Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skuffet fra A til Å

Omtale av  Niels

Kort beskrivelsen 1. Ventetiden på telefonen, for å snakke med noen er ekstremt lang, samt at man tilstadighet blir brutt. 2. Dnb brukte 14 dager for å overføre MINE penger fra MITT spareprodukter, til MIN brukskonto!!!! Som betydde at jeg måtte ta opp forbrukslån i konkurrende bank 3. Alltid først til å sette opp boligrenta. 4. Gebyrer som ikke ligner noen annen bank. 5. De kaller det finansiellrådgivning når det ikke rådgivning men kun en salgskanaler som anbefaler de fondene dere tjener mest på.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 22:29

Hei Niels og takk for din henvendelse. Utrolig dumt å høre at du opplever å bli brutt inn til oss, slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi er kjent med at det for øyeblikket foreligger lengre ventetid inn til oss enn normalt, grunnet legitimering. Vi vil at du skal vite at vi jobber kontinuerlig med å finne løsninger som vil gjøre det enklere for kunde å komme i kontakt med kunderådgiver. Dersom det gjelder salg av fondsandeler vil det være en behandlingstid opp til 10 virkedager, avhengig om dette er et internt fond eller eksternt fond. Her får vi dessverre ikke gjort noe for å få fortgang i prosessen, men har registrert innspill om at vi kan bli tydeligere på dette. Når det gjelder gebyrer vil alle prislagte tjenester være referert til i vår prisliste, som du finner her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Mange av våre prislagte tjenester er valgfri og flere av disse vil i tillegg ha kostnadsfrie alternativer. Ta gjerne kontakt med en kunderådgiver direkte om du er usikker på hvilke disse er og hvilke alternativer vi har tilgjengelig som er kostnadsfrie. Det er riktig at vi tidligere har vært en av de første med å sette opp utlånsrente, noe vi så oss nødt til på lik linje med mange andre banker i landet, etter Sentralbanken sin beslutning om å heve styringsrenten. På denne måten fikk kundene våre beskjed i god tid før endringen inntraff, for å bedre kunne forberede seg på justeringen. Dersom du mot formodning skulle fortsette å oppleve problemer med å komme i kontakt med oss på telefon, anbefaler jeg at du prøver å komme i kontakt med oss på chat. Vi har kunderådgivere som er tilgjengelig på chat alle dager mellom 07.00-23.00, en kollega av meg bistår deg gledelig. Det er også mulig å sende en skriftlig henvendelse fra postkassen din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Følte meg lurt.

Omtale av  Frank

Vær klar over at de har ingen skrupler med å lure sine egne kunder. Det eneste som gjelder, er å få maksimalt med penger ut av deg, helst uten at du merker det.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 21:45

Hei Frank og takk for din tilbakemelding. Dersom du som kunde er utsatt for kritikkverdige forhold, ber vi deg sende inn en klage fra nettbanken din. Du kan gjøre dette ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. På denne måten vil vi kunne behandle klagen hos riktig instans i DNB. Alle våre prislagte tjenester er synlig i prislisten vår, som du finner her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Her finner du oversikt over alle våre tjenester og produkter som medfører gebyr, vi har kostnadsfrie alternativer for flere av disse tjenestene. Ta gjerne kontakt med oss direkte om du behøver bistand rundt dette. Ha en fin kveld videre. /Stian

Nettbanken fant de på museumet.

Omtale av  Arild J

Dårligste nettbank av alle Norges banker, gebyrer for absolutt alt du gjør der.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:32

Hei Arild og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med vår nettbank, kanskje det vil gi deg en bedre kundeopplevelse om du bruker mobilbanken? Det er riktig som du sier at enkelte tjenester er prislagte i nettbanken, men her er det også mye som ikke medfører gebyr. Hos oss får man eksempelvis bestille gratis erstatningskort. Ta gjerne en titt på vår prisliste for å få en bedre oversikt over hvilke produkter og tjenester som utløser gebyr, du finner den her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Gjør en kjempe jobb i å hisse på seg mange 1000 talls bankkunder.

Omtale av  Andree

Nå har DNB om sider klar å rappe til seg SBAnken. Helt fra det ble kjent at DNB vil ha SBanken har kundene sagt at de ikke vil være kunde i DNB. Det dreit DNB i. SBanken var så bra på kundeundersøkelsene at DNB måtte ha dem vekk der i fra. Nå skal det være sagt at DNB pleier å ligge helt på bunns på disse undersøkelser. Så de må nok kjøpe mange flere banker for å komme seg på tops. Fordi en ting DNB ikke er interessert i er å gjøre en innsats for til å komme seg til tops. Ledelsen i DNB lovde Sbanken kunder overraskelser og de kom rask. Kjempebot for hjelpe kunder til hvitvasking, Kjempebonus til Kjersti Braathen. (jeg lurer hvem betaler for den), og selvsagt 1. hver gang renten skulle settes opp. I November 21 kom gladmeldingen at konkurransetilsynet sa nei til oppkjøpet. Jubel hos kundene men DNB dreit også i dette og måtte klage dette inn. Nå er SBanken snart historie. Og DNB som påstår de bryr seg om kundene bryr seg tydeligvis ikke om de som sa de ønsket ikke å bli kunde i DNB. De kan finne seg en annen bank. Fordi en ting er DNB ikke interessert i. Det er lage et tilbud som tiltaler kunde. Og jeg vet at karen som kommenterer her kommer til si: det blir ikke endringer på en god stund. Men det blir endringer. Det vet han og det vet vi. Jeg er i gang med flytteprosessen fra en bank som jeg likte å logge meg inn i. Men det driter nok DNB i.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 22:10

Hei Andree og takk for din tilbakemelding, vi setter pris på at du tar deg tid til å ytre dine meninger. Det er dumt å høre at du er negativ til oppkjøpet av Sbanken, vi gleder oss nemlig mye til dette og den spennende tiden som ligger i vente. Vi er opptatt av å levere gode løsninger rundt våre tjenester og produkter og jobber kontinuerlig med å forbedre bankhverdagen til våre kunder. Vi håper at vi med tid også klarer å bevise deg at vi er interessert i å presentere tiltalende tilbud og at vi absolutt bryr oss om kundene våre. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Dyrt. Elendig tilbud på bilforsikring

Omtale av  Per

Gebyrer på det meste. Lange ventetider for generelle spørsmål om en ikke vil bruke den ubrukelige roboten... har hatt sbanken som reserve da dnb ikke er stabil på hverken nettbank eller kort. Desverre er sbanken solgt til Norges absolutt dårligste bank

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:21

Hei Per og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med DNB. Vi er kjent med at det dessverre er lengre behandlingstid for henvendelser inn til oss nå, som følge av legitimeringsprosjektet vi befinner oss i. Våre rådgivere jobber så godt som mulig for å få hjulpet kundene våre på en god måte, men skjønner at det i en ellers hektisk hverdag kan være vanskelig å få tid til å sitte i kø. Anbefaler deg å forsøke å komme i kontakt med oss like etter åpningstid eller utover kvelden, det pleier da å være litt roligere og en lavere behandlingstid. Utover dette har vi masse informasjon på vår nettside, her kan man søke etter hva man lurer på. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

45 minutter for å snakke med noen

Omtale av  Sol

Skulle scanne inn legitimasjon i en app som ikke virker. 45 minutter i tlf kø.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:18

Hei Sol og takk for din henvendelse. Leit å høre at du har problemer med å få legitimert deg gjennom ID-sjekk i BankID-applikasjonen. Her ville jeg tatt kontakt med oss slik at vi får feilsøkt dette ytterligere, eventuelt hjulpet deg til å legitimere deg ved andre alternativer. Det er eksempelvis mulig å ta kontakt med vår chat-robot i nettbanken og be om å få tilsendt en nettbankmelding, slik at du kan laste opp kopi av din legitimasjon der. Vi har også nå åpnet for drop-in på våre bankkontorer, slik at kundene våre kan få legitimert seg der uten å måtte forhåndsbooke time med rådgiver. Du kan lese mer om hvilke kontorer dette gjelder og åpningstidene ved å klikke deg inn her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/opplysninger-kundeforhold/apningstider-dropin Ellers er det beklagelig at det er lang kø inn til oss, vi er kjent med at det er stor pågang for øyeblikket. Forsøk gjerne å kom i kontakt med oss på chat dersom telefonkøen er lang, eller ring oss på et tidspunkt hvor pågangen er mindre. Dette pleier i hovedsak å være før stengetid (23.00) eller like etter åpningstid (07.00). Ha en fin dag videre. /Stian

Postkasse

Omtale av  Knut R

Ett evindelig mas om at jeg har post i postkassen i nettbanken. Logger inn og skal finne dritten oppi hlyre hjørne. Trykker på ikonet og kommer det opp postkasse ? Neida, hvor vanskelig er det å skrive postkasse og legge inn der sammen med resten av mølet ? Skal ringe dem over helga og slette alt jeg har der.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:57

Hei Knut. Merkelig at du ikke får opp postkassen i nettbanken din, den ligger som nevnt i høyre hjørnet på Startsiden av nettbanken. Du kan alternativt finne alternativ for postkasse under Dagligbank og lån. Dersom du mot formodning får feil ved å trykke på Dagligbank og lån - Postkasse, ville jeg anbefalt deg å forsøke fra en annen nettleser. Det er en kjent feil hos oss at man med eldre Firefox versjon vil få feilmelding ved bruk av postkasse. Hjelper det ikke med bytte av nettleser må du ta kontakt med oss direkte så vi får feilmeldt dette, da det er mulig at det skyldes en teknisk feil. Vi er tilgjengelig på chat og telefon ( 915 04800) alle dager mellom 07.00-23.00. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR