har skjedd med det vi skal ha sendt til deg. /Vinjar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd kunde

Omtale av  Fornøyd K

Jeg har fått veldig god hjelp av DNB i forbindelse med boligkjøp og gode investeringsråd (fokus indeksfond). Kunndeservicen var rett og slett fantastisk god. DNB valgte å se på helhetsbildet da jeg trengte finansieringsbevis i forbindelse med boligkjøp, og de inkluderte hele min lønn (inklusiv AAP og pensjons utbetalinger) i utregningene, og vektla tilsynelatene (men ikke uttalt) at jeg har tatt gode økonomiske valg gjennom årene. Nettbanken er god og skiller seg ut positivt sammenlignet med en del andre banker, og det er enkelt å gjennomføre kjøp av fond inne på ASK. Det eneste negative er at renten på sparekonto og brukskonto godt kunne vært høyere, og boliglånsrenten godt kunne være noe lavere ettersom denne er noe høy sammenlignet med endel andre banker.

Svar fra DNB Bank
30.12.2024 12:22

Hei! Tusen takk for superfin tilbakemelding :-) Vi setter veldig pris på å høre at du er fornøyd, og håper du vil fortsette å være det i fremtiden. Rentene våre er noe vi stadig vurderer, så de kan endres. Håper det er en mulighet for at vi også klarer å gjøre deg fornøyd på det området. /Frida

Grusomt dårlig vekslingstjeneste

Omtale av  Postil H

Min aldeles gruuuusomme erfaring med DNB, er at man som én av Norges største banker med en presumptiv ambisjon om god kundeservice, ikke kan tilby beboerne i Oslo-regionen mer enn ett sted der det går an å veksle inn mynter; nemlig i Drammen.

Svar fra DNB Bank
17.12.2024 10:32

Hei, Postil. Det stemmer at Drammen for tiden er eneste kontoret man kan veksle mynt på, men samtidig er DNB en del av Kontanttjenester i butikk-samarbeidet som tillater veksling av norsk mynt i Norgesgruppens butikker. I utgangspunktet skal det dekke behovet for de aller fleste kunder, med mindre man har et veldig stort kvantum. Da kan man oppsøke vekslingsmaskinene på bankkontor. /Hilsen Even

Flott erfaring med DNB som ny kunde

Omtale av  Takknemlig

Rask og veldig god oppfølging fra en dyktig medarbeider som tok seg tid til å hjelpe og veilede meg gjennom hele prosessen. Den eneste banken som løste mitt problem på kun 20 minutter. Anbefales!

Svar fra DNB Bank
09.12.2024 11:31

Hei! Tusen takk for 5 stjerner og fin tilbakemelding :-) Det setter vi pris på! /Frida

Kundeservice | [email protected]

Omtale av  Emil

utrolig svak og håpløs bank. Etter over 1 uke med behandling av en merkelig sak, så bestemmer de seg for å avslutte kundeforholdet, av igjen merkelige grunner. vel og merke at de frøs kontoen min fra dag 1, får en melding i appen 16.20 på en fredag at de vil avslutte kundeforholdet, og at jeg må sende konto nr til min nye bank, og at konto forblir fryst frem til det. Sendte melding så kjapt så mulig med informasjon, kan tenke meg denne personen sendte den på slutten av arbeidsdagen med null hensikt å hjelpe meg før mandag. Da blir det ca 2 uker med fryst bank. Lurte selvfølgelig på hva jeg skulle gjøre i denne situasjonen når jeg ikke fikk brukt midlene mine, eller betalt utgifter. I chatten via appen fikk jeg svar om at noen venner måtte låne meg penger via vipps, noe som åpenbart ikke går når banken min er fryst. jeg spurte igjen, fikk svar om at noen venner måtte ta ut kontanter jeg måtte låne. [email protected], er de som har «behandlet» saken.

Svar fra DNB Bank
25.11.2024 14:57

Hei, det er leit å høre at denne saken har vært uklar for deg. Hvis du trenger videre oppklarning i denne avdelingens begrunnelse anbefaler vi deg å sende dem en ny melding. Avdelingen det gjelder her, tar nemlig ikke slike beslutninger uten at det er godt grunnlag til å terminere kundeforholdet. /Vinjar

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Respektløs behandling av kundekonsolent!

Omtale av  Joachim

Jeg ringte inn til DNB for å rapportere om at Jeg hadde blitt svindlet. Jeg ønsket å reklamere for svindelen som hadde skjedd på kontoen min men kundebehandleren sa jeg måtte vente til det hadde blitt bokført! Det skjedde et brudd i samtalen så kundekonsolenten ringte meg opp igjen! Og helt ut av ingen steder så kaller han meg fryktelig respektløs! Det å bli ringt opp igjen kun for å bli krenket og ydmyket er greit! Denne personen bare antar at Jeg la på så han ringer meg opp igjen kun for å kjefte på meg!

Svar fra DNB Bank
18.11.2024 13:46

Hei, så kjedelig du hadde en negativ opplevelse. Ta gjerne kontakt med oss på chat, nettbankmelding eller telefon igjen så skal vi hjelpe deg. Men det er helt riktig at en transaksjon må være bokført på konto før det går an å reklamere. /Viktoria

Bra før. Nå unødvendig dyrt å være kunde her. Noen bank med høyere rente.?

Omtale av  Frank H

Kunde siden jeg var 15 år gammel. Nå er jeg 50 år gammel så kunde i 35 år Jeg synes kundeservice er bra, selv om den var mye bedre før. Men nå blitt så dyrt og for kundene. Dårligste rente på billån/ boliglån. Veldig Vanskelige om man trenger hjelp en mnd , føler de er nå mest for finans folk. Vanlige folk med god lønn tror jeg kan spare mange 1000,- kr pr mnd på en annen bank. Er det noen bank pr nå i Norge med høyere boliglåns rente.?

Svar fra DNB Bank
11.11.2024 20:54

Hei, vi er alltid åpne for dialog om du er misfornøyd med rentene dine og vil ser alltid på muligheten til å tilby deg rente som kan konkurrere med andre på markedet. Gi oss en lyd på 915 04800 skal vi se nærmere på dette. Vi har det siste året vært flinke på å holde kø innenfor akseptabel ventetid, så på det lengste vil ventetiden være noe mellom 5-10 minutter, men som regel er den bare på 1-3 minutt :) /Vinjar

DNB Bank har 1 380 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR