Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke-eksisterende kundeservice

Omtale av  Elin

Nordea har ingen fungerende kundeservice. Så stakkars deg hvis du har problemer med innlogging, eller spørsmål om spareprodukter. Det er ingen som svarer på tlf, ingen i den andre enden av chatten. Roboten de bruker til å svare på spørsmål er ubrukelig, og hvis du må snakke med noen fordi innlogg med bank id ikke fungerer, så må du identifisere deg med bank id først - den som altså ikke fungerer.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:46

Hei Elin😊 Takk for din tilbakemelding. Vi har opplevd mer kø på linjene enn normalt siste dagene, noe som beklageligvis går utover kundeopplevelsen. Dette er naturligvis ikke optimalt, og vi håper at trafikken vil gå tilbake til den normale de neste dagene. /Andrine

Nordea ønsker tydelig at kundene skal bytte til annen bank...

Omtale av  Helge

Sikker chat med estimert ventetid på 0 - 2 minutter virker ikke. Jeg ga opp etter en time. Ringe for å få tak i kunderådgiver/ eller noen i det hele tatt, har ventetid så lenge at jeg ga opp etter to timer. Svar på søknad om lån kom etter nesten fire uker etter masse purringer fra meg. Til sammenligning brukte andre banker (som jeg fikk innvilget lån i) 3 virkedager fra min henvendelse på nett til rådgiver ringer og vil ha meg som kunde. Jeg er for øvrig godt etablert med god og sikker jobb, godt med egenkapital og aldri hatt noen form for betalingsanmerkning. Alle kredittsjekker av meg er grønne med klassifisering svært lav risiko. SÅ kort fortalt. NORDEA aldri igjen. Jeg har byttet bank.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:52

Hei Helge! Dette var utrolig lei lesing. Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Pågangen på linjene de siste dagene har vært unormalt stor, så ventetiden har derfor vært vesentlig lengre. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og yte god service, så takker for din tilbakemelding. /Andrine

Forbedring tips

Omtale av  Sahand

Hei, Det veldig trist hvor langt bak Nordea henger etter med tanken på design/struktur på mobilbank appen. Det veldig vanskelig finne fram på ulike tjenester. Hvorfor dere enda ikke har innskudd via butikker skjønner jeg ikke etter se hva de store banken som sparebanken og DnB gjøre for å gjøre det enkelt for kundene enn innskuddsautomat. Jeg har prøvd ringe support flere ganger der de sier 15min ventetid og ender med legge på for det har gått 40-50min dette er for dårlig, ente så er de som jobber på support late eller så trenger der flere ansatte på support. Her ville jeg gjort som andre banker som ha alternativ om å ringe opp igjen. Hadde jeg ikke vært NITO medlem hadde jeg aldri valgt Nordea som bank dessverre. Jeg ønsker ikke høre beklager men at dere tenker på dette og ville utvikle dere til et bedre bank

Svar fra Nordea Bank
17.11.2023 09:49

Hei Sahand! Takk for omtalen din! Vi jobber daglig med å utvikle mobilbanken, og gjør stadig endringer etter tilbakemeldinger fra deg og andre kunder. Når det kommer til bank i butikk, så er dette noe vi har fått på plass denne uken. Så nå kan du sette inn, og ta ut penger hos Norgesgruppen sine butikker. Køen på kundeservice har de siste månedene vært altfor lang, og jeg kan love at det ikke er latskap hos kundeservice som er årsaken. Heldigvis ser vi nå at kø tidene stort sett er mye lavere. /Ole

En grei storbank som tilbyr det meste, men nettbanken er svært skuffende

Omtale av  David M. D

Positivt: 1.Apple Pay 2. God kundeservice som er tilgjengelig helt til 21:00. 3. Attraktive renter. Per november 2023 tilbyr Nordea høyest BSU rente av alle storbankene. Sparekonto rente er også grei fra og med 0 kr. Negativt: 1. Tilbyr ikke bank i butikk. Det er svært frustrende å ta buss Nordea sitt kontor for å sette inn eller ta ut penger, kontra gå til nærmeste dagligvarebutikk. 2. Utdatert nettbank som er uoversiktlig og umoderne. Det kan være frustrende å finne fram i nettbanken og den har mange bugs. For eksempel hvis man trykker på en tjeneste i menyen så blir man logget ut plutselig. I tillegg hvis man skal gjøre en utenlandsbetaling så blir man sendt til den "gamle" nettbanken som ser ut som noe fra 2005. Det virker rett og slett som at den "nye" nettbanken fungerer som et layer/front-end, hvor nettbanken egentlig bruker samme back-end (motor)som den "gamle" (egentlige) nettbanken. Etter min mening trenger Nordea sin nettbank en helt ny design fra scratch som bruker en mere modern back-end motor. 3. Null rente på brukskonto. 4. Gebyr på minibank tjenester.

Svar fra Nordea Bank
09.11.2023 10:12

Hei David! Takk for en fin og konstruktiv tilbakemelding! Det er godt å lese at du ikke er bare missfornøyd med tjenestene våre. Når det gjelder det negative kan jeg informere om at vi jobber med å bli en del av bank i butikk tjenesten, og håper det snart er på plass. Den nye nettbanken kjører på en mer moderne back-end motor, men vi har ikke fått flyttet over alle tjenester fra gammel nettbank. Dette gjør at en av og til kastes ut, og jeg kan forstå at dette føles tungvint. De fleste tjenester er flyttet over, men det gjenstår noen store, slik som betalinger til utlandet. Denne flyttes forhåpentligvis også om ikke så altfor lenge over til ny tjeneste. /Ole

Veldig fornøyd

Omtale av  Svein H. L

Har vert kunde i denne banken siden den het Kredittkassen og er meget fornøyd med service og ansatte som jeg har hatt kontakt med oppigjennom ca 30 år var først kunde i avdeling Hov nå i avdeling Gjøvik treffer bare hyggelige mennesker der

Svar fra Nordea Bank
06.11.2023 14:37

Hei Svein! Dette var utrolig hyggelig å lese🤩 Takk for denne tilbakemeldingen og ikke minst; takk for at du har vært kunde hos oss så lenge💙 /Andrine

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Grusom nettbank-løsning

Omtale av  Helge S

Grusom nettportal. Enkelte ting fungerer rett og slett ikke! Som f.eks å få listet utgående transaksjoner for en periode. Foruten det er det så mange ujevnheter og irritasjonsmpmenter å påpeke at det ikke ikke er plass til å nevne alt her. Bare noen eksempler: - Når man vil registrere en betaling, ligger kontoene i nedtrekkslisten tilfeldig usortert, ogsom standard en konto som jeg ikke bruker. Rekkefølgen på kontoer i oversiken kan endres, men påvirker ikke nedtrekksmenyen. - Transaksjonshistorikk for en konto velges ved å klikke på konto. Hvis man vil søke i en annen konto, må filtere legges inn på nytt! Filtrering på utgående transaksjoner fungerer for øvrig ikke, så det hele er uansett en vits. Kontoutskrifter vil man kanskje forvente å finne under "Økonomi" i menyen. Men, nei dette ligger under bruker-menyen, der man normalt forventer profil-relaterte ting. - Kontoutskrift er et kapittel for seg. Alle kontoer er sauset sammen i ett dokument. Det gjør det ikke bedre at navn på kontoer mangler på utskriften. Det som fungerer noenlunde bra er hjelpe-chatten. Selv om roboten er ubrukelig, så får man raskt kontakt med en person. Jeg ble overført som kunde fra Nordea Direct. Overgangen var ikke særlig smidig. Fra den ene dagen til den neste fungerte ikke lenger de gamle VISA og Mastercard, og heller ikke betalingsavtaler. Noe som blant annet resulterte i hundrevis av kroner i gebyrer, plunder med parkerings-apper, bussbiletter, vipps,... etc. Autogiro-avtaler som sluttet å virke, multiple autogiroavtaler,... Rett og slett masse rot, ekstraarbeid og ekstra kostnader. Og gjett hvem som må betale og rydde opp?

Svar fra Nordea Bank
31.10.2023 19:54

Hei Helge! Dette var ikke hyggelig lesning hva angår vår nettbank. Nå skal de sies at det i de siste par månedene har blitt gjort store endringer i søkefunksjonen slik at det skal bli lettere å søke både på dato, og på utgående og innkommende transaksjoner. Vi har uansett en vei å gå her, og jobber daglig med å utbedre hele nettbanken i sin helhet. Når det kommer til overgangen fra Nordea Direct til Nordea skal det ha vært sendt ut mye informasjon om nye kort, og kontoer. Det er beklagelig om ikke denne informasjonen har truffet deg. Tusen takk for en fyldig tilbakemelding. /Ole

Nylig byttet, storfornøyd.

Omtale av  Anders T

Knirkefri overføring fra DNB, super hjelp og personlig oppfølging. Oversiktlig nettbank og mobilbank som stadig er i utvikling.

Svar fra Nordea Bank
27.10.2023 10:43

Hei Anders! Så godt å høre at du er fornøyd etter bytte! Vi jobber hverdag med å utvikle både mobilbanken og nettbanken, og håper snart det kommer enda flere nyttige funksjoner på plass! 😊 /Ole

Blir straffet for å gjøre brukerfeil

Omtale av  Christian

Klarte å overføre penger fra en konto som har maks 4 uttak i året før det begynner å koste penger ved uttak. Ved en brukerfeil overførte jeg 1500 kr til en annen Nordea konto, fant ut av brukerfeilen ila. 2 minutter og overførte pengene tilbake til den opprinnelige kontoen. Pengene forlot ikke Nordeas kontoer, dette var en intern overføring jeg gjordet. Da jeg kontaktet kundeservice, var skaden skjedd og det var umulig å gjøre at dette trekke ikke telles som et av fire trekk, selv om de så at pengen var overført internt og ikke engang forlot Nordeas kontoer og pengene var tilbake til opprinnelig konto på 2 minutter. Ekstremt dårlig kundeservice.

Svar fra Nordea Bank
19.10.2023 15:06

Hei, Christian. Så leit å høre at du ikke fikk hjelpen du trengte da du tok kontakt med vår kundeservice. Vi er alle mennesker, og kan alle gjøre feil. Vi ønsker på ingen måte å straffe våre kunder, så her håper jeg at du kan ta kontakt med vår kundeservice slik at vi får en ny sjanse til å rette opp i dette. /Mikael

Mistet huset pga denne banken

Omtale av  Willy

Pga periodisk arbeidsledig pluss korona for en periode lå jeg etter med ca 50.000.-.Banken ville ikke vente noen dager til jeg kunne ordne dette, kjørte saken rett til innkasso hvor hele huslånet måtte innfris. Dette var umulig og vi mistet huset. Kunde i over 30 år og premiumkunde. Vi var god å ha når vi hadde god inntekt, og fot i ræva og ut når vi trengte hjelp i en trang periode. Byttet bank og vil etterhvert avslutte alle kontoene og tjenester jeg har i denne kyniske banken.

Svar fra Nordea Bank
17.10.2023 12:04

Hei Willy, Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi jobber hver dag for å hjelpe kunder, i alle mulige situasjoner. Vi er alltid åpen for å få tilbakemeldinger. og ta gjerne kontakt med oss om du også har lyst til å dele direkte. /Ole

Fast trygg kunde

Omtale av  Alexander M

Jeg har vert kunde hos Nordea i nærmere 10 år . Har hatt mine boliglån hos Nordea i alle år betalt alt innen alle frister. Vil anse meg selv som en Tryg fast kunde . Nå har jeg vesentlig høgere rente en enkelte ungdommer bekjente som for lån og er nybegynnere . For stadig mye bedre tilbud fra andre banker som SPV. Tror jeg bytter bank da Nordea ikke virker interessert å hjelpe til i en vanskelig tid.

Svar fra Nordea Bank
09.10.2023 12:03

Hei Alexander, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er veldig hyggelig å høre at du har vært kunde hos oss i mange år, jeg håper kundeforholdet består i årene fremover. Hva gjelder rentebetingelser på boliglån ønsker vi å hjelpe nyetablerte og førstegangskjøpere med en lav rente for å gjøre inngangen til boligmarkedet så enkel som mulig, med det sagt skal vi naturligvis se nærmere på hvilke betingelser vi kan tilby deg. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt på telefon 232 06001, via chat eller per melding i Nett- /Mobilbank så ordner vi en samtale med lånerådgiver hos oss, sammen tar dere en gjennomgang og avklaring rundt betingelsene dine. /Steffen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Dessverre er 1 stjerne laveste mulig

Omtale av  Eck F

Dessverre er 1 stjerne laveste mulig, skulle gjerne ha gitt 0 (null). Eneste mulighet for kontakt med banken er over telefon. TELEFON? Ingen mulighet for sikker digital kommunikasjon, bare en helt ubrukelig chatbot. Det er rett og slett ikke mulig å få fikset ting. Nordea ønsker ikke kunder tydeligvis. Når jeg har tømt den siste kontoen (selv det er vanskelig) hos Nordea er jeg ute. Hva som er bra med Nordea: Absolutt ingenting. ALDRI mer.

Svar fra Nordea Bank
05.10.2023 15:02

Hei😊 Så utrolig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi brenner for gode kundeopplevelser og ønsker alltid nye kunder. Vi har sikker chat som man åpner fra Nettbanken eller Mobilbanken, og dersom man skriver "menneske" til chatboten som kommer først så vil man deretter bli videreført til kundebehandler. Vi har også sikker melding i Nettbanken/Mobilbanken der man kan skrive til oss og få svar etter 1-3 virkedager. Denne tjenesten finnes under Hjelp -> Meldinger. /Andrine

Dårlig behandlet

Omtale av  Ketil

Meget skuffende, dem vist ikke inntrese får sett ned renten når jeg ringt dem. Jeg byttet fra Sparebank 1 midt , angre på det no. Anbefaler ikke Nordea

Svar fra Nordea Bank
05.10.2023 15:18

Hei Ketil😊 Dette var leit å høre. Setter pris på din tilbakemelding. /Andrine

Styr unna

Omtale av  Alex

Øker renten hver måned, opptrer arrogant, er uprofesjonelle, og lyver deg rett opp i trynet.

Svar fra Nordea Bank
15.09.2023 14:32

Hei, Alex. Takk for din omtale. Renten har i den siste tiden økt som en følge av, og i takt med, Norges Bank sin styringsrente. Denne økningen har påvirket alle våre lånekunder, og du skal ha fått beskjed om hver enkelt renteendring 6 uker før endringen. Dersom du ikke er fornøyd med din avtale med oss, så oppfordrer vi alltid å ta kontakt med oss, så skal vi alltid se på hva vi kan gjøre for deg. Jeg kjenner meg ikke helt igjen med beskrivelsen din av oss, da vi er svært opptatte av å være behjelpelig og stille vår kompetanse om finans og bank tilgjengelig for våre kunders beste interesse, på en hyggelig måte. Du skal også forvente at vi opptrer ansvarlig ved at vi holder det vi lover. Vi skal på ingen måte opptre arrogant, uprofesjonelt, eller å lyve til noen av våre kunder. Om du har en annen erfaring etter å ha vært i kontakt med en av mine kolleger, så håper jeg du kan ta kontakt med vår kundeservice så vi kan få rettet opp i dette så fort som mulig. /Mikael

Gra greit til kass..

Omtale av  Ed

Vært kunde i mange år. Sittet nå i ventekø i 48 minutter (og venter fortsatt).. Robot sa over 15 minutter... intet tilbud om å "ringe tilbake".. Snart en time bortkastet å høre på ringelyd..

Svar fra Nordea Bank
12.09.2023 08:07

Hei Ed, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Vi har over en lengre periode hatt, og har fremdeles, ventetider hos kundeservice vi ikke ønsker å være bekjent med. Det jobbes iherdig med å besvare alle som ønsker å komme i kontakt med oss både på telefon, via chat og gjennom meldinger i Nett- og Mobilbank. Jeg må bare beklage at du har måttet vente lenge i telefon for å komme gjennom til oss, sånn skal det naturligvis ikke være. Jeg håper du etterhvert fikk svar og den hjelpen du trengte fra kundeservice. /Steffen

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Geir B

Jeg har vært trofast kunde hos Nordea helt siden jeg åpnet konto på Blindern i 1973. (Kreditkassen het det den gangen). Den gangen hadde jeg kontaktperson som jeg kunne møte personlig og som jeg kunne ringe. Hun kjente meg igjen på stemmen. Vel, det var den gang. Nå er det omtrent umulig å få tak i noen. Sist jeg ringte var det 65 minutters anslått ventetid. Man kan lure på hva de ca. 27'000 ansatte i Nordea driver med. I fjor var jeg i kontakt med en rådgiver om muligheten for boliglån. Etter et par runder med meldinger ble det helt stille i den andre enden. Jeg er tydeligvis ikke en prioritert kunde. Jeg la låneplanene på is inntil for et par uker siden. Jeg chattet med en rådgiver, og mens vi chattet bare brøt hun forbindelsen uten varsel. Hørte ikke noe mer fra henne. Jeg prøvde deretter å sende inn lånesøknad digitalt, men siden jeg er bosatt utenfor Norge og ikke har norsk mobiltelefon, måtte jeg bruke min sønns mobilnr. Etter en del om og men ble jeg tilslutt oppringt av en rådgiver som snakket med en så kraftig dialekt at jeg hadde skikkelige problemer med å oppfatte hva som ble sagt. Det som jeg klarte å få ut av samtalen var at jeg bare kunne glemme å få boliglån i Nordea siden jeg er bosatt utenfor Norge. Jeg er fortsatt norsk statsborger og jeg leverer skattemelding i Norge, men det hjelper ikke. Vel, da er det vel bare å bytte bank, da. Nordea er rangert som nr. 115 blant 117 norske banker med tanke på kundetilfredshet. Jeg begynner å forstå hvorfor.

Svar fra Nordea Bank
12.09.2023 12:05

Hei Geir, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Jeg vil først og fremst starte med å takke deg for et langt kundeforhold hos oss, det gleder oss veldig å høre at en har vært kunde over en periode på mange år. Tiden har endret seg siden 1973 og bank er ikke det samme som det tidligere var - både på godt og vondt. Det er svært beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med kundeservice hos oss, dette er ikke sånn vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. En medarbeider skal ikke bryte eller avslutte en chatdialog før samtalen er over, i mange tilfeller skyldes en brutt chat ustabil nettverksforbindelse - hvorvidt dette var tilfelle her blir bare spekulasjoner fra min side, beklagelig er det uansett. Tilbakemeldingen og svaret du har fått fra min kollega med dialekt er riktig, vi tilbyr dessverre ikke muligheten for boliglån når en er bosatt utenfor Norge, her krever vi folkeregistrert adresse i Norge for å vurdere dette. Det er leit om du nå vurderer en ny bankforbindelse med bakgrunn i dette, våre dører er naturligvis åpne og du ønskes hjertelig velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Svarer ikke på henvendelser

Omtale av  Anonym

De svarer ikke på meldingene mine i nettbanken. Tre(!) hele uker siden jeg sendte melding. Har derimot opplevd raske svar før, men det virker som om alle har sluknet på kontoret. Hva er det som foregår?? Har SpareBank 1 konto og kort klart, og veien over dit begynner å bli meget kortere nå. Vært kunde i Nordea siden 1998!

Svar fra Nordea Bank
08.09.2023 15:08

Hei, Takk for anmeldelsen, og takk for bekymringen. Vi er heldigvis ikke kjent med at noen har sluknet på kontoret. Veldig gøy å lese at du har vært kunde hos oss siden 1998, og håper at du fortsatt ønsker å bli hos oss. Normalt skal du få svar fra oss på meldinger i nett- og mobilbanken innen 5 virkedager. I skrivende stund så ser det ut som at vi skal være godt innenfor den normale behandlingstiden. Dersom vi ikke har svart deg på tre uker, så må jeg bare beklage. Da er det nok noe som ikke har gått helt etter planen her. Send gjerne en ny melding til oss, så skal vi kunne gi deg et svar innen 3-5 dager😊 /Mikael

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR