Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Manglende personvern

Omtale av  August

DNB har oppgitt at fra september 2019 selger de persondata til "offentlige og private virksomheter", altså så godt som hvem som helst. Dette er data som demografiske opplysninger, produktopplysninger, transaksjonsopplysninger og noen tilfeller tilleggsopplysninger fra offentlige registre. De oppgir at dataen er anonym og ikke er mulig å koble opp mot personer, noe som ikke stemmer så bra (https://www.theguardian.com/technology/2019/jul/23/anonymised-data-never-be-anonymous-enough-study-finds). Uavhengig hvor anonym dataen er, er det fortsatt fare for missbruk. Vi har sett tidligere i saker som "cambridge analytica" -saken hvordan store mengder "lite detaljert" data kan misbrukes til å overbevise masser og vippe valg. Dataen DNB selger, som f.eks transaksjonsopplysninger vil gi mulighet for enda mer detaljert profilering som kan brukes til liknende kampanjer. Selv om det er mulig å reservere seg for det som enkeltperson, har denne beslutningen til DNB har gjort at jeg har valgt å bytte bank vekk fra DNB etter å ha brukt banken hele livet.

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20:17

Hei August! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette har gjort at du har valgt å bytte bank. Det er altså snakk om data på transaksjoner som skilles fra kunden og på denne måten anonymiseres før disse samles. Transaksjonene kan altså ikke spores tilbake til en enkeltkunde. Det stilles også strenge krav til hvordan data skal brukes videre og kan naturligvis ikke kjøpes av hvem som helst. Som du selv skriver er også dette selvfølgelig helt frivillig. Du kan når som helst slå av og på samtykker i nettbanken din. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig billån rente

Omtale av  Ahmet P

Billån rente veldig høy, jeg har ringt seks måned før vi har avtalt, nå er det samme. Forsatt høy rente

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20:17

Hei! Rente på billån varierer ofte stort om man ser på effektiv eller nominell. Her er det ofte lånets omkostninger som betyr mest. Er du ikke fornøyd med renten på lånet ditt så ta gjerne kontakt med kundeservice så tar vi en nærmere kikk på det og ser om det er noe som kan gjøres der. Ønsker det en en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Anbefales

Omtale av  Anchristin B. A

Er det bare de med negative erfaringer som skriver her? Har vært kunde siden 87 og aldri hatt noe problemer. Hyggelige og løsniningsorienterte ansatte på kundesevice og lettforståelig nettbank. Rask tilbakemelding på lånesøknader og raske til å justere rente om andre banker har gitt et bedre tilbud. Alt i alt veldig fornøyd

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20:16

Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Herlig å høre at du er fornøyd med oss! Skulle det være noe som helst vi kan bistå med så ikke nøl med å ta kontakt. /Jørgen

Verste kundeservice

Omtale av  Ledja

Jeg ikke anbefaler DnB. En ansatt i DnB på Majorstuen har vært å dytter meg og kaste meg ut fordi jeg spurte for mye og de hadde ikke lyst å forklare ikke heller å hjelpe. Jeg hadde brukket min ankel noe dager før men det hjalp ikke å stoppe henne. Etter 8 år kunde hos dem jeg er veldig glad at jeg skal bytte bank.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09:29

Hei Ledja! Takk for at du skriver til oss. Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Alle er og skal føle seg velkomne på våre kontorer. Håper du har muligheten til å slå på tråden til oss, starte en chat i nettbanken eller sende en melding fra postkassen der slik at vi får muligheten til å gå dette opp med kontoret det gjelder. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Innskuddsautomat ALLTID I USTAND, 1000 kr. forsvant.

Omtale av  Jonas K

Beklager, ingen positive ting å si om DNB. Skal man sette inn penger kan man kun gjøre dette via deres innskuddsautomat. Hva gjør man når denne alltid er i ustand? Sist stoppet innskuddet to ganger, og hva skjedde, jo to ganger måtte ansatte tilkalles. Hadde 20.000 kroner som skulle settes inn, 40 stk. femhundrelapper. Disse ble telt opp to ganger, en gang hjemme og en gang i banklokalet ved automaten. Noen gikk gjennom før maskinen stanset, så ble noen sedler levert tilbake til meg fra en av de ansatte. Da disse ikke stemte med antallet jeg hadde puttet på automaten sa vedkommende at da hadde noen sedler gått inn slik de skulle. Jeg måtte så sette inn de resterende sedlene og igjen stanset maskinen. Det var da en ansatt nr 2 som måtte gå inn i maskinen fra bakrommet, før jeg igjen måtte sette inn de siste sedlene. Til slutt når kvittering ble mottatt var det kun 19.000 kroner som var registrert som innskudd. Hvor var de to siste 500 lapper jeg hadde satt inn??? Forsøkte å klage på dette, men kom ingen vei, maskinen hadde ikke feilet sa de. Som beskrevet var det to forskjellige ansatte som hadde vært på bakrommet og hentet mine penger, uten at jeg som kunde kunne følge med på hva som ble gjort. Hele tiden mens mitt innskudd ble foretatt var det flere kunder som sto å ventet på tur, og til slutt stengte de maskinen som så mange ganger før, og jeg dro fra stedet 1000 kroner fattigere enn da jeg kom inn. Advarsel til alle som bruker DNB, finn en bank dere kan stole på!!!

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09:29

Hei Jonas! Tusen takk for din tilbakemelding. Leit å høre om din opplevelse med en av våre innskuddsautomater. Jeg håper du har vært i kontakt med kundeservice slik at vi har fått gått opp dette for deg. Om ikke setter vi stor pris på om du vil ta kontakt med oss på telefon, chat eller melding fra postkassen slik at vi får rettet opp i dette for deg. Dersom innskuddsautomaten skulle være i ustand en annen gang kan du også gjøre innskudd på Postkontor og hos Post i butikk. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Lange ventetider at åpne brukerkonto

Omtale av  Konstantinas

Har ikke fått svar på forespørsel til banken, det har gått mer enn 10dager.

Som student passer DnB meg utmerket!

Omtale av  Mariana

Hvitt kort fra DnB har mange fordeler for meg som student! Veldig fornøyd! Enkel nettbank og brukervennlig spareapp, som gjør det gøy å spare!

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09:29

Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Herlig å høre at du syns spare-appen gjør sparing gøy, det setter vi kjempepris på! Skulle det være noe annet vi kan gjøre for deg så ikke nøl med å ta kontakt! /Jørgen

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR