Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 882 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 882 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 882 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 394
515
323
399
1 251
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ustabilt

Omtale av  Morris

Jeg befinner meg noe i utkanten av deres dekningsområde for mitt abonnement.

Litt "anonymt"

Omtale av  Alban52

God dokumentasjon i forbindelse med overgang fra Komplett Mobil.

Svar fra ice
12.06.2019 14:13

Hei Alban52, så godt å høre at du føler at du fikk god oppfølging, ved overgangen fra Komplett Mobil. :-) Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Overført fra komplett til ICE

Omtale av  Sara

Var orginalt kunde hos Komplett mobil, som fungerte fantastisk, men ble flyttet til ICE når de solgte seg. Mens Komplett mobil hadde god dekning og hastighet, samt var billig, hadde ikke ICE det samme, selv om jeg ble lovet samme hastighet og dekning. Istedenfor gikk jeg uten dekning mesteparten av tiden, og det gikk ikke an å bruke data på mobilen. Hver gang jeg prøvde å skru på 4g'en mistet jeg også dekningen i en periode. Har byttet fra ICE til Telenor, anbefaler alle som slitter med dette å bytte, blir muligens dyrere, men det er verdt det! Fikk heler aldri sim-kortet i posten, så jeg måtte gå å kjøpe det selv.

Svar fra ice
12.06.2019 14:12

Hei Sara, Så leit at du opplevde problemer hos oss, etter overføringen fra Komplett Mobil. :-( ice har de siste årene investert stort i et nytt norsk mobilnett. Mobilnettet som vi har valgt å kalle ice+ dekker nå 89% av alle mobilkunder i Norge, og er kåret til Nordens beste på mobildata. Utenfor våre egne dekningsområder, leier vi dekning hos Telia. Da du allerede har byttet operatør, blir det dessverre vanskelig for meg å feilsøke videre her. Jeg håper du ønsker å gi oss en ny sjanse, ved en senere anledning. Da håper jeg eventuelt at vi får rettet opp i inntrykket du har av oss. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Utrolig dårlig dekning

Omtale av  Heidi

Ble flyttet fra Komplett (Telenor) til Ice pga oppkjøp. Og utallige ganger blir samtalen brutt. Mange steder er det absolutt ingen dekning. Data er bare å glemme hvis jeg beveger meg utendørs. I tillegg fikk jeg tilbudet om å betale det samme men med 1 GB mindre. Bytter så snart som over hodet mulig til et selskap med Telenor-dekning.

Svar fra ice
12.06.2019 14:12

Hei Heidi, Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen. Da jeg ikke har kjennskap til denne saken, blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummeret det gjelder, så skal vi undersøke dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Ice og ringehjelp på iPhone

Omtale av  Anne B

Jeg hadde bare hatt Ice abonnement i to dager og gikk inn på telefonen for å sjekke at alle innstillinger var som før jeg byttet simkort. Da finner jeg ikke «ringehjelp» som ligger i menyen; telefon. Den har jeg benyttet meg av i flere år på flere eldre iphoner, også denne telefonen. Min kontaktliste er «urgammel» og har ikke brydd meg så mye med å legge til +47 når jeg lagret nummerene. Da har ringehjelp hjulpet meg i utlandet. Den legger til landskode for deg. Jeg tok da kontakt med ice på facebook og hadde dialog med tre kundebehandlere som ikke kunne fortelle hvorfor den innstillingen var borte fra menyen. Jeg gjorde mange undersøkelser selv også og jeg kunne se at knappen lå i systemet til min iPhone. Til sist ble saken overført til teknisk support hvor jeg fikk beskjed om at ice ikke kunne levere denne tjenesten Jeg mener at ice bør informere kundene sine om dette, for det gjør en forskjell å vite det når du ringer hjem i utlandet og vet at du har aktivert denne, for da får du ikke samtalen igjennom og kanskje ikke skjønner hvor feilen ligger. Så mitt budskap til ice er at dere får ordnet med ringehjelp og satt opp wifi tale som også mangler. Det gjenstår å se hvor fornøyd jeg blir.

Svar fra ice
11.06.2019 14:15

Hei, Anne B Tusen takk for din henvendelse. Det er godt å høre at du fikk korrekt informasjon, til tross for at det muligens tok litt tid. Ringehjelp hadde absolutt vært en nyttig tjeneste, for våre kunder. Vi har tatt saken videre, og håper dette er noe vi kan tilby, i nærmeste fremtid. Jeg håper du forblir fornøyd kunde hos oss! Dersom det skulle være noe, så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg gjerne. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Store problemer med datatrafikk

Omtale av  Tony

Store problemer med datatrafikk, feil melding på roaming, straks ute av huset null data.

Eledig dekning

Omtale av  Monica

Har elendig dekning på steder andre operatører har relativt god dekning. Fikk ikke edge en gang. Kunne ikke sende melding eller ringe.

Svar fra ice
12.06.2019 12:48

Hei, Monica Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen. :-( Da jeg ikke har informasjon om denne saken, blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummeret det gjelder, så skal vi undersøke dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Dekning og hastighet er for dårlig

Omtale av  Per J

Bor mitt i Trømsø å dekningen er rett å slett dårlig. Hastigheten på nettet er også langt under par. Ble også "tvangsflyttet" fra Komplett Mobil som hadde Telenor dekning. Ble da lovet samme dekning hos Ice, det er det over hode ikke.

Svar fra ice
12.06.2019 12:47

Hei, Per J, Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen. :-( Da jeg ikke har informasjon om denne saken, blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummeret det gjelder, så skal vi undersøke dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Dårlig dekning

Omtale av  Ruben H

Etter at jeg ble overflyttet fra komplett til ice har jeg slitt med dekningen og merker spessielt at telefonen blir fri for strøm mye rasker som følge av manglende dekning.

Svar fra ice
12.06.2019 12:47

Hei, Ruben H Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen. :-( Da jeg ikke har informasjon om denne saken, blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummeret det gjelder, så skal vi undersøke dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Elendig dekning igjen og igjen.

Omtale av  Andreas

Fikk ett tilsynelatende godt tilbud fra Ice, så ga det en sjanse. Hadde hørt om alle dekningsproblemene, men tenkte dette måtte da være i orden på det sentrale Østland.. Men du verden så mye plunder og bryderi! Samtaler som bare ble avsluttet, hakking, og forvrengning av stemmer for å nevne noe. Ofte viste telefonen full dekning, -og mulig det var det. Men det er mer som skal klaffe enn bare dekningen til nærmeste mast. Det var til stor lettelse når jeg byttet til Komplett, og alt ordnet seg umiddelbart. Men så kom beskjeden at Komplett sine kunder skulle overflyttet til Ice. Umiddelbart fant jeg meg en ny operatør av Telenor sitt uovertrufne nett. Og den gjentatte "kundeservicen" hos Ice: Jammen det skal jo være god dekning i ditt område! Har du prøvd omstart av telefonen? Du slipper iallefall kostnader til frisør når kunde hos Ice. Men om dette veier opp for alle de hverdagslige irritasjonene, alle de viktige samtalene som faller inn og ut, og all venting i telefonkøene der man endelig treffer kundebehandleren helt forgjeves. - Nei, det veier ikke opp. Aldri mer Ice.

Svar fra ice
11.06.2019 13:38

Hei, Andreas Dette hørtes ikke helt bra ut. Uten kjennskap til saken, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss gjerne en e-post til [email protected], slik at vi får undersøkt det nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig med opplysninger når dataen nærmer seg oppbrukt

Omtale av  Jan F

Får ikke beskjed nå dataen er oppbrukt slikt som set er lovet. Vanskelig å forstå fakturaen. Spesielt etter at det er et inkassobyrå som som tar seg av regningene.

Svar fra ice
12.06.2019 12:47

Hei, Jan F, Så rart at du ikke fikk noen varsel, i form av SMS, da du hadde brukt opp data. :O Heldigvis er det ingen overfakturering hos oss. Det eneste som skjer når din datakvote blir brukt opp, er at hastigheten din settes ned til 64 kBit/s. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg med fakturaforklaring. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer, så skal vi hjelpe deg med dette. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Problemer med å sende bilder

Omtale av  Anne L

Billig abonnement, men sliter med å sende bilder. Både via iMessage og SMS/MMS. Får stadig feilmelding og får ikke sendt. Spesielt om det gjelder mer enn et bilde.

Svar fra ice
11.06.2019 13:38

Hei, Anne L, Dette må vi få undersøkt for deg. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal vi se nærmere på problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Føler meg lurt

Omtale av  Knut Å. Ø

Ble ikke opplyst om 2 års bindingstid og over 3000 kr i gebyr ved avtalebrudd. Abonnent prisen ble omtalt uten moms av telefonselger. Så jeg ble sittende igjen med ett abonemang litt dyrere enn jeg hadde før og oppsigelsesgebyr i 2 år på over 3000.- kr.

Svar fra ice
11.06.2019 13:38

Hei, Knut Å. Ø. Så leit å høre at du føler deg lurt. :-( Vi har ingen ønske, eller intensjon, om å lure våre kunder. Da jeg ikke har satt meg inn i denne saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send oss derfor en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer. så skal jeg få undersøkt det nærmere. Mvh Julia Ngo ice.no

Dere er best en Telenor, er fornøyd med dere

Omtale av  Morten A

Jeg er fornøyd med dere, min kamera går til dere, dere er beste.

Elendig dekning

Omtale av  Thomas

Ble tvunget over til ice da komplett ble kjøpt opp. Har ikke dekning i det hele tatt lengre. Må ut for å ha samtale når jeg er hjemme! Styr unna

Svar fra ice
07.06.2019 12:58

Hei, Thomas Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen. Dette må vi komme til bunns i! Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]", så skal vi undersøke det videre. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Forferdelig dekning

Omtale av  Dårlig-Dekning

Jevnt over dårlig dekning. Hadde tidligere Komplett Mobil med Telenor dekning, men ble flyttet over til Ice da de kjøpte kundene til Komplett. Aldri opplevd dårligere dekning eller tregere datahastighet. Bytter mobilabonnement fra Ice til annen leverandør som både er billigere og bruker Telenor nettet.

Svar fra ice
12.06.2019 12:46

Hei, Så leit å høre at du opplevde dårlig dekning, hos oss. :-( Dersom du ønsker at vi feilsøke problemet med deg, så ønsker jeg at du skal sende oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer, slik at vi får sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR