Meny

Sparebank 1 Bank omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
101
av 105 innen
bank
43%
anbefaler
Sparebank 1 Bank
Filtrer omtaler
20
13
10
11
33
Sorter omtaler etter
Viser av 87 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant"

Lite samarbeidsvillig og dårlig kundebehandling. Bytt fra denne banken. Med Sbanken som sammenligning er de milevis unna alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Inkompetente"

Helt ubrukelig bank. Ingen hjelp å få av noen. Anbefaler på det sterkeste å ikke engang vurdere denne banken

Magnus S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har ingen dårlig erfaring med denne banken"

De maser litt om forsikring, og de har lagt ned mange minibanker, noe som kan gjøre det vanskelig for de eldre. Men for det meste er jeg fornøyd med tjenestene fra denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med kjøp av leilighet gjennom Megler 1 fikk vi spørsmål om vi ønsket tilbud fra Sparebanken 1. Sa oss interessert, siden jeg er medlem av LO, og ble kontaktet av banken. Ryddet plass på kalenderen og dro i møte. Hyggelig kundebehandler som skulle komme med tilbud etter at megleren hadde tatt verdivurdering av eneboligen som skal selges. Møtte i dag på nytt møte og forventet et tilbud. Men etter å ha tatt fri nok en gang viste det seg at det var en annen kundebehandler som ikke hadde et tilbud, men skulle ha alle opplysninger på nytt. Lite kundevennlig og oppførselen fra kundebehandler var ufin. Forlangte også å få oppgitt hvem vi ellers hadde tilbud fra.

Johnare A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Brukervennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken fungerer utmerket som nettbank med en oversiktlig meny. Har også lite nedetid og er ellers brukervennlig. Kjapp responstid på evt. spørsmål.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt lokalbanken som nå er en del av Sparebank1 BV i ca. 40 år. Har vært klar over at de har høye utlånsrenter og lave renter på innskudd, men sett gjennom fingrene med dette da jeg tidligere har erfart god kundeservice, Men, det var før det! Nå er det Sparebank1 og etter min erfaring null service. Siste hendelse: Oppdaget ved en tilfeldighet at det var reservert et beløp på mitt kredittkort og ringte umiddelbart til SB1 og sa ifra at dette ikke måtte utbetales da dette ikke var noe jeg hadde kjennskap til. Det brydde ikke SB1 seg om og utbetalte beløpet. Ved henvendelse fikk jeg beskjed om at jeg måtte skaffe bevis for at dette kravet ikke var riktig. Beløpet er av en slik størrelse snaue 2000,- at jeg ikke kunne prioritere etterforskning av hva dette kunne være. Ble da etter noen dager oppringt av saksbehandler som spurte hva jeg hadde funnet ut på etter min mening en nedlatende og arrogant tone. Var absolutt ikke villig til å hjelpe, altså ingen service overhodet fra den kanten. Ba da om i det minste om å få bilag/underlag som SB1 BV Nøtterø har utbetalt beløpet og som de har krevd inn fra meg. Ikke engang det har jeg fått. Vel, er i gang med å bytte til en seriøs bank med mye høyere innskuddsrente så tjener nok dette tapet inn igjen, men kommer nok til ha vond følelse om kundebehandlingen til evig tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bra på privat, styr unna når det gjelder bedrift!"

Meget gode erfaringer som privatkunde hos dem men som bedriftskunde var det langt fra godt nok. Styr unna som bedriftskunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"

Har vært kunde i nesten 20 år og har bare positive erfaringer. Har både lån, forsikring, osv i banken og har alltid møtt velvillighet og imøtekommende kundeservice.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sikkerheten ved kortbruk på nett og i butikk er blitt så dårlig at jeg er regelrett skremt. Har en venninde som har blitt tappet på kontoene sine for over 100 000 kroner. På mange nettsteder kan kortet belastes for tusenvis av kroner med kortnr og den 3 sifrede CVC koden bak på kortet. Samt mange kortterminaler i butikk kan belastes for inntil 250 kr bare ved å legge kortet inntil terminalen. Hvor i all verden er sikkerheten blitt av hen? Når banken kontaktes angående dette får en til svar at CVC koden bør skrapes bort for å unngå dette. Skal vi huske på enda flere koder forruten pin koder. Helt bak mål spør du meg. Nei jeg er så skremt etter det som skjedde min venninde at jeg har skaffet skum safe til lommeboka og kommer til å skifte bank til en som har alt på stell når det gjelder kundetilfredshet og sikkerhet. På toppen sier banken det er myndighet belagt og legge 12000 kr i potten fra kundens side, for å få behandlet reklamasjons sak ved tapping av konto når en har opptrådt med forsiktighet når det gjelder oppbevaringen av kortene. Unngå for all del denne banken. Fysjom for en bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt greit, men pass på å være med i et fordelsprogram"

Det er greit så lenge du er med i et av de mange fordelsprogrammene. Er du ikke det, belastes du for kortbruk og betalinger i nettbank, og da blir det fort dyrt. Ellers setter jeg pris på ha en filial å gå til, for å få satt inn kontanter på en enkel måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Verste møkka som finnes"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning. Null hjelp. Avslår før man får sendt inn skademelding. «Norges beste innbo forsikring»..... ikke i nærheten en gang. Mer arrogante kundebehandlere skal du lete lenge etter.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bra, men for dyrt"

Har vært kunde i 20 år, og har vært godt fornøyd. I dag skiftet jeg til en annen bank for å få lavere boliglånrente. Sparebank 1 SR-bank strakk seg langt for å matche den andre bankens rente, men de ville ikke strekke seg langt nok. Når vi fikk vårt første huslån strakk de seg langt for at vi skulle få gode betingelser. Generelt lav rente på brukskontoer og sparekontoer. Ellers er det enkelt å få god hjelp via telefon. De har meget god nettbank og bankapp. Forsikring viser seg å være mye dyrere enn hos konkurrentene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd med Sparebank 1"

Jeg har huslån, forsikringer, kredittkort, aksjefond, pensjonssparing, høyrentekonto osv. i Sparebank 1. Har vært kunde i rundt 10 år og bare opplevd velvillighet. Skiftet først fra Nordea over til Postbanken. Men var ikke fornøyd med noen av dem. Deretter forhørte jeg meg også med DnB, men da ingen av disse bankene kunne matche Sparebank 1 i forhold til lånetilbud eller forsikringer. Derfor valgte jeg å flytte til Sparebank 1. Jeg har fått rask hjelp og pengene overført ved ulike forsikringssaker nesten umiddelbart. Lånerenten er god og de er veldig behjelpelige med bankproblemer man måtte ha. Jeg anbefaler absolutt Sparebank 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fikk ikke lavere rente på boliglånet grunnet for lav inntekt og 4 timers overtrekk med 64,-"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fant ut at de opererte med en lavere rente på tilsvarende lånebeløp på deres hjemmeside. Sikker i min tro søkte jeg om tilsvarende lavere rente men fikk til svar at jeg ikke hadde høy nok inntekt(!) samt at jeg hadde et overtrekk på lønnskontoen i 4 hele timer med beløp, hold deg fast, på hele 64 kroner. Snakket selv med kundebehandler som bekreftet dette jeg trodde var en dårlig spøk. Imponerende

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig boliglån"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg spyr av denne banken, tidligere Sparebanken Hedmark. En klovn på Hamar vurderer til at jeg kan få 500 000 i boliglån. Dette når jeg på daværende tidspunkt tjente 340 000 i året, men ville øke til 403 000, pluss at jeg får tillegg, og dette etter å ha blitt ferdig utdannet 4 mnd senere. Null i kreditt/forbrukslån, ingen bil, og over 670 000 i egenkapital. Alltid betalt regninger. Dette var lånet jeg fikk, og dagen etter tilbyr de meg kredittkort med en grense på 40 000. Æsj, jeg spyr av folkene i denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Trussel om utestengelse fra banktjenester!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter 22 år som trofast kunde har jeg nå fått nok av dere som bank når dere truer med å stenge nettbanken min innen kort tid viss jeg ikke kommer ned med gyldig pass som bevis på at jeg er jeg.. Vell og bra med sikker dokumentasjon men dette har dere mange kopier på, selv egent bank kort med bilde som en gang var godkjent som legitimasjon og førerkort, men neida dere skulle ha pass.. kjedelig at passet mitt gikk ut for 3mnd siden og vil koste meg ekstra med penger men det er ikke så farlig for dere så lenge dere sikrer dere.. kjenner at den siste dråpen kom i dag. Dere har tjent godt på meg i alle år og viktigst av alt er at jeg har holdt stien min rein i alle år men det betyr ikke en dritt i dag for dere. Det som er bra er at dere har filialer. Det som kan bli bedre er alt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri sett noe slik!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle opprette en ny konto. Etter 30 Dager ventetid har jeg fått ingenting... 1. I kontoret er det alltid ventetid, det er kun 1-2 ansatte som jobber. Helt kaos. Ingen som bryr seg om kundene venter lenge eller ikke. Kaffen og smaltalk går rundt bak i kjøken og kunden venter foran bare.. 2. Skulle opprette en ny konto og damene si at jeg må fylle ut noe i datan. Hu sa det tar noen dager til jeg får en beskjed per SMS at jeg skal komme forbi om å signere papirene. 3. Ja ja.. Etter 6 dager gikk jeg endelig til banken for å skrive under avtalen. Samme ansatte sa at jeg for nettbank og alt i 2-3 dager. 4. Etter 1 uke har jeg ringt 1. gangen sparebanken. Ingen visste noe om meg. 5. Så ringte jeg nesten hverdag, men de sa alltid at det er i oppdatering eller noe... 6. Etter 30 dager sa en ansatte at avtalen min er bort og de kunne ikke finne den, så de hadde gjort ingenting! Siden 1. Dag jeg har vært der. Og ingen visste noe eller har sagt noe per mail eller telefon. Sparebank NEI TAKK! Jeg fikk ikke lønnen min, kunne ikke betale regninger og husleie! Aldri igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kunderelasjon"
5 syns denne omtalen er nyttig

Banken har ikke fokus på kundene. De behandler ikke kundene sine bra. Hadde vært kunde i over 20 år, og fikk plutselig brev i nettbanken om at jeg måtte infinne meg i bankens lokaler i bankens åpningtid med gyldig legitimasjon, eller så ville de stenge nettbanken min. Da jeg tok kontakt var det ingen andre løsninger enn at jeg måtte ta meg fri fra jobb for å troppe opp hos dem, ellers stengte de nettbanken min. Jeg har forståelse for at de må overholde pålegg fra myndighetene, men ingen forståelse for måten det ble gjort. Komme med trusler, og å være så lite løsningsorienterte for kundene sine. Det holder ikke mål. Byttet bank på dagen. Har ikke angret ett sekund.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uvanlig arrogant vurdering av kredittverdighet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri misligholdt et lån og har en plettfri kredittverdighet. Søkte om billån og fikk kun til svar at søknaden var avslått. Ingen grunn. Koko!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Supert!! De strekker seg langt for at du som totalkunde skal ha det best!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dessverre har de alt for få filialer dit jeg flyttet. Dette burde prioriteres høyere. Setter så pris på det kundeforholdet jeg hadde til min filial, hvor viktig det er og at de i hvertfall har 1 minibank i hver by. Her har dem ingen!!!

Jon O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Refinansiering av lån"
5 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig at de skal ha en mal som noen akademikere med god lønn har laget, av en lønn på 650000 så kan en ikke betjene et lån på 2500000, men da gå i underskudd på 3000 i mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Svak bank med feile holdninger, Styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt dem på bedrift og privat. Hadde OTP løsning på to firma. Den ene firmaet er hel eid av meg, og det andre var jeg sammen med 3 andre. Det blei gjort en feil med konto nr registreringen i Sparebank 1, og firmaet mitt ble betaler av OTP til det andre firmaet. Nå nekter de å betale dette tilbake. Jeg er for lengst ute av dette firmaet, og de er nesten konkurs. Sparebank 1 har holdt på 50.000,- tusen som de nekter å utbetale. Svindel kalles det!
Det er penger som ikke er rettmessig til arbeiderne heller siden de ikke kvalifiserte til OTP!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig, har aldri vært borti en verre kundeservice!!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har (forhåpentligvis ikke lenger) en sparebank 1 innboforsikring, det var vært helt elendig! Jeg har aldri hatt så mange problemer bare med å få en mobil i reparasjon før. For det første fikk jeg ikke sendt dem Mail for hver gang jeg spurte etter mailadresse svarte hver sparebankansatt forskjellige epostadresser. Det tok meg over en uke bare å sende dem en Mail. Jeg fikk heller aldri tak saksbehandleren min. Det virket som om ingen ville hjelpe meg med saken min, og denne saken har vart i over en måned uten å ha gått noen sted!! I dag ringte jeg dem, og fikk en ung dame som jeg trodde skulle hjelpe meg. Det endte opp med at hun kjeftet på meg og sa at saksbehandleren min skal ringe meg, men når jeg fortalte henne at dette har jeg hørt før og aldri ble oppringt ble jeg lagt på. Helt forferdelig kundeservice som knuser selvtilliten!! Vil absolutt ikke anbefale denne banken til noen sjeler der ute, ingen fortjener denne elendige opplevelsen jeg har hatt over en måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet til sparebanken fra DNB men den er like elendig når det gjelder lån som DNB.
Fakta er at alle banker elsker folk med mye penger, de får lett lån selv om de ikke trenger det. Lavtlønte får ikke lån uansett hvor flinke man er til å betale. Vi har hatt huslån i flere år hos BlueStep, når jeg for søkte å flytte det til Sparebank1 var det umulig, der hadde vi betalt mindre i mnd enn i BlueStep som har høy rente. Vist man klarer å betale i BlueStep til en høy rente hvorfor skulle man da ikke klare å betale i sr bank til en lav rente? Det er ingen fornuft i det. Det skyldes selvfølgelig banken har si en merkelige regler.. Sånn sett er alle banker like. Alle banker er kyniske de har ingen forståelse for at lavtlønte være flinke betalere. Men man kan selvfølgelig lett få et forbrukslån til skyhøy rente.. Du som har forbrukslån gjeld kunne lett få mindre å betale i mnd vist man hadde fått låne i en vanlig bank men det kan man bare glemme pga av banken sin merkelige måte å tenke på

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"SMN1 app"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sparebank1 har en fantastisk brukervennlighet, den holder deg oppdatert og har de funksjoner den skal som å betale å motta penger med.

Når kommer til kundeservice og oppfølging å salg av sine tjenester så får de terning kast 1.
Aldri fått tlf fra rådgiver eller noe

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR