Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 882 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 882 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 882 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 394
515
323
399
1 251
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig og ansatt løy

Omtale av  Sairaa

Helt forferdelig. Har chattet tre dager uten hjel. De presser bare å få nye kunde men klarer ikke å hjelpe eksisterende kunde. En ansatt løy at han finner ikke chatt logg. Har sendt Mail med chatt bilder til ledelse så for se hva skjer men absolutt hold unna

Svar fra ice
11.08.2022 12:42

Hei, Sairaa Så leit å høre om din dårlige opplevelse med oss! Slik skal det ikke være. Send meg gjerne en e-post til [email protected] så vi kan ta en gjennomgang av saken din. Ha en fin dag!

Dekningsgrad

Omtale av  Tore

Dekningen er elendig i Finnmark. Stemmer ikke med det jeg Fikk forespeilet av selger.

Svar fra ice
10.08.2022 09:40

Hei, Tore Dette hørtes ikke bra ut! Kan du sende oss en e-post til [email protected] med navn, nummer og en kort forklaring på problemet slik at vi kan få undersøkt dette for deg? Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Billig og stabilt, men tidvis dårlig dekning utenfor tettsteder.

Omtale av  Hermann

Billig og stabilt, men tidvis dårlig dekning utenfor tettsteder.

Svar fra ice
10.08.2022 09:40

Hei, Hermann Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hele tiden med å forbedre dekningen vår, og vi er i gang med å rulle ut 5G også😊 Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Veldig dårlig service og kundebehandling

Omtale av  Ak

Veldig dårlig service og kundebehandling . Ikke prøve Ice , useriøse operatør.

Svar fra ice
10.08.2022 09:40

Hei, Ak Så trist å høre at du opplever oss slik. Send oss gjerne en e-post på [email protected] med forklaring av opplevelsen du hadde, så undersøker vi det for deg. Ønsker deg en fin dag. Mvh Charlotte ice.no

Very bad service

Omtale av  Ly

My son met the same broblem as Jovan. There are 277 international SMS&MMS in his bill for June 2022, which shows that his number sent 277 SMS/MMS iutlant, however my son stayed in Norway everyday in June. When I report this issue to ICE via 21 00 00 00, after 3 weeks I got the same answer as Jovan got. ICE just steel the money from the customer. if it is possible, I will give 0 star for this case. I will forwarded this issue to the Consumer Authority and keep update

Svar fra ice
10.08.2022 09:40

Hi, Ly This sounds strange. If you send us an e-mail to [email protected] including your name, the number it's regarding and a summary of the case, we can investigate this further for you. Have a nice day. Best regards Charlotte ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Datafrihet

Omtale av  Lars

Blir nedringt av ICE sine konkurrenter som gjerne lokker med fri data og glemmer å si at etter 100gb faller hastigheten til 3 mb/sek, mens ice har 1000gm med 10 mb/sek. Eneste «catch» er at du må være på ice sitt eget ice+ nett, men heldigvis for meg er jeg vanligvis det. Takk til ICE for et innovativt produkt😀

Svar fra ice
08.08.2022 23:47

Hei, Lars Så trist å høre at du ikke har fått all informasjon når det gjelder iceMax-abonnementene våre. Det skal vi selvfølgelig ta videre internt her! Utrolig hyggelig at du er så fornøyd med Datafrihet og at det fungerer bra for deg😍 Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Storfornøyd

Omtale av  Håvard

Ville teste ut ICE, når jeg byttet telefon sist. Gikk fra Telenor. Fikk billigere abonnemang hos ICE og mer data, enn hva jeg hadde hos Telenor. Farter mye i Sogn, Trøndelag og Møre og Romsdal. Veldig fornøyd med dekningen. Hadde god samtale uten problemer over Sognefjellet, som var bedre hos ICE enn hos Telenor. Savner mer 5G i Trøndelag og rundt Molde området. Men god dekning med 4G+ ellers. Gode priser, som slår mange andre tilbuder. Har også prøvd ICE og Telenor bredbånd i utkantdistrikt på Nord-Møre. Hvor ICE er par hestehoder forran Telenor, med tanke på kvaliteten på bredbåndet. Samt billigere i pris. Forstår ikke de som klager, da min opplevelser med ICE er veldig bra.

Svar fra ice
08.08.2022 23:47

Hei, Håvard. Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! 😍 Det er ikke så lenge siden vi startet å skru på 5G-dekningen, så det er gjør vi fortløpende nå! Her har du oversikt over hvor det er 5G nå: https://www.ice.no/dekning/5g/ og listen blir oppdatert så fort det er klart! Utrolig hyggelig å høre at bredbåndet også oppleves så bra!😀 Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

veldig dårlig !

Omtale av  Jovan

Jeg har ingen innsikt i bruken av mobilen min.Jeg fikk en regning på at jeg sendte 225 meldinger til utlandet og da jeg klaget over at jeg ikke kunne se det på mobilen var svaret at de ikke så noen feil. Da jeg ba dem fortelle meg hvilket nummer jeg sendte meldinger til og når, var svaret at det var konfidensielt. hvor er det at forbrukeren ikke kan vite hvor han bruker pengene sine. I hele abonnementsperioden sendte jeg ikke mer enn 20 meldinger.

Svar fra ice
01.08.2022 09:33

Hei, Jovan Dette må vi finne ut av! Du skal finne detaljert forbruk på Min Side, og vi kan også sende deg en detaljspesifisert faktura i posten slik at du kan se hvilke nummer det gjelder. Anbefaler deg å sende oss en e-post til [email protected] med navn, nummer og en forklaring på problemet, så skal jeg gjøre alt jeg kan for å hjelpe deg. Ønsker deg uansett en fin dag. Mvh Charlotte ice.no

Holder ikke hva de lover. Vi ble lurt av selgerne til å gå over til ICE.

Omtale av  Ove

Holder ikke hva de lover. Vi ble lurt av svært salgskåte selger til å gå over til ICE. Vi ble lovet ekstra data uten at begrensninger ble nevnt. Dette viste seg å være Ekstra data via Data Frihet som kun fungerer over ICE + og med svært lav hastighet. Dessuten er dekningen i forhold til ICE+ svært mangelfull utenfor sentrale steder. I praksis tilnærmet "ubrukelig". Liten forståelse hos kundeservice da dette ble fremlagt for dem. Det var også store problemer ved utenlandsreiser, spesielt i USA. Der oppkobling til mobiloperatør for å ringe ikke fungerte. Mye ekstra kommunikasjon via ICE+ for å få dette til å virke. Har nå skiftet fra ICE etter kun 2 måneder. Er nå svært fornøyd med ny operatør, men da tar imidlertid ICE dobbelt bruddgebyr i forhold til hva andre tar! Helt uholdbart. Styr unna ICE som bedriftsabonnement.

Svar fra ice
30.07.2022 14:02

Hei, Ove Så leit å høre om din dårlige opplevelse med oss! Send meg gjerne en e-post til [email protected] så vi kan ta en gjennomgang av saken din. Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Ice fungerer svært godt i Spania ( Alicante )

Omtale av  Toralf

Har tidligere skrevet ang. Super dekning i Agder. Denne gangen har jeg hatt en tur til Spania, her også har jeg bare gode erfaringer med Ice. Gode speed tester på data også.

Svar fra ice
30.07.2022 14:02

Hei, Toralf Så fantastisk å høre :D Ønsker deg en riktig god sommer! Mvh Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Utrolig DÅRLIG kundeservice

Omtale av  Leon

Mannen jeg pratet med via kundeservice var utrolig uhøflig og frekk. Jeg har vært kunde hos dere i flere år, og har aldrig klaget på noe. Nå, så ringte jeg angående å legge til en ny medlem i familien og spurte om noen bra tilbud, og kundeservice personen var veldig frekk og direkte, som om jeg skulle være en fremmed på en bar eller noe. Er det sånn dere opplærer folk? Nå så mister dere fire kunder, og får en dårlig omtale og rykte, bare for at personen fra kundeservice har ikke lært seg manerer.

Svar fra ice
30.07.2022 14:02

Hei, Leon Det var utrolig leit å høre om den dårlige opplevelsen du har hatt med oss. Vi vil nødig miste deg som kunde. Fint om du kan sende meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og nummeret ditt. Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no

Dataforbruk utover siste 4mnd er skjult fra bruker. Ice er ikke transparent overfor deres brukere.

Omtale av  Kunde

Ice gir oversikt for dataforbruk kun for de siste 4 månedene. Hvorfor ikke lenger enn 4 måneder? jeg har vært abonnent siden 2019. Mitt dataforbruk fra 2019, starten av kundeforholdet mitt, er ikke tilgjengelig for meg. Prøver Ice bevisst å skjule dataforbruket mitt fra meg? Helt forferdelig. Jeg har sendt dem en forespørsel om mine opplysninger over dataforbruk. Dersom jeg ikke får svar skal jeg rådføre meg med en tredjepart.

Svar fra ice
30.07.2022 14:02

Hei Dette er lover og regler gitt av Datatilsynet, og er derfor ikke noe ice har bestemt. "Som det fremgår av kapittel 8 i proposisjonen (hva skal lagres) oppstiller ekomloven § 2-7 annet ledd en sletteplikt for trafikkdata når disse ikke lenger er nødvendige for fakturerings- eller kommunikasjonsformål. Tilbydere lagrer i dag data til ovennevnte formål i henhold til konsesjoner gitt av Datatilsynet, jf. personopplysningsloven § 31 fjerde ledd jf. personopplysningsforskriften § 7-1. Maksimal lagringstid etter konsesjonen er fem måneder etter at de ble registrert ved kvartalsvis fakturering, og tre måneder etter at de ble registrert ved månedlig fakturering. Som det videre fremgår av kapittel 8 kan data knyttet til kundenes internettrafikk per i dag lagres i inntil tre uker." Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no

Lurt av selgar

Omtale av  Oml

Blir lova noko dei ikkje har. Men oppdagar det ikkje før prøveperiode er over og da har ICE slettet beviset (lydopptaket). Det ein signerer på er bare at enn startar prøveperioden, så det er ikkje mogleg å oppdage det før. Eg ser eg ikkje er den einaste, det kan virka som om selgar er klar over dette og utnytter at det ikkje kan oppdagast før bevisene er slettet. Betalar nå meir for mindre. Lydopptak må sjølvsagt lagrast lenge nok til at det vil kunne beskytte kunden (og leverandør), slette det rett før kan virke som om det er planlagt og gjer at enn føler seg svindlet. Det bør og komme fram kva som er avtalt i meldingen enn signerer/svarar ja på.

Svar fra ice
30.07.2022 14:02

Hei! Dette var leit å høre. Hva var det selger hadde lovet som ikke ble overholdt? Prøveperioden på 30 GB til 99,-/mnd har du fra oppstartsdatoen og 2 måneder etter dette. Dersom man ikke endrer abonnementet sitt selv til ønsket abonnement etter prøveperioden, vil abonnementet automatisk endre seg til det som passer best ut fra gjennomsnittlig bruk gjennom prøveperioden. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med navnet ditt og nummeret ditt så skal jeg se om ikke vi kan finne en løsning for deg. Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no

tilkopling

Omtale av  Yusuf

plutselig fjerner kobling seg, og må startes opp igjen.

Svar fra ice
30.07.2022 14:02

Hei, Yusuf Fint om du kan kontakte kundeservice på 21000000 dersom problemet fortsatt vedvarer. Du kan også sende meg en e-post til [email protected] hvor du forklarer saken, så skal vi se om vi finner en løsning :) Det er da viktig at du tar med navnet ditt og nummeret dette gjelder for. Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no

Mobilbytte- påstår mobilen min hadde skader

Omtale av  Ann K. Y

Jeg brukte mobilbytte etter 18 mnd og sendte min gamle mobil som var helt i orden tilbake. Etter noen måneder!! får jeg Mail om at mobilen min hadde skader noe den ikke hadde da jeg sendte den fra meg. Jeg får beskjed om å fylle ut et skjema og forklare dette. Bare noen timer etterpå( da var de raske) bli dette avvist og jeg får beskjed om å skrive hendelse og dato for skade til forsikringen. Hvordan i alle dager skal jeg kunne gjøre det når jeg ikke aner hvordan og når dette skjedde?? Hilsen Svært skuffet kunde👎

Svar fra ice
30.07.2022 14:00

Hei, Ann Dette var leit å høre! Innsigelser og klager må rettes forsikringen. Jeg må be deg om å kontakte de på telefon 21 89 80 09. Åpningstider: Man - Fre fra 08:00 til 17:00 E-post: [email protected] Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Har ikke nett

Omtale av  Aaron

Hei, for 5 dager siden fikk vi en ny ruter og sim kort som vi bestilte fordi vi bytta fra Telenor til Ice. Problemet er at der har gått snart en uke og vi er fortsatt uten nett. Vi har ringt hver dag men de svarer alltid det samme og det de sier er at det er en problem eller feil i systemet og det står ikke at vi er der eller noe sånt. De sier det hver dag men de skjer ingen ting og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi det går og går dager men det er fortsatt ingen løsning.

Svar fra ice
30.07.2022 14:00

Hei, Aaron! Dette høres ikke bra ut. Jeg må be deg sende oss en e-post til [email protected] slik at vi kan finne en god løsning på dette. Fint om du legger ved navnet ditt og kundenummeret ditt eller mobilnummeret ditt i e-posten :) Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR