Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Boliglån

Omtale av  Raj

Søkte boliglån men fikk det ikke. De sa at jeg må ha permanent oppholdstillatelse. Men jeg kjenner mange venner som fikk lånet uten. Er det krav at man må ha permanent oppholdstillatelse, det er veldig rart.Dårlig Bank DNB.

Svar fra DNB Bank
14.10.2021 09:01

Hei Raj. Kjedelig at du har hatt en dårlig opplevelse med oss! Man må ha permanent oppholdstillatelse for å få boliglån hos oss. Du er velkommen til å søke igjen på et senere tidspunkt om dette ordner seg! Ønsker deg en fin dag. /Thomas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vanskeliggjort innlogging og saldo ytterligere...

Omtale av  Kikki C. M. N

Unødvendig mange operasjoner for å komme inn på fullversjonen, går fra verre til verst for hver "oppgradering" DnB utfører. Det samme gjelder den saldo-oppdateringen som ble nesten ubrukelig etter forrige "oppdatering" for vel halvannet år siden. Finner ikke noe positivt akkurat nå. Vi skal åpne konto for et par av barna våre nå og vurderer sterkt å flytte bank. Det samme når vi skal ut på huskjøp om kort tid. Synd, men det er noe vi har snakket om en stund nå da DnB seriøst ikke har mye å skryte av lengre.

Svar fra DNB Bank
11.10.2021 22:24

Hei! Her anbefaler jeg deg å kontakte vårt kontaktsenter, så skal vi hjelpe dere med å få ting på plass, og se hva vi kan hjelpe dere med huskjøpet når den tid kommer! Vi håper at dere gir oss en sjanse her, da vi vil gjøre det vi kan for å gi dere det dere ønsker og trenger! /Vinjar

dårlig bank,

Omtale av  Pham

etter 10 år med dnb og klar jeg ikke mer med dem. de true med steng kunderforhold hos dem hvis jeg ha ikke bevis på hva jeg bruke min penge for.

Svar fra DNB Bank
11.10.2021 22:26

Hei Pham! Leit å høre du føler dette om oss, om du har blitt plukket ut til transaksjonskontroll, er vi pliktig iht. hvitvaskingsloven å kreve svar på hvor pengene kommer fra, eller eventuelt går videre til! Men så lenge du kan svare på hvor pengene kommer fra har du ingen grunn til bekymring! Anbefaler deg å bare svare på melding du har fått fra oss, så ordner dette seg nok rimelig fort for deg! /Vinjar

treg kundekontakt

Omtale av  Jan

tregeste banken jeg har opplevd til nå. umulig å få kontakt og når en får kontakt så ikke mye behjelpelig

Svar fra DNB Bank
11.10.2021 21:28

Hei Jan! Det er utrolig leit å høre du følte dette om oss! Våre rådgivere skal alltid være klare til å svare en hver spørsmål, og hvis de ikke klarer å svare på det til deg. Så skal det bli tatt med videre til en avdeling internt som eventuelt kan svare på det! Vi håper at du ønsker å gi oss en ny mulighet i fremtiden, og da håper vi du blir positivt overrasket! /Vinjar

Skuffende og frustrerende

Omtale av  Dylan

Prøver å bestille bank id på mobil og kodebrikke men blir møtt av en «bot» som prøver å svare på spørsmålene mine, men jeg trenger å snakke med en kundebehandler og ikke en «bot». Fint at dem har ordnet en bot som prøver å svare på spørsmål men er ikke morro når den legger på hver gang jeg ringer og ber om å snakke med en kundebehandler. Hatt veldig mange negative opplevelser med DnB der kundebehandlere også har vært spydige og ikke hjelpsomme. Anbefaler folk å ikke bytte bank til dem pga dette og at det er vanskelig og komme i kontakt med kundebehandlere. Hilsen en Skuffet kunde

Svar fra DNB Bank
08.10.2021 11:45

Hei Dylan. Det var leit å høre. Vi ønsker at alle våre kunder skal få en god kundeopplevelse hos oss og vi ønsker å være tilgjengelig for kundene våre. Vår åpningstid er fra kl.07.00 - 23.00 hver dag på både chat og telefon 915 04800. Hvorfor chatbotten ikke har videreført deg til en kunderådgiver har jeg ikke mulighet til å svare på. Ha en fin dag! /Maren

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Betydelig forsinkelse i finansiering av boligkjøp

Omtale av  Mary

Jeg er fra før av en trofast bedriftskunde hos DnB med ordnet økonomi. Søkte boliglån hos DnB, men ble ikke kontaktet av finansieringsrådgiver som lovt, noe som førte til at finansiering ble betydelig forsinket. Når jeg purret, beklaget DnB situasjonen og lovte at jeg skulle få en ny finansieringsrådgiver og bedre oppfølgning. Det viste seg i ettertid å være samme finansieringsrådgiver. Bortkastet tid og viser at DnB ikke tar kunden på alvor. Jeg endte derfor opp med boliglån i annen bank, og kommer også til å avslutte bedriftens kontoer hos dere.

Svar fra DNB Bank
08.10.2021 12:02

Hei Mary. Jeg må starte med å beklage, vi ønsker å gi våre kunder god service noe vi ikke har gjort i dette tilfelle. Vi håper du er fornøyd med vår bedriftsavdeling og ønsker å revurdere bankbytte, selv om ikke privatavdelingen ytet servicen vi burde. Det er også en mulighet å sende inn en klager, du gjør du når du er innlogget i nettbanken. Trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren

Betydelig forsinkelse i finansiering av boligkjøp

Omtale av  Mary

Jeg er fra før av en trofast bedriftskunde hos DnB med ordnet økonomi. Søkte boliglån hos DnB, men ble ikke kontaktet av finansieringsrådgiver som lovt, noe som førte til at finansiering ble betydelig forsinket. Når jeg purret, beklaget DnB situasjonen og lovte at jeg skulle få en ny finansieringsrådgiver og bedre oppfølgning. Det viste seg i ettertid å være samme finansieringsrådgiver. Bortkastet tid og viser at DnB ikke tar kunden på alvor. Jeg endte derfor opp med boliglån i annen bank, og kommer også til å avslutte bedriftens kontoer hos dere.

Svar fra DNB Bank
08.10.2021 12:02

Hei Mary. Jeg må starte med å beklage, vi ønsker å gi våre kunder god service noe vi ikke har gjort i dette tilfelle. Vi håper du er fornøyd med vår bedriftsavdeling og ønsker å revurdere bankbytte, selv om ikke privatavdelingen ytet servicen vi burde. Det er også en mulighet å sende inn en klager, du gjør du når du er innlogget i nettbanken. Trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR