Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårleg service og ingen økonimiske tips

Omtale av  Frank T

Hadde Gjensidige bank og var fornøgd, så vart det Nordea Direct som fungerte, men etter at det så vart Nordea bank har det meste gått i kjellaren. Styr unna!

Svar fra Nordea Bank
08.09.2023 10:01

Hei Frank😊 Takk for omtale. Så utrolig leit å høre at du er misfornøyd med oss. Vi jobber for å oppnå gode kundeopplevelser og yte god service hver dag. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse slik vi får mulighet til å rette på inntrykket ditt. /Andrine

Nylig byttet

Omtale av  Sander

Har nylig byttet bank til Nordea og er storfornøyd med alt! Gått knirkefritt og fått god hjelp. Kommunikasjon og kundeservice på topp.

Svar fra Nordea Bank
08.09.2023 09:55

Hei Sander! Tusen takk for en super tilbakemelding🤩 Ingenting gjør oss gladere enn fornøyde kunder! Dette var hyggelig lesing. /Andrine

God bank, kjenner kundene sine

Omtale av  Roald

Har vært kunde her i mange år og har alltid fått strålende god hjelp. Nettbanken er som så, men den gjør jobben og appen er kjempestabil. Litt dumt at kontanttjenester i butikk ikke støttes men heldigvis har jeg så og si aldri behov for det. Har hatt apple pay i årevis som er fint å ha dersom man glemmer kortet hjemme. Blir nok værende som kunde her i lang tid!

Svar fra Nordea Bank
05.09.2023 09:29

Hei Roald! Tusen hjertelig takk for en hyggelig omtale av oss, dette setter vi veldig stor pris på! Det gleder meg at du er fornøyd med produkter og tjenester vi har lagt vekt på hos oss, Mobilbank og Apple Pay er goder vi spesielt ønsker å trekke frem. Kontakttjenester i butikk er på blokka også for oss og vil etterhvert bli tilgjengelig for kundene våre, forhåpentligvis er det ikke så altfor lenge til dette er på plass. /Steffen

Nedlatende behanxling av meg som kunde. Banken har aldri tapt ett øre på meg som kunde!

Omtale av  Ola

Ble nektet lån selv om min srbeidsgiver garanterte for meg. Kassakredit ble ikke oppjustert selv om jeg hadde muntlig aksept. Ingenting er bra! Ble behandlet som en dr…!

Svar fra Nordea Bank
04.09.2023 16:03

Hei Ola😊 Takk for omtale. Dette var lei lesing og vi beklager på det sterkeste at du føler du fikk dårlig kundebehandling. Slik skal det ikke være hos oss. Nå får jeg dessverre ikke sjekket opp i din sak etter henvendelse over Bytt.no, men det blir tatt en helthetsvurdering for hver enkelt når det kommer til søknad om lån. Utover dette vil jeg forsikre deg om at vi jobber for å oppnå gode kundeopplevelser hver dag, så denne tilbakemeldingen vil jeg ta med videre. /Andrine

Dårligste bank

Omtale av  Anita

I April/mai 2023 ble vi som var kunder i Nordea Direct flyttet over til Nordea. Det har ikke fungert greit, jeg har fremdeles ikke fått til mobil ID app, og må derfor logge meg inn på nettbank siden med personnummer og kodebrikke hver gang jeg skal betale regninger eller bare sjekke konto. Jeg har flere ganger forsøkt å ringe Nordea men har ventet på svar i over 130 minutter, dette er helt uhørt. Dette er den verste bank jeg har hvert bot i. Jeg var flere år kunde hos Gjensidige bank som ble til Nordea Direct og alt fungerte utmerket , så ble vi kunder flyttet til Nordea, og det ble en katastrofe for oss kunder som i alle år har hvert fornøyde med Gjensidige / Nordea Direct. Dette holder jeg ikke ut lenge, jeg er på jakt etter ny bank som jeg kan ringe til og som er tilgjengelig for meg som kunde uten at jeg må ringe i timevis i dagevis før noen svarer. Katastrofe Styr Unna !

Svar fra Nordea Bank
04.09.2023 09:50

Hei Anita! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen av oss etter overgangen fra Nordea Direct i mai, dette er virkelig ikke sånn vi ønsker at det skal være. Vi erkjenner at ventetiden hos kundeservice den siste perioden har vært altfor lang og at dette på langt nær er godt nok, det jobbes med tiltak for å redusere ventetiden og vi håper effekten av dette blir synlig forholdsvis raskt. Når det gjelder innlogging i Mobilbanken vår (appen Nordea Mobile) er standard innloggingsmetode satt til Nordea ID, for å bruke denne appen er en avhengig av BankID-avtale hos oss. Om du ikke har dette kan du trykke "Bytt innloggingsmetode" for å velge BankID eller BankID på mobil, her kan du da logge inn med den BankID'en du har og samtidig etablere raskere innlogging med FaceID, fingeravtrykk eller personlig kode - innlogging i Mobilbanken skjer da raskt og enkelt og du har saldoen lett tilgjengelig. Jeg håper inderlig at du ønsker å gi oss en ny sjanse, om ikke skal du vite at du er hjertelig velkommen tilbake som kunde om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Nordea

Omtale av  Gudbjorn O

Denne banken er et digitalt svarthull, med ubrukelig system som ikke funker, Heldigvis har jeg avsluttet all forbindelse med denne banken, og flyttet alt mitt til en liten lokal sparebank hvor jeg kan prate med folk. Her koster alt penger men de yter ingen tjeneste, når du ikke har penger på konto dagen som avtale giro skal trekkes, da fjerner de betalings infoen fra nettbanken, og sender deg 200 kr i gebyr for å ikke ha penger på konto, og får å aktivere betalingen må du inn på en gammel webside som ble snekkret sammen før krig for å reaktivere betalingen. Nå har jeg prøvd i 7 dager å hjelpe en venn som ikke bor i Norge, men har jobbet en del her, får 4 år siden skulle han ha sendt info om hvitvasking og pass. Han har noen 1000 lapper fortsatt inne på kontoen, men det for han ikke tak i dersom Nordea har en kundebehandling fra Helvete når du er en utlending, Kode brikken har gått i vaskemaskin og blitt ødelagt, og derfor har han ikke sjanse og snakke med noen. Vi dro til en Bank i Sandefjord, hvor det var en lapp at drop in er ikke mulig ring 23 20 60 01 - Der jobber ingen, du får aldri svar, så det dere sier er at vi ønsker ikke å hjelpe deg. Jeg kunne trykke på 1 for å bli oppringt, - når du gjør det får du ikke noen bekreftelse at det har skjedd, og det hjelper ikke du blir ikke oppringt så ikke prøv det. - Nå sitter jeg foran pc, mobilen har ringt i 30 min, jeg vet ikke om jeg er i noen kø, det kommer ingten stemme å sier at det redusert tid, fikk løfte at det var 98 min til min tur i starten, nå ringer det bare.. Så jeg regner med at kommer ingen til å svare.

Svar fra Nordea Bank
02.09.2023 16:15

Hei😊 Først og fremst vil jeg takke deg for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er utrolig leit å høre at du har dårlige opplevelser med oss som bank, dette beklager vi på det sterkeste. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og for at kundene skal få den hjelpen de trenger hos oss. Dessverre er det ikke alle filialer som tilbyr Drop In på fysiske møter, men dersom du kontaker vår kundeservice så vil vi gjerne hjelpe å få booket et møte. Jeg skjønner godt at man kan bli frustrert når man ikke får løst problemene, men jeg vil forsikre deg om at vi virkelig vil hjelpe. Vi har for tiden opplevd veldig stor pågang på linjene, så jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Håper vi hører fra deg og kan rette opp i ditt inntrykk av oss. /Andrine

En dyr bank som er en typisk bank som ikke bryr seg om kunden.

Omtale av  Andreas

Har Premium abonnement og har ingen oppfølging. Hver gang min kontakt skal hjelpe blir det bare feil. Får ingen gode avtaler og er generelt en bank med dårlige betingelser.

Svar fra Nordea Bank
28.08.2023 10:37

Hei Andreas, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er leit å høre at du ikke har fått den oppfølgingen du føler behov for fra Premiumrådgiver hos oss, sånn skal det selvsagt ikke være. Vi ønsker veldig gjerne å høre fra deg og se om det noe som kan gjøres fra vår side, send oss gjerne en melding via Nettbanken under fanen "Hjelp" så ordner vi naturligvis en dialog med rådgiveren din. /Steffen

Terrible web interface

Omtale av  Hashmap

Many operations require to use the "old nettbank". Both the new and old interfaces are counterintuitive. The personnel attending the chat blames the costumer for not "adapting and doing things correctly in the old interface" I have only had them for two months after Nordea Direct was finally closed down. I regret deeply not looking into other banks in advance. Things that did not work for me. Setting the default account on the new interface, although the interface reflected a change, all avtalegiro were by default put under my daughter account. When the payments did not get through, I did not get any message, and instead had to fight the interface to make my payments. They blamed me for not knowing that I had to use the old GUI. Ah, and the same day, 5 minutes after that chat, they raised my interest rate. Never again, and I will warn my colleagues.

Svar fra Nordea Bank
28.08.2023 10:34

Hi Hashmap, Thank you for the review. I would like to start with an apology for the way you've been treated by customer service with us. In stead of blaming one another for this or that, we aim to help our customer at the best of our ability and make sure that all services in both the new and old Online bank works as it should. The new one is not completely finished which means that we must depend on the old for now, new functions and services will be launched on a monthly basis for the new Online bank - I hope you will stick around with us and give us a second chance. /Steffen

Kundeservice utilgjengelig både chat og telefon

Omtale av  Mia

Det å vente på chat er bare en malerit. Du ble automatisk utlogget om 5 min hvis du ikke beveger musen på nettsiden (akkurat den siden for chat), og det er uendelig ventetid. Dvs du må sitte foran siden hele tiden for å beholde plass i køen uten å bli utlogget. Du kan ikke gjøre noe andre ting underveis. Prøvd også å ringe, sier ingenting om ventetid, og du må fortsatt vente i evighet. Svært svært dårlig. Kan ikke tro at slik kundeservice kan finnes på dagens tid og for en velkjent bank.

Svar fra Nordea Bank
22.08.2023 08:28

Hei Mia, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Ventetiden hos kundeservice har den siste tiden vært altfor høy, dette erkjenner vi og det jobbes iherdig med å redusere køsituasjonen på både telefon og chat - vi kan ikke være bekjent med denne ventetiden over en lang periode. Du skal vite at vi jobber så raskt som overhodet mulig hos kundeservice, vi ligger virkelig ikke på latsiden. Som en anbefaling fra meg vil jeg tipse deg om å starte en chat via Mobilbanken (appen Nordea Mobile), her vil appen gi deg en pushvarsling når en kollega har koblet seg til samtalen. /Steffen

Elendig kundeservice

Omtale av  Missfornøyd

Ringte for å undersøke hvorfor de ikke sente ut efaktura for april og juni og hvorfor jeg ligger etter 1 avdrag på bil lånet, når det har blitt betalt dobbelt avdrag i juli og august fikk beskjed om at de hadde sent kravet på vipps, da jeg prøvde å forklare at jeg sjeldent bruker vipps og at jeg ikke bruker det til regninger så brøt tullingen samtalen! Belønningen for å behandle meg sånn er at jeg nå har byttet til stanken.

Svar fra Nordea Bank
21.08.2023 13:26

Hei, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er leit å høre at det har oppstått problemer med faktureringen av billånet hos mine kolleger i Nordea Finance, dette kan vi ikke annet enn beklage - samtalen skal heller ikke brytes uten videre, rådgiver ringer da tilbake om det skulle være tekniske problemer. Jeg håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse og ønsker deg hjertelig velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Når kunden betyr minst

Omtale av  John

Er man ikke premium kunde, så blir man behandlet deretter. Ønsker man å snakke med en kundekonsulent som "vanlig" kunde, så får man beskjed om at det er inntil 14 dagers ventetid før en person kontakter deg tilbake. Bare her er det noe som seriøst skurrer. For å være Premium kunde i Nordea må du ha over 1mill i lønn, eller 1,5mill som par. Over 1mill i plasserbar formue, eller medlem av NITO. Da får du bla. Gunstig rente, personlig og skreddersydd rådgivning, juridisk rådgivning og andre eksklusive kundefordeler. Er man premium-kunde, så får man alle fordeler som man skal kunne forvente som ett absolutt minimum av en bank skal gi alle sine kunder i 2023. Dette er så dårlig og respektløst at det er en stor skam.

Svar fra Nordea Bank
18.08.2023 11:48

Hei John😊 Det er svært leit å høre at du tror vi som bank ikke bryr oss om våre kunder. Det er helt riktig at som Premium - kunde får man noen fordeler hos oss, men vi behandler ikke dem noe annerledes enn andre kunder. Jeg vil forsikre deg om at for oss er alle kunder like mye verdt og får akkurat samme behandling av kundeservice - uavhengig av kundekonsept. Takk for din tilbakemelding. /Andrine

Litt uproff

Omtale av  Gunnar

Lang ventetid på kundeservice over tid tyder på manglende evne til å justere kapasitet ifht behov. Følger ledelsen med?? Imidlertid ble jeg positivt overrasket over at jeg i ett tilfelle ble kontaktet uoppfordret etter et par dager med tilbud om å avtale tid for samtale. Veldig bra! Skuffet igjen i dag da jeg fikk varsel om fastrenteavtale som måtte fornyes. Ved automatisk fornyelse tilbyr banken 0,25% lavere rente enn det som tilbys på nettet. Hvorfor gir dere ikke relevante tilbud til eksisterende kunder? Mistenker at dere spekulerer i at kundene ikke er på tå hev.....

Svar fra Nordea Bank
12.08.2023 08:33

Hei Gunnar! Takk for at tar deg tid til å skrive en omtale til oss. Ventetiden på kundeservice har den siste perioden vært for lang og vi kan ikke annet enn beklage dette, ekstra ressurser er satt inn men det vil ta litt tid før vi ser den fulle effekten - vi jobber på spreng med å besvare alle som ønsker å snakke med oss, både på telefon og chat. Vedrørende fastrentekonto er det heldigvis en naturlig forklaring. Det har vært hyppige renteøkninger i løpet av våren og sommeren, dette har medført at brevet med med tilbud om automatisk fornyelse inneholdt feil rentebetingelser, gjeldende tilbud i skrivende stund er 4,75% på fastrentekonto. /Steffen

Dyrt dårlig service

Omtale av  Henrik N. F

Har haft Nordea lång tid nå, tycker deras avgifter er før dyra. Dårlig kunde service, man må bestille tid för ett personligt möte. Tillgång till automatisk bank Service stenger klokka tre. Uselt.

Svar fra Nordea Bank
14.08.2023 09:56

Hei Henrik😊 Så leit å høre at du er misfornøyd med oss og vår kundeservice. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser, så denne tilbakemeldingen tar vi naturligvis med oss videre. /Andrine

Ventetid for å snakke eller chatte med noen

Omtale av  Petter

Helt forferdelig hvor lang tid man må vente når man ikke får LOV til å gjøre ting digitalt. Sitter 55 minutter i kø for så å bli brutt. Forsøker chatt og like lang ventetid der. Hvis Nordea forsøker å bli en digital bank må de ikke henvise til manuelle prosesser hvor ventetid er så lang. Har vært kunde siden jeg var 16år, men nå blir det alt for mange ting de ligger bak konkurrentene at jeg desverre må bytte.

Svar fra Nordea Bank
07.08.2023 14:35

Hei Petter! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale om oss. Det er dessverre alt for lange køer hos oss, og du har rett i at du må snakke med oss for enkelte ting. Vi jobber så raskt vi kan for å besvare alle som tar kontakt med oss, men klarer ikke å unngå at køene blir altfor lange fortiden. Vi utvikler til stadig også nettbanken samt mobilbanken slik at de fleste tjenester skal kunne løses uten å måtte snakke med oss. /Ole

Ingen kundeservice

Omtale av  Magnus G. B

Det tar 2-4 timer å få tak i noen på kundeservice, som stort sett ikke kan hjelpe med noen ting. Savner gjensidige

Svar fra Nordea Bank
04.08.2023 08:49

Hei Magnus! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale. Vi har dessverre altfor lange køer fortiden, og jeg kan love deg at ingen her hos oss er fornøyde med at en må vente så lenge på å få kontakt med oss. Det er også trist å lese at du ikke har fått den hjelpen du behøver når du først har fått kontakt med oss heller. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. /Ole

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Tviholder på å anbefale spare plan som har gått minus i flere år. Vente på nissen anbefalinger.

Omtale av  Kevin

Kunderådgivere er kjekke mennesker, men prøver over flere år å overbevise at fond er beste spare alternativ, noe det kanskje er for dem som kan innkassere fast 1,6 % av sparebeløp som enda ikke har vist fremgang. Hver gang jeg ber om møte så viser de progresjonen i prosent angående sparingen. Beløpet er mindre enn hva jeg investerte, men underveis har verdien droppet så mye , og det den har klatret opp siden bunnen var nådd regnes tydeligvis som gevinst, selv om innestående er mindre enn investert.

Svar fra Nordea Bank
25.07.2023 14:42

Hei Kevin! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Det høres ikke ut som om møtene vi har hatt med deg vedrørende din sparing har vært i forhold til dine forventninger. Nå er det dessverre ikke mulig for meg å sjekke ut dine fond her, men jeg håper du vil kontakte Kundeservice slik at vi kan sette opp ett ordentlig møte hvor du vil få en gjennomgang som ikke bare er basert på prosenter. /Ole

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR