NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Som ny kunde er det litt tidlig enda å si noe, men har ikke noe å klage på sånn sett. Hastigheten til mitt bruk er grei og prisen også. Veldig kjekt at overgangen fra Telenor gikk såpass greit og ikke var behov for noen montør.
Hei Torbjørn, Godt å høre at du er fornøyd så langt og at overgangen fra tidligere leverandør gikk knirkefritt! Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Ha en flott dag videre. Mvh Christian
Jeg hadde en del oppstartproblemer med den nye ruteren fra NextGenTel den 25.mai. Jeg ringte da teknikeren Deres, og forsøkte å løse problemet med hans hjelp, men fikk det ikke til. Teknikeren foreslo da at boksen skulle stå å jobbe som han sa. Utpå kvelden kom signalet slik at jeg kunne se TV, men PC virket ikke mot internett. Det viste seg da at ruteren Deres ikke var installert i TV. Det burde kanskje ha vært en sakkyndig person her, som kunne ha installert det nye utstyret. Siden har alt virket upåklagelig.
Alt har gått smertefritt fram til nå. Minuset er det konstante maset om å bestille egen router fra dem.
Hei Martin, Godt å høre at selve leveransen og bruken av tjenesten har vært som forventet 🥳 Jeg vil for ordens skyld presisere at vi ikke ønsker å mase på deg, eller andre kunder, for å bestille router fra oss - for den kan du også kjøpe på din lokale hjemme-elektronikkforretning. Det vi ønsker med å gjenta budskapet knyttet til router er at kunder ikke skal havne i en situasjon hvor bredbåndet er koblet opp og klart, men så funker ikke/fins ikke WiFi-utstyret i huset. Vi har f.eks flere tilfeller hvor tidligere leverandører av bredbåndstjenester har låst routerene som kundene har kjøpt, slik at de ikke fungerer når ny leverandør leverer internett. Så beklager det du har opplevd som mas, det er selvfølgelig ikke meningen, men samtidig er det viktig for oss at alt ligger til rette for at ting bare "funker" - og håper på forståelse for dette 😊 Jeg håper du fortsatt får en smertefri opplevelse som kunde hos oss, og ønsker deg med dette en fin uke, og sommer forøvrig, videre 🌞 Mvh Christian
får ingen svar på henvendelser informasjon vi fikk på forhånd stemmer ikke med virkeligheten
Hadde jeg vist dette hadde jeg absolutt blitt hos Telenor. Fjernkontrollen deres er elendig. Ingen tall slik at jeg kan velge en kanal direkte. Jeg ble lurt av en av deres selgere.
Leverer mindre hastighet som er mer enn god nok til normalt bruk. Slipper å betale for en hastighet som er langt ut over de som trengs til normalt bruk. Enkelt og koble opp.
Fikk enkel og grei informasjon på epost gjennom hele prosessen, som forøvrig gikk overraskende hurtig fra bestilling til nett i veggen. Trengte ikke noe ekstrautstyr ved allerede innlagt linje, kun den wifi-ruteren jeg hadde.
Bra, kunne hvert gjort snarere, det tok for lang tid.veldig tungvindt innlogging.
skal ha 100/100 linge men får bare 60/35. vanskelig og komme i kontakt med kundeservice.
Det tok lang tid fra bestilling til påkobling. Pratet med tre forskjellige på tlf.,og det ble fortalt litt forskjellig ved bestilling,så kanskje derfor ventetida ble litt for lang.
Vanskelig å forstå meny lagring, feks å programmere distriktsnyheter slik at de kommer når jeg ser på nrk.
Fikk godt påsketilbud på 100/100MBs internettløsning fra NGT og valgte å bytte. Det var grei informasjon om byttet og sakens gang, men det tok sin tid fra bestilling til jeg var oppkoblet 22/5. Omkobling var umerkelig, og alt fungerte fra første stund. Hadde egen ruter og oppnår over 90/90MBs på Wifi, men har ikke testet kablet forbindelse ennå. Det har ikke påløpt noe ekstra utover oppgitt månedskostnad.
Får ikke koblet til utstyr som tidligere fungerte med Telenor sin ruter. Får ikke hastigheten vi et lovet på 600/600.
Har brukt utruleg mange timer for å få snakke med folk, men telefon og epostadresser vert gøymt . Det eg har fått svar på etter timer og dager, var fagleg feil. Nettet / WIFI er utruleg ustabilt og forsvinn i perioder i sekunder / minutter. Leveranse av tuner var feil, den som var levert kunne ikkje takle kjøpe tenester som vi hadde frå før, Netflix og TV2 play. Den vart også ødelagt etter to dager. Så fekk vi ny, den måtte vi betale sjølve, 900 kroner. Vi får den hastighet vi har bestilt på kablet utstyr, og derfor har vi kryssa av for dette lengre nede. Men WiFi er så dårleg at vi er veldig misfornøyde totalt sett siden det er det som vert brukt mest. Kan aldri anbefale dette selskapet før det vert ei anna holdning til kundane og service!
Jeg byttet til Telia i mars måned mitt internett abonnement! Tok kontakt med dere i april pr. mobil og forklarte mitt valg.. I ettertid har jeg vært i kontakt med dere 2 ganger, uten å bli hørt! Abonnementet er fortsatt ikke slettet og jeg får nye fakturaer som dere krever jeg skal inn betale...Betalte for hele April! Og nå har faktura for mai blitt purret på flere ganger...I deres logg over mitt abonnement, ser dere at jeg ikke har benyttet dette i de siste 2 måneder!
Skiftet fra konkurrent, og har en god opplevelse. Tilgang til masse lapper for TV.