Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Uendelig ventetid på chat, tlf samt svartid på epost og uhyggelige ansatte!

Omtale av  Hamid

Jeg søkte om et enkelt finansieringsbevis og ga klar beskjed om at jeg skulle på visning om en ukes tid. Merk dere at jeg selv jobbet for denne banken i flere år og kjenner godt til rutinene. DNB, sparebank 1 samt Obos ga meg tilbud innen 2 virkedager. Først ble jeg videresendt hele 3 ganger før jeg kom frem til vedkommende som brukte over en uke på be om dokumentasjon. Hun ba gang på gang om ny dokumentasjon annenhver dag, selv etter jeg gang på gang spurte om hun hadde alt hun trengte. Først løy hun og sa at det var mye å gjøre og at svartiden var 4 dager, men så fort jeg sa at jeg måtte på visning og kunne gå for en annen bank, kunne hun plutselig få det til over dagen. De sier at de har mye å gjøre men mine gamle kollegaer i banken sier at de knapt har noen søknader for tiden... Helgen kom og jeg hadde ikke hørt noe, forsøkte meg på chat og tlf men til ingen nytte. Chat vier kø på 15 min, men etter 49 min stod det fortsatt 15 min!!! De legger opp til hindringer for å få ting gjort, men er på ingen måte kundebevisste eller behjelpelige. Det er en grunn til at dere har ligget på bånn i KTI år etter år! Elendig bank! Hadde jeg kunne gitt minus hadde jeg gjort det å!!!!

Svar fra Nordea Bank
29.09.2020 15:00

Hei Hamid! Vi har i sommer har mye pågang både hos oss på kundeservice og også på våre lånebehandlere. Nå vet jeg ikke hva som har skjedd i ditt tilfelle, men det er ikke slik vi ønsker å fremstå, så det må jeg bare beklage. Vi ønsker å bli bedre og å utvikle oss som bank, så om du har ytterligere tilbakemeldinger så setter vi pris på disse og vil gjerne ta de imot. De kan du sende til oss her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html / Andreas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice

Omtale av  Petter

Skjønner ikke at noen kan være kunde i denne banken, kundeservice er helt elendig.

Svar fra Nordea Bank
29.09.2020 14:59

Hei Petter! Leit å høre at du ikke er fornøyd med kundeservicen vår, vi ønsker gjerne tilbakemelding på hva vi kan gjøre for å bli bedre og utvikle oss. Så legg gjerne inn en tilbakemelding på våre nettsider her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html Slik at vi kan få tatt det videre i vårt arbeid med å bli bedre.

Krisedålig!

Omtale av  Christopher

Tekniske problemer, 90 min ventetid i tlf og masse andre problemer. Styr unna! Ville ALDRIG anbefalt Nordea til noen. Verste banken alltså.

Svar fra Nordea Bank
21.09.2020 08:12

Hei Christopher! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss og har hatt problemer med å komme igjennom til oss. Vi har for tiden svært stor pågang inn til vår kundeservice, og dette medfører dessverre lang ventetid i perioder, spesielt midt på dagen. Vi jobber iherdig med å besvare alle henvendelser inn til oss så raskt som mulig og vi kan ikke annet enn å beklage den lange ventetiden! Vi jobber også hardt for å levere gode og stabile tekniske løsninger til våre kunder, og dersom du har opplevd problemer gjentatte ganger med nettbank/mobilbank i det siste så ønsker vi veldig gjerne at du kontakter oss slik at vi får undersøkt dette litt nærmere sammen med deg. Vi håper at du vil vurdere å gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket og vi blir glade om du sender oss en melding via Digital postkasse eller tar kontakt igjen med vår kundeservice på telefon eller chat (gjerne på ettermiddag/kveld, da er det normalt litt kortere ventetid inn til oss). /Hanne

Kjempebra

Omtale av  Siri

God kundeservice ,beste bank jeg har hatt. Super kundeveileder som jeg har hatt.🙃🙃🙃

Svar fra Nordea Bank
17.09.2020 12:15

Dette varmer å lese, Siri! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) /Silje

Styr unna

Omtale av  Roger

Bank som ikke tåler at kundene er prisbevisst og ikke ønsker en total avtale. Nye priser med 25 kr måneden er kraftig bevis på hvor lite fremtidsrettet denne banken er.

Svar fra Nordea Bank
14.09.2020 08:08

Hei Roger, Vi ønsker naturligvis at flest mulig velger å være totalkunder hos oss, og med Dagligbankpakken vil vi synliggjøre alle produktene man som kunde har tilgang til. De som har et kundeforhold, men ikke ønsker å ta i bruk noen av produktene i denne pakken, slipper også å betale. For aktive kunder med ett eller flere bankkort er det ingen endring i pris, annet enn at det belastes månedlig i stedet for én gang i året. /Lasse

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bank uten kundeservice 110 min venteid

Omtale av  Helene L

Elendig, umulig å få kontakt, mellom 50 og 110 minutter ventetid både dag og kveld. Feilinformasjon når en endelig kommer igjennom. Kundesenteret i Stortingsgt står som åpent på nettet , når en kommer dit er det stengt! Styr unna denne banken, de har fullstendig glemt service!

Svar fra Nordea Bank
10.09.2020 14:39

Hei Helene. Leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til oss på telefon. Vi har de siste dagene opplevd en enorm pågang hos vår Kundeservice, dette har dessverre medført lengre ventetid enn ønskelig - jeg kan ikke annet enn sterkt beklage at det er vanskelig å komme i kontakt med oss. Jeg kan garantere deg at vi jobber på spreng alle sammen på kundeservice med å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig. Husk at du og kan sende oss en sikker melding via Digital Postkasse I nettbanken din som vi besvarer i løpet av 48 timer. På nettoversikten over vårt kontor i Stortingsgata står det "Etter avtale". Dette betyr at du må ha forhåndsbooket en tid ved kontoret for komme innom. Det er beklagelig om dette ikke har fremkommet tydelig nok på nettsiden, det skal jeg ta med videre. Det at kontoret ikke har drop-in nå er som følge av Corona situasjonen. /Cathrine

Veldig fornøyd!

Omtale av  Nora F. N

Jeg har hatt Nordea i alle år og er strålende fornøyd. Gode råd, raske svar og generelt god kundeservice. Ellers fornøyd med både nettsiden og mobilbanken.

Svar fra Nordea Bank
08.09.2020 19:32

Hei Nora! Takk så mye for en hyggelig tilbakemelding! Vi skal fortsette å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd med oss også i fremtiden 😊/Lasse

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR