Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 286 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 286 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
16%
Dårlig
16% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 279 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
919
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 279 verifiserte omtaler på Bytt.no

Betydelig forsinkelse i finansiering av boligkjøp

Omtale av  Mary

Jeg er fra før av en trofast bedriftskunde hos DnB med ordnet økonomi. Søkte boliglån hos DnB, men ble ikke kontaktet av finansieringsrådgiver som lovt, noe som førte til at finansiering ble betydelig forsinket. Når jeg purret, beklaget DnB situasjonen og lovte at jeg skulle få en ny finansieringsrådgiver og bedre oppfølgning. Det viste seg i ettertid å være samme finansieringsrådgiver. Bortkastet tid og viser at DnB ikke tar kunden på alvor. Jeg endte derfor opp med boliglån i annen bank, og kommer også til å avslutte bedriftens kontoer hos dere.

Svar fra DNB Bank
08.10.2021 12:02

Hei Mary. Jeg må starte med å beklage, vi ønsker å gi våre kunder god service noe vi ikke har gjort i dette tilfelle. Vi håper du er fornøyd med vår bedriftsavdeling og ønsker å revurdere bankbytte, selv om ikke privatavdelingen ytet servicen vi burde. Det er også en mulighet å sende inn en klager, du gjør du når du er innlogget i nettbanken. Trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Betydelig forsinkelse i finansiering av boligkjøp

Omtale av  Mary

Jeg er fra før av en trofast bedriftskunde hos DnB med ordnet økonomi. Søkte boliglån hos DnB, men ble ikke kontaktet av finansieringsrådgiver som lovt, noe som førte til at finansiering ble betydelig forsinket. Når jeg purret, beklaget DnB situasjonen og lovte at jeg skulle få en ny finansieringsrådgiver og bedre oppfølgning. Det viste seg i ettertid å være samme finansieringsrådgiver. Bortkastet tid og viser at DnB ikke tar kunden på alvor. Jeg endte derfor opp med boliglån i annen bank, og kommer også til å avslutte bedriftens kontoer hos dere.

Svar fra DNB Bank
08.10.2021 12:02

Hei Mary. Jeg må starte med å beklage, vi ønsker å gi våre kunder god service noe vi ikke har gjort i dette tilfelle. Vi håper du er fornøyd med vår bedriftsavdeling og ønsker å revurdere bankbytte, selv om ikke privatavdelingen ytet servicen vi burde. Det er også en mulighet å sende inn en klager, du gjør du når du er innlogget i nettbanken. Trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren

Uoversiktlig

Omtale av  Arne K

Fullstendig kaos når man prøver feks å finne fullversjonen som ga fin oversikt

Svar fra DNB Bank
04.10.2021 16:57

Hei Arne. Du finner fullversjonen på telefonen/nettbrettet ved å klikke på "Logg inn" - Skriv fødsels og personnummer og gå videre - "Gå til fullversjon" - Logg inn midt på siden. /Thomas

Veldig god kundeservice

Omtale av  David

Alltid rask behandling av saker, og føler meg godt ivaretatt. Bra webløsninger for boliglån og aksjehandel.

Svar fra DNB Bank
04.10.2021 16:57

Hei David. Så kjekt å høre! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse! /Thomas

Arogante tullinger

Omtale av  Daniel K

DNB like ikke at jeg kjøpte krypto for pengene mine og at jeg hadde tatt ut 100 000 fra paypal. Da ga de meg 2 uker på å "dokumentere" at dette ikke var hvitvasking av penger. Ellers ville de sperre kontoen min. Jeg har vært kunde der i 30 år. Jeg sendte en forklaring på alle transaksjoner, og fikk til svar at alle forklaringene måtte dokumenteres. "Du har en uke igjen bevise dette" Jeg måtte sende alle transaksjoner på alle nettsider de mente var suspekte. Og jeg måtte bevise at mine penger jeg hadde på konto hos dem var legetime. DNB, når jeg har penger hos dere, jobber dere for meg. Dere har sparken!

Svar fra DNB Bank
02.10.2021 15:57

Hei Daniel! Kryptovaluta er definert å ha meget høy risiko i DNBs iboende risikovurdering, slik som også myndighetene vurderer det til. Kunder må forvente at det stilles krav til å frembringe god dokumentasjon for at vi skal kunne akseptere overføringer fra kryptovaluta. Normale investeringer og realiseringer innen kryptovaluta vil normalt ikke generere ytterlige spørsmål fra banken. Men ved eventuelle forespørsler på initiativ fra DNB, forutsettes det at selve investeringen kan dokumenteres i tråd med hvitvaskingsloven og midlenes opprinnelse. Ytterlig informasjon finnes på skatteetatens hjemmeside. /Mariell

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bedriten kundeservice

Omtale av  Zulfeqar A

Jeg prøvde å få tak i kundeservicen over telefon, 4 av 5 gangene fikk jeg ikke svar og ble bedt om å prøve igjen senere. Greit nok, tenkte jeg siden jeg ringte i tiden der det er stor pågang. Når jeg ringte på kvelden og skulle ha hjelp til problemet mitt, fikk jeg som svar om å ringe dagen etter fra 08-16. Jeg får ikke tak i de og har nå prøvd i 6 dager. Veldig skuffende

Svar fra DNB Bank
02.10.2021 12:10

Hei Zulfeqar. Det var leit å høre. Vi ønsker at alle våre kunder skal få en god kundeopplevelse hos oss. Anbefaler deg å kontakte oss kl 08:00. Da er det som regel ikke kø. Det er ikke alle avdelinger hos oss som er åpen etter 16:00, så hvis du skal ha kontakt med en annen avdeling, må du ringe oss mellom 08-16. Ønsker deg en fin dag! /Thomas

Enkel og grei og forholde seg til, men mangler Apple pay

Omtale av  Timmy

Stort sett fornøyd med DNB. Men savner veldig Apple Pay. De støtter Google Pay, som er bra, til og med Fitbit pay og Garmin Pay. Men ikke Apple Pay. Er fornøyd med DNB, men syntes dette er latterlig at de ennu ikke har fått fingeren ut og implementert dette.

Svar fra DNB Bank
29.09.2021 14:59

Hei Timmy og takk for tilbakemelding, det setter vi pris på! DNB har pt ikke noe avtale med Apple Pay. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Betina

DNB Bank har 1 279 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR