Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Eviglang Tlf kø. Tilby oppringning. Trenering av innføring av mellomfinansiering. Dårlig kommunikasjon mellom AVD.
Treg bank uten fokus på kunden. Dårliigere betingelser enn andre banker. Uten evne til å vurdere en situasjon eller kunde individuelt. Regnearkene, grådighet og frykt råder.
Oppriktig vilje til å løse mine problemer! Rask oppfølging og gode betingelser! I løpet av 1 år ble en negativ trend snudd til en positiv! Mye takket være banken og en god gjensidig plan. Antagelig spesielt heldig med saksbehandler! Lagde et skreddersydd opplegg for meg som hjalp meg ut av en vanskelig situasjon. Meget takknemlig!
Elendig kundeservice, lite behjelpelig og utrolig dårlig opplæring av ansatte.
Som en av mange "avhoppere" fra Sbanken tenkte jeg å se hva slags konkurransedyktige utvalg det fantes der ute i dag. Nordea: Bli kunde med BankID fra hvilken som helst bank! Virkelighet: Forsøker å logge inn på nettside for å starte nytt kundeforhold - stopper opp ved "one-time code", som tydeligvis må være Nordea sitt, og som jeg må bestille? Forsøker å logge inn via mobilapp, når jeg får logget inn står det "finner ingen eksisterende avtaler, avbryt". Husker forsåvidt ikke heller hvordan jeg faktisk *fikk* logget inn, fordi det klarte jeg å rote frem litt sånn på måfå. Femten minutter senere er jeg fortsatt like forvirret og ikke noe nærmere verken nytt kundeforhold eller bankkort hos Nordea. Ikke kan man se på en demo av verken nettbank på web, eller av app. (PS! Det tok mindre enn to minutter å oppnå alt dette hos Bulder.) For meg som har vært vant til 100% digitalisert bankhverdag med Sbanken i mange år er dette ekstremt dårlig først inntrykk, prosessen er tungvint og føles byråkratisk på den gamledagse måten, og summen sumarium ikke fristende i det hele tatt.
Har billån i Nordea. Har brukt en evighet på å prøve å finne det for å få oversikt overalt på nettsidene. Ingenting dukker opp. Dette er dårlig nå i 2022, burde være enkelt å kunne logge inn å få oversikt over et lån
Mobilbanken er oversiktlig. Men burde ha flere valg. Den nye nettbanken virker bra.(testet beta) Kundeservice har hjulpet meg bra i mitt bytte fra sbanken Gebyr på 25 i mnd er ikke noe dyrere en det andre banker tar i års gebyr på kort
Har billån i Nordea. Har nå vært inne på ulike Nordea sider for å finne mitt eksisterende billån. Finner ikke noe som helst, vet ikke om de gjør dette bevisst for å forvirre kundene. Vi er i 2022 og kundeopplevelsen på nett oppleves som 1999, terningskast 1. Har ikke kundeforhold utover billån.
Ettersom de har dårligere boliglånsrente enn sine konkurrenter (utenom DnB) så kontaktet jeg dem for å avtale samme rente som en konkurrent jeg vurderte. Men når renten gikk videre ned hos alle, inkludert dem selv, så gikk ikke renten ned på midt boliglån. Dette skjedde to ganger. Så da endte jeg opp med dårligere rente enn standard renten deres... Når media spør dem om dårligere rente sier de alltid at man kan bare kontakte dem så ordner det seg nok. Men dette er bare svindel og bedrageri!
Vurderer å bruke enkelte tjenester på Nordea Bank, men det er en jungel å få tilgang til noe så enkelt som nettbank! Hva er poenget med å gjøre det så sinsykt tungvint?
Har fått nok nå bytter jeg bank. Elendig kundeservice og brukervennlighet. Noen ganger er det umulig å komme gjennom på telefon. Chat alternativet tar også lang tid og hjelpen man får er heller ikke god.
Dårlig service. De har slettet betalingen hver gang jeg prøvde å sende penger til utlandet. De mente at de krever en kode som beskriver årsak til betaling. mens det finnes ingen alternativ hvor kode skal skrives inn i. Har kontaktet banken flere ganger og ba om hjelp uten lykkes.
Hei Y.N! Så kjedelig å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger fra oss. Det er absolutt ikke sånn du skal oppleve det når du kontakter oss. Koden du må registrere når du legger inn betalinger til utlandet er kun nødvendig når betalingen overstiger et visst beløp. Da er vi pliktige til å rapportere inn til Valutaregisteret hos Skatteetaten hva overføringen gjelder. Denne informasjonen må du fylle ut selv før betalingen godkjennes, og det er dessverre ikke noe vi kan gjøre for deg. Dersom du ikke får til å registrere koden kan vi selvfølgelig bistå deg underveis i betalingen hvis du kontakter oss på tlf. 232 06001, eller via chat fra nett-/mobilbanken når du skal registrere betalingen til utlandet. Håper det er til hjelp! 😊 /Lasse
Har vært kunde hos Nordea i mange år og har alltid vært fornøyd! :)
Hei Monica! Tusen takk for tilbakemeldingen din! Det setter vi selvfølgelig stor pris på å høre! 😊 Skulle du ha noen spesielle ting du er ekstra fornøyd med, eller det er ting du ønsker at vi bli bedre på, så setter vi enormt pris på feedback om dette. Da kan du gjerne benytte skjemaet under, så tar vi tak med det samme 👌 Håper du fortsetter som fornøyd kunde i årevis! 😊 /Lasse
Får mye feilmeldinger ved innlogging og vanskelig å få hjelp på chaten, den tar alt for lang tid.
Hei May, Det høres ikke bra ut, og det er slettes ikke sånn du skal oppleve det når du forsøker å kontakte oss eller logge inn til andre tjenester. Uten å vite konkret hva slags feilmelding du får, så er det litt vanskelig å vite hva som er årsaken til problemet. Generelt sett har nett- og mobilbanken vår svært lite nedetid, og i tilfeller hvor vi har generelle problemer som rammer alle er vi raskt ut med beskjed på innloggingssiden. Derfor er det nærliggende å tro at feilmeldingene du opplever kan skyldes problemer med BankID eller nettleseren din, men for å avklare dette nøyaktig må du nesten ta kontakt med oss på kundeservice. Du kan ringe oss på tlf. 232 06001, eller starte en chat fra nett-/mobilbanken og nordea.no, så bistår vi så raskt som mulig 😊 /Lasse
Utmerket bank , har vært kunde siden 1987 c Den gang het de Kredittkassen....De er som de fleste andre opptatt av kundene sine...
Hei Grethe! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Slikt liker vi å høre 😊 Dersom du har ting du liker spesielt godt, eller kanskje noe du mener vi kan gjøre bedre, så setter vi enorm pris på å høre om dette. Du kan da benytte skjemaet her: https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html Vi håper du fortsetter å være en fornøyd kunde i minst 35 nye år 🥳 /Lasse
Nordea sier til meg at den tyske passporten jeg har ikke er godkjent fordi de mener at dette er et id kort . Noe tyskerne ikke har . Jeg kan ikke betale regninger og må ringe til banken hver gang det skal betales en regning . Jeg synes de bør kurse og oppdatere sine ansatte . Jeg har vært kunde hos Nordea siden jeg kom til Norge og brått og uten forvarsel kunne jeg ikke logge inn noe mer . Det har desverre blitt en veldig dårlig bank og kan ikke anbefales lenger .
Hei Oliver, Jeg får dessverre ikke mulighet til å sjekke hvilken legitimasjon du er registrert med i våre systemer basert på en henvendelse her, men generelt sett er vi avhengig av en gyldig kopi av pass for at innlogging med BankID skal være gyldig. Dersom vi har en gammel kopi av pass, eller at kopien ikke har registrert RFID-chippen i passet, så vil ikke BankID-avtalen kunne fornyes. Dette kan vi selvfølgelig ordne dersom vi får inn en ny kopi av gyldig pass, hvor RFID-brikken kan leses. Da vil BankID-avtalen være gyldig, og innloggingen og betaling vil fungere som normalt igjen. Ta gjerne kontakt med oss på tlf. 232 06001 dersom noe er uklart, eller du ønsker å avtale tid for å fremvise gyldig legitimasjon igjen. Håper det er til hjelp 😊 /Lasse