Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hello
2.4
110 verifiserte omtaler
Hello har opphørt
Hello opphørte sin mobilsatsing den i løpet av oktober 2017 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til ice. Les omtaler om ice.

Hello omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hello har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
110 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Hello trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler Hello
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 110 omtaler om Hello

FILTRER OMTALER
28
10
3
10
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hello
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hello mobil lurer kunder

Omtale av  Khan J

Jeg har idag sluttet med Hello mobil 1 GB kunde. Når man velger 1GB abonnement så betyr det at man trenger bare 1GB mobildata. Dem må stoppe data når 1GB er nådd hvor lenge man ikke kjøper ekstra GB eller MB. I min sak begynte det å spille noe video på mobilen uten at jeg visste det. Det har rullet noe ekstra MB uten vilje. Jeg trengte ikke mer data enn 1GB. Jeg hadde satt varsel for mobildata utover 1GB, men det virket ikke. Jeg anbefaler alle til å unngå abonnement hos hello fordi dem stopper ikke mobildata forbruk utover abonnnement som kan koste mye mer enn mann tenker. Hos ice.net eller MyCall stopper datatrafikk automatisk når abonnement grense er nådd. Derfor.... Pass på.

Svar fra Hello
27.06.2017 11:44

Hei Khan! På vår hjemmeside er det informert om hva som skjer dersom du benytter opp din inkluderte datamengde. Informasjonen sier som følger: "Når du nærmer deg grensen for inkludert datamengde vil du motta en SMS med informasjon om dette. Du kan da velge å kjøpe ekstra datapakke(r). Når første ekstra datapakke er brukt opp, vil du motta en ny SMS med tilbud om en ny datapakke. Dette vil gjenta seg frem til antall pakker tilgjengelig på ditt abonnement er brukt opp, se tabell under. Velger du å ikke kjøpe ekstra datapakke, eller har kjøpt alle tilgjengelige datapakker på ditt abonnement, koster videre databruk 0,99 kr/MB med en makspris på 499,- kr/måned." SMS sendes ut i forkant av et overforbruk, og det er da kundens eget ansvar å bestille ekstra datapakke. Dersom det ikke gjøres det så vil det bli fakturert 0,99 kr per MB man går over.

Nyttig (3)

Skjulte straffegebyrer gjør at vi må betale 1.500, - for å gjenåpne/fjerne gjeld

Omtale av  Franz

Du får en del for pengene, det er det ikke tvil om. Men her får du definitivt det du betaler for. I mitt og min samboers tilfelle, har vi vært arbeidsledig en stund, og har ikke kunne prioritere telefonregning over mat og husly. Det er da ikke betalt, men vi har fått sperringsvarsel fire måneder på rad. Jeg kontakter kundeservice, og får beskjed om at vi må allikevel betale vanlig pris for et stengt abonnement. Det er det samme som å betale bensin og veiavgift for en bil uten skilt som ikke blir brukt... Vær obs på "Løpende abonnement", da det betyr du betaler hver måned til du fjerner deg selv som kunde hos de, uansett hva som skjer...

Svar fra Hello
26.06.2017 14:30

Hello Franz. Jeg har forståelse for at det er en kjedelig situasjon. Når et abonnement står aktivt hos oss må månedsavgiften betales, selv om abonnementet står sperret. Dette er fordi man fortsatt får bufferen man har et abonnement på, og det er fullt mulig å bruke det med en gang fakturaene er betalt. Grunne til at dere nå må betale gebyrer på det er fordi fakturaene er sendt til inkasso som har egne salærer. Det er riktig som du sier, at abonnementet ikke er avsluttet før telefonnummeret er flyttet til en annen operatør eller er slettet. Mvh Nanna, Hello!

Nyttig (1)

Forferdelig tjeneste, hold dere langt unna

Omtale av  Thomas

Tegnet et 1GB abonnement til en 10 åring i huset til kr 99, - pr. mnd. I de 2 månedene vi var kunde betalte vi to fakturaer på til sammen drøye kr 1200,- pga. et samlet overforbruk av data på 4,2GB. Det finnes ingen god datakontroll eller sperre på abonnementene. Virker som forretningsmodellen er å cashe inn på overforbruk. Ja jeg er fullstendig klar over at det sikker et sted dypt der nede i avtalen står at overforbruk av data faktureres etter en egen prisliste. Jeg sliter imidlertid med å forstå at det ikke opplyses om manglende datakontroll når det inngås en avtale på et abonnement hvor bruker er 10år. Dette er teksten som brukes på Hellos forside i oversikten over de forskjellige abonnementene: "Inkludert i alle mobilabonnement: Fri tale/fri SMS/fri MMS, ingen bindingstid, full Telenor-dekning, 4G, Data Rollover, Roam Like Home, gratis BankID og fri fart. Egne priser gjelder for trafikk til spesialnumre, til utlandet og i utlandet. " Det står overhode ingen ting om at overforbruk faktureres med ågerpriser. Gjør deg selv en tjeneste, stay away!

Svar fra Hello
20.06.2017 08:52

Hei Thomas! Vi har dessverre ikke mulighet til å sperre for overforbruk av data, grunnet at vi leier nett av Telenor. Trafikken leses derfor inn fra telefonen til våre kunder og inn i deres systemer, før dette altså sendes videre til oss. Det kan derfor oppstå forsinkelser som medfører at sperre for overforbruk ikke vil være mulig. På grunnlag av dette sender vi en SMS ut til bruker når de er i ferd med å bruke opp sin inkluderte mengde. Denne SMSen kan vi også sende til juridisk eier, som da ville vært deg. Ved bestilling av abonnement må du godkjenne noen vilkår for å kunne fullføre bestillingen. I vilkårene står det at du som kunde er pliktet til å gjøre deg kjent med abonnementet og dets tjenester. Under hvert av våre abonnement står det tydelig hva som skjer dersom du benytter opp din gitte datamengde. Vi informerer da om at man har mulighet til å bestille ekstra datapakke, eller betale 0,99 kr per MB man bruker over. Det med en makspris på 499 kr.

Nyttig (1)

Skulle spare penger

Omtale av  Atle

Endte opp med å bruke mer penger på data overforbruk, enn ett års forbruk hos konkurrenten.. Hold dere unna.

Nyttig (1)

Elendig

Omtale av  Geo

Har priset seg ut. Jeg flyttet til komplett da de ikke hadde den brutale prisstigningen som Hello hadde.

Svar fra Hello
22.05.2017 13:11

Hei Geo! Vi takker for din tilbakemelding, da dette er svært viktig for at vi som selskap skal kunne forbedre oss. Hva angår vår prisøkning ble dette gjort som følge av EU reguleringen som trer i kraft den 15.juni. Prisene vi satte var det vi anså som nødvendig i henhold til denne reguleringen. Hello jobber fremdeles mot å levere mye mobil for pengene, noe vi absolutt gjør. Vi er også fortsatt blant de rimeligste på markedet. Ønsker deg en god helg :)

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Enkelt og greit

Omtale av  Knut

Ingen problem med å anbefale Hello for kunder som er istand til å følge med litt selv, får beskjed i god tid før forandringer på abm, beskjed om faktura både på epost og SMS, faktura stemmer med forbruk, oversiktlig faktura, for mitt behov god dekning med Telenornett, ikke hatt behov for kontakt med kundeservice, men informativ hjemmeside hvor betingelser står. Den dagen Hello ikke oppfyller mine behov, bytter jeg til noen som kan oppfylle mine behov bedre og billigere, enkelt og greit :-)

Svar fra Hello
12.05.2017 16:41

Hello Knut, Takk for så hyggelig tilbakemelding! Vi prøver å gjøre det så oversiktlig og enkelt for kunden å administrere og ordne med sitt eget abonnement, og da er det fint å se at det fungerer fint for deg. Fint at du er oppdatert på betingelser og at du bruker hjemmesiden om du skulle lure på noe. Det er et godt tegn at du ikke trenger å ta kontakt med kundeservice, men du er varmt velkommen til å gjøre det om du skulle ha behov noen gang :) Ønsker deg en riktig fin dag videre og en god helg!

Nyttig (3)

Hevet pris og må betale ut måneden for oppsigelsen

Omtale av  Ole J

Fikk hevet månedsavgiften, og sa dermed opp fordi jeg hadde mye å tjene på å bytte. Hadde aktiveringsdato 3. Mai, og fikk faktura for hele måneden.

Svar fra Hello
12.05.2017 09:18

Hello Ole J. Jeg har full forståelse for frustrasjonen over denne situasjonen. Da vi bestemte opp for å heve prisene, sendte vi ut informasjon om det. Det gjorde vi litt over en måned før endringen trådde i kraft, noe som gav god tid til a flytte telefonnummeret over en annen operatør. Vanligvis tar det ca 10 dager, det kommer an på hvilken operatør man bytter til. Vilkårene våre sier at man skal betale full månedspris ved avslutning av abonnement, og disse er godkjent av deg ved bestilling. Det er ikke noe vi gjør for å være ugreie, men vi har retningslinjer og da disse vilkårene å forholde oss til. Ønsker deg en riktig fin dag videre!

Nyttig (2)
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hello mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR