Nordea Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ble nektet lån selv om min srbeidsgiver garanterte for meg. Kassakredit ble ikke oppjustert selv om jeg hadde muntlig aksept. Ingenting er bra! Ble behandlet som en dr…!
Hei Ola😊 Takk for omtale. Dette var lei lesing og vi beklager på det sterkeste at du føler du fikk dårlig kundebehandling. Slik skal det ikke være hos oss. Nå får jeg dessverre ikke sjekket opp i din sak etter henvendelse over Bytt.no, men det blir tatt en helthetsvurdering for hver enkelt når det kommer til søknad om lån. Utover dette vil jeg forsikre deg om at vi jobber for å oppnå gode kundeopplevelser hver dag, så denne tilbakemeldingen vil jeg ta med videre. /Andrine
I April/mai 2023 ble vi som var kunder i Nordea Direct flyttet over til Nordea. Det har ikke fungert greit, jeg har fremdeles ikke fått til mobil ID app, og må derfor logge meg inn på nettbank siden med personnummer og kodebrikke hver gang jeg skal betale regninger eller bare sjekke konto. Jeg har flere ganger forsøkt å ringe Nordea men har ventet på svar i over 130 minutter, dette er helt uhørt. Dette er den verste bank jeg har hvert bot i. Jeg var flere år kunde hos Gjensidige bank som ble til Nordea Direct og alt fungerte utmerket , så ble vi kunder flyttet til Nordea, og det ble en katastrofe for oss kunder som i alle år har hvert fornøyde med Gjensidige / Nordea Direct. Dette holder jeg ikke ut lenge, jeg er på jakt etter ny bank som jeg kan ringe til og som er tilgjengelig for meg som kunde uten at jeg må ringe i timevis i dagevis før noen svarer. Katastrofe Styr Unna !
Hei Anita! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen av oss etter overgangen fra Nordea Direct i mai, dette er virkelig ikke sånn vi ønsker at det skal være. Vi erkjenner at ventetiden hos kundeservice den siste perioden har vært altfor lang og at dette på langt nær er godt nok, det jobbes med tiltak for å redusere ventetiden og vi håper effekten av dette blir synlig forholdsvis raskt. Når det gjelder innlogging i Mobilbanken vår (appen Nordea Mobile) er standard innloggingsmetode satt til Nordea ID, for å bruke denne appen er en avhengig av BankID-avtale hos oss. Om du ikke har dette kan du trykke "Bytt innloggingsmetode" for å velge BankID eller BankID på mobil, her kan du da logge inn med den BankID'en du har og samtidig etablere raskere innlogging med FaceID, fingeravtrykk eller personlig kode - innlogging i Mobilbanken skjer da raskt og enkelt og du har saldoen lett tilgjengelig. Jeg håper inderlig at du ønsker å gi oss en ny sjanse, om ikke skal du vite at du er hjertelig velkommen tilbake som kunde om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen
Denne banken er et digitalt svarthull, med ubrukelig system som ikke funker, Heldigvis har jeg avsluttet all forbindelse med denne banken, og flyttet alt mitt til en liten lokal sparebank hvor jeg kan prate med folk. Her koster alt penger men de yter ingen tjeneste, når du ikke har penger på konto dagen som avtale giro skal trekkes, da fjerner de betalings infoen fra nettbanken, og sender deg 200 kr i gebyr for å ikke ha penger på konto, og får å aktivere betalingen må du inn på en gammel webside som ble snekkret sammen før krig for å reaktivere betalingen. Nå har jeg prøvd i 7 dager å hjelpe en venn som ikke bor i Norge, men har jobbet en del her, får 4 år siden skulle han ha sendt info om hvitvasking og pass. Han har noen 1000 lapper fortsatt inne på kontoen, men det for han ikke tak i dersom Nordea har en kundebehandling fra Helvete når du er en utlending, Kode brikken har gått i vaskemaskin og blitt ødelagt, og derfor har han ikke sjanse og snakke med noen. Vi dro til en Bank i Sandefjord, hvor det var en lapp at drop in er ikke mulig ring 23 20 60 01 - Der jobber ingen, du får aldri svar, så det dere sier er at vi ønsker ikke å hjelpe deg. Jeg kunne trykke på 1 for å bli oppringt, - når du gjør det får du ikke noen bekreftelse at det har skjedd, og det hjelper ikke du blir ikke oppringt så ikke prøv det. - Nå sitter jeg foran pc, mobilen har ringt i 30 min, jeg vet ikke om jeg er i noen kø, det kommer ingten stemme å sier at det redusert tid, fikk løfte at det var 98 min til min tur i starten, nå ringer det bare.. Så jeg regner med at kommer ingen til å svare.
Hei😊 Først og fremst vil jeg takke deg for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er utrolig leit å høre at du har dårlige opplevelser med oss som bank, dette beklager vi på det sterkeste. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og for at kundene skal få den hjelpen de trenger hos oss. Dessverre er det ikke alle filialer som tilbyr Drop In på fysiske møter, men dersom du kontaker vår kundeservice så vil vi gjerne hjelpe å få booket et møte. Jeg skjønner godt at man kan bli frustrert når man ikke får løst problemene, men jeg vil forsikre deg om at vi virkelig vil hjelpe. Vi har for tiden opplevd veldig stor pågang på linjene, så jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Håper vi hører fra deg og kan rette opp i ditt inntrykk av oss. /Andrine
Har Premium abonnement og har ingen oppfølging. Hver gang min kontakt skal hjelpe blir det bare feil. Får ingen gode avtaler og er generelt en bank med dårlige betingelser.
Hei Andreas, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er leit å høre at du ikke har fått den oppfølgingen du føler behov for fra Premiumrådgiver hos oss, sånn skal det selvsagt ikke være. Vi ønsker veldig gjerne å høre fra deg og se om det noe som kan gjøres fra vår side, send oss gjerne en melding via Nettbanken under fanen "Hjelp" så ordner vi naturligvis en dialog med rådgiveren din. /Steffen
Many operations require to use the "old nettbank". Both the new and old interfaces are counterintuitive. The personnel attending the chat blames the costumer for not "adapting and doing things correctly in the old interface" I have only had them for two months after Nordea Direct was finally closed down. I regret deeply not looking into other banks in advance. Things that did not work for me. Setting the default account on the new interface, although the interface reflected a change, all avtalegiro were by default put under my daughter account. When the payments did not get through, I did not get any message, and instead had to fight the interface to make my payments. They blamed me for not knowing that I had to use the old GUI. Ah, and the same day, 5 minutes after that chat, they raised my interest rate. Never again, and I will warn my colleagues.
Hi Hashmap, Thank you for the review. I would like to start with an apology for the way you've been treated by customer service with us. In stead of blaming one another for this or that, we aim to help our customer at the best of our ability and make sure that all services in both the new and old Online bank works as it should. The new one is not completely finished which means that we must depend on the old for now, new functions and services will be launched on a monthly basis for the new Online bank - I hope you will stick around with us and give us a second chance. /Steffen
Det å vente på chat er bare en malerit. Du ble automatisk utlogget om 5 min hvis du ikke beveger musen på nettsiden (akkurat den siden for chat), og det er uendelig ventetid. Dvs du må sitte foran siden hele tiden for å beholde plass i køen uten å bli utlogget. Du kan ikke gjøre noe andre ting underveis. Prøvd også å ringe, sier ingenting om ventetid, og du må fortsatt vente i evighet. Svært svært dårlig. Kan ikke tro at slik kundeservice kan finnes på dagens tid og for en velkjent bank.
Hei Mia, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Ventetiden hos kundeservice har den siste tiden vært altfor høy, dette erkjenner vi og det jobbes iherdig med å redusere køsituasjonen på både telefon og chat - vi kan ikke være bekjent med denne ventetiden over en lang periode. Du skal vite at vi jobber så raskt som overhodet mulig hos kundeservice, vi ligger virkelig ikke på latsiden. Som en anbefaling fra meg vil jeg tipse deg om å starte en chat via Mobilbanken (appen Nordea Mobile), her vil appen gi deg en pushvarsling når en kollega har koblet seg til samtalen. /Steffen
Ringte for å undersøke hvorfor de ikke sente ut efaktura for april og juni og hvorfor jeg ligger etter 1 avdrag på bil lånet, når det har blitt betalt dobbelt avdrag i juli og august fikk beskjed om at de hadde sent kravet på vipps, da jeg prøvde å forklare at jeg sjeldent bruker vipps og at jeg ikke bruker det til regninger så brøt tullingen samtalen! Belønningen for å behandle meg sånn er at jeg nå har byttet til stanken.
Hei, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er leit å høre at det har oppstått problemer med faktureringen av billånet hos mine kolleger i Nordea Finance, dette kan vi ikke annet enn beklage - samtalen skal heller ikke brytes uten videre, rådgiver ringer da tilbake om det skulle være tekniske problemer. Jeg håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse og ønsker deg hjertelig velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen