Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
146
av 148 innen
bank
19%
anbefaler
DNB Bank

"Tragisk"

Omtale om DNB Bank skrevet av Bjørnar for 25.06.2021 12:21

DNB Bank har totalt 620 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Tragisk"
3 syns denne omtalen er nyttig

Herregud hvor skal man begynne? DNB alltid FØRST til å sette opp renten. I fjord måtte det MASSIVT TRYKK i rikspressen for at de skulle snu. Begrunnelsen var nærmest en komedie! Og dette skal være en seriøs aktør i bransjen?? Dersom man bytter til en annen bank, prøver DNB å gi bedre tilbud? Nei Dersom man bruker renteradar.no og prøver å argumentere for rente på eksisterende boliglån, får man da svar? Nei Og bonus: DNB BLOKKERER renteradar, og forsøker dermed å hindre en kommersiell aktør i å fortelle dnbs kunder hvor mye de taper på å ha "norges dårligste bank" Dersom man bruker min side blir man stilt ovenfor et tragisk brukergrensesnitt med hundre menyer og sider man må inn på. at DNB ikke følger med i timen og oppdaterer nettbanken (i 2021!!) er en gåte. DNB forsøker å tvinge andre banker som anses som konkurreneter i kne ved å kjøpe seg inn og overta. Nå nyligst SBanken. Tragisk :( Måtte bli KUNDE PÅ NYTT når jeg skulle få tilgang til detaljer på eget billån. Hele pakken med spørsmål om igjen kun for å se detaljer om billånet. Konklusjon: Dersom du liker en bank som ikke bryr seg, som alltid setter opp renten, har dårlige betingelser, dårlig rente, kjøper opp andre aktører som gjør det bedre enn dem selv så absolutt! velg dnb. Hvis ikke, gjør som de fleste andre og styr unna!

Svar fra DNB Bank
30.06.2021 12:52
Hei! Det er utrolig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss - det må jeg virkelig beklage for. Vi ønsker gjerne å se på saken din, og hadde satt stor pris på om du kan sende en sak til oss her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Vinjar
Bytt.no
"Tragisk" skrev Bjørnar om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Bjørnar og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har den siste uka vært i kontakt med fire forskjellige kunderådgivere for å få hjelp til en liten ting. Jeg har i mitt 50 år gamle liv aldri blitt møtt med så mye tverrhet,eller blitt snakket til i en sånn nedlatende tone. Men på 5.forsøk fikk jeg endelig kontakt med et vennlig menneske som kunne jobben sin,og saken var løst på noen få minutter. Det har vært en vanvittig frustrerende uke. Godt jeg ikke har dårlig hjerte,da kunne de andre 4 arrogante individene hatt et liv på samvittigheten.

Svar fra DNB Bank
25.06.2021 14:07
Hei! Så trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss - det må jeg virkelig beklage. Vi ønsker gjerne å se på saken din, og setter pris på om du kan sende en sak til oss her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Mariell
Ailinn K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tongrodd og gammeldags"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kunne ikke vært mer missfornøyd med alle tjenester de har. Når jeg nå skal avslutte kundeforholdet gjør de det også umulig. Etter 30 minutter med googling på hvordan jeg kan gjøre dette får jeg stadig beskjeder om f.eks at spareavtalen må avsluttes før kontoen kan avsluttes, men det er ikke mulig å avslutte spareavtalen. Kundeservice funker heller ikke, da må man først gjennom en chatbot. Så jeg ringer dem til slutt og får beskjed om at det er 40 stk i køen forran meg. Etter mye om og men får jeg bedt på mine knær om ar de skal avslutte kundeforholdet,.meb det kan de ikke gjøre før bsuen er flytta. Jeg ber dem om å avslutte de andre kontoene, men det er heller ikke mulig. Jeg må vente til bsuen er flytta, så logge inn i pcversjonen, så chatte.med roboten, og be om å få snakke med et menneske som kan hjelpe meg med noe så simpelt som å avslutte kundeforholdet. Nå går det opp for meg hvorfor jeg har vært kunde så lenge, det krever mye å slippe fri.

Svar fra DNB Bank
25.06.2021 14:07
Hei Ailinn! Så kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Når det kommer til BSU er det viktig at den flyttes over til ny bank før vi avslutter den. Om vi hadde avsluttet din BSU ville du aldri kunne opprettet denne på nytt igjen, og da hadde du mistet muligheten til å spare på denne måten. Må likevel beklager at det har vært tungvint for deg. Håper du har fått orden på dette nå, ellers må du gjerne ta kontakt igjen når kontoen din er flyttet. /Mariell
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstra trekk for kundeservice, med forbedringspotensiale til nettsiden og appen(e) fra DnB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært DnB kunde så lenge jeg kan huske, men etter de siste gangene jeg har kontaktet kundeservice og hvordan jeg opplever å bli behandlet der ser jeg min tid er inne for å bytte bank. Tillegg er det miksende meninger jeg har om hvor god navigasjon jeg syns DnB's nettside og app(er) er i realiteten - treffer ikke helt meg som kunde lenger.

Svar fra DNB Bank
22.06.2021 19:59
Hei Luna! Takk for tydelig tilbakemelding! Leit å høre at du har hatt dårlig opplevelse når du har vært i kontakt med vårt kundesenter - slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi ønsker gjerne å bli bedre, så ta kontakt med oss igjen så skal vi videreformidle til riktig avdeling i banken :) /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å vært kunde i DNB (og deres forgjengere) i over 40 år er det nå slutt. Jeg har lenge forstått at jeg har vært en naiv kunde som har betalt altfor mye i altfor mange år. Grunnen til at jeg nå bytter er gjentatte opplevelser av det jeg anser som arrogante medarbeidere, og da mest sannsynlig en ukultur i selskapet. Både min faste kontaktperson og de på kundeservice har utvist slett forståelse for en meg som kunde. Etter oppkjøpet av Sbanken avslutte jeg kundeforholdet der også. Da benytter jeg de to eneste mulighetene jeg har til å vise min misnøye, nemlig advare andre og selv bytte bank. Nå blir DNB og Sbanken erstattet av Bulder Bank og Lunar Bank.

Svar fra DNB Bank
21.06.2021 19:15
Hei! Så kjedelig at du ikke har fått den hjelpen du trenger av vår kundeservice. Vi takker for tilbakemelding, slik at vi kan ta det med oss videre for å bli bedre i fremtiden. Angående mulig oppkjøp av Sbanken, så skjønner vi at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNB sine kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann
DNB Bank har totalt 620 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR