Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
446 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Nordea Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
446 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
17%
Dårlig
17% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 446 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
51
304
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra bank

Omtale av  Maj B. H

Søkte om rentenedsettelse på boliglånet i tide og utide i sin tid, og fikk alltid rentenedsettelse, selv om det av og til bare var 0,25%.

Fjusk og fanteri

Omtale av  Miss F

Jeg er Premium kunde og blir lovet «beste rente» den er godt over lokkerenten som de reklamerer med. Det viser seg at en må følge med og holde et jerngrep. Stadig true med å bytte bank. Nettbanken blir stadig oppdatert med nytt brukersnitt. Slik at det skal bli enklere for meg som kunde. Det blir det ikke. Det blir mindre oversiktelige og enda vanskeligere å bruke. Sikkerhet er viktig, men det kan ikke være nødvendig å måtte bruke kode eller bank-ID for hver minste ting en ønsker å få gjort?

Svar fra Nordea Bank
24.03.2020 15:36

Hei! Det skal ikke være nødvendig å måtte ta kontakt med oss for å få riktig rente, så om det har vært tilfellet for deg så har det skjedd en glipp og det beklager vi! Vi ser gjerne nærmere på dette sammen med deg, da kan du gjerne sende oss en tilbakemelding i Digital postkasse, så får vi din lånerådgiver til å kontakte deg for en samtale! Når det gjelder Mobilbank/nettbank så har vi nylig lansert ny Mobilbank-app. Denne er nok litt uvant til å begynne med, men vi håper og tror at du kommer til å bli fornøyd med brukersnittet etterhvert! Dersom du skal legge inn flere betalinger i appen så kan du registrere flere av gangen, og deretter bekrefte disse samlet etterpå. Om du skulle trenge litt hjelp til den nye Mobilbanken er det bare å ta kontakt med vår kundeservice. /Hanne

Boliglåns tilbud

Omtale av  Jan

Fikk tilbud på og flytte Boliglån til Nordea. Tilbudet kunne ikke sendes skriftlig da Nordea var redd jeg ville bruke det opp mot min nåværende bank? Så klart vil jeg sammenligne tallene i tilbudet med det jeg har idag. Er det ikke derfor man bytter bank? Med en så stor investering som Boliglån. Mest sannsynlig den største investering man gjør. Virker det useriøst og bare få tilbudet muntlig? Er tilbudet til Nordea så dårlig? Er det noe som er skjult for oss vanlige kunder uten økonomiutdanning? Kundeveileder klarte også og si at man ikke kan sammenligne det med f.eks bilkjøp. Nei såklart kan man ikke det. Ved bilkjøp får man alltid skriftlig tilbud. :D

Svar fra Nordea Bank
20.03.2020 22:45

Hei Jan! Når det gjelder hva man kan låne og hvor mye så er dette noe som blir opplyst om i finansieringsbevis når man får det. Rentesatsen finnes på våre prislister på http://www.nordea.no/priser , i noen tilfeller der rådgiver gjør avvik fra de veiledene prisene så er dette noe som vi informerer muntlig om -pr nå sendes dette ikke skriftlig, blant annet fordi renten kan endre seg fra fortløpende. /Andreas

Ustabil Nordea nettbank

Omtale av  Ragnhild

Har god erfaring med Nordea, bortsett fra ustabil nettbank. Daglig bruk av banktjenester går via nettbank. Nettbanken er utilgjengelig forholdsvis ofte og det er uholdbart.

Svar fra Nordea Bank
12.03.2020 00:18

Hei Ragnhild. Så hyggelig å høre at du har god erfaring med oss! Det er uheldig å høre at nettbanken oppleves som ustabil for deg. Vi ønsker selvfølgelig at våre produkter og tjenester skal fungere optimalt til enhver tid, men det hender at ustabiliteter oppstår som følge av tekniske utfordringer. Dersom du opplever spesifikke eller gjentagende feil, ønsker vi naturligvis å ta en nærmere titt på dette sammen med deg. Ta kontakt med oss på telefon 23206001 eller via chat, så får vi undersøkt det nærmere for deg. /Julie

Verste jeg har vært med på

Omtale av  Kine

Null kundeservice, ting tar utrolig lang tid. Bank id virker ikke. Lite imøtekommende ansatte. Rett og slett elendig. Vært kunde i 5 dager, og holder på å bytte bank nå!

Svar fra Nordea Bank
11.03.2020 09:44

Hei Kine. Det er utrolig leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du har hatt behov for når du har vært i kontakt med oss. Det er selvfølgelig ikke noe vi ønsker at noen skal oppleve da vi hver dag jobber for å hjelpe alle som tar kontakt med oss. Dersom det er noe vi kan gjøre for å endre din oppfatning, send oss gjerne en tilbakemelding via "Digital postkasse" i din nettbank, slik at vi kan få sett nærmere på din sak. /Julie

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig service og kun for de som har god råd

Omtale av  Vetle G

Banken tar ikke vare på lojale kunder. Servicen er forferdelig og upersonlig. Jeg har vært kunde i over 20 år og har hatt lån og alt der. Idag bruker jeg kun banken til lønnskonto med kort. Det koster meg 350 i året. Mer skal den dritbanken aldri få av meg!

Svar fra Nordea Bank
07.03.2020 08:36

Hei Vetle! Leit å høre at du ikke er fornøyd med servicen vår. Vi jobber hver dag for å hjelpe alle som tar kontakt med oss og ønsker gjerne å forbedre oss om det er noe vi ikke har gjort som har levd opp til dine forventninger. Om det er noe som vi kan gjøre for å endre din oppfatning eller om du har en konkret tilbakemelding til oss så send oss gjerne tilbakemelding via nettbanken under 'Digital Postkasse' slik at vi kan få sett nærmere på det. /Andreas

Stor fornøyd

Omtale av  Eva K. L. M

Har prøvd to andre banker ikke fått den servicen som jeg gjorde i Nordea, har hvert kunde i mange år, prøvde to andre banker, var misfornøyd og kom tilbake i Nordea. Veldig positivt for meg.

Svar fra Nordea Bank
20.02.2020 10:39

Hei Eva! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd og hjertelig velkommen tilbake til oss! /Hanne

Super kundeservice med veldig gode betingelser

Omtale av  Espen N

Nordea oppleves særdeles raske og ryddige med høyt fokus på å gi kundene de beste vilkår. Anbefales!

Svar fra Nordea Bank
04.02.2020 09:05

Hei Espen. Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! /Monica

Sene trekk etter handel

Omtale av  Eirik S

Alt mann har handlet blir kun trukket de siste dagene i måneden. Og datoer på handel blir da feil. Umulig å følge budsjett når banken ikke klarer å trekke til rett tid.

Svar fra Nordea Bank
04.02.2020 09:05

Hei Eirik. Når du handler skal kontoen din belastes umiddelbart. Noen kjøp vil skje offline, og da vil ikke transaksjonen registreres på kontoen din før terminalen kobles på nett igjen. Jeg skjønner at det kan være forvirrende, og at det er frustrerende når transaksjoner ikke registreres umiddelbart. /Fredrik

Dårlig kundservice

Omtale av  Kim

Jeg prøvde i 3 ukers tid få kontakt med rådgivern min for å diskutere mulighetene for en justering av boliglånerenten min. I dag fikk jeg endlig tak i han (etter andre forsøket). Jeg fortalte da at jeg prøvde å tak i han i flere uker. Han spør då hvorfor jeg ikke bare tar kontakt med nettbanken. Jeg forteller han da at det er viktig for meg å ha en fast kunderådgiver, slik at jeg kan ta direktekontakte (ved behov). Jeg blir da avbrudd og får spørsmålet "hva er det du vil egentlig"? Jeg er veldig skuffet over å bli mottatt på den måten (særlig etter å ha slitt med å få kontakt over en lengre tid). Jeg ser meg som en god kunde og forventer meg en god tone når jeg vel ringer. At jeg dessuten blir henvist til nettbanken gjør meg irritert. Er målet at at Nordea kun skal jobbe digitalt på fremover? Jeg har nå bestemt meg for å flytte boliglånet mitt, jeg kan ikke acceptere slikt behandling.

Svar fra Nordea Bank
29.01.2020 13:17

Hei Kim. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen etter du har vært i kontakt med oss. Det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å fremstå, og må bare beklage på det sterkeste! Når det kommer til rentejusteringer på lån er det slik at vi i utgangspunktet hever rentene på både utlån og innskudd for alle kunder. Det gjør vi da det reflekterer utvikling i markedspriser i den gitte perioden. Vi har i tillegg til dette individuell tilpasning på utlånsrenter for kunder, når kundene kontakter oss. Nå får jeg ikke undersøkt hva som ble gjort i din sak her, men vi ønsker selvfølgelig å foreta en vurdering av din rente dersom det fremdeles er aktuelt for deg. /Julie

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Pål

Og få tak i de er nesten umulig har prøvd og avslutte en konto i flere år som de sier at ikke finnes, men jeg får årsoppgave vært år? Forklarer det men de sier bare at den ikke finnes HALLO det står 180.44 kroner der og jeg får det samme utskriften vært år med en høyere saldo? Drivere dere en lekebank, og chatte på nett der får man aldri svar. Og når kundeservice endelig svarer så sitter personen og ler og prater med andre på banken også når jeg får kontakt så er de frekke... Bytt jobb sier jeg for dere kan ikke jobben deres.

Svar fra Nordea Bank
24.01.2020 09:50

Hei Pål! Vi får dessverre ikke gått inn på ditt kundeforhold her, men om du får en årsoppgave med oss der det fremgår en saldo så stemmer det at du har en konto med oss. Hvorfor vi ikke har sett dette når du har vært i kontakt med oss har jeg ikke noe godt svar på, men dette skal vi selvsagt få sett på for deg. Om du har BankID så send oss gjerne en melding via 'Digital Postkasse' enten etter du er innlogget i nettbanken (om du fortsatt har med oss), eller via vår hjemmeside ved at du velger "Logg Inn" - "Digital Postkasse" (litt til venstre i menyen som kommer opp). /Andreas

Dårlig organisert bytte

Omtale av  Damian

Nordea tok over billånet etter gjensidige, hadde autogiro som funket hos gjensidige mens nå får eg tilsendt faktura og purringer til en adresse som jeg har byttet for 2 år siden. Gjensidige hadde ingen problemer med og sende brev til den nye adressen men det har Nordea.

Svar fra Nordea Bank
20.01.2020 10:26

Hei Damian. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen av oss. Vi ønsker selvfølgelig å sende fakturaen til den adressen du oppholder deg på. Billånene våre ligger hos vårt datterselskap Nordea Finans. Jeg håper du har anledning til å kontakte dem direkte på telefonnummer 232 06020 slik at de kan oppdatere adressen din. De holder åpent mandag - fredag 08:00-16:00. /Fredrik

Fornøyd kunde

Omtale av  Olsen

Har lest en del av kritikken under, men har selv aldri hatt de samme problemene. Alltid behjelpelige og trivelige kundebehandlere. Nytt utvidet boliglån ble gitt uten problemer og de endret til og med nettbanken til det bedre etter at jeg som ny kunde (for lenge siden) ønsket ting annerledes. Er ikke ansatt i Nordea nei om noen lurer. Skal dog sjekke min flytende rente og om Nordea er konkurransedyktig fremdeles.

Svar fra Nordea Bank
17.01.2020 10:08

Hei Olsen. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! :). Godt å høre du er fornøyd når du har vært i kontakt med oss. Dersom du skulle ønske en gjennomgang på renten din kan du gjerne kontakte oss enten på telefon eller via chat I nettbanken, så hjelper vi deg selvsagt med å sette opp et telefonmøte. Ønsker deg en riktig god helg :) /Cathrine

Gir ikke laveste rente

Omtale av  Vegard

God mobilbank må nevnes som positivt! Informasjonen gitt om spareprodukter i møte med banken var også veldig bra. Men så det negative. Flere ganger har jeg opplevd at boliglånsrenta har blitt satt opp og at jeg har måttet ringe og prute for å få redusert den igjen. Jeg forventer bedre og at banken til enhver tid skal gi meg den beste tilgjengelig renta jeg kan tilbys. Da jeg snakket med kundeservice om dette var vedkommende tydelig brydd over at jeg reagerte på dette når det uansett bare var snakk om småpenger. Uryddig! Videre skårer banken utrolig lavt på området som klima, menneskerettigheter og lignende. Jeg ser helst at mine investeringer ikke brukes på å undertrykke mennesker og ødelegge planeten.

Svar fra Nordea Bank
06.01.2020 13:04

Hei Vegard. Tusen takk for konstruktiv og god tilbakemelding til oss. Jeg må jo starte med å takke for at du likte vår mobilbank og var fornøyd med informasjonen du mottok vedrørende spareprodukter. I tillegg må jeg beklage på det sterkeste om du hadde en dårlig opplevelse etter kontakt med vår kundeservice, det er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen skal oppleve. Når det kommer til rentejusteringer på lån er det slik at vi i utgangspunktet hever rentene på både utlån og innskudd for alle kunder. Det gjør vi da det reflekterer utvikling i markedspriser i den gitte perioden. Vi har i tillegg til dette individuell tilpasning på utlånsrenter for kunder, når kundene kontakter oss. Så når det gjøres generelle rentejusteringer er det ikke på individuell tilpasning. Det var flere rentejusteringer i 2019 som gjorde at flere kunder tok kontakt flere ganger for individuell justering. Når det kommer til klima, menneskerettighet og lignende kan jeg love deg at det er noe vi fokuserer på her i Nordea. Vi jobber hele tiden for å bli bedre, for det er selvsagt alltid områder vi kan bli bedre på. Dessverre er det iblant vanskelig å klare å vise frem alt det positive arbeidet vi faktisk gjør, når mangelen på en felles standard for arbeid med bærekraft skaper urettferdige utgangsposisjoner for en del av aktørene. Du kan lese mer om vår ansvarlige investeringer på følgende link https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/fond/ansvarlige-investeringer.html

Aldri under 100 minutter telefonkø

Omtale av  Liv O

Dag etter dag, helt forskjellige tidspunkter. 119 minutter kø, 121 minutter kø, får ikke bruke kundeservice chat fordi bankID ikke virker med nytt SIM og jeg ikke finner brikken etter flytting. Jeg kommer tydeligvis aldri til å få tak i en ny brikke for å aktivere denne dritten før jeg sitter og venter i to j#%la timer i telefonen, natt, dag eller kveld. Jeg blir gal.

Svar fra Nordea Bank
18.12.2019 13:58

Hei Liv. Det er svært mange som forsøker å komme i kontakt med oss i disse dager og det dannes derfor kø til vår Kundeservice. Vår kundeservice er åpen 24 timer i døgnet, sju dager i uken og du må gjerne forsøke igjen på mer ukurante tidspunkt (tidlig på morgenen eller sent på kvelden). Dette er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å framstå og jeg må bare beklage for de ulempene dette medfører for deg. Når du kommer gjennom så håper jeg du får den hjelpen du trenger. /John

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig service

Omtale av  Tina

Ble frastjålet vesken min med min og en venninnes bankkort en lørdag. Begge ringte bankene sine for å sperre å bestille nytt kort. Hun fikk sitt kort på onsdagen. Jeg fikk mitt mandagen UKEN ETTER. Å når du ringer sier de at det er helt normalt at det tar over en uke. Bi#%h please, kan de ikke ta vare på kundene sine, er det ikke noe poeng å bruke de. Finn dere en bedre bank med bedre kundeservice. Takk for meg

Svar fra Nordea Bank
17.12.2019 13:57

Hei Tina. Normalt vil leveringstiden på et nytt kort være 3-5 virkedager. Dette er også avhengig av postgangen. Nå rundt juletider har ofte posten litt ekstra pågang og det er dessverre ikke ukjent at det 1-2 virkedager ekstra. Beklager alle ulempene dette har medført, og jeg håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp inntrykket du har fått av oss. /Fredrik

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR