I forbindelse med søknad om boliglån møtte jeg en kunderådgiver i SR -bank Sparebank 1 Domkirkeplassen i Stavanger. Jeg ble sjokkert over hvordan jeg ble møtt av kunderådgiver som var veldig uprofosjonel, usaklig og defensiv for å forsvare et avslag, noe som kunne vært gjordt enkelt å bare si nei du kan desverre ikke få boliglån på en saklig og grei måte. Jeg skal bytte bank etter å ha vært kunde 30 år og har fortalt alle jeg kjenner om min erfaring. Jeg vil ikke anbefale Sparebank 1 når det gjelder kundeservice.
Alt med denne banken er vanskelig. Ting tar lang tid, de kommuniserer ikke med hverandre mellom avdelingene, konsernet er utilgjengelig, de har særregler som ikke andre banker benytter, og har den dårligste kundevennligheten som er mulig å oppdrive. Et eksempel er den gang min datter på 15 skulle åpne en konto. Hun måtte skulke skolen en hel dag for å reise med kollektivtransport 60 mil og møte opp personlig i banken med pass for å få lov til å åpne en konto. Et annet eksempel er brudd på grunnloven og finansloven der denne banken forsøker å overstyre regleverket. Ifølge et annet statlig organ ville det bli aktuelt å føre tilsyn med konsernet om ikke dette ble ordnet. (saken er fremdeles åpen) Det hele er forkastelig, og jeg advarer på det sterkeste mot å benytte denne banken. Efaring både som privatperson og bedriftsleder
Til tross for at jeg er LOmedlem kunne de ikke tilby hverken konkurransedyktig rente på boliglån, eller tilfredsstillende tilbud på forsikringer. Banken sa ettersom vi hadde betalt etter forfall et par ganger så kunne vi ikke få satt ned renten! Unngå å bruke denne banken for alt det er verdt, upersonlig rådgivning av rådgivere med skikkelig ovenfra og ned holdninger. Utrolig synd at det et denne banken LO har avtaler med.
Fikk god rådgivning og personlig oppfølging fra en av deres dyktige konsulenter i Oslo. Huslån, billån og brukskonto ble byttet på en lettvint og tilrettelagt måte fra Danske Bank. Andre banker kviet seg pga at huslånet var knyttet til en aksjeleilighet, men det var ikke et problem her. Veldig fornøyd og vil anbefale Sparebank 1 på det sterkeste. Meget brukervennlig nettløsning og gode renteforhold. Hjelper også hvis du er LO medlem.
God erfaring. Koselig betjening Erfaring fra år 1964 Ønsker og komme tilbake. Angrer oppsigelse. Flyttet men ønsker nytt medlemskap Håper på ny avtale.
Ikke anbefaler den banken..Dem bruk å mobbe av folk.Jeg har avsluttet alle kontraktene med dem.
Hadde en hyggelig samtale angående lånesøknad, denne samtalen skulle følges opp etter noen dager. Nå, etter ca. en måned og flere purringer fra min side har jeg ikke hørt noe fra rådgiver.
Vurderer du boliglån eller mellomfinansiering av eksisterende boliglån, velg en annen bank. Sparebank 1 er både arrogant og lite lite kundevennlig.
Har alltid hvert kunde her. Nå er det nok. Finnes bedre banker der ute som er imøtekommende og vil beholde kunder.
Jeg har alltid hatt godt samarbeid med denne banken,men når jeg fikk pensjon min denne mnd. var det trekt mye,jeg kontaktet banken,vedk jeg snakket med sa at jeg betalte forlite tilbake,men betalter over det som sto,men denne dama trakk meg kr.4000 tror jeg det var av min pensjon ,hadde ikke fått noe beskjed om noe,noe så frekt,kortet er ikke misbrukt,har de lov til dette uten og snakke med vedkommende
Komplett uråd å finna restsaldo på lån i Sparebank 1 Kreditt AS. Kundeservice kan heller ikkje hjelpa. Ingen nettside å gå inn på for å finna informasjon. Elendig!
- Banken er tunvindt hvor funskjonene den tilbyr ikke samsvarer på de forskjellige platformene de tilbyr. - Rotete layout på min-side - Rotete app - Funksjoner som ikke fungerer - Dårlig support - Ansvarsfraskrivelse - Ikke interessert i å opprette nye kundeforhold - Reklamerer med at ting skal være enkelt og tilgjengelig for enhver bruker: stemmer ikke.
Har prøvd fem forskjelige ganger å ordne bankID på mobil. Har kastet bort flere timer på misvisende og motstridende beskjeder fra forskjellige personer i kundesupport.
Forventet bedre service etter å ha vært kunde i årtier. Arrogant, rigid og dårlig kundebehandling. Velg en annen bank!
Dårlig service , og må betale for alt. Mange dårlige løsninger, upraktisk nettbank. Hver bevegelse på bedriftskonto pålegges med kostnader. Har veldig dårlig erfaring. Styr unna denne. Velg noe annet hvis du ønsker å lykkes og unngå frustrasjon.
Skulle be om et byggelån i banken. Fikk svar at de kun prioriterer egne kunder. Fortalte at samboer var kunde der(er selv i DNB). Fikk aldri noe tilbud på tross av gjentatte samtaler og lovnader. Til slutt fikk jeg bare beskjed om at de ikke kunne gi oss noe tilbud og at vi sikkert hadde fått et så bra tilbud i DNB uansett. Sendte klage inn til banken og fikk samme svar der at jeg kunne ikke klge på at jeg ikke fikk tilbud av dem når jeg sikkert hadde fått et bra tilbud av DNB. Så prøvde jeg noen måneder etterpå og få tilbud Im byggeforsikring. Fikk tilbud av alle andre enn dem samme dag. En uke etterpå og enda ikke fått noe tilbud av Sparebanken. For å si det sånn, samboer byttet raskt bank etter disse opplevelsene.
Veldig god oppfølging, dyktige rådgivere, føler en bli ivaretatt
Svært dårlig kundebehandling ved forsøk å få hjelp ved feilsendt faktura. Måtte bruke flere timer over flere perioder for endelig å få denne annullert.
Ville Bytte bank pga at de aldri satte ned renta på boliglånet.fikk tilbud fra andre banker i løpet av 1-2 dager.gikk nesten en uke før sparebank 1 svarte meg,og når de endelig svarte meg så var svaret at de skulle se på det en av de nærmeste dagene.bestemte meg da for å bytte uansett om de kom med et forbedret tilbud.da Trenerte de bankbyttet i over en uke ved å ikke sende nødvendig info til nye banken. Aldri mer!
Hei Jeg leverte i sommer en søknad på øke lånet i banken. Etter dette ble jeg kontaktet av deres kundebehandler og vi hadde en god samtale som virket positiv ift. Øke lån i banken. Vi ble bedt om å gjennomgå kredittkortene som vi ikke brukte og få dem fjerner fra gjeldsregister. Når jeg da spurte hvordan ser dette ut for oss om vi gjennomgår dette og får slettet det vi ikke bruker så fikk jeg muntlig svar om at dette skulle akkuratt gå. Dette startet en flere ukers kamp med et par selskaper for å få dem til å rapportere inn korrekt info slik at det forsvant fra gjeldsregisteret. Jeg satt i uttalige telefoner i mine pauser på jobb, purret og fulgte dette opp med dem slik at korrekt status viser i register. Etter flere uker og omganger på mail og telefon så var vi ferdige med det som jeg trodde var avtalen. Det viste seg idag at kundebehandler tok en komplett usving og gikk fra å være positiv i sommer til negativ for hele søknaden. Det var enda kredittkort som vi brukte som hun bemerket, men tidligere dialog gjaldt KUN det som vi ikke hadde bruk for. Når jeg da sier at OK hva om vi betaler ned det siste også av kreditt? Nei, da ble plutselig studielånet mitt et problem... Så var samboer min sin stillingsprosent et problem... altså, når er det en setter seg inn i slik informasjon egentlig? Jeg mener at når en kundebehandler plukker opp telefon og selv kontakter noen angående en søknad så bør en ha satt seg inn i dette, en vil jo da tidlig se at det ikke går og ikke sette i stand masse arbeid hos kundene som bruker pauser/kvelder på å fikse på ting som ikke fører noe vei med dere. Jeg skjønner ikke hva dere holder på med men dere snakker faktisk med en kunde som har vært hos dere HELE livet mitt, samme har min samboer men slike opplevelser med SR bank setter meg i tvil om dere virkelig er den rette banken for oss. Jeg ber dere vennligst å frastå å bruke samme kundebehandler mot meg og samboer fremover. Dette var faktisk utrolig frustrerende opplevelse og vi ønsker ikke kontakt med vedkommende igjen.
Beste deal sparebank1 klarte å koke i hop til meg å min samboer var 1,99% rente på huslånet, til tross for at vi begge er LO medlemmer, under 34 og har vært kunde siden sparekonto ble opprettet for 30år siden. MEN, om vi flyttet forsikringene våres over til dem(deres sammarbeids partner da de faktisk ikke har forsikring selv) så kunne de tilby 1,49% rente. Vi er fornøyd med vår forsikring i Tryg og ønsker ikke å bytte, vi fikk da også opplyst av andre at de ikke har lov å bruke forsikring som pressmiddel på renta heller. Så vi ble ikke enig og renta står fortsatt på 2,3%, så vi leter etter ny bank
Ingen tjeneste og ingen hjelp, de er mer interessert i eiendommer og aksjer en vanlige kunder.
Banken viser ikkje noe kundeservice. Jeg er kunde og ønsker å flytte lån osv til banken. Svaret jeg får er negativt. Jeg skal da ikke bare ha lån hos Sp1. De prioriterer noen kunder og andre ikkje. Lang responstid hos banken. Kundevennlighet kan bedres.
På privat er de ok, men når det kommer til bedrift har de ikke helt styringen! styr unna rådgiverne på bedrifts avdelingen
Søkte om nytt boliglån den 20e desember 2019. Idag er 12.01.2020 og vi har fortsatt ikke fått noe finansieringsbevis. Etter klage på deres side på Facebook tar DNB kontakt og gir oss finansieringsbevis samme dag. Skal bytte bank så raskt det bare går.