Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundebehandling etter reklamasjon.

Omtale av  Milfrid

Oppdaget flere uautoriserte transaksjoner til Playstation Network på kontoen min på tilsammen 4500 kroner. Sendte inn reklamasjon til DNB. De overførte pengene til kontoen min, og trakk pengene fra Playstation. Playstation mente at det var sønnen min som hadde utført transaksjonene, og sperret spille kontoen hans. Sønnen min innrømte til slutt at det var han som hadde gjort det. Jeg kontaktet da Playstation for å betale tilbake. De sa jeg måtte betale tilbake med gavekort og gi dem kodene. Etter noen dager ble spille kontoen til sønnen min åpnet igjen. Ga og beskjed til DNB om at det var sønnen min som hadde gjort det, men at jeg hadde betalt tilbake til Playstation. DNB tok da å gjenbelastet flere beløp fra kontoen min på tilsammen 3500 kroner. Jeg sa de ikke måtte gjøre det, for jeg hadde betalt tilbake til Playstation. Da sa de at det var min egen skyld, og at hvis jeg vil ha pengene tilbake må jeg kontakte Playstation. Playstation sier de ikke har fått pengene, og at de da måtte stått på spille kontoen til sønnen min. Det har gått flere uker siden DNB trakk pengene fra kontoen min, og pengene har bare forsvunnet. DNB vil ikke snakke med meg på telefon lenger og de svarer ikke på meldingene jeg sender til dem i nettbanken. Jeg har nå mistet 8000 kroner. Sønnen min har lovet å betale tilbake de 4500 kronene han tok fra meg. Men de 3500 kronene DNB har tatt fra meg, får jeg ikke tilbake.

Svar fra DNB Bank
11.01.2022 10:32

Hei! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss angående din reklamasjonssak. Jeg får ikke undersøkt selve saken her, men på generelt basis så anbefaler jeg at du sender ny reklamasjonssak til oss slik at vi får sett på dette en gang til. Dersom beløpet er utbetalt til en spillekonto hos Playstation kan det også være lurt å forhøre seg med dem om refundering så lenge ikke pengene er benyttet. Du skal også ha kvittering på kjøpene via nettbanken dersom det skulle være nødvendig som dokumentasjon. /Ann-Kristin

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Trykker over alt på mobilen for å komme til fullversjonen

Omtale av  Glen H

Er det virkelig meningen at DnB nettside er laget så uoversiktlig at jeg rett og slett ikke finner fullversjonen?

Svar fra DNB Bank
09.01.2022 23:01

Hei Glen, For å komme til fullversjon på mobilen din så går du til www.dnb.no og trykker på Logg inn. Etter du har skrevet inn ditt personnummer og gått videre vil du få opp valg om å gå til Fullversjon oppe i høyre hjørnet :) /Maren

Umulig å komme inn på fullversion med mobil.

Omtale av  Erik J

Jeg fikk sms med beskjed om at det er en viktig beskjed i innboksen. Problemet er at det ikke lar seg gjøre å finne innboksen med mobilversjon. Det er heller ikke mulig å gjennomføre betalinger til utlandet via mobilversjon. Slutt å lage nye versjoner med fancy design, fokuser heller på funksjonalitet. Legg i det minste inn en godt synlig link til fullversjon.

Svar fra DNB Bank
09.01.2022 20:43

Hei Erik! Skal du betale til utlandet eller sjekke innboksen så må dette gjøres via fullversjon av nettbanken vår. Funksjonene er ikke tilgjengelig via mobilbanken. For å komme til fullversjon på mobilen din så går du til dnb.no og trykker på Logg inn. Etter du har skrevet inn ditt personnummer og gått videre vil du få opp valg om å gå til Fullversjon oppe i høyre hjørnet :) /Maren

Fullversjon og mobiltelefon

Omtale av  Lasse

Håpløst og finne ut hvordan jeg kan komme til fullversjon med mobil

Svar fra DNB Bank
09.01.2022 20:35

Hei Lasse, for å få tilgang til fullversjon av nettbanken fra mobil, kan du gå til dnb.no og trykke på "Gå til fullversjon" nederst på siden. Eller ved å skrive fødsels og personnummeret ditt under logg inn, når du får valget om hvilke metode du vil logge deg inn med så kan du velge å gå til fullversjonen. Ønsker deg en god dag :) /Maren

Håpløst

Omtale av  Anders

Etter å ha opprettet DNB Spar og DNB Mobilbank, overført penger og forberedt meg på å kjøpe fond, var jeg allerede mettet av dårlig kundebehandling. Hvorfor må jeg forklare banken hva slags kundeforhold jeg har, eller forklare dem at fonds handelen ikke virker? Dette bør de jo vite selv, eller bruker kanskje ikke DNB ansatte sin egen bank ? Feilmelding tjenesten deres påstår at alt fungerer 100%, men det er umulig å kjøpe fond, og har vært umulig å kjøpe fond i 3 uker, uansett hvor mange inkompetente DNB ansatte man ringer til. Uansett mobilapp, 2 PCer, 4 forskjellige nettlesere eller hjelp fra kundestøtte, har jeg ennå ikke fått kjøpe fond. Men jeg har stirret lenge på timeglass, og hørt mye ventemusikk i telefonen. Er utrolig at de er så stor når det er slikt stell. Fy Flate DNB ! Dessverre må jeg ha et kundeforhold, da arbeidsgiver forlanger det. Ellers hadde jeg jo aldri brydd meg med å bli.

Svar fra DNB Bank
09.01.2022 20:41

Hei Anders, det hørtes helt håpløst ut og det er dumt at problemet ikke er blitt løst etter 3 uker. Under denne artikkelen kan du finne svaret på hvorfor vi har stilt deg spørsmål om kundeforholdet: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/samfunn/dnb-og-sporsmaal Send oss gjerne en klage i nettbanken slik vi får sett nærmere på saken, du gjør det ved å gå på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse, bla deg ned på siden til du kommer til "Reklamasjon eller klage". /Maren

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Betaling utland finnes ikke, håpløs å komme inn på fullversjon på mob

Omtale av  Aleksandra K

Betaling utland finnes ikke, håpløs å komme inn på fullversjon på mobil. Dårlig oversikt

Svar fra DNB Bank
04.01.2022 08:29

Hei! Skal du betale til utlandet så må dette gjøres via fullversjon av nettbanken vår. Funksjonen er ikke tilgjengelig via mobilbanken. For å komme til fullversjon på mobilen din så går du til dnb.no og trykker på Logg inn. Etter du har skrevet inn ditt personnummer og gått videre vil du få opp valg om å gå til Fullversjon oppe i høyre hjørnet :) /Ann-Kristin

Ikke interesert i nye firmakunder ser det ut som!!!!

Omtale av  Geir

Startet nytt firma for fem uker siden, med konto i dnb. ikke fått tilgang til konto ennå. Står nå nesten 700.000 på konto som jeg ikke kan disponere. Tommel opp DNB .Beklager til alle ansatte som ikke får lønn til jul!!! Beklager også til kundeservice på 04800 som ikke har skyld i dette, men som må ta all kjeft, dere trenger en påskjønnelse fra arbeidsgiver. I morgen er det møte med advokat og de utgifter dette innebærer, håper dnb tar det på sin kappe. Må ta med att jeg ikke er ute etter noe lån fra dnb, kun en konto som penger går inn og ut av.

Svar fra DNB Bank
27.12.2021 14:28

Hei Geir, dette var veldig trist å høre. Jeg håper det ordner seg raskt. /Maren

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR