Meny

Sparebank 1 Bank omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
137
av 147 innen
bank
38%
anbefaler
Sparebank 1 Bank
Filtrer omtaler
21
14
11
13
45
Sorter omtaler etter
Viser av 104 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Svært dårlig kundebehandling"

Svært dårlig kundebehandling ved forsøk å få hjelp ved feilsendt faktura. Måtte bruke flere timer over flere perioder for endelig å få denne annullert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Ville Bytte bank pga at de aldri satte ned renta på boliglånet.fikk tilbud fra andre banker i løpet av 1-2 dager.gikk nesten en uke før sparebank 1 svarte meg,og når de endelig svarte meg så var svaret at de skulle se på det en av de nærmeste dagene.bestemte meg da for å bytte uansett om de kom med et forbedret tilbud.da Trenerte de bankbyttet i over en uke ved å ikke sende nødvendig info til nye banken. Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trofast kunde hele livet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei Jeg leverte i sommer en søknad på øke lånet i banken. Etter dette ble jeg kontaktet av deres kundebehandler og vi hadde en god samtale som virket positiv ift. Øke lån i banken. Vi ble bedt om å gjennomgå kredittkortene som vi ikke brukte og få dem fjerner fra gjeldsregister. Når jeg da spurte hvordan ser dette ut for oss om vi gjennomgår dette og får slettet det vi ikke bruker så fikk jeg muntlig svar om at dette skulle akkuratt gå. Dette startet en flere ukers kamp med et par selskaper for å få dem til å rapportere inn korrekt info slik at det forsvant fra gjeldsregisteret. Jeg satt i uttalige telefoner i mine pauser på jobb, purret og fulgte dette opp med dem slik at korrekt status viser i register. Etter flere uker og omganger på mail og telefon så var vi ferdige med det som jeg trodde var avtalen. Det viste seg idag at kundebehandler tok en komplett usving og gikk fra å være positiv i sommer til negativ for hele søknaden. Det var enda kredittkort som vi brukte som hun bemerket, men tidligere dialog gjaldt KUN det som vi ikke hadde bruk for. Når jeg da sier at OK hva om vi betaler ned det siste også av kreditt? Nei, da ble plutselig studielånet mitt et problem... Så var samboer min sin stillingsprosent et problem... altså, når er det en setter seg inn i slik informasjon egentlig? Jeg mener at når en kundebehandler plukker opp telefon og selv kontakter noen angående en søknad så bør en ha satt seg inn i dette, en vil jo da tidlig se at det ikke går og ikke sette i stand masse arbeid hos kundene som bruker pauser/kvelder på å fikse på ting som ikke fører noe vei med dere. Jeg skjønner ikke hva dere holder på med men dere snakker faktisk med en kunde som har vært hos dere HELE livet mitt, samme har min samboer men slike opplevelser med SR bank setter meg i tvil om dere virkelig er den rette banken for oss. Jeg ber dere vennligst å frastå å bruke samme kundebehandler mot meg og samboer fremover. Dette var faktisk utrolig frustrerende opplevelse og vi ønsker ikke kontakt med vedkommende igjen.

Arnt K. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig rente tilbud til nå å være."
3 syns denne omtalen er nyttig

Beste deal sparebank1 klarte å koke i hop til meg å min samboer var 1,99% rente på huslånet, til tross for at vi begge er LO medlemmer, under 34 og har vært kunde siden sparekonto ble opprettet for 30år siden. MEN, om vi flyttet forsikringene våres over til dem(deres sammarbeids partner da de faktisk ikke har forsikring selv) så kunne de tilby 1,49% rente. Vi er fornøyd med vår forsikring i Tryg og ønsker ikke å bytte, vi fikk da også opplyst av andre at de ikke har lov å bruke forsikring som pressmiddel på renta heller. Så vi ble ikke enig og renta står fortsatt på 2,3%, så vi leter etter ny bank

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken viser ikkje noe kundeservice. Jeg er kunde og ønsker å flytte lån osv til banken. Svaret jeg får er negativt. Jeg skal da ikke bare ha lån hos Sp1. De prioriterer noen kunder og andre ikkje. Lang responstid hos banken. Kundevennlighet kan bedres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig rådgivere og kunde service"
1 syns denne omtalen er nyttig

På privat er de ok, men når det kommer til bedrift har de ikke helt styringen! styr unna rådgiverne på bedrifts avdelingen

Jesper F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om nytt boliglån den 20e desember 2019. Idag er 12.01.2020 og vi har fortsatt ikke fått noe finansieringsbevis. Etter klage på deres side på Facebook tar DNB kontakt og gir oss finansieringsbevis samme dag. Skal bytte bank så raskt det bare går.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Virkelig uprofesjonell håndtering!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok kontakt 16.12.19 vedrørende forespørsel om dyre/hunde forsikring. Fikk en automatisk mail der ble bedt om å sende inn en del opplysninger som for så vidt er private. Har siden sendt flere mailer, ingen har fulgt opp utallige henvendelser, aner ikke hvor all informasjon har havnet. Får ingen respons datert 09.01.20! Opplever dette som en fullstendig uprofesjonell og sjokkerende oppfølging av kunder. Ønsker ikke å bli kunde her etter dette!!! Anbefales ikke!

Elisabeth N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Noe høy i utlånsrente men god på service"

Vi har hatt et kundeforhold til SR-bank i mange år og er veldig fornøyd med den servicen som vi har fått. Det eneste negative er at utlånsrenten er veldig høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Kuttet kontakt med kunde midt i et byggelån. Måtte bytte bank før inkassovarsel av ubetalte regninger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"ALLTID driftsproblemer, mobilbank"

Tror du meg ikke? Last ned mobilbanken dems så vil det stå at dem har driftsproblemer der du logger inn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bad support service, they don't wana give back my money from block bank account"

Witout reason they block bank card, and now don't wana give back money from account. Bad service, bad bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stopp! Helt ubrukelig bank"

Helt ubrukelig bank for både forsikring og finans, kundelojalitet og seriøst er ikke dem i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har tapt seg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i banken i 20 år, men de har tapt seg i forhold til konkurrerende banker. Ventetiden på forespørsler er nå mangedoblet i forhold til tidligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lite samarbeidsvillig og dårlig kundebehandling. Bytt fra denne banken. Med Sbanken som sammenligning er de milevis unna alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Inkompetente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt ubrukelig bank. Ingen hjelp å få av noen. Anbefaler på det sterkeste å ikke engang vurdere denne banken

Magnus S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har ingen dårlig erfaring med denne banken"

De maser litt om forsikring, og de har lagt ned mange minibanker, noe som kan gjøre det vanskelig for de eldre. Men for det meste er jeg fornøyd med tjenestene fra denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med kjøp av leilighet gjennom Megler 1 fikk vi spørsmål om vi ønsket tilbud fra Sparebanken 1. Sa oss interessert, siden jeg er medlem av LO, og ble kontaktet av banken. Ryddet plass på kalenderen og dro i møte. Hyggelig kundebehandler som skulle komme med tilbud etter at megleren hadde tatt verdivurdering av eneboligen som skal selges. Møtte i dag på nytt møte og forventet et tilbud. Men etter å ha tatt fri nok en gang viste det seg at det var en annen kundebehandler som ikke hadde et tilbud, men skulle ha alle opplysninger på nytt. Lite kundevennlig og oppførselen fra kundebehandler var ufin. Forlangte også å få oppgitt hvem vi ellers hadde tilbud fra.

Johnare A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Brukervennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken fungerer utmerket som nettbank med en oversiktlig meny. Har også lite nedetid og er ellers brukervennlig. Kjapp responstid på evt. spørsmål.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt lokalbanken som nå er en del av Sparebank1 BV i ca. 40 år. Har vært klar over at de har høye utlånsrenter og lave renter på innskudd, men sett gjennom fingrene med dette da jeg tidligere har erfart god kundeservice, Men, det var før det! Nå er det Sparebank1 og etter min erfaring null service. Siste hendelse: Oppdaget ved en tilfeldighet at det var reservert et beløp på mitt kredittkort og ringte umiddelbart til SB1 og sa ifra at dette ikke måtte utbetales da dette ikke var noe jeg hadde kjennskap til. Det brydde ikke SB1 seg om og utbetalte beløpet. Ved henvendelse fikk jeg beskjed om at jeg måtte skaffe bevis for at dette kravet ikke var riktig. Beløpet er av en slik størrelse snaue 2000,- at jeg ikke kunne prioritere etterforskning av hva dette kunne være. Ble da etter noen dager oppringt av saksbehandler som spurte hva jeg hadde funnet ut på etter min mening en nedlatende og arrogant tone. Var absolutt ikke villig til å hjelpe, altså ingen service overhodet fra den kanten. Ba da om i det minste om å få bilag/underlag som SB1 BV Nøtterø har utbetalt beløpet og som de har krevd inn fra meg. Ikke engang det har jeg fått. Vel, er i gang med å bytte til en seriøs bank med mye høyere innskuddsrente så tjener nok dette tapet inn igjen, men kommer nok til ha vond følelse om kundebehandlingen til evig tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bra på privat, styr unna når det gjelder bedrift!"

Meget gode erfaringer som privatkunde hos dem men som bedriftskunde var det langt fra godt nok. Styr unna som bedriftskunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"

Har vært kunde i nesten 20 år og har bare positive erfaringer. Har både lån, forsikring, osv i banken og har alltid møtt velvillighet og imøtekommende kundeservice.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sikkerheten ved kortbruk på nett og i butikk er blitt så dårlig at jeg er regelrett skremt. Har en venninde som har blitt tappet på kontoene sine for over 100 000 kroner. På mange nettsteder kan kortet belastes for tusenvis av kroner med kortnr og den 3 sifrede CVC koden bak på kortet. Samt mange kortterminaler i butikk kan belastes for inntil 250 kr bare ved å legge kortet inntil terminalen. Hvor i all verden er sikkerheten blitt av hen? Når banken kontaktes angående dette får en til svar at CVC koden bør skrapes bort for å unngå dette. Skal vi huske på enda flere koder forruten pin koder. Helt bak mål spør du meg. Nei jeg er så skremt etter det som skjedde min venninde at jeg har skaffet skum safe til lommeboka og kommer til å skifte bank til en som har alt på stell når det gjelder kundetilfredshet og sikkerhet. På toppen sier banken det er myndighet belagt og legge 12000 kr i potten fra kundens side, for å få behandlet reklamasjons sak ved tapping av konto når en har opptrådt med forsiktighet når det gjelder oppbevaringen av kortene. Unngå for all del denne banken. Fysjom for en bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt greit, men pass på å være med i et fordelsprogram"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er greit så lenge du er med i et av de mange fordelsprogrammene. Er du ikke det, belastes du for kortbruk og betalinger i nettbank, og da blir det fort dyrt. Ellers setter jeg pris på ha en filial å gå til, for å få satt inn kontanter på en enkel måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Verste møkka som finnes"
7 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning. Null hjelp. Avslår før man får sendt inn skademelding. «Norges beste innbo forsikring»..... ikke i nærheten en gang. Mer arrogante kundebehandlere skal du lete lenge etter.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR