Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 885 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 885 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 885 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 395
516
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

billig

Omtale av  Linda J

etter mitt bruk så er det billig og vil anbefale det til andre

Svar fra ice
19.04.2021 15:12

Hei, Linda Så koselig å høre. :D Mvh Anne ice.no

Håpløst å bruke ice- Utlandspakke! Dårlig kundeservice!!

Omtale av  Bia

Jeg ba om fornyelse av utlandspakken for min far når han fikk sms om at han kun har 80% av pakken min. Hun min far snakket med på chat ice.no sine sider bekreftet at hun la til ny pakke. Senere får han faktura så på 2800,- for at jeg ikke har fornyet pakken og har ringt utlandet direkte. Dette er helt håpløst. Ice vil bare tjene penger. De har heller ikke logg for at vi har bedt dem om å fornye pakken. Anbefaler folk å ikke bruke ice sin utlandspakke. De er kun etter penger. Ser ikke saken i sin helhet. Når en person har fornyet utlandspakken hele veien og plutselig så blir den kansellert fra ice når kunden har bedt om fornyelse. Da er det noe som mangler hos ice sin kundeservice.

Svar fra ice
19.04.2021 15:12

Hei, Bia Dette hørtes ikke bra ut. Send oss en e-post med telefonnummer samt navn og fødselsdato til [email protected], så skal vi se nærmere på dette. Mvh Anne ice.no

bra nok

Omtale av  Jarle J

Helt greit. Litt masete at di stadig minner om.høy databruk der de selv ikke har nett.

Svar fra ice
19.04.2021 13:16

Hei, Jarle Det er fint å høre at du er jevnt over fornøyd med oss. Denne typen driftsmeldinger vil du fortsatt få, men send oss gjerne en e-post med fullt navn, fødselsdato og telefonnummer, så kan vi gå gjennom abonnementet ditt og forsikre oss om at du har beste løsning hos oss. :) Mvh Anne ice.no

Grei dekning - dårlig kundeservice

Omtale av  Erlend

Grei dekning - elendig kundeservice. Har hatt Ice som leverandør av mobilt bredbånd. Fungerte helt greit, sett bort i fra at modemet til tider måtte restartes nesten daglig. Dekningen var likevel god, og fart og stabilitet ok. Fikk tilbud fra en annen leverandør uten datakvote, og ønsket å bytte. Hadde da binding hos Ice, greit nok. Da jeg ringt kundeservice og sa at jeg ønsket å si opp, spurte jeg om jeg måtte betale noe mer. Fikk beskjed av kundeservice om at jeg bare trengte å betale neste faktura - så var alt i orden. En stund etterpå fikk jeg likevel en faktura på bruddgebyr på 1000 kr. Ringte da kundeservice og spurte om dette var riktig. Vedkommende svarte at det måtte ha skjedd en feil, og skulle ta det opp videre. Hørte ikke noe mer, regnet med det var i orden. Til jeg fikk inkassovarsel på regningen. Har klaget flere ganger, men Ice frasier seg alt ansvar, siden jeg ikke kan dokumentere hva de har sagt på telefon. Det virker som om kundeservice bare sier det man vil høre, uten å følge opp videre. Har betalt regningen, da jeg ikke orker å bruke mer tid på saken. Kommer av denne grunn aldri til å bruke Ice igjen - hverken på bredbånd eller telefon (selv om de har gode priser og et godt tilbud).

Svar fra ice
19.04.2021 13:16

Hei, Erlend Dette var leit å høre, sånn skal det ikke være. Send oss gjerne en e-post med fullt navn og fødselsdato til [email protected], så kan vi se nærmere på saken. Mvh Anne ice.no

Stort sett bra dekning

Omtale av  Remy

Jeg er stort sett fornøyd med Ice, men har ingen dekning på dagligvarebutikken jeg alltid bruker. Kundeservice virker å være god. Gratis mobilabonnement til barn (1GB). Koster en femtilapp ekstra i måneden om du vil de skal kunne ringe mer enn 3 personer. Greit ok for 1GB. Kan dessverre ikke bruke rollover til barneabonnementet.

Svar fra ice
15.04.2021 15:15

Hei Remy Dette kan ha litt med hva slags bygningsmateriale dagligvarebutikken er bygget i, som gjør at dekning kan være dårlig inne i butikken. De har nok en bygningsmateriale som gjør at det skjermer mye av dekninger generelt dessverre. IceJunior abonnementet er det ingen bindingstid på, så man kan eventuelt endre abonnementet i korte periode om man ønsker det (f.eks. om sommeren eller andre ferier) og endre tilbake til IceJunior når hverdagen starter igjen. Vi ønsker gjerne å beholde deg som kunde hos oss. Mvh. Christine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Løgner

Omtale av  Torkel A

De sender meg en mail og sier at de faser ut 3g, og så langt greit men så skriver de at siden jeg har en telefon som ikke støtter 4g og/eller 5g tale så bør jeg kjøpe meg ny telefon. Det er bare det at jeg har en ny telefon som støttet både 4 og 5g så dette er en løgn fra ICE for å få selge flere telefoner eller så er det en totalt kunnskapsløs gjeng som sitter hos ICE og ikke har den ringeste anelse om hva de driver med.

Svar fra ice
15.04.2021 10:18

Hei, Torkel Vi beklager for feil informasjon i e-posten du har mottatt fra oss. Dette kan ha litt med når du kjøpte telefon og når listene for disse e-postene ble laget. Vil gjerne undersøke dette, så fint om du kan sende en e-post til [email protected] Husk å legge ved navn og mobilnummer det gjelder for.

Billig, men du får det du betaler for

Omtale av  Eivind

Svært aggressivt priset, men dekningen er helt håpløs. Mister dekningen så fort du er på tur

Svar fra ice
12.04.2021 14:39

Hei, Eivind Vi er ganske fornøyd med prisene vi har på våre abonnement. Dekningen vår dekker nesten hele Norge, og utbyggingen fortsetter. Der vi ikke tilbyr ice+ enda får du dekning i Telias nettverk. Vil gjerne undersøke og eventuelt feilsøke dekningsproblemene du opplever, så fint om du kan sende en e-post til [email protected] Husk å legge ved navn og mobilnummer det gjelder for. Ønsker deg en god helg! Mvh. Tina

Elendig kundeservice og SIM kort som ikke fungerer

Omtale av  Linn M. U. L

Jeg skulle egentlig bytte SOM kort til Ice i dag fra Telia. Har nå forsøkt siden 13:30 men får null dekning. Får ikke tak i dere på kundeservice da dere ikke er oppe før lørdag. Så uten mobil i 2 dager!! Hipp Hurra!! Stur unna sier jeg bare!! Håper dere ordner opp på lørdag ihvertfall😳

Svar fra ice
06.04.2021 12:08

Hei, Linn Veldig leit å høre at du ble stående uten dekning, og håper du har fått hjelpen du trengte med å få dette på plass. Dersom det ikke har ordnet seg er det fint om du kan sende oss en e-post med fullt navn og telefonnummer til [email protected], så skal vi få ordnet opp i dette for deg. Mvh. Kristine ice.no

Uriktig markedsføring

Omtale av  Haymer

Bestilte telefon ut fra oppgitt lagerbeholdning (8stk. Ved bestilling) og utlovet rask levering, 1-3 dager. Etter åtte dager mottok jeg melding at de plutselig var utsolgt og ikke vet når de kan levere. Jeg tilbød da å ta modellen over, som da plutselig var på lager, men ikke når jeg bestilte og derfor tok modellen under. Lunkent svar fra deres «kundeservice», som da påstår at de hadde vært utsolgt i to dager men ikke hadde justert oppgitt lagerbeholdning. I dag, noen uker etter, har jeg fortsatt ikke mottatt bestilte telefon. Men fikk tilsendt en vurdering på hvor fornøyd jeg er med mobilen jeg kjøpte.... som da fortsatt ikle er mottatt.... styr unna, har du samme opplevelse med Icenet, anbefaler jeg å ta kontakt med Forbrukertilsynet.

Svar fra ice
06.04.2021 12:08

Hei, Haymer Uff da, dette var en kjedelig situasjon! Fint om du sender oss en e-post med fullt navn og telefonnummer til [email protected], så skal vi se om vi kan finne ut om telefonen er sendt. Mvh. Kristine ice.no

Ingen uforutsette utgifter, ingen overraskelser

Omtale av  Torstein

Helt greit selskap. Har ikke hatt noen store problemer med dem og stort sett fornøyd. Ingen merkelige uforutsette utgifter, prisen er det samme fra måned til måned. Men skulle gjerne sett at de kunne fakturert den 20. i måneden når jeg faktisk får lønning. Ser det finnes noen billigere abonnementer der ute men leser også at folk sliter med ekstra utgifter og bindingstid, eller at de blir fakturert mer når du bruker over datamengden. Dette slipper man med Ice. BankID er også inkludert. Kanskje noe dårlig dekning /avbrudd når den bytter fra Ice til Telia nett? Men ikke noe stort problem.

Svar fra ice
06.04.2021 12:08

Hei, Torstein Det er hyggelig å høre! Per i dag. har vi rullerende forfallsdato, men den vil være rundt den 20. hver mnd. Bare noen dager fra eller til :) Dersom du har aktivert Dataroaming på telefonen din, så skal overføringen mellom ice og Telia nettet går problemfritt. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Perfekt

Omtale av  Jkaufmann

Aldri hatt problemer med Ice abo, både dekning, faktura sms,MMS funker perfekt.

Svar fra ice
04.04.2021 15:32

Hei, Jkaufmann Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og tjenestene vi leverer, det setter vi stor pris på. =D Mvh. Malin ice.no

Ganske bra

Omtale av  Liss

Har hatt ice i mange år, og vært fornøyd så langt. Nå når jeg trenger ekstra sim kort, fikk jeg først beskjed om at de ikke hadde tilbud om tvilling kort. Bestilte derfor mobilt bredbånd fra Telenor. Etter dette får jeg beskjed at ice likevel har tvillingkort. Likevel er det et stort minus, at en kun kan få 1 kort pr abonnement, da en ofte kan trenge flere (jeg må ha 2 ekstra). Hos f.eks Telenor kan en få flere kort! Ønsket så å få tvilling kort hos ice for å ha alt samlet, og sjekket opp data frihet, men det er et STORT minus at denne tjenesten ikke følger tvilling til kortet, og da er en like langt. Ser ut til at Ice ikke kan levere det vi ser etter, og da vi ønsker å ha alt samlet, vurderer vi å bytte til noen som kan tilby det vi ser etter.

Svar fra ice
28.03.2021 16:37

Hei, Liss Det er godt å høre at du har vært fornøyd med oss frem til nå, og vil jo gjerne at du fortsatt være det. Send oss en e-post med fullt navn og telefonnummer til [email protected], så skal vi se om vi kan finne en god løsning for deg. Mvh. Anne ice.no

Elendig kundesupport som lyver

Omtale av  Frode

Styr unna de som kan, ikke finn på å skaffe et abonnement hos Ice.no. Ringte Ice.no kundesupport fredag 12.mars for å forsikre meg om at de sendte til folkeregistrert adresse. De bekreftet at de gjorde det, og jeg bestilte mandag 15.mars. Pakken blir selvfølgelig sendt til feil adresse 1700km unna. 17.mars klokken 09:16 ringte jeg kundesupport og spurte om de kunne sende pakken til riktig adresse. Mannen i telefonen sa at han skulle fikse det med en gang, og jeg la på. Klokken 17 samme dag, 7 timer og 44 minutter senere, hadde fortsatt ikke pakken blitt videresendt, så da ringte jeg Posten for å få de til å sende pakken videre. Jeg spurte dem om de hadde fått noe beskjed fra Ice.no, men damen i telefonen kunne bekrefte at det aldri hadde kommet noen slik beskjed. Det endte opp med at damen fikset det på 3 minutter, og pakken fikk ny status, i tillegg til at jeg måtte 100kr for videresending for en pakke som Ice.no sendte feil. Ice.no tar 100kr for frakt, og jeg måtte betale 100kr for å rette opp i det, totalt 200kr. Pakken er selvfølgelig forsinket, og jeg har gått glipp av viktig arbeid. Oppsummert: 2 ganger har kundesupport hos Ice.no misinformert og løyet til meg. Ice.no har påført meg ekstra kostnader i form av tapt arbeid og ekstra gebyr fra Posten. Pakken har blitt forsinket. Alt dette før jeg faktisk har startet et abonnement hos dem. Styr unna de som kan, ikke finn på å skaffe et abonnement hos Ice.no.

Svar fra ice
28.03.2021 16:35

Hei, Frode Dette var ikke grei lesning. Her vil jeg gjerne at du sender oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal vi se nærmere på dette. Mvh. Anne ice.no

Vanskelig å si opp kontrakten

Omtale av  Sibylle S

Gå opp hvis du vil avbryte. Selv om din data allerede er i begin av oppsigelse, vil ice utsette oppsigelsen hvis ikke alt er i teksten din igjen, og du må betale en måned til. Spørsmålene om angivelig manglende data blir stilt med en forsinkelse på mange dager. Hvis du klager på det, er det ingen reaksjon.

Svar fra ice
28.03.2021 16:35

Hei, Sibylle Det er leit å høre at du hadde en slik opplevelse. Send gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så kan vi se nærmere på saken. Mvh. Anne ice.no

Fungerer ikke i utland

Omtale av  Tahir

Betalte utenlandspakke, kan ikke brukes da har ikke nett. Har prøvd alle mulig måter. Fulgte veiledningen til ice, men likevel ingen løsning!

Svar fra ice
19.03.2021 14:33

Hei, Tahir! Veldig leit å høre at du ikke får det til å fungere. Når du skriver at du ikke har nett, kan det virke som du ikke får dekning i det hele tatt. Forsøk gjerne en restart at telefonen, da dette ofte løser problemet :) Dersom dette ikke bedrer problemet, kan du sende oss en epost med fult navn og mobilnummer til [email protected] slik at vi kan finne ut av dette for deg. Ha en flott dag! :) Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Kjempe fornøyd

Omtale av  Sam

I forhold til min erfaring jeg har vært veldig fornøyd, selv om når telefonsalg-folk kom med tilbud jeg måte bare si ¨Nei, takk¨. Selv betaler 300kr for 15Gb.

Svar fra ice
17.03.2021 09:59

Hei, Sam Så godt å høre at du har vært fornøyd, håper du fortsetter med det! :D Ha en fin dag. Mvh. Tina ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR