Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 682 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 682 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 682 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
890
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dere konkurrerer godt med Telenor.

Omtale av  Sturla L

Jeg får inn TVsignalene umiddelbart, slipper å vente på nedlasting mm

Svar fra NextGenTel Bredbånd
21.01.2024 20:21

Hei Sturla! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Å vente på nedlasting vet vi er fryktelig kjedelig, så derfor er det desto mer gledelig å høre at opplevelsen står til forventningene når du har valgt oss som leverandør av bredbånd! Ønsker deg en fin kveld videre! Mvh Christian NextGenTel

Klage på innstalering.

Omtale av  Kåre T

Først, det virket seriøst, men da nettilgang og TV ble kuttet var det forferdelig. Jeg kunne ikke kommunisere på omvednen me annet eller mobiltelefon. Det komm ingen montør. Jeg mått da takontakt med Rissa Kr.lag i Åfjord for hjelp med omkopling til dette nett. Saken blir anmelt Åfjord lensm.ktr. og dere få høre fra dem. Varer sendt i retur på posten og jeg har hatt en utgift på det på kr. 354, så tilsndte varer er på vei til de aktuelle levrandører. Jeg anser dette som utilbørlig krenking av privatlivets fred og ro. Jeg er godt fornøyd med det brebåndet jeg nå har, og får hjelp hvis det trengs på under timen, hvis det haster. Kåre

Svar fra NextGenTel Bredbånd
23.01.2024 09:14

Hei Kåre, Uten at jeg kjenner detaljene i saken din så skjønner vi selvfølgelig at det er irriterende når ting ikke bare "funker". Godt å høre at du har funnet en tilfredsstillende løsning som du er fornøyd med. Ønsker deg en flott uke videre! Mvh Christian NextGenTel

Fungerer som forventet

Omtale av  Sigmund H

Enkel installasjon og brukervennlig. Ganske billig også.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 15:18

Hei Sigmund! Takk for at du legger igjen omtale her på Bytt.no, og for at du har blitt kunde hos oss 😊 Helt supert å se at du opplever installasjonen som enkel og brukervennlig. Og jeg er helt enig med deg i at det ikke er aller værst at abonnementet er ganske billig også 😊 Hos oss får du god kvalitet bare billigere enn hos de andre internettleverandørene. Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss, og så må du bare ta kontakt om du ønsker rådgivning, eller noen problemer oppstår med nettet. Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 alle hverdager. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel

Dårlig kundeservice

Omtale av  Roger B

Fiberen er grei, men SVÆRT DÅRLIG tilgjengelighet på KUNDESERVICE

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 15:16

Hei Roger! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 😊 Og ikke minst, takk for at du er kunde hos oss. Så er det samtidig ikke så kjekt å se at du er middels fornøyd med fiberen. Vi leverer på fiberkabler av høy kvalitet, så dersom du opplever noe galt er vi klare til å hjelpe deg alle hverdager. Det siste halvåret har vi hatt gradvis bedre ventetider hos kundeservice, og vi jobber knallhardt med å senke de - akkurat slik vi jobber med å presse prisene ned 😊 Denne måneden har snitt ventetid ligget på cirka 3 minutter. Jeg håper at du gir oss en sjangse til å hjelpe deg, enten ved at du ringer oss på telefon 987 07 979 eller bruker chatten på MinSide. Håper at vi hører fra deg slik at vi kan hjelpe deg med fiberen, og snu litt på inntrykket du har av vår kundeservice. Ha en nydelig fredag! Martin NextGentTel

Endelig

Omtale av  John I. T

Med de ruter eg bestilte fikk eg endelig nett i hele huset med tele n prøvde eg men fikk ikke hjelp

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 15:08

Hei John! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Og takk for at du har blitt kunde hos oss! Det er utrolig hyggelig å se at du har fått nett i hele huset nå etter å ha byttet over til oss. Det gjør meg glad, og det sikrer nok samtidig husfreden 😃 Dersom du vil ha hjelp fra oss er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 alle hverdager fram til kl. 18. Ha en superfin fredag! Martin NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Anbefaler IKKE

Omtale av  Unni

Gråter mye over dette! Tør ikke trykke, finner ikke tilbake . Bruksanv. fins nesten ikke. Kan ikke få brukt annet enn de vanlige kanalene, ikke filmer etc, for da kommer jeg ikke tilbake. Er 82 år, kom men en normal fjernkontroll og bruksanv. Ønsker å forlate Riks-tv!!!!!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
23.01.2024 10:02

Hei Unni, Dette var kjedelig lesning, og absolutt ikke sånn vi ønsker at våre kunder skal oppleve tjenestene vi leverer. Jeg tolker det sånn at det er TV-løsningen som skaper utfordringer for deg, og ikke selve bredbåndet. Jeg vil derfor anbefale deg å kontakte RiksTV direkte, og så er jeg helt sikker på at der kommer frem til en tilfredsstillende løsning for deg. Ønsker deg alt det beste, og en fortsatt fin uke ❤️ Mvh Christian NextGenTel

Anbefales

Omtale av  Odd G. K

Godt nett. Stabilt og raskt.Dette er både billigere og bedre enn nettet vi hadde tidligere.Pris er omtrent det halve Kan anbefales...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 15:06

Hei Odd! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no! Vi er veldig glad for at du har blitt kunde hos oss 😊 Utrolig flott å se at du er fornøyd med kvaliteten på nettet, og ikke minst prisen. Hos oss får du samme kvalitet som hos andre leverandører, bare billigere. Om du har noen spørsmål, eller noe oppstår, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 alle hverdager 😊 Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel

Overgangen gikk problem fritt

Omtale av  Vidar

Den er helt ok. God oppfølging, og utstyret kom som avtalt

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 15:04

Hei Vidar! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no med oss, og for at du har byttet til NextGenTel 🤗 Det er veldig flott å se at byttet over til oss gikk problemfritt, og at du opplever oppfølgingen fra oss som god. Hos oss skal du få samme gode hastighet og kvalitet, bare billigere. Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss, og dersom du skulle ha behov for rådgivning, eller problemer oppstår, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 😊 Ha en superfin fredag! Martin NextGenTel

Dårlig

Omtale av  Kristine E

Ble lovet samme nett og hastighet som jeg hadde hos Telenor, men det legger og er dårlig. Sønnen i huset klager på at han ikke kan spille lenger.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 15:01

Hei Kristine! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Og ikke minst: takk for at du har blitt kunde hos oss. Det er veldig dumt at oppstarten hos oss ikke har blitt sånn som du forventet. Det stemmer, som du sier, at nett og hastighet skal være lik som hos Telenor. Vi leverer på akkurat samme fiberlinja så hastigheten skal være lik. Eneste forskjellen er at hos oss får du det billigere. Så ser jeg at du nevner at sønnen hjemme klager på at nettet lagger. Uten å vite det konkret, så drister jeg meg til å anta at sønnens PC/spillkonsoll er koblet på WiFi, og da er det litt flere ting å ta med i vurderingen. For den desidert beste spillopplevelsen bør du bruke ethernetkabel fra ruter/WiFi-utstyr og til den enheten du spiller på. Det gir både best hastighet, og lavest forsinkelse (måles i millisekund og er spesielt viktig når du spiller online). Ethernetkabel får du kjøpt på alle elektronikkforhandlere, men mm det ikke er mulig med ethernetkabel til PC/spillkonsoll så er det smart å se på om du bør ha et mesh-system med flere bokser. Det gjør at du får større dekning og at dingsene hjemme kan få signal fra flere steder. Vi er veldig klare for å hjelpe deg slik at du får et godt nett hjemme hos deg 😊 Ring oss på telefon 987 07 979, dersom du vil ha rådgivning fra oss. Vi er klar til å hjelpe deg alle hverdager frem til kl. 18. Jeg håper at vi hører fra deg! Ha en strålende fredag! Martin NextGenTel

Får ikke Internett

Omtale av  Svein P

Jeg må ha hjelp hjemme hos meg for å koble til Internett. Jeg er 77 år og skjønner lite å ingenting av dette

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 14:49

Hei Svein! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 🤗 Hjelp skal du selvfølgelig få! Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 alle hverdager frem til kl. 18 😊 Der treffer du på en av våre flinke kunderådgivere som hjelper deg helt til mål. Håper at vi hører fra deg slik at vi kan hjelpe deg med å koble til internett. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skulle aldri byttet nettleverandør.

Omtale av  Frank

Detter ofte ut.betaler for 300/300 men klarer aldri og levere det.pakken er mye dårligere enn telenor.men du får vel det du betaler for.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 14:47

Hei Frank! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 😊 Det er veldig synd å se at du ikke er fornøyd med byttet til oss. Hos oss skal du få akkurat samme hastighet som hos Telenor, siden vi leverer på den samme fiberlinja. Forskjellen er at hos oss får du det billigere. Nå kjenner ikke jeg til akkurat hvordan oppsettet er hjemme hos deg, men når du måler hastighet så vil det være forskjell på om du er koblet til med ethernetkabel, eller trådløst på WiFi. Ethernetkabel er mer konstant, og WiFi vil ha flere faktorer som spiller inn på hastigheten. Hos oss kan du bruke ditt eget WiFi-utstyr, eller leie det fra oss. Løsningen du bruker er helt opp til deg, og det er en av fordelene hos oss. For boliger over 90 kvadratmeter anbefaler vi mesh-system sånn at du får flere punkter i boligen som dingsene dine kan få signal fra. En enkel ruter vil nok ikke kunne gi god nok dekning og signal. Hos oss kan du leie topp moderne mesh-system med opptil 3 bokser - som har WiFi 6 og det vi kaller for sømløs roaming (at enhetene dine automatisk bytter til boksen med sterkest signal). Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan veilede deg frem til en god løsning som gjør at du får et godt nett hjemme hos deg 😊 Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 fram til kl. 18 alle hverdager. Du kan også bruke chatten på MinSide om du ønsker det. Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel

Skiftet leverandør på fast fiberlinje

Omtale av  Per E. A

Hatt litt hakking og svake bilder på en direktesending. Men behøver ikke skyldes bredbåndet. Kan være sendefeil for alt jeg vet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 14:40

Hei Per! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 🤗 Då flott å høre at du er fornøyd med det vi har levert til deg på fiberlinjen! Som du sier så kan hakkingen på bildet i en direktesending være på grunn av problemer hos kanalen. Men dersom det er noe du opplever skjer igjen bør du nok ta kontakt med RiksTV som leverer TV-tjenesten. De kan hjelpe deg raskt på telefon 210 10 210. Generelt sett så anbefaler vi å koble til dekoderene Smart lll, eller Strømmeboks, med ethernetkabel fra WiFi-utstyret og inn i dekoderen. Det gjør at du ikke får problemer som følge av at lyd og bilde skal sendes trådløst på WiFi 😊 Takk for at du har byttet til NextGenTel, og vi gleder oss til å ha deg som kunde fremover. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel

Generelt bra

Omtale av  Anders

Vi opplever at nettet er noe tregt, men jeg bor ute på landet, så vi har vel lite å si

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2024 13:45

Hei Anders! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Så kjekt å høre at du er fornøyd med fiberen som du har fått levert fra oss. Vi er likevel ikke helt fornøyd med at det kun fungerer generelt bra, og at nettet til tider kan være tregt. På fiber skal nemlig hastigheten inn til boligen din være konstant og stabil, uansett om du bor på landet, eller i tjukkeste byn. Det som kan være en faktor her er dekning og signal i boligen om du bruker WiFi. Det må vi finne en løsning på. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979 når du er hjemme så kan vi sammen finne ut hvor problemet ligger 😊 Vi er også klar til å hjelpe deg på MinSide om du vil bruke chatten der. Håper at vi hører fra deg 🤗 Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel

Venter….

Omtale av  Øystein

Etter dårlig kvalitet på adsl i lang tid er jeg nå blitt fiberkunde. Veldig fornøyd med at det gikk fort. Men det er fremdeles uten tilkopling.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.01.2024 08:02

Hei Øystein! Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en omtale her på Bytt.no. Og takk for at du er kunde hos oss 😊 Det er godt å høre at du er fornøyd med at det gikk fort å få på plass fiber. Jeg kjenner ikke helt til hva du mener med at du er helt uten tilkobling, men dersom det er noe problemer med internett hjemme hos deg vil jeg veldig gjerne høre fra deg slik at vi kan finne en løsning! Ta kontakt med oss på telefon 987 07 979 eller bruk chat på MinSide. Håper at vi hører fra deg, slik at vi kan finne en god løsning på problemet 😊 Ha en superfin tirsdag! Martin NextGenTel

Nextgentel er politianmeldt for bedrageri

Omtale av  Sajan

Vi har politianmeldt Nextgentel for bedrageri. Vi avbestilte innstallasjon og sa opp abonnementet før abonnementet begynte. De har sendt oss falsk faktura og driver med psykisk plageri når vi sa opp abonnement med dem på grunn av at de har misligholdt oppstartsavtalen. De har sendt oss bruddgebyr og inkassovarsel. Det er snart rettsmøtet hos forliksråd. Over 1000 mennesker har sagt gjennnom kundeomtale at nextgentel plager kundene sine, gir for dårlig internett og krever bruddgebyr. Det hjelper at flere går i sak mot Nextgentel nå. Vi kan bevise at Nextgentel er svindel. Bli med!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.01.2024 07:59

Hei Sajan! Takk for at du legger igjen en omtale av oss her på Bytt.no. Så kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du bestilte Trådløst Bredbånd hos oss. Nå kjenner jeg ikke til bestillingen din konkret, men jeg kan betrygge deg med at vi 𝐢𝐤𝐤𝐞 sender falske fakturaer til våre kunder. Vi er opptatt av å være en enkel internettleverandør for kundene våre, og det betyr at vi gir oversiktlige priser på en enkel faktura - helt uten skjulte kostnader 😊 Hos oss, og hos alle andre internettleverandører i Norge, er det kostnad for leverandøren når bestillingen starter. Hos oss får alle kunder 14 dagers angrerett fra de har mottatt ordrebekreftelse med angrerettskjema. Selv om du utsetter oppstart så må du som forbruker fremdeles forholde deg til angrerettsperioden. Når våre kunder tar kontakt med oss og har spørsmål om bestilling, installasjon eller andre ting er vi opptatt av å svare raskt på spørsmålene vi får. Det er svært beklagelig at du opplever dette som psykisk plageri. Jeg ønsker deg en fin tirsdag! Martin NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Valg av installasjonsfirma

Omtale av  Tor V. E

ElTel, som utførte installasjonen, er hovedgrunnen til vår misnøye. Den ble gjort på vår hytte, c.a 10 mil fra Tromsø. På den avtalte dagen, 5.12.23, ble det meldt om avreise fra Tromsø fra en av de to teknikerne, men den ene, som kom med leiebil fra Avis, måtte stoppe underveis for å lade (!), og kom først fram c.a 12. Den andre, firmabil m utstyr, kom enda seinere. Det førte til at de ikke ble ferdig til arbeidsdagens slutt, og det var uklart når jobben skulle fullføres. Vi prøvde flere ganger å kontakte ElTel om dette, men de tar ikke telefon og ber om sms - melding. Disse besvares med melding om mottatt melding som vil svares «så fort som mulig». Vi fikk ingen svar, og måtte kontakte en av montørene som hadde ringt 5.12. Etter det fikk vi standardmelding om monteringsdato 21.12. Jobben ble fullført uten vår tilstedeværelse og telefon om at den var fullført og med konstatert signaleffekt. Kabelen var imidlertid hengt i en så slak bue fra stolpe til hytte at den er bare et par meter over bakke på det laveste. Da jeg kontaktet montør om dette, var han usikker på avstandskrav utenom de 5 m over vei, og på spørsmål om de kunne stramme den bedre, var svaret vagt og unnvikende. Vi ble bedt om å klage dette inn til Telenor, som iflg han er kabelansvarlig. Dette har vi gjort og venter på oppfølging derfra. Pga av dette ble hele prosessen forsinket og vi har ikke fått installert modem etc som først kunne bestilles etter fullført utvendig arbeid og ble mottatt 30.12.23. Vi ser at ElTels kundevurderinger er gjennomgående negative, slik vår desverre også må slutte seg til

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.01.2024 09:54

Hei, Tor V. E Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Så kjedelig å høre at du ikke har fått beskjed om når montør kommer for installasjon og at du sitter igjen med en dårlig opplevelse med montørselskapet. Siden vi leverer fiber på Telenors fibernett er det deres montørselskaper som installerer. Derfor er det de du må sende inn klagen til, og forhåpentligvis får du hjelp til å fikse fiberlinjen snarlig! Uansett så er det vi som har bestilt og skal levere fiber til deg og skjønner at denne opplevelsen knyttes til oppstart av ditt abonnement her hos oss, så dette er en tilbakemelding vi tar med oss på veien videre. Jeg håper at opplevelsen din som kunde hos oss fremover blir bedre og at du blir fornøyd med internett fra oss! Ikke nøl med å ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål eller om det er noe vi kan hjelpe med. Du når oss på telefon 987 07 979, eller bruke MinSide og MinSide-appen vår 👋 Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel 😊 Ønsker deg en fin dag! Jenny NextGenTel

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR