Bank

Sparebank 1 Bank omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
11
av 14 innen
bank
43%
anbefaler
Sparebank 1 Bank
Filtrer omtaler
13
10
10
8
19
Sorter omtaler etter
Viser av 60 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig, har aldri vært borti en verre kundeservice!!"

Jeg har (forhåpentligvis ikke lenger) en sparebank 1 innboforsikring, det var vært helt elendig! Jeg har aldri hatt så mange problemer bare med å få en mobil i reparasjon før. For det første fikk jeg ikke sendt dem Mail for hver gang jeg spurte etter mailadresse svarte hver sparebankansatt forskjellige epostadresser. Det tok meg over en uke bare å sende dem en Mail. Jeg fikk heller aldri tak saksbehandleren min. Det virket som om ingen ville hjelpe meg med saken min, og denne saken har vart i over en måned uten å ha gått noen sted!! I dag ringte jeg dem, og fikk en ung dame som jeg trodde skulle hjelpe meg. Det endte opp med at hun kjeftet på meg og sa at saksbehandleren min skal ringe meg, men når jeg fortalte henne at dette har jeg hørt før og aldri ble oppringt ble jeg lagt på. Helt forferdelig kundeservice som knuser selvtilliten!! Vil absolutt ikke anbefale denne banken til noen sjeler der ute, ingen fortjener denne elendige opplevelsen jeg har hatt over en måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig"

Vi byttet til sparebanken fra DNB men den er like elendig når det gjelder lån som DNB.
Fakta er at alle banker elsker folk med mye penger, de får lett lån selv om de ikke trenger det. Lavtlønte får ikke lån uansett hvor flinke man er til å betale. Vi har hatt huslån i flere år hos BlueStep, når jeg for søkte å flytte det til Sparebank1 var det umulig, der hadde vi betalt mindre i mnd enn i BlueStep som har høy rente. Vist man klarer å betale i BlueStep til en høy rente hvorfor skulle man da ikke klare å betale i sr bank til en lav rente? Det er ingen fornuft i det. Det skyldes selvfølgelig banken har si en merkelige regler.. Sånn sett er alle banker like. Alle banker er kyniske de har ingen forståelse for at lavtlønte være flinke betalere. Men man kan selvfølgelig lett få et forbrukslån til skyhøy rente.. Du som har forbrukslån gjeld kunne lett få mindre å betale i mnd vist man hadde fått låne i en vanlig bank men det kan man bare glemme pga av banken sin merkelige måte å tenke på

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"SMN1 app"

Sparebank1 har en fantastisk brukervennlighet, den holder deg oppdatert og har de funksjoner den skal som å betale å motta penger med.

Når kommer til kundeservice og oppfølging å salg av sine tjenester så får de terning kast 1.
Aldri fått tlf fra rådgiver eller noe

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig godt fornøyd"

Har vært kunde i banken nå i 12 år og er veldig fornøyd. Fikk raskt svar på søknad om lån og er veldig godt fornøyd med det meste.
Bra kundeservice, forståelige og hjelpsomme rådgivere og en føler en får forståelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bare surr fra ene til annen"

Har vært kunde hos sparebank 1 i 3 år. Vært bare surr med fakturaer og verdens dårligste kundeservice.
Når ulykken først var ute brukte selskapet nesten 1 år på å avgjøre at de ikke hadde bevis nok og ta vedkommende. Dette selskapet er ikke å anbefale noen.

Kundetilfredshet
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig uenig med min livsforsikring"

De er veldige uenig da jeg prøvde å forklare med min livsforsikringen i sparebank livsforsikring

Vil ikke forstå hvorfor jeg ble uenig. Jeg avsluttet både liv- ulykkesforsikringen. I januar 2018. Enda må jeg betale kr. 1500 pluss idag kom kr. 171

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har fått god hjelp av min kunderådgiver i Sparebank 1 avd Støren."

Det som er bra, er at en treffer mennesker i banken som en kan snakke direkte til, og ikke sitte der å trykke på div tall. Ja, forsikring er litt dyrere en andre, men samtidig er det så greit å ha alt samlet på en plass. Har brukt denne banken i flere tiår, og har ingen planer om å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Høy rente"

Dårlig kundebehandling og for høy rente på huslån, de liker å sette opp, men ned da må du tigge og be ..

Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"De er glad i pengene mine"

Dårlig oppfølging og rådgivning.
Info fra banken er stort sett å finne på "oversikt" i nettbank.
Da kan jeg se hva de til enhver tid trekker i gebyrer, renter og avgifter

Torkel Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det verste selskapet jeg noen gang har hvert borti. Før har jeg byttet på grunn av pris. Men sparebank 1 er arrogant, påstår ting som ikke er tilfellet. Jeg har tapt store penge beløp. Kasko skade er ikke behandlet, jeg gjorde avtale med skadebehandler om takst mann, men ingen ting skjedde... Jeg ble så lei til slutt at jeg fant en hogger dør og byttet. Det fikk jeg igjen for å betale dyr kasko forsikring i mange år. Jeg hadde også en terrasse som raste. Den løsnet plutselig fra veggen. Den var skutt fast med stålspiker på 70 tallet. Og hadde et riktig antall spiker. Men de bruker takst menn som jobber for at selskapet skal slippe å betale ut penger. De har tjent veldig mye penger på dette! Videre så ble min kone påkjørt i rundkjøring. Vedkommende som gjorde dette, tok på seg skylden, politiet gav heller ikke min kone skylden. Ei heller vitner. Men Sparebank 1 rotete det til slik at vi ble belastet for skaden. Jeg var syk på den tiden og orket ikke og ta opp kampen. Det ble sendt et klage brev, men det var det ingen respons på. SÅ HOLDER LANGT BORTE FRA SELSKAPET! DE er hyggelige når du skal kjøpe forsikring, men om du skal melde om skade , er det direkte ubehagelig. Min bil ble også ødelagt i en vaske automat, selv om jeg hadde krav på leiebil fra det andre selskapet greide ikke sparebank en og rydde opp i dette .. Så da var jeg uten bil en måned. Jo det er mer jeg kan fortelle, men stopper der. Dette har blitt presentert for Selskapet flere ganger, men de har ikke kommet med noen forslag på å løse det. Tror det dreier seg om ca 300 000 som de skylder meg. Noe av dette skulle også hvert plassert på andre selskaper. Men de jobber ikke for sine kunder, bare handler ut fra hvordan de tjener mest mulig penger selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig serice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har mange ganger prøvd å få hjelp til innlogging til fond. Lite hjelp å hente. 7 telefonsamtaler og fortsatt ikke fått tilgang til fondsdokumenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Brukt banken i mange, å vært familiens hoved bank i generasjoner"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt bra erfaring tidligere.
Men forsikrikringsdelen dems er elendig!
Sur å lite kundevennlig oppførsel på rådgiver.

Vurderer sterkt å bytte bank etter slett arbeid å en så arogant oppførsel at en føler seg kriminel for å ta kontakt!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trege"

Foretok en overføring som var litt større enn vanlig, noe som førte til at kortet ble sperret automatisk. Dette var mens jeg var i utlandet og dette ledet til at jeg på ett tidspunkt satt med 70 kr å leve for, og å betale regninger for. Etter mange mail med bekreftelser om at det var jeg som foretok overføringen, og at de må åpne kortet, så er enda ikke kortet åpnet.

Hadde akkurat nok penger til å ringe og forklare situasjonen til mennesket på sentralbordet og at det er krise og hastet (hadde for eksempel leiebil som jeg ikke fikk betalt for) Men til ingen nytte.

Heldigvis hadde jeg PayPal og mulighet til å kjøpe "Gcash" knyttet til et utenlandsk telecom selskap - som også kan konverteres til lokal valuta for mindre omkostninger enn å bruke sparebankens kort (i utenlandsk bank).

Ser i tillegg at de betaler 500kr for å verve BSU sparing. En dyr og dårlig bank som lokker med 500 kr burde fortelle hvor desperate de er og hvor dårlig den norske kronen er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid behjelpelig"

Det å kunne gå innom banken betyr ikke mye for mange, men jeg synes det er ett stort pluss at de har kontor med mennesker i nærområdet. 👍 Har aldri vært bekymret som kunde, og har bestandig fått førsteklasses betjening og hjelp 👍 kunne vell vært uten noen gebyr 🤔.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal kundebehandling fra saksbehandlere på Lørenskog"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er generelt sett fornøyd med Sparebank1, men bytter straks bank etter å ha blitt bemøtt på svært nedlatende sett. Jeg anbefaler ingen å benytte seg av Sparebank1s filial på Lørenskog.

Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke imøtekommende og nedlatende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke imøtekommende, nedlatende, gir kunden følelsen av å være mislykket. Har spørsmål, men får automatisk svar på epost at kunderådgiveren vår ikke er tilgjengelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlige på alt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde sparebank 1 Østfold / Akershus i 21år, bytter nå bank.
De er trege i saksbehandlinger, dårlig kundeservice, ingen fordeler, høy rente.
Dyre forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr og dårlig bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt i denne banken tar lang tid og kundeservicen i den filialen jeg benytter er dårlig. Er kunde som privatperson og via bedrift. Sist jeg skulle hente bankbilag til nattsafe ventet jeg nesten 50 min! Anbefaler absolutt ikke denne banken. Men kundeservicen på kundesenteret er meget god.

Stein A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende kundeservice"

Strålende kundeservice som er meget service minded. Imøtekommende. God veiledning. Billig. Og gode i distriktene....

Bjørn O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nesten døgnåpen bank"

Strevde med få nettbanken til å fungere som den skulle. Sendte derfor en e-post søndag ettermiddag. Etter to timer ble jeg oppringt av en kundebehandler som beklaget at det hadde tatt så lang tid.
Jeg synes ikke det å vente to timer på å få hjelp på en søndag ettermiddag er lenge. Tvert i mot. Jeg har oppdaget senere at du i praksis kan henvende deg døgnet rundt.
Stengt mellom 24-7, men det er helt greit.

Torstein V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God lokal service"

Banken oppleves som den ivaretar personkunder på en utmerket måte i motsetning til flere av de største foretningsbankene som eks DNB som ikke er inntressert i oss mer.

Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige forsikringsvilkår, samt arrogante og frekke kundebehandlere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er flere ganger jeg har ringt til Sparebanken Oslo/Akershus og kundebehandlerne er ofte svært nedlatende og frekke! Forsikringsvilkårene er så dårlige at jeg har aldri fått nytte av de forsikringene jeg har hos dem. Har vært fast kunde i 10 år, men ikke fått noe særlige fordeler... Vurderer å bytte bank og forsikring snarest.

De har imidlertid en svært god mobilapp for nettbanken, eneste fordelen.

Marius A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kutt i forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter 2 år med boliglånsforsikring, velger Sparebank 1 å si opp forsikringen. Jeg og mine kolleger blir stående igjen uten en forsikring vi har betalt for i 2 år. Nå er det umulig å få tegnet en ny forsikring. Begrunnelse, Ikke lønnsomt sier banken. Meget skuffet over Sparebank 1 som maler først og fremst sin egen kake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Upersonlig og uoversiktlig, samt dårlig informasjon og enda verre kommunikasjon!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde i over 20 år, har alle forsikringer etc i banken, men har aldri fått et eneste tilbud om rabatt og tror jeg må ha tidenes dyreste bilforsikring!! Siste greie nå var bestilling av bankkort for ungdom, intet mindre enn 2 MÅNEDER har de brukt og enda er ikke kortet mottatt!! Masse rot innad i banken med vår korrespondanse vedrørende saken og det hele toppet seg for min del da siste kundebehandler mer enn insinuerte at det var vi foreldre som var årsaken til alt rotet!! Ta opp telefonen og ring da for svarte, ikke bare send en mld inne på nettbanken og forvent at kunden skal forstå f.eks at bestillingen er automatisk kansellert pga et feiltrykk! Det normale er å returnere søknaden med varsel om mangel, men smn1 bare slettet hele greia og nektet i etterkant for at det hadde skjedd en bestilling i utgangspunktet!!
Dårlig service, for å si det mildt!! Trodde alle kundebehandlere har samme kundedata, men det kan ikke være tilfellet med denne banken!!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grei bank, men ikke særlig studentvennlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra: God kundeservice, veldig gode på innboforsikring og skadeoppgjør, grei og oversiktlig nettbank.

Dårlig: Lav rente på BSU, lav rente på sparekonto, ingen lavere gebyrer og avgifter for studenter.

Søk Bytt.no