Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 289 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 289 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 289 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
929
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no

Barn under 18 år får ikke muligheten å ha vipps.

Omtale av  Vilde

(Jeg har far i Sverige), han flyttet dit da jeg var liten. DnB vil nå ikke la meg få bank id eller vipps fordi de trenger at pappa skal melde seg på norsk DnB konto (det fører til at han må betale skatt for noe han ikke skal bruke eller har behov for). Mamma og pappa deler verge omsorg 50/50. Både mamma og pappa ringte til banken og prøvde å finne på løsning. Banken nektet på grunn av loven. Jeg skriver dette fordi jeg ble ganske irritert nå som vipps er en stor del av ungdomstiden. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste som sliter med dette, men at mange barn i Norge sliter med det samme. Gjør endringer på systemet!. Takk.

Svar fra DNB Bank
07.04.2022 18:40

Hei Vilde! Takk for tilbakemelding og jeg har forståelse for din situasjon. Vi er pålagt til å følge kravene for å få ustedt bankid – hvor foreldre også må ha tilgang til nettbanken vår slik at de kan esignere for å opprette bankid for ungdom. Er man over 15 år så har Vipps også valgt at man må verifisere seg med bankid for å kunne ta i bruk Vipps. Far trenger kun å opprette et kundeforhold for å kunne esignere for at du kan få bankid for ungdom, men trenger ikke nødvendigvis å flytte noe over til oss eller lignende som kan utløse skatt for å få utført selve eisgneringen. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig

Omtale av  Hanne

DNB har rota vekk erstatningsbeløp fra en fra før svindla konto. De satte pengene inn på en ukjent og helt feil konto med nesten likt konto nummer som mitt. Det samme skjer på nytt, da de skal overføre depositum til min konto. Den rotes vekke på en fremmed konto. Jeg har aldrig fått erstatning for dette. Og det dreier seg om fler hundre tusen.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:36

Hei Hanne. Leit å høre at du har hatt et negativt møte med banken. Vi ønsker naturligvis at våre kunder skal få den beste servicen og hjelpen mulig. Vi oppfordrer kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje

Elendig kundeservice

Omtale av  Elbjørg

Går ikke an å få tak i de på Mail. Må stå i lang telefonkø uten at de ringer deg opp igjen. I dag var jeg nr 51 i køen. Helt elendig kundeservice.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:38

Hei Elbjørg. Vi er klar over at det er stor pågang hos oss for tiden og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon og chat hver dag fra klokken 07-23. Erfaringsmessig er det mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden. /Tonje

MEIR OM KUNDEFIENTLEG BANK

Omtale av  Rannug

Eg ser at DNB svarar på mitt tidlegare innlegg med overskrifta KUNDEFIENTLEG BANK. Eg har hatt kontakt med kundeservice om å få hjelp. Måtte venta i 48 minuttar før eg kom gjennom. Kundeservice ville ikkje hjelpa meg, der var det ingen service å få. Kundeservice yter ingen servivce, dei el like lite interessert i å hjelpa kundane som resten av banken. Mitt rekommanderte brev til DNB's CEO har eg ikkje fått svar på, heller ikkje om bankens CEO har motteke den rekommanderte brevet, eg har ikkje fått noko tilbakemelding. Det ver eit tydeleg bevis på at korkje banken eller kundeservice bryr seg om meg som kunde eller vil gje meg den service som dei snakkar om. For meg står det om vel 120000 kr som er havna på feil konto. Ingen i DNB bryr seg, det minste kundeservice kunne gjort var å kontakta CEO og etterlysa det rekommanderte brevet og kvifor eg ikkje får svar eller hjelp til å få pengane tilbake.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:42

Hei Rannug! Vi er klar over at det er stor pågang hos oss for tiden, og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon og chat hver dag fra klokken 07-23. Det er normalt sett mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden. Videre oppfordrer vi kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje

Fornøyd

Omtale av  Thor

DNB for min del har vært super. Bedre rente enn de andre og jeg har lånt 85% 5x inntekt. Eneste banken som kunne lage et boliglån for meg som gikk utenfor vanlig lånesøknad. Nordea, sbanken, Gjensidige og danske bank klarte det ikke og skyldte på at de digitale prosessene ikke støtte avvik. Hver gang jeg ringer får jeg god hjelp. Et eksempel, fant en leilighet og trengte finansiering på 8 timer, det ordnet dem. 20% rabatt i mange butikker. Sparte 12.000 på elektronikk i 2021. Saga kunde.

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:50

Hei Thor! Så utrolig kjekt å lese tilbakemeldingen din! Du gir oss energi til å stå på videre :-D Ønsker deg en super helg! /Thomas

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Fullversjonen på mobil

Omtale av  Susanne

Blir så oppgitt av å aldri komme inn på fullversjonen på mobilen. Var ikke ett problem før. Nå kan man søke opp fullversjonen på mobil på Google, men kommer fremdeles bare inn på mobilbanken. Logge inn, trykk fullversjonen, og fremdeles kommer jeg igjen til mobilbanken. Blir så sinna..

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:50

Hei Susanne. Vi jobber med å forbedre akkurat dette og håper det snart vil komme en bedre løsning. I mellomtiden kan du benytte "Logg inn" - Skriv inn fødsels og personnummer" - "Gå til fullversjon". Når du har gjort dette er det viktig at du klikker "Logg inn" midt på siden og ikke oppe i høyre hjørnet. Håper dette var til hjelp. Ønsker deg en god helg! /Thomas

Ingen fordeler ved å være lojal kunde

Omtale av  Jamila T. B

+ Fin og intuitiv nettbank + raskt svar på chat + gode rabatter på mastercard Men: Jeg var en trofast og fornøyd kunde hos DnB i 17 år med dagligbank, aksjefond og kredittkort. Selv om jeg er trygdet, har jeg spart og aldri hatt betalingsproblemer. Har god kredittscore. Ingen annen gjeld. Personen jeg ville ta opp lån med med er i full, fast jobb og vi hadde 1 million i egenkapital. Snakket uforpliktende med en annen bank som sa at vi ville med stor sannsynlighet få boliglån utifra rene tall. Søkte først boliglån gjennom DnB, pga lang tilknytning og vært en "flink kunde" hele veien, så trodde jeg ville få bedre betingelser der. Etter flere dager fikk jeg en telefon fra rådgiver i DnB som sa at "inntekten min er for lav, og at det ble vanskelig. Men at jeg kunne søke igjen senere når jeg kom meg i jobb og fått høyere inntekt". Da jeg fortalte at en annen bank hadde stilt seg positiv, avsluttet rådgiver samtalen og slettet søknaden min. Den andre banken ga meg og medlåntaker finansieringsbevis på dagen, noe som gjorde at vi fikk kjøpt bolig. Da var det ganske tydelig at DnB ikke ønsket meg som kunde lenger

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:38

Hei Jamila. Takk for tilbakemeldingen. Slik skal det ikke være. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker, så det blir vanskelig å finne ut av hva som har skjedd her. Det jeg kan si, er at vi ønsker deg selvfølgelig som kunde hos oss og at du er hjertelig velkommen til å søke på nytt hos oss om du ønsker det. Ønsker deg en god helg :-) /Thomas

DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR