Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hvorfor må DNB ødelegge Sbanken?

Omtale av  Morten

Etter å ha vært med Sbanken fra starten må jeg nå på jakt etter alternativer. DNB hevdet at de ikke ville forandre Sbanken og det første som skjer er en ubehagelig forandring med at man ikke kan bruke Apple pay lenger. Godt gjort DNB. Jeg regner med at dette er starten på å destruere en bank med stor kundetilfredshet.

Svar fra DNB Bank
06.07.2023 15:03

Hei Morten! Det var leit å høre. Du kan lese begrunnelsen for at vi ikke støtter Apple Pay her: dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. Vi støtter derimot kontaktløs betaling via andre leverandører: Fitbit Pay, Garmin Pay og Google Pay. Ønsker deg en fin dag :-) /Lisa

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra service

Omtale av  Marit E. L

Bra service og god kundehjelp. Ønskelig med lavere rente .

Svar fra DNB Bank
04.07.2023 14:22

Hei Marit, takk for fin anmeldelse! Ønsker deg en flott dag! /Nina

Bånn i bøtta

Omtale av  Misfornøyd K

Utrolig dårlig kundebehandling, oppfølging. Ingen seriøs menneskelig oppfølging. Rådgivning er veldig dårlig, jeg måtte selv be om at renter på lånet ble endret. Vært kunde i 8år.

Svar fra DNB Bank
04.07.2023 14:23

Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med både oppfølging og kundebehandling. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på 91504800 slik at vi kan se på saken din. /Nina

Jeg skulle bestille kort til barnet mitt men jeg kunne ikke

Omtale av  Christian

I dag skulle jeg besstille kort til mitt 12 åring men jeg kunne ikke fordi kona mi bruker sparebank så hun trenger å bytte hvis barnet mitt skal få bank kort og det har ikke hun lyst til.

Svar fra DNB Bank
30.06.2023 14:07

Hei. For å bestille kort til 12-åringen deres må dere begge være registrert som kunde hos oss. Konen din trenger derimot ikke å bytte bank. Hun kan beholde den banken hun har i dag, men må ha en kundeforhold hos DNB i tillegg. Håper dette gjør det litt lettere for dere :) /Mariell

Banken svarer ikke når jeg stiller et spørsmål

Omtale av  Magnhild L

En Dnb-rådgiver sendte meg en mail (etter et møte) for å si at jeg ikke var verdig et finansieringsbevis for et banklån. Så svarte jeg at vi måtte jobbe videre, fordi jeg kunne skaffe flere midler til veie. Da fikk jeg aldri noe svar. Jeg kontakta banken, og det ble oppretta en sak. De kan umulig ha lest hele min argumentasjon, og hadde bare skrevet inn i postkassen min at saken var henlagt. Og de bekreftet at behandlingen var avslutta. Som om de trodde at jeg var uenig i Finansieringsbevisets konklusjon. Jeg var uenig i at rådgiveren IKKE svarte meg på mail og vi kunne få avslutta vurderingen.

Svar fra DNB Bank
26.06.2023 14:57

Hei Magnhild! Først og fremst veldig leit at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss og jeg beklager misforståelsen fra vår side. Vi har dessverre ikke mulighet til å behandle enkeltsaker her på bytt.no, men håper du har anledning til å ta kontakt med boliglånsavdelingen vår igjen slik at vi får sett nærmere på dette. /Marthe

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Betaler ikke salgsoppgjør og renter i tide

Omtale av  Marianne

Etter flere år som totalkunde i DNB, kommer jeg nå til å droppe alle kundeforhold etter en særdeles mislykket boligsalgprosess. Banken klarte å rote til tinglysningsprosessen av pantedokumentene, slik at oppgjøret ble utbetalt 5 uker forsinket. Nå vil de ikke gå med på å betale alle forsinkelsesrentene, samt at de drar saken ut i det uendelige. Det fikk krav på å betale rentene innen 7 dager, nå ha det gått over 2 uker. Jeg vurderer å melde dem til Forliksrådet. Midt opp i dette, har de ikke kontaktet meg en eneste gang for å å beklage eller tilby kompensasjon. De har bare brukt megleren som buffer. Denne banken vil jeg ikke ha noe mer med å gjøre. Anbefaler ikke!

Svar fra DNB Bank
21.06.2023 14:26

Hei Marianne! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på 91504800 slik at vi kan se på saken din. /Tonje

Godt fornøyd

Omtale av  Webjørn B

Godt fornøyd med god service.Dyktige fagfolk som har kunnskaper jeg er ute etter

Svar fra DNB Bank
15.06.2023 20:05

Hei Webjørn! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! Vi håper du får en fin sommer. Hilsen oss i DNB!

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR