Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 885 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 885 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 885 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 395
516
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ubrukelig

Omtale av  Jan

Elendig dekning.Er umulig å stole på dekningen. Varierer enormt.Må ut i det fri for å kunne føre en samtale. Latterlig i 2021.

Svar fra ice
22.12.2021 15:03

Hei, Jan Det er leit å høre at du opplever dekningen som så ustabil. Vennligst send en e-post til [email protected] med navnet ditt og nummeret det gjelder, så skal jeg sjekke hvordan dekningen er i området ditt, og eventuelt undersøke om det kan være noe annet feil. Mvh Jonas ice.no

Fornøyd med ICE

Omtale av  Jonas

Ice har et veldig bra tilleggstjeneste der du kan få 1000GB for 100kr så lenge du er på deres nett. Det er veldig sjeldent at jeg har vær i et området som ikke Ice dekker. Har aldri hatt problemer med for lite data etter jeg byttet til dem. Skal jeg være litt pirkete så får du ikke mer en 10Mbit/s i fart på Ice sitt nett.

Svar fra ice
22.12.2021 15:02

Hei, Jonas Det er fantastisk å høre at du er fornøyd med oss! Jeg håper selvfølgelig det fortsetter slik. =) Mvh Jonas ice.no

Wifi tale lagger mye.

Omtale av  Dekning

Er avhengig av å bruke Wi-Fi tale, men opplever at det hakker/lager så mye at det i praksis er ubrukelig. Vurderer å bytte til annen operatør. Har vært i kontakt med ICE som har sagt at en server har problemer… har vart i 2 måneder nå…har ICE VPN problemer eller problemer med kapasiteten? (Har Samsung telefon med wifi anrop slått på.)

Svar fra ice
13.12.2021 10:38

Hei, Det er leit å høre at du har problemer med Wi-Fi tale på telefonen din. Om du ønsker, vil jeg gjerne se nærmere på dette for deg. I så fall, vennligst send en e-post til [email protected] med telefonnummeret ditt og navnet ditt. Minner om at ice ikke har støtte for WiFi tale på alle modeller. Ved å trykke på linken nedenfor kan du se alle telefonmodeller med støtte for Wi-Fi tale hos ice. https://www.ice.no/produkt/wifi-tale/ Mvh Jonas ice.no

ICE har gode priser, grei kundeservice men mangler dekning i nord!

Omtale av  Steffan

ICE er generell gode på priser også på telefoner, men pass på at du har pletfri 100% god kredittvurdering og minst 5 million inntekt i året fordi ICE har super strenge kredittvurderinger jeg har aldri sett måten på, hvorfor er det nødvendig spør du? Hvis du skal kjøpe telefon på månedsbetaling med abonnement så er det nødvendig, men for oss som tjener mindre en 5 million i året så trur jeg man må bare kjøpe telefon på fast pris og da er det billigere plasser og sjekke. Det andre er også dekning på ICE sitt nettverk i nord-Norge og Finnmark er elendig, det er forsåvidt Telia også men ICE har ekstremt dårlig dekning spesielt i enkelte fjorder og fjell områder hvor nettet som oftest detter det ned til basic som er ubrukelig til det meste. Det er kanskje ikke ICE sitt problem ettersom Nord har liten befolkning og liten prioritet til og bygge ut, men det er irriterende og betale samme pris og få nedgradert erfaring i motsetning til Telenor kunder. Det er også meningsløst og ordne telefon på nedbetaling eller månedsbetaling via ICE hvis kredittvurderingene deres er urealistiske at man må kjøpe telefon rett ut, da kan man like gjerne sjekke Prisjakt og finne bedre tilbud.

Svar fra ice
09.12.2021 13:02

Hei, Steffan Det stemmer at vi har gode priser på både abonnement og telefoner ☎️ Jeg har forståelse for at du syns kredittvurderingen vår kan være i det strengeste laget. Årsaken er todelt: 1. Vi ønsker ikke å bidra til at kundene våre får mer enn gjeld enn de klarer og håndtere. 2. Vi er også nødt til å være sikker på at de kredittavtalene som inngås gjøres basert på en kredittscore-modell som sikrer inntekt for oss og samarbeidspartnerne vi bruker for salg av mobiltelefontelefon. Det finnes veldig mange forskjellige kredittscore-modeller der ute og vi kunne ha valgt en mildere sjekk, men når en vanlig smarttelefon i dag koster et sted mellom 5 og 15 tusen kroner, har vi gått for den modellen vi har i dag, slik at vi kan få en god nok sikkerhet for at pengene kommer inn. Håper dette ga deg en dypere forståelse på hvorfor vi har valgt som vi har gjort Angående dekningen så jobber vi stadig med å bygge ut vårt nettverk, og forhåpentligvis vil vi bygge ut i området ditt. Du finner mer informasjon om våre utbygningsplaner på nettsiden vår: https://www.ice.no/dekning Jeg ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Stine ice.no

Veldig fornøyd

Omtale av  Emil

Har aldri opplevd å ha dårligere dekning enn venner som har nett fra Telia eller Telenor, har derimot opplevd på danskebåten at jeg har hatt fastlandsdekning 15-20 min lengre enn de andre💪 i tillegg en mobilregning som er 20-50% billigere på tross av samme aller mer GB mengde

Svar fra ice
09.12.2021 13:02

Hei, Emil Så godt å høre at du er så fornøyd med våre tjenester 🥳 Per i dag har vi 99,6% befolkningsdekning, og bygger stadig ut. Når mobilregningen i tillegg er billigere og du har mer mobildata enn tidligere så kan man ikke bli annet enn fornøyd, tenker jeg! Jeg ser fram til et langt og godt kundeforhold med deg 🥰 Med vennlig hilsen Stine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Super 30 GB, rett og slett supert

Omtale av  Karl D

Har før vært skeptisk til ICE sin dekning, men den er gjort dugelig til skamme. Hele familien har ICE og jeg har et super 30 abo til 299/mnd, mens 2 stk har super 10 til 249/mnd og lille trille har en gb data til 50 spenn. Det geniale med ICE, er at jeg kan gifte rolloverdataene mine, slik at resten av banden nyter godt av mint dataoverskudd. Utover det har ICE en nydelig app og en kundeservice som fungerer som kundeservice skal!

Svar fra ice
09.12.2021 13:02

Hei, Karl Jeg elsker slike tilbakemeldinger! Våre abonnement passer alle aldersgrupper, så det er supert å høre at hele familien benytter seg av våre tjenester 😃 Rollover deling er helt genialt i de tilfellene du har litt til overs og noen andre kunne trengt litt ekstra. Jeg ønsker deg en flott dag! Med vennlig hilsen Stine ice.no

Problemfritt

Omtale av  Harald

Ice pluss 12gb abo til 299 pr mnd. Fungert uten feil siden oppstart. Oppgradert til 15 gb uten pris justering i november. Veldig fornøyd. Har bare positivt å si om kundeservice.

Svar fra ice
20.12.2021 21:38

Hei, Harald Dette var trivelig lesning 😁 Håper det fortsetter slik fremover også! Ønsker deg en god helg og en fin førjulstid 🎅 Mvh Tina ice.no

Stort sett fornøyd

Omtale av  Kjell

Meget god service, får alltid hjelp av kundeservice om noen problem oppstår.

Svar fra ice
09.12.2021 13:00

Hei, Kjell Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi pris på! 😁 Godt å høre at du alltid får hjelpen du trenger om du skulle behøve den! Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no Ønsker deg

tidvis dårlig dekning med Både Ice (hoved)og Telias(samarbeidspartner) nett

Omtale av  Reid

kundeservice normalt God-det irriterende er å sitte å vente på svar fra kundeservice -ikke alltid du får tilbud om callback..

Svar fra ice
08.12.2021 19:08

Hei, Reid I perioder med masse kø må vi i enkelte tilfeller stoppe muligheten for Callback, slik at vi ikke ringer opp våre kunder lenge etter stengetid. Jeg forstår naturligvis at dette kan være leit for deg som står i kø, men vit at vi ser deg - og at vi gjør alt vi kan for å svare alle våre kunder så fort som mulig :-) Vi kan også kontaktes på chat eller e-post dersom det ikke haster. Jeg ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Stine ice.no

Useriøst selskap som ikke tar kundene på alvor

Omtale av  Mor T. T

De siste 80 timene har jeg ikke kunnet motta SMS-er fra familien min, som alle er Ice-kunder, fordi SMS-ene ikke kommer seg ut av Ice sitt nett og over til mitt Telenor-nett. Alle andre SMS og MMS mottar jeg uten problem. Feilen er meldt mange ganger til Ice, både på telefon, chat og mail, men Ice tar ikke henvendelsen seriøst. Telenor er godt kjent med feilen, mens kundeservice "har ikke hørt om problemet før" når jeg har tatt kontakt. 48 timer etter at jeg meldte feilen, fikk jeg mail om at feilen var løst. Noe den ikke var. Meldte fra om at problemet vedvarte, men likevel valgte Ice å lukke saken min etter 72 timer "fordi vi har ikke hørt noe fra deg på en stund". Så da må man altså melde feilen på nytt - på en søndag når de har stengt. Det er helt uakseptabelt at en operatør ikke tar problemet mer på alvor. Det er garantert mange flere enn jeg som ikke mottar Ice-SMS! Sum summarum: 3 Ice-abonnenenter har i dag byttet over til en annen operatør, og den fjerde byttes når bindingstiden er utløpt. PS: Dekningen er forresten veldig dårlig når man har IceUng-abonnement. Hører nesten ikke hva barna mine sier i telefonen.

Svar fra ice
08.12.2021 19:08

Hei, Mor T.T Dette skal jeg ta tak i! Jeg beklager på det sterkeste for ulempene dette har medført for deg, og forstår naturligvis frustrasjonen din :( For å undersøke saken videre, trenger jeg at du sender meg en mail på [email protected] med nummeret det gjelder, samt navn og fødseldatoen din. Jeg hører fra deg! Med vennlig hilsen Stine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Billig og bra

Omtale av  Jan T. B

God app der jeg enkelt kan fordele data og justere abonnementene, i tillegg til gode priser. For 299 får jeg 30 Gb /mnd kampanje Super som beholdes etter kampanjen . For et tillegg på 99 pr mnd får jeg 1000Gb ekstra pr mnd i Ice sitt eget nett.

Svar fra ice
03.12.2021 12:41

Hei, Jan Så hyggelig tilbakemelding! Dette setter vi veldig stor pris på :-D Jeg ønsker deg en god helg! Med vennlig hilsen Stine ice.no

Bryter avtaler!

Omtale av  Espen

Ice fikk meg over fra telia som jeg har vært fornøyd med i 15 år pga bedre tilbud.Fikk ikke tilbudet som jeg ble lovet da overføringen skulle skje.Har måttet ringt kundeservice 2 ganger på 3 dager.Nå har de ikke holdt avtale for 2 gang.En stor skam for telefoniverdenen.Jeg fikk avtalene på epost,samt ligger inne på telefonlogg.Styr unna og her er det bare å komme seg tilbake til seriøse aktører.

Svar fra ice
03.12.2021 12:41

Hei, Espen Dette høres ikke bra ut! Jeg skal naturligvis undersøke saken for deg, men trenger at du sender meg navnet ditt, samt hvilket nummer det gjelder. Kan du sende meg en e-post til [email protected], slik at vi kan finne en løsning? Jeg beklager for ulempene dette kan ha medført for deg! Jeg hører fra deg, og ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Stine ice.no

Dårlig dekning

Omtale av  Victoria

Jeg kontaktet kundeservice for en del uker siden men der var ikke noe hjelpe å få etter ca et quarter på telefon. Jeg får dekning på noen få apper men ikke alle. Jeg kan ikke sjekke e-post eller går i nettbanken osv. Jeg kontaktet kundesenteret så ba de meg slår mobilen min av og på igjen, men det hjalp jo ikke. Noen som vet om seriøse folk som jeg kan abonnere hos?

Svar fra ice
01.12.2021 10:52

Hei, Victoria Beklager virkelig for at du ikke fikk den hjelpen du forventet da du var i kontakt med oss. Jeg vil veldig gjerne undersøke dette nærmere for deg og hjelpe deg med å få alt til å fungere som det skal. Derfor ønsker jeg gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med navnet og telefonnummeret ditt så vi kan finne ut hva som er feil. Ønsker deg en fin dag. Mvh Charlotte ice.no

Sms- meldinger

Omtale av  Leonora D

Jeg sender sms men mottaker får ikke sms-jeg sender, Dette har foregått siden torsdag morgen, har ringt Ice flere ganger men til ingen nytte

Svar fra ice
01.12.2021 10:52

Hei, Leonora Slik skal det selvfølgelig ikke være og beklager for at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Jeg ønsker veldig gjerne at du sender meg en e-post til [email protected]. Legg ved ditt navn og telefonnummer, og gjerne en forklaring på problemet du opplever, så vi kan kontakte deg og finne ut av dette. Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Bare ligg unna ice!

Omtale av  Marius

ice er faktisk veldig useriøse. Jeg må bare skrive det rett ut slik det er altså. Det er noen par mnd siden nå hvor jeg sendte en e-post til ice angående noen faktura som hadde gått til inkasso. Tror du jeg noen gang fikk svar i fra ice? Nei, kundeservice er totalt borte hos ice noe som er veldig kritikk verdig spør du meg. Jeg må si meg skuffet over ice hvordan de behandler sine kunder. Jeg ber folk ligge langt unna ice det er noe av det mest useriøse mobilselskapet i Norge. Greit at jeg ikke var kunde hos ice lengre da jeg fikk inkassosakene fra ice, men det går faktisk ann å gi kundeservice. Jeg kommer aldri til å bli kunde hos ice igjen så lenge jeg lever på denne jord <3 hilsen en jævli misfornøyd kunde. Visma sin kundeservice var ikke noe bedre, men det trenger jeg ikke ta opp på deres her, men sakene løste seg etter mye om og men. Jeg elsker at både inkassoselskapet som ice bruker og ice har ansatte som gir faen i kundeservice. Tjener vel penger for å sitte på ræva foran en pc og ikke gjøre en dritt.

Svar fra ice
26.11.2021 14:19

Hei, Marius Så synd å lese at du aldri fikk noe svar på henvendelsen din! 😔 Vi behandler alle mail vi får og svarer de fortløpende, med en behandlingstid på 1-2 virkedager. Men det kan dessverre skje at noen mailer aldri kommer frem til oss av forskjellige årsaker. Det kan f.eks ha vært en skrivefeil i e-postadressen, feil ved utsending, systemfeil, osv. Når man sender oss en e-post, får man ett automatisk svar tilbake med ett saksnummer, som viser at vi har mottatt e-posten man har sendt. Dette også for at vi enklere kan finne frem dersom du skulle ta kontakt ang. den bestemte saken, eller for å tilføye mer informasjon. Det er derfor fint om du kan sende oss en e-post til [email protected] med mobilnummeret det gjelder, samt saksnummer på e-posten du sendte den gangen, slik at vi kan prøve å finne årsak til hvorfor du aldri mottok svar på denne. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Meget fornøyd. (249,- for 10GB + 1000GB for 99,-)

Omtale av  Knut

Får 1TB for kr 99,- ekstra pr. mnd. Bra dekning i store deler av Trøndelag som er testet.

Svar fra ice
25.11.2021 13:24

Hei, Knut! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! 😊 Det stemmer, hos oss får du tilleggstjenesten Data Frihet med 1000GB til kr. 99,- ekstra per mnd. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR