Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 693 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 693 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 692 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
325
210
130
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tilgjengelighet

Omtale av  Toril

Er nok bra men problemer å få det i gang, det er nok oss men å få hjelp på tlf er håpløst ventet 1 1/2 time på svar dette skjedde andre gangen også og en håpløs fjernkontroll. Har fått ny men det er noe rart må godkjenne hvis du vil bytte kanal🥹

Hold dere unna - verdens verste kundeservice

Omtale av  Silje B

Vi fikk en dørselger på døra, som ville selge oss bedre og billigere fiber. Lovet at det ikke var bindingstid og de skulle ordne alt med bytte og overgang. Blir bare rot med oppsigelse som Telenor nekter er mottatt, må betale dobbelt og får langt høyere kostnader enn man opprinnelig hadde. Prøver å benytte angrerett mot Nextgentel men de nekter dette, og mener på at det er både binding og bruddgebyr på 5000 kr. Fikk i tillegg lavere hastighet enn lovet, og holdes som gissel der de ikke vil avslutte kundeforholdet. De tar ingen ansvar for manglende oppsigelse til eksisterende selskap, og det er verdens lengste ventetid på telefon til dem. Heller ingen tilbakemelding på mail fra dem. Anbefaler sterkt å holde dere unna disse, og benytte en særiøs internett leverandør som har et fnugg av kundeservice.

Tilfreds

Omtale av  John

WiFi er stabil og sterk,og jeg har veldig god erfaring med kundeservice...

Burde vært bedre informasjon i starten.

Omtale av  Solfrid

Helt i begynnelsen da jeg vurderte å gå over til bredbånd fra NextGenTel, spurte jeg kundeveilederen om det var noe mer jeg skulle tenke på - enn det med månedsprisen? Svaret var nei. Ved neste kontakt (ny kundeveileder) samt via løpende email kom det fram at jeg burde leie en ruter. Det ble også sagt at min min forrige leverandør trolig ville ha tilbake sitt utstyr. Dette var noe jeg ikke hadde tenkt på selv og som kom som en overraskelse og ble et tillegg til prisen. Så ble jeg fortalt at ruteren skulle sendes med en gang, og jeg skulle i hvert fall motta den minimum en uke før den dagen NextGenTel skulle overta. Da det nærmet seg og ingenting skjedde, ringte jeg og snakket med en kundebehandler. Opplevde å ikke bli tatt på alvor. Ettermiddagen før jeg skulle ha mottatt pakken med ruteren ble den først sendt i posten. Fikk beskjed fra Posten kvelden før omleggingen at pakken var kommet til nærmeste Post i butikk. Dagen da NextGenTel overtok bredbåndet, måtte jeg selv ringe for å forsikre meg om alt var klart for at jeg kunne gå i gang med å kople på det nye utstyret. Skriftlig hadde jeg fått oppgitt et klokkeslett som dekket hele dagen. Få dager seinere viste det seg at NextGenTel satt med info om at avtalen med min forrige leverandør ikke ville bli avsluttet før en måned etter at NextGenTel hadde tatt over. Det oppdaget jeg da jeg fikk et inkassokrav og forstod at jeg hadde fått to fakturaer for min første måneden hos NextGenTel (en fra hver leverandør). Altså, hvorfor ble jeg ikke informert om dette, slik at datoen for omlegging kunne blitt utsatt - når det framkom at NextGenTel hadde denne infoen? At NextGenTel hadde denne infoen fram da jeg i fortvilelse ringte kundeveileder for å finne ut av saken.

Noe ustabilt nett

Omtale av  Stein M

Opplever fra tid til annen at nettet stopper litt opp. Om du skal inn på bilder, så må du over på 4G for å få lastet inn bildene. Men når alt virker er det bra. :)

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt greit

Omtale av  Knut E. S

Plagdes litt med oppkopling. Noe dårlig dekning til Mac’en som står i annet rom, samme etg. Ellers alt OK

Misfornøyd fordi jeg ikke har samme nett og kanaler som jeg hadde hos Telenors.

Omtale av  Ansgar

Ble fortalt at det skulle bli så mye billigere å bytte til nextgentel,det ble isteden dyrere enn det vi hadde fra før☹️

Bra hastighet

Omtale av  Elin J. G. J

Fornøyd med kapasiteten. Dataspillenes ungdom klager heller ikke😀

Godt til mitt bruk

Omtale av  Kolbjørn

Vi har vert kunde bare noen dager og det jeg har opplevd er både pålitelig og av bra og kan anbefales

Dårlig oppfølging og utføring av overgang til Nextgentel

Omtale av  Amund

Da jeg fikk selger på døra fra NextGentel ble jeg lovet alt mulig rart, blant annet at jeg slapp å bytte modem/ruter. Men når det nærmer seg oppsigelse mottar jeg beskjed om at jeg må bytte ruter/modem, når jeg da kontakter NextGentel sier de at jeg ikke trenger det og skal se bort ifra mail. Når dagen kommer til at jeg skal bytte nett, funger ikke noe som helst. Etter 3 timer i kø, ga jeg opp å nå de per telefon, så brukte min angrerett og fikk sagt opp. Ringte Telenor og på noen få minutter var jeg på nett igjen. Jeg betaler heller 200,- mer i mnd for å være på nett.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  E

Bare tull Lang ventetid på kundeservice. Prisen er god, men har enda ikke fått internettet jeg betaler for, kun unnskyldninger og tomme lovnader. Hvis du faktisk vil ha internett ville jeg benyttet meg av et annet selskap.

Billigst

Omtale av  Adrian

Hyggelig innsalgs-prosess, og pris. Kluss rundt addresse ved overtakelse av abonnement, som har fått følgefeil brukerstøtte tilsynelatende ikkje helt har forståelse for, eller var veldig framoverlente om å få rettet. Ingen brudd i tjenesten dei få månadane vi har hatt nett frå NextGenTel så langt.

Kundeservice

Omtale av  Frank

Djævelsk dårlig kundeservice. Var uten wifi å tv hele pinsen. Ingen hjelp å få på kundeservice. Hadde avtale med selger om at abonnementet hos Telenor ikke skulle sies opp før jeg ønsket. Dette på grunn av at jeg er pendler.

Enda for liten erfaring

Omtale av  Kåre

Veldig vanskelig å komme frem på telefon. Dette er for nytt for meg til å gi riktig forklaring. For dårlig erfaring for å gi en korrekt vurdering.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.06.2023 10:13

Hei Kåre, Vi vet at det i perioder kan være vannskelig å komme igjennom til oss på telefon, og vi har høyt fokus på forbedre dette. Jeg anbefaler deg å kontakte oss via chat på MinSide (enten via app eller på pc), så får du god hjelp, uten å måtte vente så lenge på telefonen. Kanskje du kan stikke innom her igjen å legge igjen en ny vurdering når du har litt lengre erfaring med tjenestene fra oss. Vi håper ihvertfall at du er fornøyd så langt 😊 Ha en flott uke videre. Mvh Christian

Fornøyd hittil

Omtale av  Simen

Er fornøyd med alt hittil men har ikke vært kunde lenge foreløpig. Litt tette regninger i starten men ellers alt på stell

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.06.2023 10:04

Hei Simen, Så godt å høre at du er fornøyd så langt! Som du sier så kan det i enkelte tilfeller være sånn at fakturaene kommer litt tett i starten, og dette styres av når i måneden man blir koblet opp osv. Uansett skal det fremkomme tydelig på fakturaen hvilke perioder du betaler for etc. så det skal være greit å holde oversikt over at alt er korrekt :) Takk for at du valgte NextGenTel! Ha en flott uke videre ☺ Mvh Christian

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Grei overflytting, litt ustabilt nett

Omtale av  Lillian

Overflytting har sålangt gått veldig bra, tror vi. Har mottatt faktura fra forrige selskap, men det er nok ikke Nextgentel sin feil. Men har så langt hatt et par problemer med dårlig hastighet på trådløst system (TV som er kablet fungerer utmerket), selv om Mesh-boks er plassert i henhold til bruksanvisning. Dette særlig på telefoner/nettbrett. Men satser på at dette er et forbigående problem, da det etter siste restart av router har fungert bedre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.06.2023 10:08

Hei Lillian, Så hyggelig å høre at dere har hatt en god opplevelse så langt 😊 Hvis WiFi-dekningen mot formodning fortsetter å være ustabil anbefaler jeg deg å kontakte kundeservice via MinSide, så blir du godt hjulpen av våre dyktige medarbeidere der. Ønsker deg en flott uke, og en riktig god sommer 🌞 Mvh Christian

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR