Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Kaster ut kundene sine fra BankID uten gyldig grunn. Så må an selvfølgelig møte opp i en filial på andre siden av byen….
Hei! Takk for din omtale. Dersom en BankID-avtale er oppsagt så kan vi dessverre ikke fornye denne uten å ha gyldig legitimasjon av våre kunder. Dette kan kun ordnes ved fysisk scanning av passet/ID-kortet, så beklager så mye for ulempene dette kan medføre. /Andrine
Etter flere år i Norge flyttet jeg tilbake til Tyskland. Så langt har alt gått bra. Nå har Bankid på mobil blitt sperret. Nå kan du visstnok bruke det hvis du har norsk bostedsadresse. Det betyr at jeg ikke har tilgang til kontoen min. Heller ikke tilgang til offentlige institusjoner. Jeg er en fordelskunde, men som du ser er det verdiløst. Hvis du er ute etter en seriøs og kundevennlig bank, ikke velg Nordea.
Hei Marcel, og takk for din omtale. Det er riktig at man må ha en folkeregistrert adresse i Norge for å kunne fortsette å bruke BankID. Når en BankID-avtale utløper og man ikke bor i Norge lenger, vil denne avtalen dessverre ikke være mulig å fornye. Det vi kan ordne da er Nettbank uten BankID, slik du kan logge inn i Nettbanken og få oversikt over dine kontoer. Jeg skjønner at dette kan være frustrerende og beklager så mye for ulempene dette medfører. /Andrine
Valgte Nordea pga god rente i forbindelse med fagforening. Det var det ikke verdt. I Nordea så dropper de betalinger som ligger inne, uten å si ifra. Så får man purregebyr når regningene ikke er betalt… I starten måtte jeg ringe de for å få satt opp avtalegiro, for det gikk ikke an i nettbanken. I 2022! Hvis man sletter et fast oppdrag, kan det være det blir trukket likevel, for det er helt enorm forsinkelse i nett/mobilbanken. Har man da gjort noe annet med pengene, får man overtrekk på konto. Faste oppdrag kan ikke redigeres, man må slette og legge inn alt på nytt. Hvilken dato fast oppdrag utføres på virker det som Nordea bestemmer ved å kaste dart på en kalender. Hadde et fast trekk på lønningsdag 25., som en måned plutselig var satt opp til 29. - selv om den 25. var en helt vanlig torsdag (altså ingen røde dager involvert). Da var det ikke så kult å ha fast trekk fra felleskonto den 26… Man må sende inn et skjema for å åpne en sparekonto, så får du en iløpet av noen virkedager. Hos andre banker får man det ved å trykke på en knapp. Dette er bare det jeg kommer på i farta. Alle møter med Nordea har vært preget av dårlige tekniske løsninger og trege systemer. I det hele tatt en lite fleksibel bank, som ikke engang oppfyller minstekravet til en bank - som jeg tenker er å kunne utføre transaksjonene man har lagt inn, eller gi beskjed om noe har gått galt. Tviler på at du finner en verre bank i Norge i dag. Jeg var tidligere kunde hos DNB, og med unntak av de var litt dyre har jeg aldri vært borti liknende problemer som vi har møtt hos Nordea. Nå bytter vi til Bulder, i håp om å få en bank som opererer i det 21. århundre. Skal sannelig ikke mye til for å være mer fornøyd enn med Nordea.
Hei Ingrid, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Jeg vil starte med en beklagelse av opplevelsen du har av oss, dette er virkelig ikke noe vi ønsker å være bekjent med. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av måten betalinger fungerer hos oss. Betalinger som ligger til forfall, enten gjennom Avtalegiro eller eFaktura, trekkes fra konto på angitt forfallsdato - gitt at det er dekning for fakturabeløpet. Slettes et fast oppdrag vil også kommende overføring/ betaling slettes, skulle en overføring "henge igjen" vil den avvises om det ikke er dekning, en konto overtrekkes ikke av den grunn. Hva gjelder Avtalegiro og opprettelse av helt ny avtale må en per i dag betale en faktura før forslaget opprettes i Nettbanken. Vi erkjenner at denne løsningen ikke er god nok og vi jobber med å på plass en bedre tjeneste i Nettbanken vår. Funksjonen for opprettelse av konto er heldigvis forbedret der alle kontotyper nå enkelt kan åpnes under fanen "Tjenester" i både Nett- og Mobilbank. Tilbakemeldingene dine tas naturligvis med videre hos oss for å forbedre våre produkter og tjenester. Jeg vil benytte anledningen til å takke deg for kundeforholdet og håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse. /Steffen
Vi har alltid fått hjelp av Nordea og vi har lokale rådgivere.
Hei Per Ø, Tusen takk for hyggelig omtale og tilbakemelding. Fornøyde kunder setter vi veldig stor pris på! /Steffen
Jeg var tidligere kunde når det var Gjensidige og Nordea Direct. Byttet til SBanken, men kommer nå tilbake pga SBanken blir DNB i praksis også. Velger Nordea pga rente via YS. I det store og hele greit fornøyd, men nett/mobil bank kan uten tvil bli bedre. Jeg anbefaler Nordea utviklerne å ta en kikk på SBanken sin nett/mobil bank og få inspirasjon for den er intuitiv, enkel og oversiktlig. Ikke minst rundt dette med sparing, fond og aksjer. Fortsatt for mange funksjoner hos Nordea hvor du blir sendt til gammel plattform. Håper det endrer seg veldig snart da det bare er slitsomt. For du må logge på, på nytt når du går fra det ene til det andre. Og det blir bare irriterende ganske kjapt.
Hei Morten! Velkommen så mye tilbake til oss🤩 Nettbanken/ Mobilbanken vår er stadig under utvikling og forbedring for å gjøre den mer oversiktlig og intuitiv for våre kunder. Setter stor pris på en tilbakemelding som dette, så tusen takk for det. /Andrine
Nordea justerer renter opp med høyest rentesats etter renteheving fra Norges Bank, tar ingen hensyn til kundene sine. Etter sammenlignede med boliglån i andre bank, så har jeg 1% høyere lånerente, nå bestemmer jeg å flytte låne.
Hei Anna! Vi beklager så mye at du opplever oss som hensynsløse, det er virkelig ikke slik vi ønsker å bli oppfattet. Vi har følgt renteøkningene til Norges Bank og dette har resultert i flere justeringer. Vi har full forståelse for at dette kan skape fortvilelse, og håper at markedet vil forandres. Takk for din tilbakemelding. /Andrine
Byttet til Nordea ifjor og har vært meget fornøyd med alle henvendelser jeg har hatt til banken. Raske svar, gode svar og god hjelp. Så jeg kjenner meg ikke igjen i mye av det negative som skrives. Ting kan forbedres, men det jobber sikkert banken med...
Hei Jon A, Tusen takk for en særdeles hyggelig omtale! Det gleder meg å høre at du er fornøyd med både hjelp og svar hos oss, er totalopplevelsen god er ingenting bedre enn det. Vi erkjenner at ikke alt er tipp topp, det finnes alltid rom for forbedringer og det jobber vi kontinuerlig med. I mellomtiden skal vi sørge du at du forblir en fornøyd kunde. Ønsker deg og dine en fortsatt god jul, og riktig godt nyttår! /Steffen
Prøvd opprette sparekonto. Måtte logge meg på og av minst 10 ganger da nettbanken henger seg. Først virket ikke linken til opprette kundeforhold, og nå virker ikke signeringen av kontoopprettelse. Brukt så mye tid nå at vinning går opp i spinninga. Chat svarte raskt, men leste ikke meldingene og svarte på noe annet enn det jeg spurte om. Styr unna selv om renta er god.
Hei! Takk for omtalen! Vi har dessverre hatt noe rusk i maskineriet, og det har ført til det du beskriver over her. Det skal nå være lansert en ny oppdatering for opprettelse av kontoer i nettbanken, som skal gjøre dette mye mer stabilt. /Ole
godt fornøynd med nordia Bank, vært kunde der i 2 år
Hei Ronny, Tusen takk for hyggelig omtale og tilbakemelding, dette setter vi stor pris på! Ønsker deg og dine en riktig god jul. /Steffen
Jeg har overførtpenger til utlandet 12.12.2023. Det har vært 1 uke og de har ikke fått penger. Jeg prøvd å ringe Nordea men de har ventetid ca 47 minutter. Chat bot Nova var ikke hjelpsom. Jeg overført penger til samme kontonummer og landet flere ganger før og aldri hadde problemet. Hva kan være problemet nå? Det er ca 11000 penger.
Hei Net, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Det er leit å høre at du har hatt problemer med en utenlandsbetaling via Nettbanken. Årsaken til at betalingen ikke er hos mottaker kan være flere. Når kontoen din er belastet sendes pengene ut av Norge, videre er det mottakende bank i utlandet som tar i mot overføringen og krediterer mottakers konto. Vi skal naturligvis undersøke dette nærmere for deg. Jeg vil anbefale deg å ringe til oss fra Mobilbanken under fanen "Hjelp", her er du ferdig identifisert når du ringer hvor ventetiden normalt er kortere enn om du ringer direkte på telefon 232 06001. Ønsker du å chatte med oss skriver du "Menneske" i dialog med Nova, hun setter deg da i kontakt med kundeservice. /Steffen
Det er gjort framskritt, men ofte må jeg gi opp å følge bankens anmodninger "om å gjøre jobben selv elektronisk" for behov i nettbanken utover det rent hverdagslige. Et par nylige eksempler 1) Kvittering for transaksjon. I dag må må jeg sende bevis på at jeg i dag har betalt for en bil jeg har kjøpt. På "kvitteringen" jeg får i mobilbanken står det i Til-feltet: Nettbetaling. Ingen ved sine fulle fem vil stole på en slik "kvittering", hverken mottakers navn eller kontonummer fremkommer. (Jeg forstår at kvitteringen kanskje vil oppdateres om noen dager, men da er det for sent for mitt behov). 2) I går skulle jeg betale fra et rammelån på den ovennevnte bilen. Finner ut at beløpet er for høyt i forhold til månedlig beløpsgrense. Så da må jeg finne fram til en side for å øke beløpsgrensen får jeg beskjed om. Ok. Men når jeg har gjort det får jeg beskjed om at beløpsgrensen jeg ber om er for høy. Så da blir det å allikevel ringe. Begge tilfeller utløser kanskje 20 minutter i telefonkø og annen feilsøking for å finne fram i dette, samt at jeg måtte begynne på nytt for å få betalt regningen. Jeg oppfordrer dere til å prøve løsningene selv, så dere forstår hvor mangelfulle de er. Frustert kunde
Hei Ole! Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Tjenestene våre i Nettbanken og Mobilbanken er stadig under utvikling og forbedring, så setter pris på en tilbakemelding som dette. Jeg vil sende din tilbakemelding og dine tips videre😊 /Andrine
Utrolig mye surr og elendig kommunikasjon i det sise, jeg er faktisk bekymret om banken faktisk har kontroll på ting og må derfor vurdere å bytte. Mye standardsvar hvis man kommer igjennom, eventuelt blir man lagt på hvis man krever svar eller "nå må du gi deg, det er 20 andre som (ikke) skal få hjelp også skjønner du" uff! :(
Hei Rune😊 Det er svært beklagelig at du har denne opplevelsen hos oss. VI jobber hver dag for å yte god service og gi gode kundeopplevelser, så takker for din tilbakemelding. /Andrine
At Nordea klarer å være i topp 2 med å sette opp rentene hver gang, men har null plan for hva som skal skje med hundrevis av kunder på Nordea Direct, har null chat å tilby om du ikke får logget inn med BankID (som de har fucket opp), følger opp med å ikke ha tenkt langt nok til å ha ordentlig bemanning på telefonen den dagen dette sprenger (jeg satt 56 minutter på vent, og at en seriøs aktør ikke har mulighet for callback er nok et bevis på hvor svake de ønsker å være overfor kunder som trenger kontakt), og så efter å ha løst problemet, plutselig sletter BankID-tilgjengeligheten på ny, hvorpå man fortsatt ikke har muligheter for chat... Da kommer man ikke unna 1 stjerne. Jeg har brukt mer tid på Nordea og deres rot, enn på de 3 siste bankleverandørene mine til sammen.
Hei Truls og takk for din omtale! Vi beklager på det sterkeste at flere av våre kunder ble rammet av denne BankID-feilen. Vi har satt inn ekstra bemanning for å få ned køen disse dagene som følge av dette, og håper at trafikken på linjen vil roe seg igjen fortløpende. Vi er veldig lei oss for at dette har gått utover kundeopplevelsen. /Andrine
Kommer ikke igjennom på kundeservice i går eller i dag. Får bare beskjed om at de har stor pågang. Det ringte i 1 time i går før jeg gav opp. Får ikke ordnet det jeg må, siden dette ikke kan ordnes i nettbank, noe det burde kunne.
Hei Tone😊 Takk for din tilbakemelding! Vi har opplevd ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste. Jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid, og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Du kan også ta kontakt med oss på chat via Mobilbanken/Nettbanken, og skru på varslinger for "Gi meg beskjed om en serviceagent som er klar til å chatte" under "profil". Da vil du bli varslet når en kunderådgiver sitter klar for å hjelpe deg😊 /Andrine
Kom ikke igjennom etter en time, da ga jeg opp,prøvde i dag og fikk beskjed om at det er stor pågang,anbefales å prøve en annen dag.Det er stadig tull med bankid,og samme problem å få tak i en kundebehandler.Nordea er en bank som ikke bryr seg om kundene sine.
Hei Per😊 Før helgen ble det sendt ut beskjed til kunder med utløpte BankID-avtaler fra tidligere Nordea Direct. Dette førte til ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste! Jeg vil forsikre deg om at kundene våre er det viktigste for oss, og er derfor veldig lei oss for at en slik situasjon oppstod. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Andrine
Nordea har ikke greid å å oppretthold noe av kundekontakt fordelen en hadde med Gjensidige bank før en ble flyttet til Nordea Direct og så igjen til Nordea Bank. Chat som er ubrukelig. Telefon kontakt umulig. Har sittet med tlf fra kl 10:30 til stengetid 21:00, og lyktes kun å få en samtale, der dessverre vedkommende hadde en så dårlig forklaringsevne at det var bare å gi opp. Det blir å må bytte bank.
Hei Bent! Vi har dessverre opplevd mer trykk enn vanlig siste dagene, noe som er svært beklagelig. Vi håper trafikken vil roe seg i løpet av uken og at du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Andrine