Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utrolig dårlig hjelp på servicetelefon

Omtale av  Dag

Hatt kontakt med DnB på tlf idag for å bestille time for å stadfeste at jeg er hei. Kom igjennom til servicetlf etter ca 15 minutter. Kunne ikke hjelpe meg men satte meg overtid annen avdeling. Fikk beskjed om minst 14 minutter ventetid. Gikk 1 minutter så fikk jeg beskjed om at det var for mange inne på linja at jeg måtte ringe på nytt. Takk for at det finnes andre banker

Svar fra DNB Bank
24.02.2022 16:53

Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en dårlig opplevelse i kontakt med oss. Vi jobber stadig med å bli bedre, og setter pris på tydelig tilbakemelding. /Tonje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra service

Omtale av  Torvald

Bra å ha banken på stedet du har bustad. Plasseringen av kontoret er ikke sentralt.

Svar fra DNB Bank
21.02.2022 11:37

Hei! Tusen takk for flott tilbakemelding! Utrolig kjekt å høre at du er fornøyd! /Vinjar

Dnb fullversjon er helt forferdelig, når du skal tvinge pålogg på en mobil

Omtale av  Anne

Dette gjelder kun DnB fullversjon. Dette er fullstendig umulig å manøvrere fra mobil. Dette er forferdelig irriterende og det skulle vært muligheter for å komme inn på din postboks og mest av alt, kommer inn på dine lån. Altfor dårlig!!!! Dette er ikke service. Hvorfor, når dere er gode på andre ting!

Svar fra DNB Bank
21.02.2022 09:30

Hei Anne og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med vår løsning rundt fullversjon på mobil. Man vil ha tilgang til både postkasse og informasjon om lån i fullversjonen. Gå til dnb.no via nettleser på mobilen - Logg inn - Tast fødselsnummer - Trykk "Gå til fullversjon" øverst til høyre" - Trykk "Logg inn" på midten av siden - Fødselsnummer - Velg ønsket innloggingsmetode. Dersom du mot formodning ikke skulle finne informasjonen du leter etter, hadde vi satt stor pris på om du tok kontakt med oss direkte. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00 og kan nås via chat og telefon. Våre rådgivere er tilgjengelig på 915 04800. For å snakke med oss på chat, forutsetter dette at du er innlogget i nettbanken. Vi har registrert innspillet ditt om en lettere tilgjengelig postkasse gjennom mobiltelefonen. Vi setter pris på at du gjør oss oppmerksom på dette. Det er mulig å få tilgang til informasjon om lån i DNB ved å bruke vår Mobilbank. Ha en fin dag videre. /Stian

Ikke tilgjengelig fullversjon

Omtale av  Bjørn O. B

Det er umulig å få åpnet en fullversjon av nettbanken på mobil. Dette er rett og slett for dårlig, da mobilversjonen ikke støtter halvparten av funksjonene i fullversjonen. At jeg i 2022 må logge meg på via PC for å bruke nettbanken fullt ut er talentløst.

Svar fra DNB Bank
15.02.2022 19:29

Hei Bjørn! Man kan logge inn fullversjon av nettbanken via mobil. Gå til dnb.no via nettleser på mobilen - Logg inn - Tast fødselsnummer - Trykk "Gå til fullversjon" øverst til høyre" - Trykk "Logg inn" på midten av siden - Fødselsnummer - Velg ønsket innloggingsmetode. Dersom dette ikke fungerer hos deg anbefaler jeg å forsøke å slette nettleserdata. Hvis det heller ikke skulle gå håper jeg du kontakter vårt kundesenter på telefon: 91504800 eller via chat fra innlogget nettbank så vi kan se nærmere på problemet. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina

Feil info om apple pay

Omtale av  Erik

Apple pay fungerer som kontaktløs betaling. Altså mobilen din blir et bankkort og fungerer alle steder det er kontaktløs betaling. Informasjonen DnB gir er direkte løgn om at apple pay ikke fungerer optimalt (det fungerer like optimalt som alle stedene du kan bruke bankkortet ditt kontaktløst) jeg har nå bestemt meg for å bytte bank. Vipps ønsker tilgang til apple sin kontaktløs funksjon, noe apple har sakt nei til. Så er vel derfor DnB sier nei til Apple, som igjen går ut over oss som er kunder. Jeg vil heller ha Apple pay enn Vipps…

Svar fra DNB Bank
14.02.2022 13:27

Hei Erik! Vi vurderer alle relevante betalingsløsninger forløpende, også Apple Pay. Vi vurderer som sagt apple pay, og har ikke lagt det fra oss. Når det eventuelt kan komme vet jeg dessverre ikke. Håper du kan bli fornøyd med oss, og våre tjenester en gang i fremtiden. /Viktoria

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Apple Pay

Omtale av  Sivert

DNB argumenter med at «kontaktløs betaling er framtiden» hvis noen spør om hvorfor de ikke støtter Apple Pay. Noe jeg synes er veldig rart, når Apple Pay støttes på alle butikker hvor kontaktløs er tilgjengelig, mens Vipps ikke støtter kontaktløs i det hele tatt, og kun støtter mobilbetaling i de butikkene som velger å ta i bruk Vipps. Argumentet er så dumt at jeg mister hjerneceller hver gang jeg leser argumenter fra DNB. Det er ingen grunn til at DNB ikke kan bruke Apple Pay som alle andre, annet enn at det ikke gidder. Apple Pay og Vipps er to forskjellige apper til forskjellig bruk.

Svar fra DNB Bank
11.02.2022 11:52

Hei Sivert! Vi vurderer alle relevante betalingsløsninger forløpende, også Apple Pay. Selv om kontaktløs betaling med kort har blitt den dominerende betalingsmåten for folk i fysisk butikk ser vi selvsagt også at noen ønsker å betale med mobilen, så vi vurderer løpende om vi også skal tilby Apple Pay på et tidspunkt, men vi har ikke konkludert på dette enda /Lars

Elendig kunde behandling

Omtale av  Farhad

Sitter å er helt sjokkert av behandling jeg fikk fra DNB idag. Alle som jobber der har sin egen mening, Skriver til meg gjør dette så er din konto aktivert men etter å gjøre som blir fortelt så sperre de konto! Så frekk hun som jobbet der og svare telefon. Dette er diskriminering. Skam til dere DNB

Svar fra DNB Bank
10.02.2022 13:19

Hei Farhad! Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi jobber stadig med å bli bedre, og setter pris på tydelig tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice på telefon 91504800 slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. /Tonje

DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR