Nordea Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Nettbank og mobilbank ser ut og fungerer som om de er fra midten av 90-tallet. Selv for en som nettopp har bikket 30 er det lite intuitivt hvordan de fungerer, og jeg må som resultat ofte ty til kundeservice for helt enkle ting fordi det er så unødvendig innviklet! Er fornøyd med banken ellers!
Har hatt banken noen år nå. Alltid imøtekommende. Alltid rask og god hjelp å få. De er åpen for å prute på renta, tar sikkerhet på alvor og forstår den økonomiske situasjonen individuelt. Mye bedre fremfor automatiserte løsninger på boliglån osv. Nordea har litt å gå på når det gjelder funksjonalitet i appen, men det har komt seg vesentlig siste året. Har tidligere hatt Sbanken og spv. Nordea knuser de begge på min tilfreds.
Hei Olea! Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på å høre 😍 Har du noen spesifikke forbedringsforslag eller funksjoner du savner i appen vår, så tar vi imot alle tips og innspill. Send de gjerne via linken under, så behandles de så raskt som mulig. https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html Som et lite hint kan jeg også si at det kommer en ny versjon av nettbanken på nettleser, og at betaversjonen av denne allerede ligger ute for testing. Sjekk den gjerne ut og se hva du synes 😉 /Lasse
Nordea tilbyr innsyn i enkelte andre banker men ikke i alle. Det er store mangler i hvilke banker de har i sine lister. Arbeidet med innsyn tar lang tid og har ingen tydlig sluttdato.
Hei Øyvind. Takk for tilbakemelding på denne tjenesten. Jeg tar ditt innspill videre og vi håper at alt vil fungere optimalt når alt er klart :) Mvh Nordea
Jeg har solgt huset mitt, men når jeg kontakter Nordea for å få pantbrev og kvittering på att lånet er betalt fordi megleren trenger det, så kan de ingenting. Etter en uke har de fortsatt ikke sendt dokumentene jeg trenger. Alle jeg har snakket med på Nordea er uhyggelige og veldig uprofesjonelle. Skulle tro de hentet folk rett fra gaten uten å gi de opplæring. Jeg kommer til å bytte bank til DNB så fort jeg har fått pengene mine inn på kontoen.
Hei Emilie. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Jeg beklager på det sterkeste at du har opplevd våre rådgivere på denne måten og at du nå har endt opp med et slikt inntrykk av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og opptre både profesjonelt og hyggelig. Det da er svært beklagelig å høre at du nå ønsker å bytte bank på grunn av denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Nøyaktig hva som har skjedd i din sak kan jeg dessverre ikke få undersøkt uten at du kontakter oss på kundeservice direkte. Informasjonen du etterspurte skal kunne sendes deg som eget/egne dokumenter via nettbanken din og dette skal alle rådgivere kunne håndtere. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine
Vært til nå fornøyd med avtale på lån og betingelser jeg har, så det har fungert bra siden dere tok over Gjensidige Bank. Men jeg betalte en regning i nettbanken, til forfall. Hvor da i deres nettbank jeg får denne registrert som bokført og registret betalt og regner da med denne gikk igjennom og alt var OK. Men så kommer det fra innkassovarsel fra en kreditor på at de ikke har mottatt denne summen, mens i min nettbanken står står den som trukket og bokført, sender over screenshot av dette, men det var ikke nok da kunden ikke hadde registrert denne som betalt - de kan ikke se denne er betalt. Godt mulig de surrer, det skjedde meg også her senest i vinter også med samme kunden. Men da fant de den plutselig at den var betalt. Så tilbake til denne gangen da, så prøver jeg denne meldings løsningen deres, tar jo evigheter å få svar da. Så jeg ringer inn til dere da, så her må det betales sier de også der, samme mye man forklarer og er fortvilet over at transaksjoner og mottak ikke virker som går i orden, fortsatt jeg som må betale å fremskaffe bevis for en ting som dere har allerede gjort og jeg betaler for. Men hun bekrefter til meg på telefon at den hadde gått igjennom fra dere. Så for å bevise at dette er gjort, så er det kun mot kr 75 mot en kvittering på at dere har betalt en regning for meg som jeg har registrert betalt i min nettbank. Så her står jeg i midten da. uten banken min i ryggen, kun ved en betaling da selvfølgelig, så er de med meg og på en måte hjelper meg.. Hva er dette i form av en hjelp fra en bank jeg benytter til å betale regninger igjennom og tror med dette er i orden ved å se dette som betalt og bokført i min nettbank? Kvittering tilsendt på papir, vi lever vel i 2021? Er ikke gjerrig altså, men mine prisipper og deres arroganse går dårlig sammen her kjenner jeg. Brukte denne elendige, ukes arbeidende og trege meldings tjenesten i denne i denne appen, må jo være en robot løsning. Siden de svarer det samme arogante svaret to ganger. Samme hvor mye man forklarer seg og sender over vedlegg, vedkommende kan neppe lest noe av det som sendes med. ikke en forklaring, forståelse eller spørsmål. Så en elendig service for kunder som trenger banken for en veldig enkel løsning i form av noe på elektronisk , ta dere betalt for en jobb dere har allerede gjort og jeg som undersøke deres tranaksjoner dere imellom mot betaling. Bare å begynne å lete etter ny bank NÅ! Gratulerer Nordea, og tusen takk for hjelpen !
Umulig å finne ut hva billånet ligger på på nettsiden. 20 minutters ventetid på telefon…
Hei Maja. Det er trist å høre at du har hatt dårlig opplevelse med ventetid, Når det kommer til billån skal du finne oversikt over ditt billån via Nordea Finans sine nettsider da det er de som har alt av billån.Når du er på deres nettside trykker du på "Logg inn", deretter på "Min finansiering" hvor du da logger inn med BankID/BankID på mobil. Mvh Nordea
Man får aldri svar og når rådgiveren først svarer, så klarer de ikke engang svare på alt man har spurt om (enkle ting som når lånet utbetales, dato for forfall på lån etc) Nettbanken er bånn i bøtta
Hei Andreas, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og har fått mangelfull informasjon fra rådgiver - dette er naturligvis ikke sånn det skal være. Informasjonen du har vært på jakt etter er enkelt for rådgiver å oppdrive, hvor jeg stiller meg uforstående til at du ikke har fått svar på dine henvendelser i kontakt med oss. Nettbanken vår har sett sine bedre dager, det erkjenner vi. Det er heldigvis en ny Nettbank rett rundt hjørnet, der betaversjonen er tilgjengelig for testing via hjemmesiden vår. Utover Nettbank, er Mobilbank og appen Nordea Wallet helt klart å anbefale. /Steffen
Skaffet meg billån hos Nordea gjennom forhandler. Har tidligere hatt billån i Santander med god oversikt over hva jeg betaler i renter, betalingsplan osv. Hos Nordea har jeg ikke fått innsyn i noe etter at avtalen ble tegnet. Jeg har problemer med å logge meg inn via nettsiden, og når jeg først kommer meg inn, står det ikke all informasjon rundt avtalen som jeg har rett på å vite som bruker (som renter og betalingsplan). Jeg har også forsøkt å logge inn via appen, men når jeg kommer inn, står det: "Du har ingen tilgjengelige avtaler. Vennligst kontakt oss." Så nå kommer jeg til å flytte over lånet til en annen bank.
Hei Anonym. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans. Dermed er dessverre ikke informasjonen om disse lånene er dessverre tilgjengelige i den private nettbanken hos oss i Nordea Bank. Derfor vil du ikke finne lånet om du logger inn på Nordea.no eller via vår mobilbank app siden du ikke er kunde I Nordea Bank men hos Nordea Finans. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Selve nedbetalingsplanen skal du kunne finne ved å logge deg inn via www.nordeafinans.no. For mer informasjon om lånet ditt vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020. /Cathrine
Kjøpte en bruktbil med tjenesten trygt oppgjør. Det endte med at omregistreringsavgiften ble betalt på feil bil. Kundebehandler erkjenner at alt er gjort riktig fra min side. Statens vegvesen og skatteetaten tar ikke ansvar. Nordea sier at alt er gjort riktig men nekter å ta ansvar. 4000,- i tap fordi deres finansportal inneholder en feil som gjør at kunden sendes til betaling av feil bil. Finn noen som rydder opp når feil blir begått.
Hei Sigurd. Dette høres ikke bra ut. Jeg har dessverre ikke anledning til å undersøke noe i denne saken men jeg vil anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 232 06020. Dette for at de kan gjennomgå saken og rette opp dersom en feil har oppstått. /Cathrine
Jeg har hatt brukskonto i Nordea i flere år. Jeg hadde ønsket det var noen flere og bedre spare- og tjenester for oss vanlige, litt lavlønte kunder. Også det å opprette sparekonto til vår datter da hun var mindre, innfridde ikkje våre ønsker. Så vi valgte en annen bank til henne.. Alt i alt er jeg fornøyd med Nordea ! Men takk og lov at det meste lan gjøres selv - da ventetiden på å få snakke med noen i tlf er utrolig lang.
Hei Heidi, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss 😊 Hvis du har noen konkrete produkter du savner/ønsker, eller vil ta deg tid til å forklare hva som gjorde at prosessen ved kontoetablering til din datter ikke oppnådde forventningene dine, så hadde vi satt veldig stor pris på dette. Sånn kan vi bli enda bedre. Du kan benytte skjemaet du finner her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html Når det gjelder ventetiden inn til oss på kundeservice, så kan den variere veldig. Generelt sett har vi ganske korte ventetider, og enda kortere via chat, men det kan selvfølgelig være tidspunkter hvor det er mange som kontakter oss samtidig. Da tilbyr vi som oftest en tilbakering-funksjon, slik at du slipper å vente i telefonen, men blir oppringt av oss når det er din tur. Håper du kan dele litt mer om hva du ønsker deg av oss, og at du selvfølgelig også forblir kunde i mange år fremover 😊 /Lasse
Ingen info, trege tilbakemeldinger, skikkelig laid back bank, som synes kunder er plagsomt
Hei Rondan. Dette var ikke hyggelig lesning, og vi er lei oss for at du har endt opp med dette inntrykket av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og det er da er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Det er trist å høre at du nå velger å bytte bank bort fra oss. Nøyaktig hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si for meg da jeg dessverre ikke undersøke saken uten at du kontakter oss direkte. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine
Håpløs kundeservice.tekniske løsninger virker ikke. Til tider umulig å logge inn
Hei Eirik. Leit å høre at du syntes vi har en håpløs kundeservice, det er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Vi gjør vårt ytterste for å hjelpe alle kunder som tar kontakt med oss når det er behov for assistanse. Vår kundeservice er åpen hver dag (også i helger og på helligdager) så dersom problemer med innlogging skulle oppstå, er det i mange tilfeller saker som kan løses ved direkte kontakt med oss. Nå vet jeg ikke helt hva du mener når du skriver at tekniske løsninger ikke virker da vi har veldig lite nedetid både på nett og mobilbank samt våre andre apper og tjenester. Ønsker deg lykke til videre i ny bank. Dersom det skulle bli aktuelt å bytte igjen er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake :). /Cathrine
Jeg kontaktet Nordea da jeg ikke hadde fått tilsendt nytt bankkort ved utløp. Kontakten skjedde omkring to uker før utløpsdato. Ingen reaksjon. Noen dager før kortet løp ut ble jeg kontaktet pr. tlf. av banken som lurte på om jeg skulle ta ut Kr. 150.000 (????) Merkelig var det men jeg ble tilbudt hjelp for å få nytt kort. Hjelp kunne de ikke gi viste det seg fordi systemet var "nede". Vanligvis er Norda's nettløsning "nede" på fredager av en eller annen årsak. Nåvel. Det endte med at jeg ikke fikk nytt kort fordi jeg ikke hadde fylt ut en egenmelding . (Jeg har fylt den ut tre ganger tidligere). Jeg ble dermed uten kort hele påsken i år. Ingen mulighet til å ta ut kontanter, ei heller bruke kort. (Hva om jeg skulle oppsøke dyrlege eksempelvis?). Nordea hadde ingen forståelse for at de faktisk hindret meg i å bruke mine egne allerede beskattede midler. MINE penger. I praksis beskylder de altså meg for å drive med svart arbeid, skatteunndragelse eller avgiftsunndragelse i og med at årsaken til at de ikke ville sende ut kort var at jeg potesnielt drev med hvitvasking av penger. Jeg leser at bankene bedriver denslags men jeg har ingen praktisk mulighet til å verken jobbe svart, hvitvaske eller unndra meg skatt og/eller avgifter. Jeg vil bare ha tilgang til mine oppsparte midler og lønn. Et samfunn uten kontanter er en sikkerhetsrisiko for oss alle. Bank og myndighet kan ta fra deg råderetten over egne midler umiddelbart og uten hjemmel! Jeg byttet etter dette over til Sbanken for så noen få uker etter å oppleve at DnB kjøper Sbanken. Fra en dårlig bank til en potensielt værre! Jeg er oppgitt over myndigheter, banker og folks uvitenhet om at det å fjerne kontanter gjør at du umyndiggjøres og at banker og myndigheter uten grunn og med et pennestrøk kan konfiskere dine midler. Det eneste du som lønnsmottaker eller trygdemottaker kan gjøre er å flytte dine"imaginære" midler mellom ulike uansvarlige banker som skal leke med pengene dine. Når forholdet rundt Sbanken har lagt seg skal jeg ta ut alle mine midler og ha de under madrassen i stedet. Da sover jeg bedre, - jeg kommer ikke til å merke de få sedlene gjennom madrassen. Dessuten så slipper jeg å forholde meg til arrogante banker og irritere meg over politikere som løper finansfolkene sine ærend helt ukritisk og åpenlyst.
Hei Rolf, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en grundig og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av Nordea, her er det tydelig at våre systemer og rutiner har sviktet, noe vi er veldig lei oss for. Jeg forstår godt din frustrasjon når du blir værende uten kort og tilgang til egne midler i en så lang periode. Jeg ønsker også å beklage dersom du føler deg mistenkeliggjort med bakgrunn i kundeprofilen du fylt ut og oppdatert, dette er overhodet ikke baktanken fra vår side. Kundeprofilen oppdateres jevnlig, der vi som bank ønsker å vite hvordan du bruker våre produkter og tjenester, hvor vi som samfunnsaktør har et stort ansvar – herunder må det stilles spørsmål som kan oppleves irrelevante for menigmann. Det er leit at du byttet bankforbindelse med bakgrunn i opplevelsen du har hatt, det må jeg understreke. Skulle våre veier krysses igjen, er du hjertelig velkommen tilbake som kunde. /Steffen
Tilfreds med prosessen rundt opprettelse av lån og bytte av banken, men utover det er jeg lite imponert. Stor kvalitetsforskjell på kundeservice, brukervennlighet på nettbanken og irriterende mange småkostnader...
Hei Tone! Først og fremst er jeg glad for at prosessen rundt lån og bytte av bank var bra, så er det selvfølgelig kjedelig å høre om opplevelsen av kundeservice. Du som kunde skal kunne forvente den samme, gode opplevelsen, uansett hvem du møter på hos oss. Du skal vite at vi hver dag jobber for at alle skal inneha riktig kompetanse, og jeg håper at det er det inntrykket du vil sitte igjen med fremover :) Når det gjelder brukervennlighet på nettbank, så kan jeg heldigvis meddele at en ny nettbank er like rundt hjørnet, og allerede nå kan du teste Beta-versjonen som ligger som et eget valg under innloggingen på nordea.no. Håper du vil sjekke den ut, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger! /Silje
Fant Nordea gjennom Finansportalen fordi de hadde de aller billigste SEPA-betalingene. Prøvde å registrere meg gjennom det automatiske skjemaet. Fikk svart på alle KYC-spørsmålene, helt til jeg fikk beskjed om at jeg IKKE kunne bli kunde automatisk, og at jeg skulle bli kontaktet av dem. Jeg tenkte "jaja, jeg har registrert meg som kunde manuelt i to banker før, det kan ikke være så ille". Jeg skulle ikke ha vært optimistisk. Gjennom to uker hørte jeg ingenting fra Nordea, og all kommunikasjonen ble initiert av meg. Fikk først beskjed om at jeg skulle snarest bli oppringt for å avklare noen sikkerhetsspørsmål. Denne telefonen fikk jeg ikke. Uken etterpå ringte jeg igjen flere ganger, og ble fortalt at kundeservice kunne ta spørsmålene der og da. Ifølge hun jeg snakket med så gikk det greit, og jeg skulle få respons snarest. Fikk ingen telefon den uken heller. Uken etterpå ringte jeg igjen. Etter å ha lest dårlige anmeldelser på nett, og blitt fortalt dårlige erfaringer om Nordea i Finland og Danmark, ble jeg veldig skeptisk til banken. Jeg ble igjen spurt nøyaktig de samme spørsmålene som forrige uke, og ble da sjokkert om at jeg måtte gå gjennom disse igjen. Plutselig endret hun seg, sa at hun allerede hadde svarene på spørsmålene og trengte disse ikke igjen. Hvis hun allerede hadde svarene, hvorfor skulle hun trenge å spørre igjen? Videre i samtalen sa hun at den ansatte som skulle gå gjennom sikkerhetsprosedyrene deres var syk, og det var derfor hun ikke kunne hjelpe meg. Hvis hun var syk, hvorfor ble ikke saken min sendt til en vikar eller annen ansatt? I dag, ganske nøyaktig 14 dager etter jeg forsøkte å registrere meg som kunde, fikk jeg endelig logget meg inn i nettbank. I nettbanken fikk jeg først en feil med å opprette en konto. Forsøkte det samme litt senere på dagen og da fungerte dette. Fordi jeg synes Nordea er så mistenksomt, forsøkte jeg å sende en liten SEPA betaling. Da fikk jeg en feilmelding om at kontoen min ikke var aktivert for å sende penger til utlandet. Ett av disse sikkerhetsspørsmålene de stilte meg i forrige uke var hvilket land og bank jeg skulle overføre til. Jeg forsøkte å sende 1€ til nøyaktig denne banken jeg fortalte om, og likevel sa nettbanken kontoen min ikke var aktivert for slikt. Har fått beskjed om at det skulle fikses i morgen klokken 8. Jeg kommer til å ta null sjanser med Nordea. Alt jeg skal gjøre er å sende eksakt beløp til min Nordea-konto og sende pengene rett til det europeiske landet jeg skal sende til. Hvis det skjer mer tull, så gir jeg opp. Jeg trenger et IBAN nummer slik at jeg kan sende og motta betalinger i Euro i mitt eget navn uten å sløse altfor mye i avgifter. Ser ut som Nordea sliter med å kunne levere en slik tjeneste til en norsk statsborger som kan dokumentere alle inntektene og ikke er PEP. Husk dette: Jeg har registrert en aksjesparekonto som mindreårig, der jeg og begge foreldrene mine måtte involveres i registrering av kundeforholdet. Dette tok kun 1 dag å behandle. Jeg har også registrert et privat kundeforhold med en lokal, papirbasert bank, noe som tok meg litt under en time. Jeg registrerte også en bedriftskonto med den samme lokale banken, noe som tok meg kun 2 dager (som mindreårig). Hvorfor skal Nordea kaste bort 2 uker på en myndig person som ikke bærer en stor risiko for hvitvasking? I disse andre bankene jeg har brukt, så har jeg ikke har problemer med at ting ikke funker når jeg først får startet kundeforholdet mitt.
Helt latterlig at Nordea, i 2021, ikke har digitalisert visning av billånet. Man sitter i blinde på låneforholdet med mindre man enten 1. regner seg fram selv, 2. studerer lånekontrakten med lupe (forutsetter at man ikke har betalt mer), 3. studerer nettbankens utskrifter, eller 3. Kontakter kundeservice. Man må ringe/maile kundeservice og får gjerne ikke ikke svar på mail i det hele tatt, og får man svar er det slett ikke sikkert du får svar på det du spurte om! Spør du igjen er du 99% sikret å ikke få svar på nytt. I tillegg er nettbanken særdeles utdatert og skriker tidlig 2000-tall, og har flere funksjoner i nettbutikken som kan klikkes på, men fører ikke til noen som helst info. Bl.a. låneforhold. Hvis man spør ks om digitalisering sier de bare "vi jobber med det". Jeg synes det er synd at dette er banken NITO har gått i samarbeid med, da banken for det første er det strengeste på boliglån og sitter med jernklo på gjennomsnittsforbrukliste for levekostnader når de skal regne ut hvor mye man får (uansett om man selv har et annet forbruk vs den samme listen), men også fordi andre banker har bedre vilkår på div lån for sine fagforeninger. Når kunder hos Sbanken sitter i frykt for å bli en del av DnB og leter etter ny bank, skulle man tro Nordea presset steinhardt på for å minimum få forbedret brukeropplevelsen av både nettbank, bankopplevelse generelt, og kundeservice, for å lokke til seg nye kunder.
Hei Lisa. Først og fremst ønsker jeg å takke deg for utfyllende og konstruktiv tilbakemelding, dette er alltid noe vi setter pris på slik at vi kan bli bedre på flere områder. Når det kommer til billån er det kommet digital løsning for finansiering gjennom Nordea Finans via www.nordeafinans.no – Logg inn – Min finansiering. Denne er relativt ny og det jobbes enda med optimale løsninger her, men du skal kunne finne dine lån hos dem der. Nettbanken hos oss i Nordea Bank er noen år gammel, det skal vi ikke si noe på. For ca to uker siden lanserte vi en beta utgaven av ny nettbank som vil komme i løpet av året. I betaversjonen jobbes det kontinuerlig med utvikling og nye oppdateringer kommer ofte. Du kan der gi dine tilbakemeldinger slik at vi kan gjøre tilpasninger og lage en enda bedre nettbank. Jeg kan med hånden på hjertet si at vi absolutt jobber med digitaliseringen i disse dager. Det er trist å høre at du synes det er synd at NITO har valgt oss som samarbeidsparter. Vi behandler alle lånesøknader individuelt, men vi må følge de krav og regler som er satt i forhold til dette. Rente på lån kan også diskuteres individuelt via møte med rådgiver. Vi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med oss og jobber daglig med å bli bedre og tilpasse og kundenes behov. /Mariann