Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
143
av 147 innen
bank
17%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
23
9
11
30
133
Sorter omtaler etter
Viser av 206 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyre gebyr og forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har noen prøvet å ringe Nordea kundeservice? Etter å ha hørt på en robot snakke til deg om altfor mange ting som ikke angår deg. Når du endelig havner i køen og får beskjed om at ventetiden er 80 minutter eller mer. Du velger da alternativet at de skal ringe deg når de er klare. Ingen ringer deg. Det samme skjer med chat. Ingen kontakt. Svært få steder igjen å møte en person, bankfilial. Det man spør seg selv: Trenger jeg virkelig en slik bank.

Svar fra Nordea Bank
17.12.2019 08:57
Hei Svein. Hvis du ikke har blitt oppringt som avtalt må jeg bare beklage det. Som du sier har vi hatt veldig stor pågang på linjene våre i det siste som igjen har medført unormalt lang ventetid. Den store pågangen har dessverre også gjort at både tilbakering-funksjonen og chat-tjenesten vår har vært ustabil til tider. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre tjenestene våre og vi setter pris på tilbakemeldingen din. Det er veldig leit å høre at du har hatt en sånn opplevelse av oss, og håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp i inntrykket ditt. /Fredrik
Elisabeth O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Umulig komma i kontakt på telefon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fader@$#! Trykkt feil på kodebrikken og den blitt sperret. Ringer Nordea, det er 2 timer kø. De lover ringa opp men ringer ikke😡 jeg må ha løst problemet for å betale reininger. De begynner sende meg i en labyrint om aktivere koder og legitimere seg. Skjønner ingenting. Jeg har ikke behov for dette. Har kodebrikke. Ikke fått beskjed om endringer i systemet. Dags att bytte bank nå. Skikkelig lei. Gidder ikke høre på urskyllninger om hvor mye arbete nordea har. Veldig dålig respekt før kundene sine. Som vanlig

Svar fra Nordea Bank
10.12.2019 17:48
Hei Elisabeth! Om vi har lovet å ringe opp men du ikke har blitt oppringt igjen så må jeg bare beklage det. Vi har en tilbakering-funksjon, men denne har dessverre tidvis vært ustabil. Om du ikke har kommet i kontakt med oss nå så ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 så skal vi få hjulpet deg med det du trenger. /Andreas
Tom E. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sjokkerende dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Undertegnede er bobestyrer hva gjelder et bo der avdøde hadde sine bankforbindelser i Nordea. Det er regelrett umulig å komme i kontakt med banken på telefon. Å få kontakt på chat tar omtrent en time og det tar minst 2 dager før banken besvarer henvendelse på "sikker melding". Banken har brukt hele 2 mnd på å gi bobestyrer tilgang på boets konti, tross gjentatte purringer. Banken har unnlatt å opplyse om nødvendige papirer for å gi tilgang nettbank til bobestyrer etter at bobestyrer er lagt inn som disponent. Banken har en periode nektet å utbetale faktura på vegne av boet, men har strekt seg til å utbetale noen etter å ha blitt tildelt en god dose kjeft. Her kunne vi fortsatt i det uendelige. Det er et mysterium at Nordea i det hele tatt har kunder med så til de grader dårlig service. Et mareritt å ha med å gjøre. Styr unna denne useriøse banken, er mitt råd.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 12:06
Hei Tom. Jeg må bare beklage på det sterkeste at det har tatt så lang tid. Det er selvfølgelig ikke slik det skal være. Normalt så vil det ikke ta så lang tid etter at vi har fått innhentet nødvendig dokumentasjon. Av sikkerhetsmessige årsaker kan jeg ikke gå inn og sjekke saken, men om det ikke skulle være løst så håper jeg du kan gi oss en ny sjanse og kontakte oss på nytt. /John
Eva K. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
"En ikke-eksisterende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nå prøvd - på 3. døgnet - å få kontakt for å låse opp mitt sikkerhetskort/ID. Må faktisk ha fungerende sikkerhetskort for å få sendt en melding til banken. Alternativet er en dum robot som sier at den ikke forstår, men ring banken for å få svar. Nordea må ikke behandle kundene på denne måten. Kan jeg få svar via FB.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 12:03
Hei Eva! For å kunne låse opp en sperret BankID så må vi snakke med deg enten telefon (+47) 232 06001, om du har Mobilbank Appen vår og har aktivert TouchID/Fingeravtrykk på den så kan du også starte en chat med oss fra denne. Via Nova (vår chat robot) og Facebook kan vi ikke gå inn på kundeforhold, bare svare på generelle spørsmål. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Refinansiering"

Refinansiering og endring på lånetid gikk som smurt og god behandling fra Nordea sin side. Er enig med de som sier at nettbanken er en smule ut datert, jeg har abonnement fra Telenor og får endel brukerfeil. Logg inn i nettbanken og bruk DIGITAL POSTKASSE der for ihvertfall jeg kjapt svar.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 10:31
Hei Geir! Flott å høre at du fikk hjelpen du trengte! Når det gjelder nettbanken så er vi enig i at denne fortjener en oppgradering. Det jobbes med en oppgradering til både vår Mobilbank App og Nettbank. Disse er rett rundt hjørne og skal etter planen lanseres på nyåret (først Mobilbanken, deretter vil ny nettbank komme noen måneder etter). /Andreas
Christian F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Håpløs kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke igjennom på verken telefon eller chat. Elendig kundeservice og beregnet tid som bare øker og øker på chat.

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 15:12
Hei Christian! De siste to ukene har vi hatt en del pågang inn til oss, men vi gjør det vi kan for å hjelpe alle kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Jeg skjønner godt frustrasjonen som skapes med å vente så lenge på å komme i kontakt med oss, vi skulle alle ønske vi rakk å betjene alle raskere enn det vi klarer i dag. Vi må bare beklage ulempene ventetiden inn til oss fører til, vi jobber både internt og eksternt med tiltak som skal bistå med å minke køen inn til oss. /Andreas
Trygve R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Nordea svarer hverken på telefon, chat; skjema for e-post fører til feil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kommer ikke i kontakt: Telefon: Forventet ventetid 4 minutter, jeg ga opp etter ett kvarter. Chat: Ventet på operatør. Forventet ventetid øke med ett minutt hvert minutt. E-post: Fylte inn skjema på Nordea.no, trykket på "Send" og fikk "Undeliverable: Privatkunder - send e-post til banken"

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 13:38
Hei Trygve! De siste to ukene har vi hatt en del pågang inn til oss, men vi gjør det vi kan for å hjelpe alle kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Vi stiller høye krav til oss selv og vet at også våre kunder forventer at vi er mye mer tilgjengelig enn det vi er i disse dager. Vi må bare beklage ulempene ventetiden inn til oss fører til, vi jobber både internt og eksternt med tiltak som skal bistå med å minke køen inn til oss. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt kundeservice? Nei; glem det!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd i hele dag komme frem på kundeservice. Helt umulig få hjelp. Og nettopp nå trenger jeg hjelp!!! Sikkert på tide bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
04.12.2019 09:58
Hei Svein, Det har de siste ukene vært ekstremt lang ventetid inn til oss i forbindelse med oppdatering av legitimasjon på de av våre kunder vi mangler dette på. Pågangen har vært mye større enn forventet, og beklageligvis medfører dette en lengre ventetid enn vi ønsker. Du skal vite at vi har gjort både interne og eksterne tiltak for å forbedre situasjonen, og må bare beklage ulempene dette måtte medføre. Forhåpentligvis vil køen være borte og på et mer akseptabelt nivå når denne prosessen er ferdig. Normalt sett har vi kortere ventetid på chat enn på telefon, og det er også mulig å sende oss en melding via Digital postkasse. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mor på 92 år ringer kundeservice for å få nytt bankkort. Estimert ventetid på tlf 112 minutter!!! Er det muuulig!

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 13:38
Hei Helene! Vi har hatt mye ventetid inn til oss de siste to ukene, dette er vi ikke fornøyd med og vi skulle ønske at vi klarte å bistå alle kundene som tar kontakt med oss mye raskere enn vi gjør den dag i dag. Vi jobber med å innhente legitimasjon på kunder der vi har manglet dette, og dette har ført til at mange har tatt kontakt med oss med spørsmål. Pågangen har vært større enn forvente og det har ført til tidvis lange køer. Vi må bare beklage situasjonen slik den er nå, dette er trolig en kø som vil vedvare en liten periode mens vi jobber med dette. Men vi håper at køen igjen går bort når dette arbeidet er ferdig, vi må bare beklage ulempene dette medfører for våre kunder. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"

Har i min tidligere beskrivelse blant annet kommentert tidsbruk av når kundeservicen tilverks. Det blir anslått kundetid på over 40 minutter og ventetiden ender med over det dobbelte. Ikke kunne kundeservice svare på bestilling av kodebrikke, så etter 1,5 timers ventetid så må måtte de ringe tilbake. Det mest graverende var at ble kjeftet ut av en dame fra Sørlandet i norge som hørtes litt eldre ut fordi jeg spurte om saldoen min samt et bankkort bestilt for 8 dager siden. Hun opplyste meg om Nordea ikke ville gi ut saldoen tiltross kontrollspørsmål. Dette fordi det var så mange alternative løsninger. snakket med henne for 2 dager siden. Jeg kommer til å finne ut referanse evt navn for videre klage til Nordeas ledelse da hun kjeftet meg ut pga en forespørsel som jeg måtte vente i 1,5 timer på. Dette er en uhørt beklagelig opplevelse jeg ikke ønsker andre. I tillegg så ser jeg på denne siden at Nordea går til slakt. 1 av 5 prøvde ringe i dag, da det var 95 minutters estimert ventetid. Det gadd jeg ikke. Bruker heller tiden på å anbefale å ikke bruke nordea. Etter 8 dager bankkortet mitt fortsatt ikke kommet. Minner om at samtalen fortsatt skal være opptatt av sikkerhetsmessige årsaker, men regner med at Nordea ikke vil stå får denne da denne ikke vil være til ders nytte. Og da fordi Nordea igjen vil fremstå med en ubrukelig service. Min mor har jobbet mange år i Nordea, og jeg har kontakter nok til å gå til topps, eller øverst i næringssiden på godt norsk. Det skal sies at nordea har visst at jeg har värt uten legitimasjon samt kodebrikke tiltross for at jeg ble kjeftet ut av denne sørlandske dama. Og da er det ikke lett. Ventet heller 1,5 timer på å få kjeft av en Nordea ansatt. Dette kaller jeg ikke service fra en bedrift som er avhengig av kunder, og som ikke er monopol og enerådende. Ønsker dere alle en god avgjørelse i forhold til bank. Men dette er ikke min anbefaling.

Svar fra Nordea Bank
06.12.2019 08:22
Hei Gard. Først og fremst ønsker jeg å beklage for den lange ventetiden inn til vår Kundeservice. Det er i disse dager svært mange som forsøker å komme i kontakt med oss i forbindelse med legitimasjonskravet. Vi har døgnåpent 24/7 kundesenter og det kan hjelpe å ringe på litt mer ukurante tidspunkt. Folk flest forsøker å få kontakt med oss rundt lunsj og ettermiddag. For det andre så må jeg bare beklage for det du har opplevd når du har kommet i kontakt med vår Kundeservice. Det er absolutt ikke slik vi ønsker at våre kunder skal oppleve når de er i kontakt med oss. Vi setter stor pris på at du tar kontakt og sier din ærlige mening. På den måten gir du oss mulighet til å forbedre oss, og det er vi takknemlige for. /John
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytter Bank!"

Vi har vært kunder i over 40 år men nå er servicen blitt så dårlig at vi bytter bank. Var i banken for å ordne dette med fremvisning av pass, og der var det EN kundebehandler som skulle betjene en lang, lang kø. Det ville ha tatt timer før det ville ha blitt min tur. Valgte å gå da jeg faktisk har ansvar og forpliktelser på jobb. På nettsiden til Nordea sier de at de har mannet opp for å ta dette...EN person til å håndtere kundemassen i en by på nesten 80.000 innbyggere? Det finnes bedre løsninger hos andre leverandører av banktjenester hvor i tillegg betingelsene er bedre! Respektløst! Hilsen, (snart) ex-kunde.

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 13:38
Hei Tor! Vi må bare beklage opplevelsen du har hatt, slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. De fleste av våre bemannet filialer er blitt åpnet, og det er økt bemanning på disse for å sørge for at man i så stor grad som mulig skal bli betjent raskt når man kommer innom med sin legitimasjon. I noen tilfeller har det tekniske utstyret på filialene vært en begrensing, da det er en spesiell type maskin som benyttes til å legge inn legitimasjonen - dessverre så er det begrenset hvor mange slik hver filial har. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke tak i kundeservice"

Har prøvd i flere dager å få kontakt med en kundebehandler. Først gjennom chat - men hver gang det er 'min tur', eller bare noen minutter igjen av ventetiden, så står det bare at tjenesten avsluttes, prøv igjen senere? Jeg har prøvd å sende melding automatisk gjennom nettsidene, dette feiler også. Men det utroligste er når jeg ringer dem, og får beskjed om over 100 minutters ventetid. Igår, 190 minutters ventetid! Kommer til å bytte bank om ikke dette endrer seg.

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:20
Hei Thale! Vi har hatt mer trafikk enn normalt nå de siste dagene i forbindelse med at vi innhenter legitimasjon på våre kunder der vi har manglet dette. Dette har ført til tidvis lange køer, og vi har gjort tiltak for å bedre dette så snart som mulig. Om ikke lenge er dette arbeidet over, og da vil køene nok forsvinne igjen. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Burde vært forbudt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Burde vært forbudt å drive bankvirksomhet på denne måten! Etter å ha vært kunde der i snart 60 år (Kreditkassen/Nordea), føler en seg SPYTTA PÅ! "Vi gir deg 14 DAGERS FRIST til å MØTE i banken med pass, ellers SPERRES kontoene dine" "Køen på kundetelefonen er for øyeblikket 95 MINUTTER", "ønsker du å bli oppringt - tast ditt nr" Var det noen som ringte opp igjen da? NEI! Da er det muligens på tide å bytte bank, og råde alle til å holde seg langt unna Nordea! Det værste er at regjeringer tillater sånn virksomhet! What's next? Parkometer på sengekanten? (470,- for å sove, og 820,- for å stå opp?) Eneste trøsten er at vi lever i endens tid og at hele satans verden snart blir brendt opp!

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:19
Vi har kunder som har vært kunder hos oss i mange år, og som vi kjenner godt og vet hvem er. Men mange av disse har opprettet kundeforholdene i en tid der regelverket og rutinene i banken var annerledes. Når man tidligere skulle opprette et kundeforhold så viste kundene legitimasjonen til den ansatte i banken, før det da ble skrevet på en blankett at dette var gjennomført, det ble da ikke tatt kopi av legitimasjon eller scannet digitalt slik som det blir gjort i dag. Bakgrunnen for at bankene nå innhenter oppdatert gyldig legitimasjon på de kundene der vi ikke allerede har dette lagret er at Hvitvaskingsregelverket er oppdatert - og dette må vi som bank og samfunnsaktør forholde oss til. Køene inn til oss kommer av at det er langt flere som tar kontakt med oss vedrørende legitimeringen enn vi hadde forutsett. Vi har iverksatt tiltak for å sørge for at køene skal bli lavere og at vi skal få svart alle som ønsker å snakke med oss raskere enn det vi klarer i dag. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig support pga ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Chat - ventetid på 4 timer Telefon - oppleved ventetid på over 130 minutter. Tilfeldig om du får tilbud om at de kan ringe tilbake. De ringer tilbake kun 1 gang, så hvis du tilfeldigvis er borte fra telefonen så må du vente 100+ nye minutter. Slik var det ikke i 2018 - så de må ha redusert kapasiteten nå nylig. Vurderer sterkt å ta med lån og alt over i ny bank. Dette er for dårlig!

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:16
Hei Børge! Vi har akkurat nå mange som tar kontakt med oss og dette har ført til store køer inn til oss. Dette kommer av at vi har satt igang arbeid med å innhente legitimasjon på kunder, noe som har ført til flere henvendelser enn vi forutså. Om ikke lenge er dette arbeidet over og vi håper og tror at køene da er tilbake til normalt nivå. Vi må bare beklage om du har måtte vente lenge, jeg vil også tipse deg om å sende oss en melding via nettbanken under 'Digital Postkasse' så vil vi kunne hjelpe deg der med det du skulle lure på. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ny kunde och får ikke kontakt med Nordea mobilbanken, dom ikke svar på over 2,5 timer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ny kunde, trenger ny passord og Nordea mobilbank ikke svar på over 2,5 timer. jeg er Svensk kunde også i nordea, der svar dom, der fungerer mobilbank. men ikke Norge. Ringt 23206001 to ganger nå firstegang i 1,5 timer og andra gang i 2,5 timmer ikke noe svar?

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21
Hei Anders, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å lese at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Om det er nytt personlig passord til BankID du trenger, så kan dette bestilles ved å bruke valget "Glemt passord" under innloggingen. Har vi ditt mobilnummer og e-postadresse registrert vil du få tilsendt et nytt automatisk. Vi har i det siste hatt unormal stor pågang inn til oss, som da har medført noe ventetid. Du skal vite at vi jobber på spreng for å besvare alle som ønsker å snakke med oss. Dersom du har aktiver innlogging med fingeravtrykk i Mobilbanken, så kan du der starte en chat med oss da vi normalt har en del kortere ventetid på chat enn telefon. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nordea har en svært dårlig kundeservice. Hverken på telefon eller på chat er de noe spesielt flinke på å svare. Kompliserte og ikke brukevennlige løsninger. Styr unna så fort som mulig.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21
Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding, Toni! Det er ikke kjekt å lese at du ikke har fått den hjelpen du fortjener når du har vært i kontakt med oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper at du gir oss muligheten til å rette på inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ventet i en time på kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

I går kontaktet jeg Nordea sin chat boks, og fikk beskjed om å ringe kundeservice for å fikse problemet mitt. Så ringte derfor kundeservice i dag, og fikk beskjed om 13 minutters ventetid. Etter å ha ringt i over en time uten svar ga jeg opp. Fikk heller ikke tilbud om å bli ringt opp, som jeg har opplevd at de fleste har i dag. Noe av den dårligste kundeservicen jeg har vært med på, og tror dessverre Nordea har undervurdert viktigheten av god kundeservice. Tror neppe jeg er den første kunden de mister på grunnlag av dette.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21
Hei Thea, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Jeg må bare beklage at du ikke fikk den hjelpen du trengte når du var i kontakt med oss på chat, samt at den estimerte ventetiden ikke var helt korrekt. I enkelte tilfeller kan en oppleve å få oppgitt en estimert ventetid som er mye lavere enn hva som faktisk blir reell, i andre tilfeller kan det være motsatt. Det er uansett for dårlig av oss at vi ikke yter den servicen til deg som du fortjener. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper du gir oss muligheten til å bedre inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Plattformer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettbank kræsjer når du skal prøve å åpne konto. Mobilbank mangler mange funksjoner. Begge ligger langt bak i design og utforming. Gammeldags.

Svar fra Nordea Bank
04.11.2019 14:38
Hei. Beklager at du har problemer ved opprettelse av konto. Om du kontakter oss på telefon 232 06001 eller sikker chat, så vil vi selvsagt hjelpe deg med det. Når det gjelder mobilbanken så kan jeg gledelig meddele at en ny app er like rundt hjørnet. Den er planlagt lansert i løpet av 2019, og jeg håper du blir fornøyd med den :) /Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter at Nordea inngikk samarbeid med oppfinans har kundeservicen gått fra terningkast 4 til terningkast 1. Jeg har prøvd å søke lån, men får ikke svar av oppfinans. Når jeg tok kontakt med Nordea og fortvilet fortalte om det her så sa de bare at det ikke er dems problem da oppfinans har egen kundeservice. Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som bare skyver alle problemer unna? Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som selv ikke kan hjelpe meg med det økonomiske? Etter 30 år som kunde tar jeg hatten min og går. Makan til elendig kundeservice!

Svar fra Nordea Bank
01.11.2019 10:05
Hei Tg! Vi vil alltid forsøkte å bistå våre kunder så godt vi kan, uansett hva henvendelsen skulle gjelde. Når det gjelder forbrukslån så har vi lenge levert disse gjennom Nordea Finans, men har nå begynt å levere disse gjennom OppFinans og da er det de som vil kunne bistå deg med en eventuell søknad. Men du kan gjerne sende oss en melding via nettbanken vår via "Digital Postkasse", så vil vi kunne få en rådgiver til å se nærmere på hva som er hendt og om det er noe vi kan få bistått med. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Var god kundeservice FØR"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Nordea, før Christiania Bank i 30 år. Tidligere var det ingen problem å snakke med vår egen veileder, dette tilbudet satte vi utrolig pris på. Dette var eneste grunn til at vi er i Nordea. Det siste året har ting forandret seg, vi får ikke kontakt med kunderådgiveren vi har snakket med siden vi tok boliglånet. Alt skal bli effektivisert så eneste vi nå snakker med er tilfeldige veiledere på telefon. Nettbanken er også fryktelig å se på i forhold til andre banker, denne trenger en god oppussing! Jeg burde også være Nordea Premium kunde, men ettersom jeg jobber på provisjon får jeg ikke dette kundeforholdet, selv med en årslønn på 1,2.

Svar fra Nordea Bank
24.10.2019 10:03
Hei Thor! Vi ønsker at du som kunde skal være fornøyd med rådgivningen som du får med oss, og har rådgivere med spesialisert kompetanse slik du alltid skal få best mulig rådgivning ut fra ditt ærend og/eller livssituasjon. Har du hatt en rådgiver som du hadde god kjemi med så skal du selvsagt få snakket med den. Ta gjerne kontakt med oss via nettbanken under "Digital Postkasse" eller via http://www.nordea.no/premium så skal vi få en rådgiver til å ta kontakt med deg. Når det gjelder Nettbanken/Mobilbanken så vil vi komme med ny Mobilbank App iløpet av høsten/vinteren og ny nettbank skal komme på begynnelsen av 2020. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundebehandling vi noensinne har møtt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt en veldig uheldig og skuffende opplevelse med Nordea og deres kundebehandling, manglende kundebehandling kan man heller si. Vi inngikk tidligere i år en avtale med fastrente. Før vi inngikk denne avtale spurte vi eksplisitt om lånet ville fungere som tidligere med å betale inn ekstra om man ønsket, fikk svar om at: "Ja, det vil fungere som før." Dette viser det seg i ettertid at absolutt ikke stemmer, for det første var det ekstremt vanskelig å få betale inn ekstra. Når vi ringte kundeservice sa de at det ikke var mulig å betale inn ekstra på fastrentelån. I ettertid har de gått tilbake på dette og sagt at vi kan betale inn ekstra og at systemet støtter det, for å slippe unna feilinformasjon. Det som kommer i tillegg, og som heller ikke ble gitt noen informasjon om er at pengene du setter inn vil ikke ha samme verdi grunnet en beregning de gjør på sin side for tapt inntekt. Når vi har kontaktet dem om at grunnlaget som vi inngikk avtalen på ikke stemmer, har de ikke vært villige til å inngå noe som helst kompromiss eller prøve å komme frem til en felles enighet. Dersom vi skal ut av denne avtalen, som er inngått med feil informasjon gitt fra deres kundebehandlere, må vi betale 70000kr. Dette må være noe av det dårligste jeg noensinne har møtt på innenfor kundebehandling og vil anbefale andre som tenker på å ta boliglån om å styre unna Nordea og finne en annen bank som vet hva kundebehandling betyr.

Svar fra Nordea Bank
17.10.2019 09:07
Hei Birte! Nå kan vi ikke sette oss ordentlig inn i saken via din tilbakemelding her, men ut i fra det du skriver så må vi her bare beklage, jeg er veldig lei for at du har fått feil informasjon fra oss! Dette er selvsagt ikke noe vi vil at våre kunder skal oppleve, spesielt med tanke på at du har fått ulik informasjon fra oss når du har vært i kontakt oss ved ulike anledninger. Dette tar vi selvkritikk på! Vi burde også ha gjort dere oppmerksom på at ekstra innbetaling på lånet vil medføre at det beregnes over/underkurs på beløpet som betales inn ekstra, før dere inngikk avtalen. Det er altså mulig å betale inn ekstra på et fastrentelån, men det er ikke noe vi anbefaler ettersom det er en fast løpetid på slike lån og dersom man betaler inn ekstra vil det utløse over/underkurs. Det samme vil gjelde dersom man avslutter/flytter lånet til en annen bank før løpetiden på fastrenten er over. Selve avtalen om fastrente kan vi nok ikke annullere, men vi ønsker gjerne å se litt nærmere på saken din og blir veldig takknemlig om du har mulighet til å sende oss tilbakemeldingen din via nettbanken ved å gå til Digital postkasse og trykke på Ny beskjed. Jeg håper at du vil gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket! /Hanne
Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på oppfølging, rotete og uoversiktlig"

Nettbanken i seg selv er ekstremt kronglete og uoversiktlig. Ble lovet hjelp gjentatte ganger i forbindelse med bankbyttet, dette uteble fullstendig. Vurdere å bytte bank igjen ved første anledning.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2019 16:07
Hei Birgitte, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er trist å lese at du ble lovet hjelp i forbindelse med bankbyttet, men at vi ikke innfridde denne lovnaden. Det må jeg bare beklage! Det jobbes med å utvikle både en ny mobil- og nettbank, som kommer til å være mer brukervennlig og oversiktlig. Når de blir lansert så håper jeg at dette bedrer inntrykket av de digitale løsningene. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Gode betingelser, god service, dårlig på nett og mobil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunde i 3 tre år, og man må følge opp betingelser jevnlig (årlig) som med andre banker. Kjempegod og rask håndtering da jeg startet kundeforholdet, og ved en refinansiering/reforhandling nå nylig. Konkurransedyktige betingelser. Når det gjelder brukervennlighet og tjenester på digitale flater, ligger de langt bak konkurrentene Både de små lokale og de store landsdekkende. Nettbank er skikkelig "90-talls", og mobilbank er mangelfull i funksjon. Skjerpings her, så blir det flere stjerner.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2019 10:29
Hei Oven! Takk for din konstruktive tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med rask håndtering og refinansiering. Vedrørende våre digitale tjenester jobber vi med å utvikle og forbedre både nettbank og mobilbank. Når de blir klare håper jeg nettbank er mer tidsriktig og mobilbank kommer med de funksjonene du ønsker. /John
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst å kommunisere"
2 syns denne omtalen er nyttig

For 2. gang (av 2 mulige) på to år opplever jeg det som nesten umulig å kommunisere med min rådgiver. Har vært kunde i samtlige av mine 35 leveår, men nå har jeg bestemt meg for å bytte bank. Innledende møte har vært veldig greit å få til, men derfra og ut er en evig venting og automatiske beskjeder om at jeg kan vente svar i digital postkasse. Noe som jo ikke skjer. I et kundeforhold må det kunne gå an å forvente en dialog som flyter når man er midt i en sak. Tid er penger og når enkle saker tar uker å få svar på så har jeg ikke annet valg enn å skifte. Dessverre, og vemodig. Men nå er tålmodigheten slutt. Dagligbank, app og chat fungerer fint, men det regner jeg som en selvfølge i 2019. Så det er dessverre ikke nok. Rentenivået er jo heller ikke noe fortrinn, så da finner jeg ingen grunn til å klamre meg fast bare fordi jeg alltid har vært kunde.

Svar fra Nordea Bank
18.09.2019 15:43
Hei Erik! Det er absolutt ikke slik vi ønsker å fremstå, alle som tar kontakt med oss skal få den hjelpen de trenger så fort som mulig. I tilfeller der ting tar lengre tid enn forventet skal du selvsagt bli kontaktet slik du blir informert om veien videre slik du og rådgiver kan ha en løpende dialog. Om dette ikke har skjedd i ditt tilfelle så må vi bare beklage. Det er leit å høre at du nå ønsker å forlate oss, og jeg håper virkelig at du gir oss en siste sjanse til å rette på inntrykket som du har av oss. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"

Ringer ikke tilbake, bare fortsetter å ringe, selv om de allerede har ringt opp igjen. Dårlig nettbank, har vært det samme dårlige utseende siden 2000.

Svar fra Nordea Bank
09.09.2019 14:21
Når du velger at vi skal ringe deg tilbake, vil du bli oppringt når du er nr 1 i køen. Da kan det i enkelte tilfeller forekomme litt ventetid dersom telefonen foran deg i køen tar lengre tid enn antatt. Vi ønsker at det skal være enkelt å komme i kontakt med oss og det er beklagelig dersom du ikke har kommet gjennom når du har tatt kontakt. Når det gjelder nettbanken, så tar vi gjerne imot forbedringsforslag og tilbakemeldinger. Vi jobber kontinuerlig for at kundene våre skal være fornøyd med produktene våre og videreutvikling av disse. Dersom du har noen konkrete forslag til forbedring, er du hjertelig velkommen til å sende inn dette til oss. /Fredrik
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR