Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 293 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
933
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 293 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank

Omtale av  Anne L

Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank. Rett og slett ufine ansatte på kundeservice

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:18

Hei Anne! Takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du føler det sånn. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å sørge for best mulig funksjonalitet og minst mulig feil. /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyreste lån, svarer ikke på henvendelser og umulig å kontakte

Omtale av  Arne

DNB sitter utrolig lenge på pengene dine hvis du har mellomlån. I mitt tilfelle hittil gått en måned. Utrolig. Og fortsatt må jeg betale skyhøye renter. Bare å bytte bank når det engang blir ferdigbehandlet.

Svar fra DNB Bank
31.10.2019 12:03

Hei Arne! Jeg er litt usikker på hva du mener her. Gjelder det en mellomfinansiering? Litt vanskelig å svare uten å kjenne saken, men disse innfris normalt ved salg av bolig som er mellomfinansiert. Er det oppgjøret fra megler som kanskje tar tid? Som nevnt er det litt vanskelig å svare konkret uten å få sett på selve saken, men vi er døgnåpne på telefon og chat i nettbank så ta gjerne kontakt der når du har et ledig øyeblikk så er jeg sikker på at vi skal få nøstet opp i dette for deg! /Jørgen

Dyrt og dårlig!

Omtale av  Ida N

Dårlige betingelser på boliglån, lave rentesatser på alle typer kontoer, høye gebyrer og svært mangelfull kundeservice! DNB er veldig interessert i å hjelpe deg med tjenester som de kan tjene mer penger på, men er direkte vanskelige å få hjelp fra når man ønsker å nedskalere eller avslutte kundeforholdet. Det hjelper ingenting at man har vært kunde i årevis uten betalingsproblemer av noe slag. Det er svært vanskelig å avslutte kundeforholdet, og da særlig mastercard. DNB er ikke villige til å gi en skriftlig bekreftelse på at kundeforholdet er avsluttet. Jeg er fremdeles usikker på om mitt mastercard faktisk er avsluttet. Jeg er glad for at jeg har byttet bank og forhåpentligvis slipper å forholde meg til dem i fremtiden. Jeg fraråder alle jeg kjenner å bli DNB-kunde.

Svar fra DNB Bank
31.10.2019 12:03

Hei Ida! Takk for tilbakemeldingen. Jeg kan likevel ikke si at vi kjenner oss igjen her. Vi justerer prisene våre etter markedet og skal alltid være konkurransedyktige på pris. Vi har heller ikke for vane å forsøke å selge deg noe utover at vi ønsker å informere om produkter vi tror kan være gunstige for deg. Har du fått et annet inntrykk så beklager jeg det. Vi er døgnåpne på både telefon og chat og dersom du ønsker å avslutte kundeforholdet gjøres det enkelt ved å ta kontakt der. Alt vi behøver da er kontonummer i ny bank slik at vi får overført ikkerealiserte renter og eventuelle innskudd som skulle komme på konto i nær tid etter avslutning. /Jørgen

Svært dårlig kundeservice

Omtale av  Julie

Nesten umulig å få tak i kundeservice, ingen sted å sende mail, 20 min ventetid på chat, og en telefonkø ut av en annen verden. Slik har det vært i flere år, hver gang man trenger kontakt med dem. Jeg ønsker å bytte bank, dette orker jeg ikke forholde meg til lenger.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14:22

Hei Julie! Leit å høre at du opplever lang ventetid for å komme i kontakt med oss. Etter beskrivelsen over høres det ut som om det har vært noe spesielt som har pågått når du har forsøkt å komme i kontakt med oss, som har gjort at det har vært ekstra lang ventetid. I disse tilfellene vil det normalt ikke gå veldig lang tid før vi har fått jobbet oss igjennom køen og er tilbake til normalen igjen. Har du ikke mulighet til å vente i kø på chat eller telefon kan du også sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din så får du som regel svar i løpet av en virkedag :) /Jørgen

God erfaring med DNB

Omtale av  Daniel

Flinke på kundeservice, selv om telefon-køen gjerne kunne vært kortere ofte, men det er slik det er i de fleste bransjer. Man får stort sett alltid svar på det man lurer på, og man får den hjelpen man trenger. Samme om det er på nett, telefon, eller i fysisk bank. Alt i alt, ikke egentlig noen ting å klage på, de gir det de sier dem skal til kundene sine.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14:21

Hei Daniel! Takk for hyggelig tilbakemelding. Som du nevner så kan det noen ganger oppstå lengre kø på telefonene enn det vi skulle ønsket. Dette er noe vi kotinuerlig jobber med og målet er selvfølgelig at man aldri skal måtte vente for å komme i kontakt med kundeservice. Skulle det likevel skje at du treffer på kø så er det heldigvis sjeldent det vare lenge! Vi er også tilgjengelige på chat og man kan sende melding fra postkassen i nettbanken hvor man som regel får svar i løpet av en virkedag :) /Jørgen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundeservice, umulig å få svar fra "såkalt" rådgiver

Omtale av  Kenneth

Umulig å få kontakt med rådgiver bortsett fra når de skal tjene penger på deg. Vanskelig å få svar på spørsmål, selv om man er Saga-kunde. Hvem skal man ta kontakt med når verken kundeservice eller rådgiver kan gi svar?

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14:00

Hei Kenneth! Kundeservice skal kunne hjelpe deg med det aller meste du lurer på. Dersom de ikke kan gi deg svar på spørsmålet ditt skal de ta saken videre og sørge for at du får svar på det du lurer på, alternativt henvise deg til hvor du kan ta kontakt dersom du må snakke med en spesifikk avdeling. Uten å kjenne spørsmålet er det vanskelig å si hva som er grunnen til at du ikke fikk svar på det du lurte på da du tok kontakt med oss. Gi oss gjerne en ny sjanse og start en chat i nettbanken eller slå på tråden så er jeg sikker på at vi skal finne ut av det for deg. Du kan også sende en melding fra postkassen i nettbnaken så får du som regel svar i løpet av en virkedag. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det

Omtale av  Misfornøyd

Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det. Kundeforhold i 46 år uten noe galt fra vår side. Men NÅ får jeg/vi ikke investere i hva vi ønsker, eller bruke penger på det vi vil. Det er det DNB som ser seg rett til å undersøke. De stopper vår utenlandsbetaling uten å si fra, og nå brukt en uke på å svare på mine/våre spørsmål. Det er kunde-trakassering, og vi blir syke av denne dårlige behandlingen. Det de gjør og har gjort, har en risiko og konsekvens for oss, som de driter i (unnskyld uttrykket). Vi kommer ingen vei. De bare spyr ut ekle og truende mail, uten å ta kontakt pr. telefon. Den finnes ikke lenger. VI ringer kundeservice, men de kan aldri svare på noe som helst i forhold til denne saken. Dette MÅ frem, og håper flere misfornøyde kunder kan stå sammen om å stoppe denne form for kundebehandling.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:59

Hei! Takk for din tilbakemelding! Det stemmer som du sier at betalinger til utlandet kan bli stoppet dersom det mangler tilstrekkelig informasjon om betalingen. Dette er ikke noe bankene gjør for å være vanskelige, men er et ansvar bankene har til Finanstilsynet som går på å hindre blant annet hvitvasking. Bankene har de senere årene blitt pålagt en strengere kontroll av internasjonale betalinger. Dette skjer ved at alle involverte banker screener alle betalinger mot diverse lister. Deretter gjøres det en individuell vurdering om de trenger å innhente mer informasjon eller om betalingen skal utføres, stoppes eller fryses. Jeg kjenner ikke den aktuelle betalingen, men har du mottatt spørsmål rundt betalingen fra vår avdeling for internasjonale betalinger så kan du svare på denne så vil betalingen i de fleste tilfeller bli utført. Merk at betalinger kan bli stoppet dersom det er grunn til det. Det kan eksempelvis være dersom det er til land hvor det foreligger sanksjoner. /Jørgen

DNB Bank har 1 293 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR