Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Sparebank 1 Bank omtaler og erfaringer

33 verifiserte omtaler
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Middels
11
av 14 innen
bank
52%
anbefaler
Sparebank 1 Bank
Filtrer omtaler
6
8
8
4
7
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Bank?
Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige forsikringsvilkår, samt arrogante og frekke kundebehandlere"

Det er flere ganger jeg har ringt til Sparebanken Oslo/Akershus og kundebehandlerne er ofte svært nedlatende og frekke! Forsikringsvilkårene er så dårlige at jeg har aldri fått nytte av de forsikringene jeg har hos dem. Har vært fast kunde i 10 år, men ikke fått noe særlige fordeler... Vurderer å bytte bank og forsikring snarest.

De har imidlertid en svært god mobilapp for nettbanken, eneste fordelen.

Marius A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kutt i forsikring"

Etter 2 år med boliglånsforsikring, velger Sparebank 1 å si opp forsikringen. Jeg og mine kolleger blir stående igjen uten en forsikring vi har betalt for i 2 år. Nå er det umulig å få tegnet en ny forsikring. Begrunnelse, Ikke lønnsomt sier banken. Meget skuffet over Sparebank 1 som maler først og fremst sin egen kake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Upersonlig og uoversiktlig, samt dårlig informasjon og enda verre kommunikasjon!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde i over 20 år, har alle forsikringer etc i banken, men har aldri fått et eneste tilbud om rabatt og tror jeg må ha tidenes dyreste bilforsikring!! Siste greie nå var bestilling av bankkort for ungdom, intet mindre enn 2 MÅNEDER har de brukt og enda er ikke kortet mottatt!! Masse rot innad i banken med vår korrespondanse vedrørende saken og det hele toppet seg for min del da siste kundebehandler mer enn insinuerte at det var vi foreldre som var årsaken til alt rotet!! Ta opp telefonen og ring da for svarte, ikke bare send en mld inne på nettbanken og forvent at kunden skal forstå f.eks at bestillingen er automatisk kansellert pga et feiltrykk! Det normale er å returnere søknaden med varsel om mangel, men smn1 bare slettet hele greia og nektet i etterkant for at det hadde skjedd en bestilling i utgangspunktet!!
Dårlig service, for å si det mildt!! Trodde alle kundebehandlere har samme kundedata, men det kan ikke være tilfellet med denne banken!!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grei bank, men ikke særlig studentvennlig"

Bra: God kundeservice, veldig gode på innboforsikring og skadeoppgjør, grei og oversiktlig nettbank.

Dårlig: Lav rente på BSU, lav rente på sparekonto, ingen lavere gebyrer og avgifter for studenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Firkantet bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye skjulte gebyrer, lav rente i bsu. Men, bra app til mobil, god nettbank, ok kundeservice. Vanskelig å få lån basert på reell inntekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En kostbar bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sparebank1 Nordnorge. De er veldig god på å selge tjenestene sine. Man erfarer etterhvert at de har ingen interesse av fornøyde kunder, bare egeninteresse.
Positivt: veldig bra mobilbank. Mange gode tjenester i nettbank. Selv om de fleste er veldig dyre, og prisoversikten er ikke særlig hjelpsom.
En pris på en tjeneste burde stå ved siden av tjenesten. Ikke nederst i et 10-siders vedlegg.

Midlertidig-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Frekke og arrogante kundekonsulenter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var i kontakt med banken da jeg ble arbeidsledig og fikk dermed lavere inntekt. Ba om en kort avdragsfri periode og ble møtt med en utrolig ovenfra og ned holdning med spørsmål om hvorfor, hva jeg brukte pengene på, hvilke utdannelse jeg har. Opplevde det som utrolig krenkende og frekt.

Jeg fikk avslag fordi inntekten kommer sporadisk og det kan gå par dager over forfall, dermed dekkes ikke lånet akkurat på forfallsdato.
Jeg har ikke forbruksgjeld, vi lever svært nøkternt og jeg unner meg aldri noe luksus, samt at jeg er alene med omsorgen for barn. På toppen av det hele økte banken rentene slik at det ble enda dyrere, som følge av restanse par dager over forfall.

Jeg skjønner at banken skal tjene penger, men det er kanskje ikke om å gjøre å tyne de som opplever uønsket arbeidsløshet? Jeg har vært kunde i 15 år og når jeg første gang opplever krise i forhold til arbeidsløshet og inntekt, da har ikke banken tenkt til å være behjelpelig med avdragsfri periode. Man får ikke lojale kunder av dette.

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tar seg godt betalt for tjenester andre kan tilby like bra, rimeligere"
1 syns denne omtalen er nyttig

For unge blir dette en dyr bank, avgiftsfrie bankkort hadde vært realt. Opplever at jeg betaler mer for et produkt hos SMN enn jeg ville gjort andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sparebanken Hedmark - jeg elsker dere!"

Ingen bank i verden tror jeg kan sammenligne seg med Sparebanken Hedmark, jeg kan nesten si at jeg er forelsket i banken. For det første er de svært serviceminded, de har alltid støttet meg, og jeg har alltid fått det jeg trenger når jeg har spurt.
I tillegg er opplevd svartid over all forventning. De oppfyller alle kravene jeg har til en bank - man kan faktisk prate med de og forhandle seg frem til en bra avtale. Jeg har samlet alle forsikringer, lån og fond / sparing hos de, og må si meg svært fornøyd med alle delene. Oppgjørsavdelingen til forsikringen er også svært raske til å gjøre opp for seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mye kunne hver bedre"

Ingen avdeling i nærheten. Må reise helt til Jessheim for å sette inn penger. Og ikke mulig å ta ut penger i banken. Kun minibanker og kun 9900,- pr uke.. Savner skranken og kundekontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og greit"

Kjempegode opplevelser med sparebank1 Røros! Trivelige folk og gir alltid noe tilbake. De sponser flere enkeltpersoner og er alltid med å sponse!

Fin app, veldig enkel :)

En bank-sjef som alltid tar seg tid til å forklare, sjekke og opplyse om ting jeg som skal låne trenger å vite.

Jeg er kjempefornøyd med sparebank 1 Røros og kommer ikke til å forandre. :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mine erfaringer er det den dårligste banken og forsikringer jeg har hatt. Merk. Styr unna den banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Benytter Sparebank1 som en app-basert bank, føler ikke jeg får noe mer enn det fra kontorene dessverre, så bruker heller app'en hvis det er noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite interesserte i samarbeid med kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nedlatende kundebehandlere. Ikke interessert i å komme med alternative forslag eller se på andre muligheter. Godtok ikke meglertakst utført av DNB. Ville sende en av sine egne meglere isteden.
Kan bli bedre på å møte kundene på en mindre "oppefra og ned" måte. Er hyggelige og hjelpsomme på "hjelpetelefonen".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Middelmådig bank med dårlige betingelser, både bank og forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i banken i mange år. De var noen av de beste for 10 år siden, men har sakte men sikkert blitt dårligere både på bank og forsikringssiden. Nå har jeg byttet bank og fått billigere lån og bedre forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grusom kundebehandling. Snakket med 4 forskjellige konsulenter, og fått 4 forskjellige svar. Ikke noe system på hverken forsikring eller banktjenester. Alt har gått i surr, og plutselig har de bare sletta en forsikring ut av det blå. Ingenting ble gitt beskjed om på forhånd. De ordner og styrer som de selv vil. IKKE EN BANK Å ANBEFALE! De har uansett tatt bort flere av minibankene, som gjør at jeg må ta ut penger i en annen bank som forårsaker høye gebyrer for kunden.

Erlend Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Når man må vente to måneder på at man skal få tilbakebetalt penger fra en depositumskonto"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ringt SB1 Nord Norge med jevne mellomrom i over to måneder, etter at leieforholdet var avsluttet. Både jeg og utleier har vært i samtale med banken og samtykket at depositumet skulle betales tilbake til meg, leietaker. Men ingenting har skjedd, ikke til den dag i dag engang. Det svaret som jeg har blitt vant til ved hver eneste telefonsamtale, er at de ringer meg tilbake om litt. Har aldri mottatt en eneste samtale fra de. De er virkelig dyktige til å beklage seg og fortelle at det er noe de må se på. Jeg har forsøkt å spørre hva som er i veien for at jeg skal få tilbakebetalt pengene mine, men det er det ikke mulig å få et tildels høvelig svar på. Om det strekker seg til 3 mnd nå, så må jeg prøve å få hjelp av en annen selvstendig instans. Jeg har aldri mottatt noen nevneverdig service eller hyggelig imøtekommelse fra SB1 Nord Norge. Men pengene mine, de vil de gjerne ha tak i, og slipper de aller nødigst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og greit"

God kundeservice. Rask avgjørelse av fks. Lån.
Noe "rotete" og søke lån. (kommer an på hvem man snakker med)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundekontakt er ikke-eksisterende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøver konstant å oppnå kontakt med min kontakt i banken, men det er ikke noe svar tilbake og de andre jeg har kontaktdetaljene til klarer heller ikke å komme med noe svar til tider. Utrolig at det skal være så dårlig med den teknologien som er tilstede i dag.

Tor A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utmerket service"

Utmerket service.
Kommer til å bruke denne banken i lang tid framover hvis de fortsetter på denne positive måten.

Bjørn J. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Forsikring"

Forsikringen kan være god men de er kranglete på saker som de overtog etter lo favør sine forsikringsaker jeg håper de vil vise mer forståelse for dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service"

Har vært kunde i mange år og er godt fornøyd. De svarer raskt på henvendelser og har hyggelige medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig gornøyd"

Veldig god kundedervice, kan om mulig være raskere og svare på telefonen, men eĺlers god behandling.

Mona A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vurdert etter jobb og innskudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har spurt mye om hjelp men får bare nei. Jeg vet jeg har betalingsanmerkning men jeg kan ikke bli dømt i alle år for det. De må da kunne gi kundene en sjanse.

Pelle123
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Banken viser ingen forståelse"

Banken viser ingen interesse for folk med liten inntekt.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap