Meny

Sparebank 1 Bank omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
104
av 106 innen
bank
39%
anbefaler
Sparebank 1 Bank
Filtrer omtaler
20
14
11
13
42
Sorter omtaler etter
Viser av 100 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Bank?
Arnt K. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig rente tilbud til nå å være."
1 syns denne omtalen er nyttig

Beste deal sparebank1 klarte å koke i hop til meg å min samboer var 1,99% rente på huslånet, til tross for at vi begge er LO medlemmer, under 34 og har vært kunde siden sparekonto ble opprettet for 30år siden. MEN, om vi flyttet forsikringene våres over til dem(deres sammarbeids partner da de faktisk ikke har forsikring selv) så kunne de tilby 1,49% rente. Vi er fornøyd med vår forsikring i Tryg og ønsker ikke å bytte, vi fikk da også opplyst av andre at de ikke har lov å bruke forsikring som pressmiddel på renta heller. Så vi ble ikke enig og renta står fortsatt på 2,3%, så vi leter etter ny bank

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundeservice"

Banken viser ikkje noe kundeservice. Jeg er kunde og ønsker å flytte lån osv til banken. Svaret jeg får er negativt. Jeg skal da ikke bare ha lån hos Sp1. De prioriterer noen kunder og andre ikkje. Lang responstid hos banken. Kundevennlighet kan bedres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig rådgivere og kunde service"

På privat er de ok, men når det kommer til bedrift har de ikke helt styringen! styr unna rådgiverne på bedrifts avdelingen

Jesper F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om nytt boliglån den 20e desember 2019. Idag er 12.01.2020 og vi har fortsatt ikke fått noe finansieringsbevis. Etter klage på deres side på Facebook tar DNB kontakt og gir oss finansieringsbevis samme dag. Skal bytte bank så raskt det bare går.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Virkelig uprofesjonell håndtering!"

Tok kontakt 16.12.19 vedrørende forespørsel om dyre/hunde forsikring. Fikk en automatisk mail der ble bedt om å sende inn en del opplysninger som for så vidt er private. Har siden sendt flere mailer, ingen har fulgt opp utallige henvendelser, aner ikke hvor all informasjon har havnet. Får ingen respons datert 09.01.20! Opplever dette som en fullstendig uprofesjonell og sjokkerende oppfølging av kunder. Ønsker ikke å bli kunde her etter dette!!! Anbefales ikke!

Elisabeth N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Noe høy i utlånsrente men god på service"

Vi har hatt et kundeforhold til SR-bank i mange år og er veldig fornøyd med den servicen som vi har fått. Det eneste negative er at utlånsrenten er veldig høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Kuttet kontakt med kunde midt i et byggelån. Måtte bytte bank før inkassovarsel av ubetalte regninger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"ALLTID driftsproblemer, mobilbank"

Tror du meg ikke? Last ned mobilbanken dems så vil det stå at dem har driftsproblemer der du logger inn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bad support service, they don't wana give back my money from block bank account"

Witout reason they block bank card, and now don't wana give back money from account. Bad service, bad bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stopp! Helt ubrukelig bank"

Helt ubrukelig bank for både forsikring og finans, kundelojalitet og seriøst er ikke dem i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har tapt seg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i banken i 20 år, men de har tapt seg i forhold til konkurrerende banker. Ventetiden på forespørsler er nå mangedoblet i forhold til tidligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lite samarbeidsvillig og dårlig kundebehandling. Bytt fra denne banken. Med Sbanken som sammenligning er de milevis unna alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Inkompetente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt ubrukelig bank. Ingen hjelp å få av noen. Anbefaler på det sterkeste å ikke engang vurdere denne banken

Magnus S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har ingen dårlig erfaring med denne banken"

De maser litt om forsikring, og de har lagt ned mange minibanker, noe som kan gjøre det vanskelig for de eldre. Men for det meste er jeg fornøyd med tjenestene fra denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med kjøp av leilighet gjennom Megler 1 fikk vi spørsmål om vi ønsket tilbud fra Sparebanken 1. Sa oss interessert, siden jeg er medlem av LO, og ble kontaktet av banken. Ryddet plass på kalenderen og dro i møte. Hyggelig kundebehandler som skulle komme med tilbud etter at megleren hadde tatt verdivurdering av eneboligen som skal selges. Møtte i dag på nytt møte og forventet et tilbud. Men etter å ha tatt fri nok en gang viste det seg at det var en annen kundebehandler som ikke hadde et tilbud, men skulle ha alle opplysninger på nytt. Lite kundevennlig og oppførselen fra kundebehandler var ufin. Forlangte også å få oppgitt hvem vi ellers hadde tilbud fra.

Johnare A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Brukervennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken fungerer utmerket som nettbank med en oversiktlig meny. Har også lite nedetid og er ellers brukervennlig. Kjapp responstid på evt. spørsmål.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt lokalbanken som nå er en del av Sparebank1 BV i ca. 40 år. Har vært klar over at de har høye utlånsrenter og lave renter på innskudd, men sett gjennom fingrene med dette da jeg tidligere har erfart god kundeservice, Men, det var før det! Nå er det Sparebank1 og etter min erfaring null service. Siste hendelse: Oppdaget ved en tilfeldighet at det var reservert et beløp på mitt kredittkort og ringte umiddelbart til SB1 og sa ifra at dette ikke måtte utbetales da dette ikke var noe jeg hadde kjennskap til. Det brydde ikke SB1 seg om og utbetalte beløpet. Ved henvendelse fikk jeg beskjed om at jeg måtte skaffe bevis for at dette kravet ikke var riktig. Beløpet er av en slik størrelse snaue 2000,- at jeg ikke kunne prioritere etterforskning av hva dette kunne være. Ble da etter noen dager oppringt av saksbehandler som spurte hva jeg hadde funnet ut på etter min mening en nedlatende og arrogant tone. Var absolutt ikke villig til å hjelpe, altså ingen service overhodet fra den kanten. Ba da om i det minste om å få bilag/underlag som SB1 BV Nøtterø har utbetalt beløpet og som de har krevd inn fra meg. Ikke engang det har jeg fått. Vel, er i gang med å bytte til en seriøs bank med mye høyere innskuddsrente så tjener nok dette tapet inn igjen, men kommer nok til ha vond følelse om kundebehandlingen til evig tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bra på privat, styr unna når det gjelder bedrift!"

Meget gode erfaringer som privatkunde hos dem men som bedriftskunde var det langt fra godt nok. Styr unna som bedriftskunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"

Har vært kunde i nesten 20 år og har bare positive erfaringer. Har både lån, forsikring, osv i banken og har alltid møtt velvillighet og imøtekommende kundeservice.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sikkerheten ved kortbruk på nett og i butikk er blitt så dårlig at jeg er regelrett skremt. Har en venninde som har blitt tappet på kontoene sine for over 100 000 kroner. På mange nettsteder kan kortet belastes for tusenvis av kroner med kortnr og den 3 sifrede CVC koden bak på kortet. Samt mange kortterminaler i butikk kan belastes for inntil 250 kr bare ved å legge kortet inntil terminalen. Hvor i all verden er sikkerheten blitt av hen? Når banken kontaktes angående dette får en til svar at CVC koden bør skrapes bort for å unngå dette. Skal vi huske på enda flere koder forruten pin koder. Helt bak mål spør du meg. Nei jeg er så skremt etter det som skjedde min venninde at jeg har skaffet skum safe til lommeboka og kommer til å skifte bank til en som har alt på stell når det gjelder kundetilfredshet og sikkerhet. På toppen sier banken det er myndighet belagt og legge 12000 kr i potten fra kundens side, for å få behandlet reklamasjons sak ved tapping av konto når en har opptrådt med forsiktighet når det gjelder oppbevaringen av kortene. Unngå for all del denne banken. Fysjom for en bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt greit, men pass på å være med i et fordelsprogram"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er greit så lenge du er med i et av de mange fordelsprogrammene. Er du ikke det, belastes du for kortbruk og betalinger i nettbank, og da blir det fort dyrt. Ellers setter jeg pris på ha en filial å gå til, for å få satt inn kontanter på en enkel måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Verste møkka som finnes"
7 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning. Null hjelp. Avslår før man får sendt inn skademelding. «Norges beste innbo forsikring»..... ikke i nærheten en gang. Mer arrogante kundebehandlere skal du lete lenge etter.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bra, men for dyrt"

Har vært kunde i 20 år, og har vært godt fornøyd. I dag skiftet jeg til en annen bank for å få lavere boliglånrente. Sparebank 1 SR-bank strakk seg langt for å matche den andre bankens rente, men de ville ikke strekke seg langt nok. Når vi fikk vårt første huslån strakk de seg langt for at vi skulle få gode betingelser. Generelt lav rente på brukskontoer og sparekontoer. Ellers er det enkelt å få god hjelp via telefon. De har meget god nettbank og bankapp. Forsikring viser seg å være mye dyrere enn hos konkurrentene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd med Sparebank 1"

Jeg har huslån, forsikringer, kredittkort, aksjefond, pensjonssparing, høyrentekonto osv. i Sparebank 1. Har vært kunde i rundt 10 år og bare opplevd velvillighet. Skiftet først fra Nordea over til Postbanken. Men var ikke fornøyd med noen av dem. Deretter forhørte jeg meg også med DnB, men da ingen av disse bankene kunne matche Sparebank 1 i forhold til lånetilbud eller forsikringer. Derfor valgte jeg å flytte til Sparebank 1. Jeg har fått rask hjelp og pengene overført ved ulike forsikringssaker nesten umiddelbart. Lånerenten er god og de er veldig behjelpelige med bankproblemer man måtte ha. Jeg anbefaler absolutt Sparebank 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fikk ikke lavere rente på boliglånet grunnet for lav inntekt og 4 timers overtrekk med 64,-"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fant ut at de opererte med en lavere rente på tilsvarende lånebeløp på deres hjemmeside. Sikker i min tro søkte jeg om tilsvarende lavere rente men fikk til svar at jeg ikke hadde høy nok inntekt(!) samt at jeg hadde et overtrekk på lønnskontoen i 4 hele timer med beløp, hold deg fast, på hele 64 kroner. Snakket selv med kundebehandler som bekreftet dette jeg trodde var en dårlig spøk. Imponerende

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR