Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 885 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 885 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 885 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 395
516
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lav pris og god dekning de fleste steder

Omtale av  Magnus

Har hatt mobilabonoment fra Ice i over et halvt år og er veldig fornøyd. Ice har bygget ut sitt eget nett de fleste steder, og stedene hvor de ikke har bygget ut eget nett har man tilgjengelig Telia sitt nett så egentlig tisvarer kombinasjonen av disse to nesten like god dekning som med Telenor, men fortsatt tror jeg Telenor generelt har bittelitt bedre dekning. Prisen jeg har i dag er den samme som jeg hadde hos Telenor, men har 15GB data istenfor 4GB til den samme prisen. I tillegg så har Ice en fin funksjon som gjør at men kan legge til 1000GB for kun 99kr ekstra de månedene man trenger det. Denne dataen kan riktignok kun brukes der ice har bygget ut sitt eget nett, men med en hytte som har dekning fra ice sitt eget nett kan man i praksis aldri klare å gå tom for data uansett hvor mye film man streamer med full kvalitet.

Svar fra ice
17.03.2021 09:59

Hei, Magnus Slike ord varmer langt inn i hjerterota! Hyggelig å høre at du er fornøyd fra A til Å. Ingenting gleder meg mer :) Vi er stolte av å kunne gi deg dekningen og hastigheten du trenger til lav pris, og det fantastiske er at vi fortsetter utbyggingen av vårt eget nett :D Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Dårlig kundeservice og nett

Omtale av  Anine

Veldig dårlig kundeservice. Ringer inn å forteller at det er noe galt med nettet. Fikk flere dager uten nett. Når jeg sendte meld å sa ifra at dem ikke kan ta betalt når de ikke gir meg tilgang til nettet så ble det fikset å virket i 2 døgn så var det samme igjen. Å tillegg får jeg beskjed om å fikse dette selv. Jeg betaler for et Internett å da forventer jeg at de skal sørge for at det fungerer. Jeg fortalte at jeg ikke har pc så jeg fikk ikke fikset det. Da fikk jeg beskjed om å ringe Telia å be dem hjelpe meg. Hallo i luken. Hva har Telia med mobilt bredbånd hos Ice?! Ingenting. Veldig gla for at jeg har sagt opp internettet å jeg kommer til å fraråde alle jeg kjenner å møter på å ikke bestille Internett fra Ice. Elendig kundeservice og Internett. Kommer aldri til å bestille Internett fra Ice noen gang. Å det mener jeg. Så styr unna Ice folkens. Finn noe bedre Internett som også har bedre kundeservice.

Svar fra ice
17.03.2021 09:59

Hei, Anine Det er veldig beklagelig å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss! Vi ønsker å kunne yte den beste kundeservicen som overhodet mulig, og setter stor pris på tilbakemeldingen din. Dette vil vi ta med oss videre. Er du slik at du allerede har byttet operatør, eller vurderer du dette? Jeg ønsker gjerne å se hva vi kan gjøre for deg her dersom du ikke allerede har sagt opp, så jeg ber deg derfor sende oss en e-post til [email protected] Husk å legge ved navn og mobilnummer. Ha en fin dag. Mvh. Tina ice.no

Fastpris 27 dager etter oppsigelse

Omtale av  Marius

Skiftet abonnement fra ice 30 gb til en annen operatør i slutten av februar. Overføring skjedde 03.03.21, kl. 11.00. Siden mars ble påbegynt har Ice spesifisert en regning fra 01.03 - 31.03-21. Altså 450 kr for mindre enn 2,5 dager med 30 gb i Norge. Dager jeg tilbragte med fri wifi hjemme hos mine foreldre, dermed minimal bruk av mobildata. Den videre bruken av abonnementet er umulig å få da nummeret er overført ny operatør. Jeg tok kontakt med kundeservice torsdag kveld den 11.03, hvor en hyggelig rådgiver henviste til brukeravtalen hvor kunde visstnok skal betale for hver påbegynte hele måned. Jeg leste da gjennom brukeravtalen, men kunne ikke finne noe som forsvarer denne henvisningen. Nå må jeg betale 450 kr for tilnærmet ubrukte 30 gb, mens nummeret ble overført til annen operatør 03.03-21, kl 11.00. Dere har mulighet til å endre fakturaens beløp da jeg har avtalegiro. Det er bare til å trekke faktura og utstede en ny jeg må godkjenne i min nettbank. Enkel løsning på mitt problem som betyr dobbel faktura for mobil i mars måned. Jeg har tidligere kun hatt gode erfaringer med både dekning, pris og kundeservice. Jeg har derfor vært kunde hos dere i en årrekke. Jeg har delt min erfaring med familie og venner. Dette er derimot så ræva at det er umulig for meg å ikke fortelle dette. Å ta seg betalt for et telefonabonnement 27 dager etter nummeret er overført til en annen operatør er direkte uetisk. Henviser en til brukeravtalen bør en også spesifisere henvisningen. Jeg har skissert en løsning over og vil skrive ny omtale uavhengig av enden på denne visen. Dagen etter faktura er trukket.

Svar fra ice
17.03.2021 09:44

Hei, Marius Jeg setter pris på å høre at du har gode erfaringer med oss fra tidligere av. Derimot var det synd å høre at du føler det motsatt etter å ha forlatt oss. I utgangspunktet ville jeg anbefalt å melde flytting til ny operatør den siste dagen i måneden for å unngå dobbelfakturering for samme periode til to ulike operatører. Jeg vil gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og mobilnummeret dette gjelder for så skal i få sett nærmere på saken. Ha en fin dag. Mvh. Tina ice.no

Helt greit

Omtale av  Judith J

Bra og ryddig abonnement og helt grei dekning og ganske bra på pris .. o.s.v.

Svar fra ice
17.03.2021 09:44

Hei, Judith Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med abonnementet, både når det gjelder dekning og pris :) Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Jeg har aldri vært borte i et så vanskelig kundeforhold noen sinne

Omtale av  Lene H. E

Å vere kunde hos ice har vært utrolig frustrerende og vanskelig. De er så lite hjelpsomme, hyggelige og informative. Selv etter avsluttet abonnement klarer de å gjøre det vanskelig for meg som kunde. Jeg vil på det sterkeste anbefale å velge et annet selskap.

Svar fra ice
08.03.2021 09:41

Hei, Lene Dette var leit å høre. Send gjerne en e-post med navn og telefonnummer, så kan vi se nærmere på saken. :) Mvh Anne ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

1000GB ice+ erfaring..

Omtale av  Priscila

Jeg har 1000GB ice+ data og med engang jeg bruker opp min datapakke på 10GB så blir nettet drit dårlig.. Jeg betaler tross alt 100kr i mnd for dette itillegg til ordinære prisen for abonnementet. Syns det er rart å reklamere for at hvis man kjøper en viss data pakke og betaler 100kr ekstra så kan man man bruke 1000GB i løpet av en mnd. Nei, man kan ikke det. Nettet er dårlig så og si heletiden. Og får stadigvekk meldinger om å kjøpe mer data og bare 3GB koster 179kr!!! Det er helt absurd!! Jeg er student å kan ikke drive å betale for mer gb fordi Ice ikke klarer å leve opp til forventningene. Nettet er superbra når jeg holder meg innenfor 10GB, men med engang jeg bikker over da funker det svært dårlig. Tror ikke dette er noe feil, tror det rett og slett er svindel.

Svar fra ice
05.03.2021 17:47

Hei, Priscila Dette var leit å høre at ikke dekningen var slik som forventet :( Jeg vil gjerne ta en nærmere titt på dette hvis du kunne ha sendt meg en e-post til [email protected] med navn og mobilnummer det gjelder for. Ha en fin dag!

Ice +

Omtale av  Abdo

Dårlig dekning fra ice + i Ålesund,opplevde det i flere måneder og ej ringte o dem sier vi kan ikke gjør noe !

Svar fra ice
22.02.2021 15:40

Hei, Abdo Uff, dette er ikke noe bra og det må vi selvsagt få ordnet for deg! Send oss en tilbakemelding med fullt navn, telefonnummer og gjerne adressen du opplever problemet på, til [email protected]. Så skal vi finne ut av dette for deg. Mvh. Kristine ice.no

Helt elendig dekning

Omtale av  Kenneth

Flott abb til barn. Men hva hjelper når det aldri er dekning. På kartet viser det full score, men må bytte pga tragisk dekning. Andre simkort fungerer perfekt. Har 2 andre i familen som også har ice. Vell, vi byttet nå. Snakkes.

Svar fra ice
18.02.2021 09:03

Hei, Kenneth Dette var leit å høre at ikke dekningen var slik som forventet:/ Du sier at dekningskartet viste full score, altså meget god dekning, men at du opplevde det helt motsatte? Jeg vil gjerne ta en nærmere titt på dette hvis du kunne ha sendt meg en e-post til [email protected] med navn og mobilnummer det gjelder for. Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Mobildata

Omtale av  Vegard

Har 10 giga data ,men kan bare bruke 2 giga utenfor ice+ . Når du da bor mesteparten av tiden utenfor, så er dette håpløst.

Svar fra ice
18.02.2021 08:48

Hei, Vegard Dette må vi få ordnet. Her høres det ut for at du har et abonnement som rett og slett ikke passer for deg. Send oss en tilbakemelding med fullt navn og telefonnummer til [email protected], så skal vi finne en mye bedre løsning for deg. :) Mvh Anne ice.no

dårlig dekning

Omtale av  Bjørn R. O

Dekning er veldig dårlig utenfor hovedveier. veldig bra løsning på data roll over

Svar fra ice
15.02.2021 12:45

Hei, Bjørn Dette høres ut som noe vi bør se nærmere på. Send oss gjerne en beskrivelse til [email protected] av hva du opplever, neste gang du opplever problemer med dekningen. Vi trenger da å vite hvor du befant deg (adresse) og telefonnummeret ditt. Vi skal da forholdene nærmere. Det veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med vår Data RollOver. Vi er stolte over at vi var først på markedet med denne ordningen. :) Mvh Anne ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Har vært fornøyd

Omtale av  Mattern

Har fått bedre dekning etter jeg byttet til ice. Rimeligere månedspris enn andre også. Fikk 1gb gratis mobildata når jeg snakket med kundeservice. Så har vært veldig fornøyd så langt.

Svar fra ice
11.02.2021 22:24

Hei, Mattern Så herlig å høre at du er fornøyd med abonnementet ditt hos oss. Det setter vi stor pris på. :D Mvh Anne ice.no

Frekk kundebehandler

Omtale av  Kyrre F

Hvor er opplæringen gitt til kundebehandlerne? Jeg hadde behov for svar vedr et abonnement som var bestilt, på generelt juridisk grunnlag. Årsaken var at nummeret jeg ingikk avtale om å bruke, ikke kunne benyttes allikevel iflg e-post fra Ice dagen etter avtaleinngåelsen. Jeg ønsket derfor å kommunisere at det ville være feil av Ice dersom jeg ville motta økonomisk krav i form av abonnementsfaktura eller "straffegebyr" på 900 NOK i og med at tjenesten tydeligvis ikke kunne leveres med dette telefonnummeret (Ice-selgeren dagen før sa at nummeret var tilgjengelig). Men å få en muntlig bekreftelse på at slike krav selvsagt ikke ville bli sendt ut fra Ice var ikke svart med annet enn: "Om du ikke oppgir fødselsdatoen din, så får jeg heller bruke tiden på andre kunder. Ha en god dag" Jeg hadde som sagt et spørsmål til Ice på generelt avtale-prinsipielt grunnlag. Kundebehandleren viste tydelig at å behandle en potensiell kunde med respekt og faktisk lytte til en mulig abonnents spørsmål (og ikke minst ta kundens behov på alvor) vr fullstendig fraværende. Fra før har jeg Ice mobilt bredbånd, men vurderer benytte en mer seriøs tilbyder enn Ice til både dette abonnementet og et ev. mobilabonnement.

Svar fra ice
05.02.2021 15:07

Hei, Kyrre Dette høres alt annet enn bra ut! Jeg er utrolig lei meg for at du hadde en slik dårlig opplevelse med oss. Siden det tilsynelatende viste seg at du ikke kunne opprette et mobilabonnement hos oss, så skal du selvsagt ikke belastes økonomisk for dette. Dette i henhold til angrerett-loven. Igjen, jeg beklager for behandlingen du fikk og vil gjerne få muligheten til å rette opp i dette. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om det skulle være noen ytterligere spørsmål. Ønsker deg en god helg! Mvh. Tina ice.no

Elendig kundeservice og ingen support

Omtale av  Martin

Har en trådløs 4g router som er kjøpt av Ice, men valgte å si opp det mobile bredbåndet og heller bruke datasim fra Ice i routeren da dette ble ganske så mye rimeligere. Denne løsningen har fungert greit i et års tid, helt til routeren plutselig sluttet å virke. Tok da kontakt med kundeservice for å klage på routeren, men fikk beskjed om at de ikke kunne gi meg support siden jeg ikke hadde et aktivt mobilt bredbånd abonnement. Forsøkte å forklare at jeg faktisk hadde kjøpt routeren av dem og at denne ikke fungerte mer, men de var ikke interessert i å hjelpe meg. Sa at de først kunne hjelpe meg hvis jeg ble kunde igjen på mobilt bredbånd (noe jeg ikke er interessert i). Så det går tydeligvis ikke an å klage på selve routeren hos Ice, selv om kjøpsloven sier noe annet...

Svar fra ice
04.02.2021 09:18

Hei, Martin Dette var kjedelig å høre! Jeg vil gjerne se hva jeg kan få gjort for deg i denne saken! Får du sendt meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og mobilnummeret ditt? Ønsker deg en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Veldig fornøyd i 6 år

Omtale av  Vidar

Bra oppbacking gode på svar på problemer.. Hyggelige folk og topp mobilt bredbånd

Svar fra ice
04.02.2021 09:18

Hei, Vidar Tipp topp, tommel opp! Det her var trivelig å lese :) Jeg håper du blir hos oss i minst 6 år til! Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Stabilt og rimelig

Omtale av  Ole J

Har abonnement med ICE+ og har derfor droppet bredbånd hjemme. Deler mobildata med pc og Apple TV uten problemer. Sparer mye på å droppe bredbånd i leiligheten. Sjekket at det var bra dekning før jeg valgte å bare benytte mobilnett.

Svar fra ice
02.02.2021 11:17

Hei, Ole Dette hørtes ut som en fantastisk lur og rimelig løsning! Det gleder meg å høre :) Ha en flott dag! Mvh. Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ice+ har grove funksjonalitetsproblem

Omtale av  Filip L

Bestile Ice-abonnement for å benytte meg av datapakken Data Frihet. Men, dataen er faktisk så godt som ubrukelig da Ice bare tilbyr Data Frihet på deres Ice+-nett, altså et LTE+/4G+-nettverk. Disse bruker to 4G-signal mot vanlig 4G, som bare bruker ett signal. Mobiltelefoner kobler seg automatisk til nettet med best dekning. All sannsynlighet tilsier at mobiler da vil hoppe av 4G+-nettet og over på 4G-nettet, da ett sterkt signal gir mer stabil dekning enn ett sterkt og ett svakere signal. Dermed sitter jeg igjen med en regning på 1000 GB jeg ikke får bruke. Anser meg selv som datakyndig men selv med 5 Android-telefoner, låste radioinnstilliger på kun LTE, 4G, uten Telia-roaming aktivert, osv., kunne jeg ikke løse problemet. Grovt misfornøyd. Kontakta support for å prøve finne en løsning, men de sa at det er faktisk klin umulig å "låse" en telefon til Ice+-nettet. Forøvrig svarte de hurtig og var trivelig å snakke med, men budskapet var allikevel utrolig skuffende. I ett nøtteskall sa de at kunder vil automatisk hives over til det sterkeste LTE-nettet, som i Ices tilfelle som regel blir normalt 4G, grunnet at Ice har lagd et solid 4G-nett som klart overgår 4G+-nettet. Om det er Ice+-dekning eller ei betyr ingenting da mitt nabolag har flott 4G+-dekning. Uheldgivis har jeg flottere 4G-dekning.

Svar fra ice
02.02.2021 11:17

Hei, Filip Leit å høre at du ikke får benyttet deg av Data Frihet pakken din og at 4G+ ikke fungerer for deg i ditt område. Dette ønsker jeg å rette opp i! Hvis du vil at jeg undersøker dette nærmere for deg vil jeg be deg om å sende en e-post til [email protected] med navn og mobilnummer. Da kan vi få sett nærmere på dette sammen. Ønsker deg en god dag! Mvh. Tina ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR