Har noen prøvet å ringe Nordea kundeservice? Etter å ha hørt på en robot snakke til deg om altfor mange ting som ikke angår deg. Når du endelig havner i køen og får beskjed om at ventetiden er 80 minutter eller mer. Du velger da alternativet at de skal ringe deg når de er klare. Ingen ringer deg. Det samme skjer med chat. Ingen kontakt. Svært få steder igjen å møte en person, bankfilial. Det man spør seg selv: Trenger jeg virkelig en slik bank.

Fader@$#! Trykkt feil på kodebrikken og den blitt sperret. Ringer Nordea, det er 2 timer kø. De lover ringa opp men ringer ikke😡 jeg må ha løst problemet for å betale reininger. De begynner sende meg i en labyrint om aktivere koder og legitimere seg. Skjønner ingenting. Jeg har ikke behov for dette. Har kodebrikke. Ikke fått beskjed om endringer i systemet. Dags att bytte bank nå. Skikkelig lei. Gidder ikke høre på urskyllninger om hvor mye arbete nordea har. Veldig dålig respekt før kundene sine. Som vanlig

Undertegnede er bobestyrer hva gjelder et bo der avdøde hadde sine bankforbindelser i Nordea. Det er regelrett umulig å komme i kontakt med banken på telefon. Å få kontakt på chat tar omtrent en time og det tar minst 2 dager før banken besvarer henvendelse på "sikker melding". Banken har brukt hele 2 mnd på å gi bobestyrer tilgang på boets konti, tross gjentatte purringer. Banken har unnlatt å opplyse om nødvendige papirer for å gi tilgang nettbank til bobestyrer etter at bobestyrer er lagt inn som disponent. Banken har en periode nektet å utbetale faktura på vegne av boet, men har strekt seg til å utbetale noen etter å ha blitt tildelt en god dose kjeft. Her kunne vi fortsatt i det uendelige. Det er et mysterium at Nordea i det hele tatt har kunder med så til de grader dårlig service. Et mareritt å ha med å gjøre. Styr unna denne useriøse banken, er mitt råd.

Har nå prøvd - på 3. døgnet - å få kontakt for å låse opp mitt sikkerhetskort/ID. Må faktisk ha fungerende sikkerhetskort for å få sendt en melding til banken. Alternativet er en dum robot som sier at den ikke forstår, men ring banken for å få svar. Nordea må ikke behandle kundene på denne måten. Kan jeg få svar via FB.

Refinansiering og endring på lånetid gikk som smurt og god behandling fra Nordea sin side. Er enig med de som sier at nettbanken er en smule ut datert, jeg har abonnement fra Telenor og får endel brukerfeil. Logg inn i nettbanken og bruk DIGITAL POSTKASSE der for ihvertfall jeg kjapt svar.

Kommer ikke igjennom på verken telefon eller chat. Elendig kundeservice og beregnet tid som bare øker og øker på chat.

Jeg kommer ikke i kontakt: Telefon: Forventet ventetid 4 minutter, jeg ga opp etter ett kvarter. Chat: Ventet på operatør. Forventet ventetid øke med ett minutt hvert minutt. E-post: Fylte inn skjema på Nordea.no, trykket på "Send" og fikk "Undeliverable: Privatkunder - send e-post til banken"

Har prøvd i hele dag komme frem på kundeservice. Helt umulig få hjelp. Og nettopp nå trenger jeg hjelp!!! Sikkert på tide bytte bank.

Mor på 92 år ringer kundeservice for å få nytt bankkort. Estimert ventetid på tlf 112 minutter!!! Er det muuulig!

Har i min tidligere beskrivelse blant annet kommentert tidsbruk av når kundeservicen tilverks. Det blir anslått kundetid på over 40 minutter og ventetiden ender med over det dobbelte. Ikke kunne kundeservice svare på bestilling av kodebrikke, så etter 1,5 timers ventetid så må måtte de ringe tilbake. Det mest graverende var at ble kjeftet ut av en dame fra Sørlandet i norge som hørtes litt eldre ut fordi jeg spurte om saldoen min samt et bankkort bestilt for 8 dager siden. Hun opplyste meg om Nordea ikke ville gi ut saldoen tiltross kontrollspørsmål. Dette fordi det var så mange alternative løsninger. snakket med henne for 2 dager siden. Jeg kommer til å finne ut referanse evt navn for videre klage til Nordeas ledelse da hun kjeftet meg ut pga en forespørsel som jeg måtte vente i 1,5 timer på. Dette er en uhørt beklagelig opplevelse jeg ikke ønsker andre. I tillegg så ser jeg på denne siden at Nordea går til slakt. 1 av 5 prøvde ringe i dag, da det var 95 minutters estimert ventetid. Det gadd jeg ikke. Bruker heller tiden på å anbefale å ikke bruke nordea. Etter 8 dager bankkortet mitt fortsatt ikke kommet. Minner om at samtalen fortsatt skal være opptatt av sikkerhetsmessige årsaker, men regner med at Nordea ikke vil stå får denne da denne ikke vil være til ders nytte. Og da fordi Nordea igjen vil fremstå med en ubrukelig service. Min mor har jobbet mange år i Nordea, og jeg har kontakter nok til å gå til topps, eller øverst i næringssiden på godt norsk. Det skal sies at nordea har visst at jeg har värt uten legitimasjon samt kodebrikke tiltross for at jeg ble kjeftet ut av denne sørlandske dama. Og da er det ikke lett. Ventet heller 1,5 timer på å få kjeft av en Nordea ansatt. Dette kaller jeg ikke service fra en bedrift som er avhengig av kunder, og som ikke er monopol og enerådende. Ønsker dere alle en god avgjørelse i forhold til bank. Men dette er ikke min anbefaling.

Vi har vært kunder i over 40 år men nå er servicen blitt så dårlig at vi bytter bank. Var i banken for å ordne dette med fremvisning av pass, og der var det EN kundebehandler som skulle betjene en lang, lang kø. Det ville ha tatt timer før det ville ha blitt min tur. Valgte å gå da jeg faktisk har ansvar og forpliktelser på jobb. På nettsiden til Nordea sier de at de har mannet opp for å ta dette...EN person til å håndtere kundemassen i en by på nesten 80.000 innbyggere? Det finnes bedre løsninger hos andre leverandører av banktjenester hvor i tillegg betingelsene er bedre! Respektløst! Hilsen, (snart) ex-kunde.

Har prøvd i flere dager å få kontakt med en kundebehandler. Først gjennom chat - men hver gang det er 'min tur', eller bare noen minutter igjen av ventetiden, så står det bare at tjenesten avsluttes, prøv igjen senere? Jeg har prøvd å sende melding automatisk gjennom nettsidene, dette feiler også. Men det utroligste er når jeg ringer dem, og får beskjed om over 100 minutters ventetid. Igår, 190 minutters ventetid! Kommer til å bytte bank om ikke dette endrer seg.

Burde vært forbudt å drive bankvirksomhet på denne måten! Etter å ha vært kunde der i snart 60 år (Kreditkassen/Nordea), føler en seg SPYTTA PÅ! "Vi gir deg 14 DAGERS FRIST til å MØTE i banken med pass, ellers SPERRES kontoene dine" "Køen på kundetelefonen er for øyeblikket 95 MINUTTER", "ønsker du å bli oppringt - tast ditt nr" Var det noen som ringte opp igjen da? NEI! Da er det muligens på tide å bytte bank, og råde alle til å holde seg langt unna Nordea! Det værste er at regjeringer tillater sånn virksomhet! What's next? Parkometer på sengekanten? (470,- for å sove, og 820,- for å stå opp?) Eneste trøsten er at vi lever i endens tid og at hele satans verden snart blir brendt opp!

Chat - ventetid på 4 timer Telefon - oppleved ventetid på over 130 minutter. Tilfeldig om du får tilbud om at de kan ringe tilbake. De ringer tilbake kun 1 gang, så hvis du tilfeldigvis er borte fra telefonen så må du vente 100+ nye minutter. Slik var det ikke i 2018 - så de må ha redusert kapasiteten nå nylig. Vurderer sterkt å ta med lån og alt over i ny bank. Dette er for dårlig!

Ny kunde, trenger ny passord og Nordea mobilbank ikke svar på over 2,5 timer. jeg er Svensk kunde også i nordea, der svar dom, der fungerer mobilbank. men ikke Norge. Ringt 23206001 to ganger nå firstegang i 1,5 timer og andra gang i 2,5 timmer ikke noe svar?

Nordea har en svært dårlig kundeservice. Hverken på telefon eller på chat er de noe spesielt flinke på å svare. Kompliserte og ikke brukevennlige løsninger. Styr unna så fort som mulig.

I går kontaktet jeg Nordea sin chat boks, og fikk beskjed om å ringe kundeservice for å fikse problemet mitt. Så ringte derfor kundeservice i dag, og fikk beskjed om 13 minutters ventetid. Etter å ha ringt i over en time uten svar ga jeg opp. Fikk heller ikke tilbud om å bli ringt opp, som jeg har opplevd at de fleste har i dag. Noe av den dårligste kundeservicen jeg har vært med på, og tror dessverre Nordea har undervurdert viktigheten av god kundeservice. Tror neppe jeg er den første kunden de mister på grunnlag av dette.

Nettbank kræsjer når du skal prøve å åpne konto. Mobilbank mangler mange funksjoner. Begge ligger langt bak i design og utforming. Gammeldags.

Etter at Nordea inngikk samarbeid med oppfinans har kundeservicen gått fra terningkast 4 til terningkast 1. Jeg har prøvd å søke lån, men får ikke svar av oppfinans. Når jeg tok kontakt med Nordea og fortvilet fortalte om det her så sa de bare at det ikke er dems problem da oppfinans har egen kundeservice. Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som bare skyver alle problemer unna? Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som selv ikke kan hjelpe meg med det økonomiske? Etter 30 år som kunde tar jeg hatten min og går. Makan til elendig kundeservice!

Har vært kunde i Nordea, før Christiania Bank i 30 år. Tidligere var det ingen problem å snakke med vår egen veileder, dette tilbudet satte vi utrolig pris på. Dette var eneste grunn til at vi er i Nordea. Det siste året har ting forandret seg, vi får ikke kontakt med kunderådgiveren vi har snakket med siden vi tok boliglånet. Alt skal bli effektivisert så eneste vi nå snakker med er tilfeldige veiledere på telefon. Nettbanken er også fryktelig å se på i forhold til andre banker, denne trenger en god oppussing! Jeg burde også være Nordea Premium kunde, men ettersom jeg jobber på provisjon får jeg ikke dette kundeforholdet, selv med en årslønn på 1,2.

Vi har hatt en veldig uheldig og skuffende opplevelse med Nordea og deres kundebehandling, manglende kundebehandling kan man heller si. Vi inngikk tidligere i år en avtale med fastrente. Før vi inngikk denne avtale spurte vi eksplisitt om lånet ville fungere som tidligere med å betale inn ekstra om man ønsket, fikk svar om at: "Ja, det vil fungere som før." Dette viser det seg i ettertid at absolutt ikke stemmer, for det første var det ekstremt vanskelig å få betale inn ekstra. Når vi ringte kundeservice sa de at det ikke var mulig å betale inn ekstra på fastrentelån. I ettertid har de gått tilbake på dette og sagt at vi kan betale inn ekstra og at systemet støtter det, for å slippe unna feilinformasjon. Det som kommer i tillegg, og som heller ikke ble gitt noen informasjon om er at pengene du setter inn vil ikke ha samme verdi grunnet en beregning de gjør på sin side for tapt inntekt. Når vi har kontaktet dem om at grunnlaget som vi inngikk avtalen på ikke stemmer, har de ikke vært villige til å inngå noe som helst kompromiss eller prøve å komme frem til en felles enighet. Dersom vi skal ut av denne avtalen, som er inngått med feil informasjon gitt fra deres kundebehandlere, må vi betale 70000kr. Dette må være noe av det dårligste jeg noensinne har møtt på innenfor kundebehandling og vil anbefale andre som tenker på å ta boliglån om å styre unna Nordea og finne en annen bank som vet hva kundebehandling betyr.

Nettbanken i seg selv er ekstremt kronglete og uoversiktlig. Ble lovet hjelp gjentatte ganger i forbindelse med bankbyttet, dette uteble fullstendig. Vurdere å bytte bank igjen ved første anledning.

Kunde i 3 tre år, og man må følge opp betingelser jevnlig (årlig) som med andre banker. Kjempegod og rask håndtering da jeg startet kundeforholdet, og ved en refinansiering/reforhandling nå nylig. Konkurransedyktige betingelser. Når det gjelder brukervennlighet og tjenester på digitale flater, ligger de langt bak konkurrentene Både de små lokale og de store landsdekkende. Nettbank er skikkelig "90-talls", og mobilbank er mangelfull i funksjon. Skjerpings her, så blir det flere stjerner.

For 2. gang (av 2 mulige) på to år opplever jeg det som nesten umulig å kommunisere med min rådgiver. Har vært kunde i samtlige av mine 35 leveår, men nå har jeg bestemt meg for å bytte bank. Innledende møte har vært veldig greit å få til, men derfra og ut er en evig venting og automatiske beskjeder om at jeg kan vente svar i digital postkasse. Noe som jo ikke skjer. I et kundeforhold må det kunne gå an å forvente en dialog som flyter når man er midt i en sak. Tid er penger og når enkle saker tar uker å få svar på så har jeg ikke annet valg enn å skifte. Dessverre, og vemodig. Men nå er tålmodigheten slutt. Dagligbank, app og chat fungerer fint, men det regner jeg som en selvfølge i 2019. Så det er dessverre ikke nok. Rentenivået er jo heller ikke noe fortrinn, så da finner jeg ingen grunn til å klamre meg fast bare fordi jeg alltid har vært kunde.

Ringer ikke tilbake, bare fortsetter å ringe, selv om de allerede har ringt opp igjen. Dårlig nettbank, har vært det samme dårlige utseende siden 2000.
