Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna

Omtale av  Skuffa

Etter å vært kunde i DNB (og deres forgjengere) i over 40 år er det nå slutt. Jeg har lenge forstått at jeg har vært en naiv kunde som har betalt altfor mye i altfor mange år. Grunnen til at jeg nå bytter er gjentatte opplevelser av det jeg anser som arrogante medarbeidere, og da mest sannsynlig en ukultur i selskapet. Både min faste kontaktperson og de på kundeservice har utvist slett forståelse for en meg som kunde. Etter oppkjøpet av Sbanken avslutte jeg kundeforholdet der også. Da benytter jeg de to eneste mulighetene jeg har til å vise min misnøye, nemlig advare andre og selv bytte bank. Nå blir DNB og Sbanken erstattet av Bulder Bank og Lunar Bank.

Svar fra DNB Bank
21.06.2021 19:15

Hei! Så kjedelig at du ikke har fått den hjelpen du trenger av vår kundeservice. Vi takker for tilbakemelding, slik at vi kan ta det med oss videre for å bli bedre i fremtiden. Angående mulig oppkjøp av Sbanken, så skjønner vi at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNB sine kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke for privatpersoner

Omtale av  Svend S

DnB er nok bra og tilfredsstiller nok behovene for Hydro og Equinor type kunder. Men den er ikke tilpasset for oss bankkunder med begrenset behov for komplekse transaksjoner. VI betaler da dyrt for unødvendig funksjonalitet. Det er her banker av type S-banken er velegnet og tilpasset. Jeg er redd for at DnB ikke forstår denne kundegruppen og derfor på sikt vil "utvikle" og derved ødelegge Sbanken.

Svar fra DNB Bank
22.06.2021 19:59

Hei Svend! DNB er en bank for alle, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med :) Om du ønsker at vi skal se på løsninger sammen med deg så ta gjerne kontakt med vår kundeservice på 915 04800. /Ann-Kristin

Anbefales ikke

Omtale av  Bimma

Endeløs ventetid på kundeservice, for høye gebyrer. Ble dessuten for noen år siden feilinformert av kunderådgiver, som påstod det ikke var noen gebyrer i forbindelse med nedbetaling av lån, noe som viste seg å ikke stemme. Lånte derfor i Sbanken i steden. Ønsker ikke å la lånet mitt havne tilbake i klørne på DNB!

Svar fra DNB Bank
20.06.2021 22:02

Hei Bimma! Så kjedelig at du ikke har fått den hjelpen du trenger fra oss. Beklager så mye for at du ikke har fått korrekt informasjon i kontakt med våre rådgivere, men takk for at du gir oss din tilbakemelding slik at vi kan bli bedre i fremtiden. Ønsker deg en fin kveld. /Ann

Veldig lite hjelpsomme

Omtale av  Filip

Ekstremt lite hjelpsomme, og elendige vilkår. Bestille kodebrikke som jeg desperat trenger. De sa innledningsvis at det skulle ta 3-4 virkedager. Har nå gått 12 og har enda ikke fått den. Har tilbudt å betale for ekspress shipping, og å hente den selv, noe som var "umulig" å få til ifølge dem. Elendig bank.

Svar fra DNB Bank
20.06.2021 22:02

Hei Filip! Så kjedelig at du ikke har fått hjelpen du trenger av oss. Vanlig leveringstid for kodebrikken er ca 1 uke, så her kan det selvsagt ha skjedd noe, slik at forsendelsen er noe forsinket. Dersom du ikke mottar denne i løpet av neste uke, så anbefaler jeg at du kontakter kundeservice på tlf: 91504800 for å bestille rekommandert sending. /Ann

Dyr og dårlig bank

Omtale av  Tore

Høye gebyrer og dårlig kundeservice. Dårlige rentebetingelser på lån. Bedre betingelser å få i andre banker.

Svar fra DNB Bank
20.06.2021 21:02

Hei Tore! Takker for tilbakemelding. Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser. Sjekk gjerne vår prisliste i dag her: https://www.dnb.no/dagligbank/priser. Ønsker deg en fin helg! /Betina

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Oppkjøp for å eliminere konkurranse og øke priser

Omtale av  Andreas

Kjipt at DNB skal overta Sbanken og dermed gjøre den økonomiske situasjonen til flere tusen verre. Selv om vi bor i Norge er det ikke alle som råd til gebyrer og avgifter, bare det å få lån og komme seg inn på boligmarkede, er en seier for mange. Man skal tross alt ikke bli straffet for å ha penger i en bank, det er kundene som driver og holder banken gående.

Svar fra DNB Bank
21.06.2021 13:47

Hei Andreas! Takk for at du deler dine tanker med oss. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNBs kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann-Kristin

Dårlig kundeservice

Omtale av  Clemens

Ta langt tid til å få svar. Har ikke egen kundebehandler og rådgiver. Det ta lang tid til å få refinansiert noe hos DnB. Er bedre å velge ant bank.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Clemens! Kjedelig å se at det er slik din opplevelse med vår kundeservice har vært. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Vår kundeservice har åpent 07-23 hver dag på telefon og chat. Det er normalt mest kø på dagtid, mens på ettermiddag/kveld ofte har mindre/ingen kø. På chat via innlogget nettbank har vi også normalt mye mindre ventetid enn på telefon når det er størst pågang. Dersom du skulle ønske egen kundeansvarlig kan du ta kontakt med vårt kundesenter, så skal vi sjekke opp i mulighetene for dette. Refinansiering har normalt et par dager behandlingstid. Dersom du har ventet lengre enn dette er det fint om du kontakte oss, slik vi kan sjekke nærmere opp i det. Håper du får en fin dag! /Betina

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR