Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Sparebank 1 Bank omtaler og erfaringer

Les alle 32 omtaler og erfaringer om Sparebank 1 Bank

32 omtaler
Sparebank 1 Bank
Rangert #11 av 14
innen bank
Middels
3,3
AV 5
3,1
Kundetilfredshet
Middels
3,6
Kundeservice
Bra
3,0
Rådgivning
Middels
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 32 omtaler om Sparebank 1 Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Sparebank 1 Bank?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Sparebank 1 Bank
Hva synes du?
"Kutt i forsikring"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
1 / 5
Marius A
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Etter 2 år med boliglånsforsikring, velger Sparebank 1 å si opp forsikringen. Jeg og mine kolleger blir stående igjen uten en forsikring vi har betalt for i 2 år. Nå er det umulig å få tegnet en ny forsikring. Begrunnelse, Ikke lønnsomt sier banken. Meget skuffet over Sparebank 1 som maler først og fremst sin egen kake.

"Upersonlig og uoversiktlig, samt dårlig informasjon og enda verre kommunikasjon!"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
1 / 5
Wenche
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært trofast kunde i over 20 år, har alle forsikringer etc i banken, men har aldri fått et eneste tilbud om rabatt og tror jeg må ha tidenes dyreste bilforsikring!! Siste greie nå var bestilling av bankkort for ungdom, intet mindre enn 2 MÅNEDER har de brukt og enda er ikke kortet mottatt!! Masse rot innad i banken med vår korrespondanse vedrørende saken og det hele toppet seg for min del da siste kundebehandler mer enn insinuerte at det var vi foreldre som var årsaken til alt rotet!! Ta opp telefonen og ring da for svarte, ikke bare send en mld inne på nettbanken og forvent at kunden skal forstå f.eks at bestillingen er automatisk kansellert pga et feiltrykk! Det normale er å returnere søknaden med varsel om mangel, men smn1 bare slettet hele greia og nektet i etterkant for at det hadde skjedd en bestilling i utgangspunktet!!
Dårlig service, for å si det mildt!! Trodde alle kundebehandlere har samme kundedata, men det kan ikke være tilfellet med denne banken!!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Grei bank, men ikke særlig studentvennlig"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
3 / 5
Cathrine
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra: God kundeservice, veldig gode på innboforsikring og skadeoppgjør, grei og oversiktlig nettbank.

Dårlig: Lav rente på BSU, lav rente på sparekonto, ingen lavere gebyrer og avgifter for studenter.

"Firkantet bank"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Lars
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Mye skjulte gebyrer, lav rente i bsu. Men, bra app til mobil, god nettbank, ok kundeservice. Vanskelig å få lån basert på reell inntekt.

1 synes denne omtalen er nyttig
"En kostbar bank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
1 / 5
Øyvind
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Sparebank1 Nordnorge. De er veldig god på å selge tjenestene sine. Man erfarer etterhvert at de har ingen interesse av fornøyde kunder, bare egeninteresse.
Positivt: veldig bra mobilbank. Mange gode tjenester i nettbank. Selv om de fleste er veldig dyre, og prisoversikten er ikke særlig hjelpsom.
En pris på en tjeneste burde stå ved siden av tjenesten. Ikke nederst i et 10-siders vedlegg.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Frekke og arrogante kundekonsulenter"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
1 / 5
Midlertidig-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Jeg var i kontakt med banken da jeg ble arbeidsledig og fikk dermed lavere inntekt. Ba om en kort avdragsfri periode og ble møtt med en utrolig ovenfra og ned holdning med spørsmål om hvorfor, hva jeg brukte pengene på, hvilke utdannelse jeg har. Opplevde det som utrolig krenkende og frekt.

Jeg fikk avslag fordi inntekten kommer sporadisk og det kan gå par dager over forfall, dermed dekkes ikke lånet akkurat på forfallsdato.
Jeg har ikke forbruksgjeld, vi lever svært nøkternt og jeg unner meg aldri noe luksus, samt at jeg er alene med omsorgen for barn. På toppen av det hele økte banken rentene slik at det ble enda dyrere, som følge av restanse par dager over forfall.

Jeg skjønner at banken skal tjene penger, men det er kanskje ikke om å gjøre å tyne de som opplever uønsket arbeidsløshet? Jeg har vært kunde i 15 år og når jeg første gang opplever krise i forhold til arbeidsløshet og inntekt, da har ikke banken tenkt til å være behjelpelig med avdragsfri periode. Man får ikke lojale kunder av dette.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Tar seg godt betalt for tjenester andre kan tilby like bra, rimeligere"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
4 / 5
Cathrine
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

For unge blir dette en dyr bank, avgiftsfrie bankkort hadde vært realt. Opplever at jeg betaler mer for et produkt hos SMN enn jeg ville gjort andre steder.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Sparebanken Hedmark - jeg elsker dere!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Ingen bank i verden tror jeg kan sammenligne seg med Sparebanken Hedmark, jeg kan nesten si at jeg er forelsket i banken. For det første er de svært serviceminded, de har alltid støttet meg, og jeg har alltid fått det jeg trenger når jeg har spurt.
I tillegg er opplevd svartid over all forventning. De oppfyller alle kravene jeg har til en bank - man kan faktisk prate med de og forhandle seg frem til en bra avtale. Jeg har samlet alle forsikringer, lån og fond / sparing hos de, og må si meg svært fornøyd med alle delene. Oppgjørsavdelingen til forsikringen er også svært raske til å gjøre opp for seg.

"Mye kunne hver bedre"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Roar W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ingen avdeling i nærheten. Må reise helt til Jessheim for å sette inn penger. Og ikke mulig å ta ut penger i banken. Kun minibanker og kun 9900,- pr uke.. Savner skranken og kundekontakt.

"Enkelt og greit"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5

Kjempegode opplevelser med sparebank1 Røros! Trivelige folk og gir alltid noe tilbake. De sponser flere enkeltpersoner og er alltid med å sponse!

Fin app, veldig enkel :)

En bank-sjef som alltid tar seg tid til å forklare, sjekke og opplyse om ting jeg som skal låne trenger å vite.

Jeg er kjempefornøyd med sparebank 1 Røros og kommer ikke til å forandre. :)

"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Bjørn
HAR BYTTET SELSKAP

Etter mine erfaringer er det den dårligste banken og forsikringer jeg har hatt. Merk. Styr unna den banken.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Nettbank"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
3 / 5
Arild
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Benytter Sparebank1 som en app-basert bank, føler ikke jeg får noe mer enn det fra kontorene dessverre, så bruker heller app'en hvis det er noe.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Lite interesserte i samarbeid med kundene"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Nora
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nedlatende kundebehandlere. Ikke interessert i å komme med alternative forslag eller se på andre muligheter. Godtok ikke meglertakst utført av DNB. Ville sende en av sine egne meglere isteden.
Kan bli bedre på å møte kundene på en mindre "oppefra og ned" måte. Er hyggelige og hjelpsomme på "hjelpetelefonen".

1 synes denne omtalen er nyttig
"Middelmådig bank med dårlige betingelser, både bank og forsikring"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
2 / 5
Andreas
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært kunde i banken i mange år. De var noen av de beste for 10 år siden, men har sakte men sikkert blitt dårligere både på bank og forsikringssiden. Nå har jeg byttet bank og fått billigere lån og bedre forsikring.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Grusomt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Gani
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Grusom kundebehandling. Snakket med 4 forskjellige konsulenter, og fått 4 forskjellige svar. Ikke noe system på hverken forsikring eller banktjenester. Alt har gått i surr, og plutselig har de bare sletta en forsikring ut av det blå. Ingenting ble gitt beskjed om på forhånd. De ordner og styrer som de selv vil. IKKE EN BANK Å ANBEFALE! De har uansett tatt bort flere av minibankene, som gjør at jeg må ta ut penger i en annen bank som forårsaker høye gebyrer for kunden.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Når man må vente to måneder på at man skal få tilbakebetalt penger fra en depositumskonto"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Omtalen omhandler

Jeg har ringt SB1 Nord Norge med jevne mellomrom i over to måneder, etter at leieforholdet var avsluttet. Både jeg og utleier har vært i samtale med banken og samtykket at depositumet skulle betales tilbake til meg, leietaker. Men ingenting har skjedd, ikke til den dag i dag engang. Det svaret som jeg har blitt vant til ved hver eneste telefonsamtale, er at de ringer meg tilbake om litt. Har aldri mottatt en eneste samtale fra de. De er virkelig dyktige til å beklage seg og fortelle at det er noe de må se på. Jeg har forsøkt å spørre hva som er i veien for at jeg skal få tilbakebetalt pengene mine, men det er det ikke mulig å få et tildels høvelig svar på. Om det strekker seg til 3 mnd nå, så må jeg prøve å få hjelp av en annen selvstendig instans. Jeg har aldri mottatt noen nevneverdig service eller hyggelig imøtekommelse fra SB1 Nord Norge. Men pengene mine, de vil de gjerne ha tak i, og slipper de aller nødigst.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Enkelt og greit"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Omtalen omhandler

God kundeservice. Rask avgjørelse av fks. Lån.
Noe "rotete" og søke lån. (kommer an på hvem man snakker med)

"Kundekontakt er ikke-eksisterende"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
P
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Prøver konstant å oppnå kontakt med min kontakt i banken, men det er ikke noe svar tilbake og de andre jeg har kontaktdetaljene til klarer heller ikke å komme med noe svar til tider. Utrolig at det skal være så dårlig med den teknologien som er tilstede i dag.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Utmerket service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Utmerket service.
Kommer til å bruke denne banken i lang tid framover hvis de fortsetter på denne positive måten.

"Forsikring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
2 / 5
Bjørn J. M
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Forsikringen kan være god men de er kranglete på saker som de overtog etter lo favør sine forsikringsaker jeg håper de vil vise mer forståelse for dette.

"God service"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Har vært kunde i mange år og er godt fornøyd. De svarer raskt på henvendelser og har hyggelige medarbeidere.

"Veldig gornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Veldig god kundedervice, kan om mulig være raskere og svare på telefonen, men eĺlers god behandling.

"Vurdert etter jobb og innskudd"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
3 / 5
Mona A. E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har spurt mye om hjelp men får bare nei. Jeg vet jeg har betalingsanmerkning men jeg kan ikke bli dømt i alle år for det. De må da kunne gi kundene en sjanse.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Banken viser ingen forståelse"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
1 / 5
Pelle123
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Banken viser ingen interesse for folk med liten inntekt.

"Raske og lokale"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5

Kjenner lokalmiljø og kunder. Personlig service og gode kunderådgivere. Slik en bank bør være. ;o)

Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Sparebank 1 Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer