Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
140
av 147 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank

"Elendig kundeservice"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Zain for 09.02.2021 22:02

Nordea Bank har totalt 234 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Helt på trynet! Min bestefar klarer ikke å bruke nettbank og trenger derfor disponent, ikke har han bank id. Sender inn skjema dem har på nett med 2 vitner - men neida det er ikke godt nok, selvom alt går etter boka! Bestefar ringer inn og bekrefter fullmakt og samtidig overføre penger fra hans konto inn til en annen sånn at han får betalt sykehusregningen hans i utlandet, nå er han stuck og får ikke dra før han har betalt den og banken hjelper lite! Forferdelig trist og elendig service! Avisen blir kontaktet om de ikke hjelper til asap!!!

Svar fra Nordea Bank
10.02.2021 12:27
Hei Zain. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt dårlige opplevelser med Kundeservice hos oss i Nordea. Uten å kjenne til sakens detaljer, kan jeg på generelt grunnlag si at disponentfullmakten underskrevet av to vitner som ikke er i familie med disponenten skal være tilstrekkelig - gitt at vi har legitimasjon å kontrollere alle signaturene mot. Disponentrollen på konto kreves for at du skal kunne overføre penger på din bestefars vegner, dette kan vi ikke gjøre uten at du har tilknytning til konto. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001, så skal vi naturligvis ta en titt på hva som er gjort i dette tilfellet. /Steffen
Bytt.no
"Elendig kundeservice" skrev Zain om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Zain og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Anonym A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nordea direct er ikke bra"

Ble ufrivillig kunde da de kjøpte Gjensidige bank, nå bytter jeg etter dårlig kundeservice.

Svar fra Nordea Bank
05.02.2021 15:07
Hei, Det er leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer med Kundeservice hos Nordea Direct, og det er ikke slik vi ønsker å fremstå (verken vi i Nordea Bank eller våre andre selskaper (Direct, Finans og Liv)). Etter oppkjøpet endret Gjensidige Bank navn til Nordea Direct, men systemene og folkene er fortsatt de samme. Jeg håper du vil gi dem muligheten til å bedre inntrykket. /Morten
Kjetil D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hjelpsom og tilgjengelig"

Flinke medarbeidere som ofte gir litt ekstra for å hjelpe med de utfordringer som måtte dukke opp. Eneste som er synd er at de ikke har døgnåpen kundeservice lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trist opplevelse"

Nå er det nok for min del. Etter snart 45 år kundeforhold i Nordea får jeg en e-post med varsel om betaling for å være kunde i Nordea. Det blir i tillegg betaling x2 siden vi er 2 i husstanden. Vi har ikke betalt dette tidligere, men Nordea mener at vi skulle ha blitt belastet for å være kunde i Nordea tidligere også. Små penger, men for min del ikke akseptabelt. Kommer til å søke andre løsninger å ta med alle kontoer og investeringer og pensjonssparinger til en annen bank. Løsningene til Nordea er langt fra unike. Mye nedetid og feilmeldinger. Har kontaktet Nordea, skriftlig og muntlig, men det pekes på Nordea policy. Da er min policy at jeg får heller ta jobben med å sjekke ut de andre alternativene. Når jeg ser på rankingen her så bør kanskje Nordea tenke seg om. Tilnærmet helt nederst av alle banker.

Svar fra Nordea Bank
02.02.2021 11:14
Hei Jan. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Varslingen du har fått er beskjed om prising av Dagligbankpakken. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Har du en brukskonto med tilhørende kort er du nok blitt belastet tidligere men da 300,- kr 1 gang i året. Så er dette tilfelle så belastet du nå fremover ikke noe mer enn tidligere. Leit å høre at du vurderer å byte bank på grunn av dette. Når det gjelder nettbanken vår har vi ikke så mye nedetid. Vi kan selvsagt oppleve feil på enkelte tjenester til tider, men en oppetid på over 99% håper vi er akseptabelt. Det vil og snart lanseres en helt ny nettbank hvor og flere tjenester blir tilgjengelig og den får et helt nytt design. Dersom du nå bytter bank håper jeg du vil gi oss en sjanse i fremtiden om det igjen skulle bli aktuelt å bytte bank. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Misbruk av makt"

Det er en finanstådgiver som heter,E[anonymisert].Styr unna han!Han gir folk falske forhåpninger og behandler deg som en tigger.Han får deg til å innhente masse dok også hjelper han deg likevel ikke,svarer ikke på telefon,sms eller epost,ignorer deg totalt.Får dere han som rådgiver,spør om å få en annen!

Svar fra Nordea Bank
18.01.2021 11:54
Hei Nez, Det er trist å lese at du sitter igjen med en slik erfaring etter samtale med en av våre rådgivere. Om en søker om boliglån så vil det ofte være nødvendig at vi innhenter en del informasjon om blant annet inntekt og gjeldsforhold for å kunne kjøre en lånesak. Uavhengig av utfall på saken så skal rådgiver gi deg en tilbakemelding, og gi status fortløpende dersom det tar tid å få en endelig beslutning. Om en forsøker å ringe, sender SMS eller e-post/digital melding skal rådgiver svare så fort vedkommende er ledig. Nå kjenner jeg ikke til den aktuelle saken, og har heller ikke mulighet til å gå inn på den via bytt.no, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 og si Lån. Vi kan da få sett på saken og eventuelt satt deg i kontakt med en annen rådgiver. /Morten
Nordea Bank har totalt 234 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR