Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
145
av 147 innen
bank
16%
anbefaler
Nordea Bank

"En manuell bank som later som den er digital -styr unna!"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Fernando for 13.02.2021 12:42

Nordea Bank har totalt 213 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Fernando
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En manuell bank som later som den er digital -styr unna!"

De enkleste ting krev en håndspåleggelse av kundestøtte. Alle transaksjoner tar flere dager. Siste eksempel var nå da Nordea opprettet en bufferkonto for meg. Jeg fant ikke hvordan jeg kunne betale fra denne og kontaktet kundestøtte i dag og her er svaret: Ja det stemmer at dette er mulig å gjøre. Jeg skal se på kontoen din her og det kan høres ut som om det mangler en innstilling på nettbetaling knytt til denne. Bare et lite øyeblikk, så skal jeg se på det her. I tillegg krever de gebyr for å lønnskonto hos dem. Så snart jeg har solgt meg ut av alle aksjer forlater jeg dem for godt.

Svar fra Nordea Bank
18.02.2021 08:48
Hei Fernando. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss og nå ønsker å byte bank. Når det gjelder din Bufferkonto så må det dessverre ha oppstått en feil ettersom muligheten for nettbetaling skal ligger på kontoen, det er ikke noe du vanligvis skal måtte kontakte oss om. Vi er på ingen måte en manuell bank. Vi har utviklet mange selvbetjente løsninger for diverse tjenester, vi har nett, mobilbank og andre apper som man kan benytte seg av og da ikke trenge å kontakte Kundeservice direkte. Vi er dog her som støtte for våre kunder når de trenger bistand med diverse tjenester. Når det gjelder betalinger/transaksjoner så tar ikke disse flere dager å utføre mellom 2 norske banker. Betalinger går samme dag så lenge betalingen er utført på en virkedag innen kl 14:00. Legger du for eksempel inn en betaling en fredag etter kl 14:00 trekkes dette påfølgende bankvirekdag som er mandag. Betalinger til utlandet tar gjerne oppmot 3 dager med mindre du har valgt hastebetalig. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Dette er da det du betaler for. Jeg forstår det sånn at du allerede er i gang med bankbytte og håper da du blir fornøyd i din nye bank. Skulle det være aktuelt med bankbytte i fremtiden håper jeg du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Cathrine
Bytt.no
"En manuell bank som later som den er digital -styr unna!" skrev Fernando om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Fernando og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Helt på trynet! Min bestefar klarer ikke å bruke nettbank og trenger derfor disponent, ikke har han bank id. Sender inn skjema dem har på nett med 2 vitner - men neida det er ikke godt nok, selvom alt går etter boka! Bestefar ringer inn og bekrefter fullmakt og samtidig overføre penger fra hans konto inn til en annen sånn at han får betalt sykehusregningen hans i utlandet, nå er han stuck og får ikke dra før han har betalt den og banken hjelper lite! Forferdelig trist og elendig service! Avisen blir kontaktet om de ikke hjelper til asap!!!

Svar fra Nordea Bank
10.02.2021 12:27
Hei Zain. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt dårlige opplevelser med Kundeservice hos oss i Nordea. Uten å kjenne til sakens detaljer, kan jeg på generelt grunnlag si at disponentfullmakten underskrevet av to vitner som ikke er i familie med disponenten skal være tilstrekkelig - gitt at vi har legitimasjon å kontrollere alle signaturene mot. Disponentrollen på konto kreves for at du skal kunne overføre penger på din bestefars vegner, dette kan vi ikke gjøre uten at du har tilknytning til konto. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001, så skal vi naturligvis ta en titt på hva som er gjort i dette tilfellet. /Steffen
Anonym A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nordea direct er ikke bra"

Ble ufrivillig kunde da de kjøpte Gjensidige bank, nå bytter jeg etter dårlig kundeservice.

Svar fra Nordea Bank
05.02.2021 15:07
Hei, Det er leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer med Kundeservice hos Nordea Direct, og det er ikke slik vi ønsker å fremstå (verken vi i Nordea Bank eller våre andre selskaper (Direct, Finans og Liv)). Etter oppkjøpet endret Gjensidige Bank navn til Nordea Direct, men systemene og folkene er fortsatt de samme. Jeg håper du vil gi dem muligheten til å bedre inntrykket. /Morten
Kjetil D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hjelpsom og tilgjengelig"

Flinke medarbeidere som ofte gir litt ekstra for å hjelpe med de utfordringer som måtte dukke opp. Eneste som er synd er at de ikke har døgnåpen kundeservice lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trist opplevelse"

Nå er det nok for min del. Etter snart 45 år kundeforhold i Nordea får jeg en e-post med varsel om betaling for å være kunde i Nordea. Det blir i tillegg betaling x2 siden vi er 2 i husstanden. Vi har ikke betalt dette tidligere, men Nordea mener at vi skulle ha blitt belastet for å være kunde i Nordea tidligere også. Små penger, men for min del ikke akseptabelt. Kommer til å søke andre løsninger å ta med alle kontoer og investeringer og pensjonssparinger til en annen bank. Løsningene til Nordea er langt fra unike. Mye nedetid og feilmeldinger. Har kontaktet Nordea, skriftlig og muntlig, men det pekes på Nordea policy. Da er min policy at jeg får heller ta jobben med å sjekke ut de andre alternativene. Når jeg ser på rankingen her så bør kanskje Nordea tenke seg om. Tilnærmet helt nederst av alle banker.

Svar fra Nordea Bank
02.02.2021 11:14
Hei Jan. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Varslingen du har fått er beskjed om prising av Dagligbankpakken. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Har du en brukskonto med tilhørende kort er du nok blitt belastet tidligere men da 300,- kr 1 gang i året. Så er dette tilfelle så belastet du nå fremover ikke noe mer enn tidligere. Leit å høre at du vurderer å byte bank på grunn av dette. Når det gjelder nettbanken vår har vi ikke så mye nedetid. Vi kan selvsagt oppleve feil på enkelte tjenester til tider, men en oppetid på over 99% håper vi er akseptabelt. Det vil og snart lanseres en helt ny nettbank hvor og flere tjenester blir tilgjengelig og den får et helt nytt design. Dersom du nå bytter bank håper jeg du vil gi oss en sjanse i fremtiden om det igjen skulle bli aktuelt å bytte bank. /Cathrine
Nordea Bank har totalt 213 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR