Dårlig service , og må betale for alt. Mange dårlige løsninger, upraktisk nettbank. Hver bevegelse på bedriftskonto pålegges med kostnader. Har veldig dårlig erfaring. Styr unna denne. Velg noe annet hvis du ønsker å lykkes og unngå frustrasjon.
Skulle be om et byggelån i banken. Fikk svar at de kun prioriterer egne kunder. Fortalte at samboer var kunde der(er selv i DNB). Fikk aldri noe tilbud på tross av gjentatte samtaler og lovnader. Til slutt fikk jeg bare beskjed om at de ikke kunne gi oss noe tilbud og at vi sikkert hadde fått et så bra tilbud i DNB uansett. Sendte klage inn til banken og fikk samme svar der at jeg kunne ikke klge på at jeg ikke fikk tilbud av dem når jeg sikkert hadde fått et bra tilbud av DNB. Så prøvde jeg noen måneder etterpå og få tilbud Im byggeforsikring. Fikk tilbud av alle andre enn dem samme dag. En uke etterpå og enda ikke fått noe tilbud av Sparebanken. For å si det sånn, samboer byttet raskt bank etter disse opplevelsene.
Svært dårlig kundebehandling ved forsøk å få hjelp ved feilsendt faktura. Måtte bruke flere timer over flere perioder for endelig å få denne annullert.
Ville Bytte bank pga at de aldri satte ned renta på boliglånet.fikk tilbud fra andre banker i løpet av 1-2 dager.gikk nesten en uke før sparebank 1 svarte meg,og når de endelig svarte meg så var svaret at de skulle se på det en av de nærmeste dagene.bestemte meg da for å bytte uansett om de kom med et forbedret tilbud.da Trenerte de bankbyttet i over en uke ved å ikke sende nødvendig info til nye banken. Aldri mer!
Hei Jeg leverte i sommer en søknad på øke lånet i banken. Etter dette ble jeg kontaktet av deres kundebehandler og vi hadde en god samtale som virket positiv ift. Øke lån i banken. Vi ble bedt om å gjennomgå kredittkortene som vi ikke brukte og få dem fjerner fra gjeldsregister. Når jeg da spurte hvordan ser dette ut for oss om vi gjennomgår dette og får slettet det vi ikke bruker så fikk jeg muntlig svar om at dette skulle akkuratt gå. Dette startet en flere ukers kamp med et par selskaper for å få dem til å rapportere inn korrekt info slik at det forsvant fra gjeldsregisteret. Jeg satt i uttalige telefoner i mine pauser på jobb, purret og fulgte dette opp med dem slik at korrekt status viser i register. Etter flere uker og omganger på mail og telefon så var vi ferdige med det som jeg trodde var avtalen. Det viste seg idag at kundebehandler tok en komplett usving og gikk fra å være positiv i sommer til negativ for hele søknaden. Det var enda kredittkort som vi brukte som hun bemerket, men tidligere dialog gjaldt KUN det som vi ikke hadde bruk for. Når jeg da sier at OK hva om vi betaler ned det siste også av kreditt? Nei, da ble plutselig studielånet mitt et problem... Så var samboer min sin stillingsprosent et problem... altså, når er det en setter seg inn i slik informasjon egentlig? Jeg mener at når en kundebehandler plukker opp telefon og selv kontakter noen angående en søknad så bør en ha satt seg inn i dette, en vil jo da tidlig se at det ikke går og ikke sette i stand masse arbeid hos kundene som bruker pauser/kvelder på å fikse på ting som ikke fører noe vei med dere. Jeg skjønner ikke hva dere holder på med men dere snakker faktisk med en kunde som har vært hos dere HELE livet mitt, samme har min samboer men slike opplevelser med SR bank setter meg i tvil om dere virkelig er den rette banken for oss. Jeg ber dere vennligst å frastå å bruke samme kundebehandler mot meg og samboer fremover. Dette var faktisk utrolig frustrerende opplevelse og vi ønsker ikke kontakt med vedkommende igjen.
Beste deal sparebank1 klarte å koke i hop til meg å min samboer var 1,99% rente på huslånet, til tross for at vi begge er LO medlemmer, under 34 og har vært kunde siden sparekonto ble opprettet for 30år siden. MEN, om vi flyttet forsikringene våres over til dem(deres sammarbeids partner da de faktisk ikke har forsikring selv) så kunne de tilby 1,49% rente. Vi er fornøyd med vår forsikring i Tryg og ønsker ikke å bytte, vi fikk da også opplyst av andre at de ikke har lov å bruke forsikring som pressmiddel på renta heller. Så vi ble ikke enig og renta står fortsatt på 2,3%, så vi leter etter ny bank
Banken viser ikkje noe kundeservice. Jeg er kunde og ønsker å flytte lån osv til banken. Svaret jeg får er negativt. Jeg skal da ikke bare ha lån hos Sp1. De prioriterer noen kunder og andre ikkje. Lang responstid hos banken. Kundevennlighet kan bedres.
På privat er de ok, men når det kommer til bedrift har de ikke helt styringen! styr unna rådgiverne på bedrifts avdelingen
Søkte om nytt boliglån den 20e desember 2019. Idag er 12.01.2020 og vi har fortsatt ikke fått noe finansieringsbevis. Etter klage på deres side på Facebook tar DNB kontakt og gir oss finansieringsbevis samme dag. Skal bytte bank så raskt det bare går.
Tok kontakt 16.12.19 vedrørende forespørsel om dyre/hunde forsikring. Fikk en automatisk mail der ble bedt om å sende inn en del opplysninger som for så vidt er private. Har siden sendt flere mailer, ingen har fulgt opp utallige henvendelser, aner ikke hvor all informasjon har havnet. Får ingen respons datert 09.01.20! Opplever dette som en fullstendig uprofesjonell og sjokkerende oppfølging av kunder. Ønsker ikke å bli kunde her etter dette!!! Anbefales ikke!
Vi har hatt et kundeforhold til SR-bank i mange år og er veldig fornøyd med den servicen som vi har fått. Det eneste negative er at utlånsrenten er veldig høy.
Kuttet kontakt med kunde midt i et byggelån. Måtte bytte bank før inkassovarsel av ubetalte regninger.
Tror du meg ikke? Last ned mobilbanken dems så vil det stå at dem har driftsproblemer der du logger inn.
Witout reason they block bank card, and now don't wana give back money from account. Bad service, bad bank.
Helt ubrukelig bank for både forsikring og finans, kundelojalitet og seriøst er ikke dem i det hele tatt.
Vært kunde i banken i 20 år, men de har tapt seg i forhold til konkurrerende banker. Ventetiden på forespørsler er nå mangedoblet i forhold til tidligere.
Lite samarbeidsvillig og dårlig kundebehandling. Bytt fra denne banken. Med Sbanken som sammenligning er de milevis unna alt.
Helt ubrukelig bank. Ingen hjelp å få av noen. Anbefaler på det sterkeste å ikke engang vurdere denne banken
De maser litt om forsikring, og de har lagt ned mange minibanker, noe som kan gjøre det vanskelig for de eldre. Men for det meste er jeg fornøyd med tjenestene fra denne banken.
I forbindelse med kjøp av leilighet gjennom Megler 1 fikk vi spørsmål om vi ønsket tilbud fra Sparebanken 1. Sa oss interessert, siden jeg er medlem av LO, og ble kontaktet av banken. Ryddet plass på kalenderen og dro i møte. Hyggelig kundebehandler som skulle komme med tilbud etter at megleren hadde tatt verdivurdering av eneboligen som skal selges. Møtte i dag på nytt møte og forventet et tilbud. Men etter å ha tatt fri nok en gang viste det seg at det var en annen kundebehandler som ikke hadde et tilbud, men skulle ha alle opplysninger på nytt. Lite kundevennlig og oppførselen fra kundebehandler var ufin. Forlangte også å få oppgitt hvem vi ellers hadde tilbud fra.
Banken fungerer utmerket som nettbank med en oversiktlig meny. Har også lite nedetid og er ellers brukervennlig. Kjapp responstid på evt. spørsmål.
Har brukt lokalbanken som nå er en del av Sparebank1 BV i ca. 40 år. Har vært klar over at de har høye utlånsrenter og lave renter på innskudd, men sett gjennom fingrene med dette da jeg tidligere har erfart god kundeservice, Men, det var før det! Nå er det Sparebank1 og etter min erfaring null service. Siste hendelse: Oppdaget ved en tilfeldighet at det var reservert et beløp på mitt kredittkort og ringte umiddelbart til SB1 og sa ifra at dette ikke måtte utbetales da dette ikke var noe jeg hadde kjennskap til. Det brydde ikke SB1 seg om og utbetalte beløpet. Ved henvendelse fikk jeg beskjed om at jeg måtte skaffe bevis for at dette kravet ikke var riktig. Beløpet er av en slik størrelse snaue 2000,- at jeg ikke kunne prioritere etterforskning av hva dette kunne være. Ble da etter noen dager oppringt av saksbehandler som spurte hva jeg hadde funnet ut på etter min mening en nedlatende og arrogant tone. Var absolutt ikke villig til å hjelpe, altså ingen service overhodet fra den kanten. Ba da om i det minste om å få bilag/underlag som SB1 BV Nøtterø har utbetalt beløpet og som de har krevd inn fra meg. Ikke engang det har jeg fått. Vel, er i gang med å bytte til en seriøs bank med mye høyere innskuddsrente så tjener nok dette tapet inn igjen, men kommer nok til ha vond følelse om kundebehandlingen til evig tid.
Meget gode erfaringer som privatkunde hos dem men som bedriftskunde var det langt fra godt nok. Styr unna som bedriftskunde.
Har vært kunde i nesten 20 år og har bare positive erfaringer. Har både lån, forsikring, osv i banken og har alltid møtt velvillighet og imøtekommende kundeservice.
Sikkerheten ved kortbruk på nett og i butikk er blitt så dårlig at jeg er regelrett skremt. Har en venninde som har blitt tappet på kontoene sine for over 100 000 kroner. På mange nettsteder kan kortet belastes for tusenvis av kroner med kortnr og den 3 sifrede CVC koden bak på kortet. Samt mange kortterminaler i butikk kan belastes for inntil 250 kr bare ved å legge kortet inntil terminalen. Hvor i all verden er sikkerheten blitt av hen? Når banken kontaktes angående dette får en til svar at CVC koden bør skrapes bort for å unngå dette. Skal vi huske på enda flere koder forruten pin koder. Helt bak mål spør du meg. Nei jeg er så skremt etter det som skjedde min venninde at jeg har skaffet skum safe til lommeboka og kommer til å skifte bank til en som har alt på stell når det gjelder kundetilfredshet og sikkerhet. På toppen sier banken det er myndighet belagt og legge 12000 kr i potten fra kundens side, for å få behandlet reklamasjons sak ved tapping av konto når en har opptrådt med forsiktighet når det gjelder oppbevaringen av kortene. Unngå for all del denne banken. Fysjom for en bank.