Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 885 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 885 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 885 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 395
516
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 885 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forferdelig!

Omtale av  Bjørn A

Bestilte mobilt bredbånd adapter som ikke fungerte og returnerte det etter 3 dager, i god tid for angrefristen som er 14 dager. Det er nu over 8 uker siden og pengene kr 598,- Er ennå ikke tilbakebetalt, tiltros for mange henvendelser til kundeservice. I stedet har jeg fått en sms om at de visstnok har utstedte en tilleggs regning på kr 253,-. Og om jeg ikke betalte den omgående ville det bli ilagt purregebyr og så sendes til inkasso. Regningen er aldri mottatt som post. Regningen på kr 253,- skal være en tilleggsregning på de 598,- som var betalt for adapterert som var tilbakesendt. Jeg har hatt med 4 stk kundebehandlere å gjøre, men det er vel begrenset hva en telefonvakt er istand til å ordne. Det sitter vel en eller annen sjef i systemet som trenere og lager problemer for kunder som benytter angrefristen og som vil ha sine penger tilbake. En kundebehandler innrømmet pr mail at de har gjort en feil, og at de har problemer innad i systemet som har med klager å gjøre. Dette her er til stor irritasjon og skaper ikke mye reklame for ice, noe de trenger når en ser alle misfornøyde kunder. Jeg og min familie ønsker ikke å ha med ice å gjøre. De er sikkert grei så lenge du ikke har noe å klage på, men de går ikke av veien for å lage problemer for sine kunder. Heldigvis har jeg kopi av mailene som jeg nu vil bruk for å gå videre med for å inndrive pengene som jeg har til gode. NB. I dag fikk jeg en sms fra kundeservice til ice.net hvor jeg på en skala fra 1-5 ville si hvor fornøyd jeg var med kundebehandlingen. 1 var svært misfornøyd. Da kan dere lure på hva hvilke tall jeg sendte tilbake.

Svar fra ice
28.04.2017 11:00

Hei, Bjørn A! Send meg en e-post til "[email protected]", så skal jeg sørge for at vi tar en ekstra gjennomgang av denne saken. Vi trenger mest mulig informasjon slik at vi finner deg i systemet. Oppgi følgende i e-posten: - Fullt navn - Kundenummer - Kort oppsummering av hva saken gjelder (klipp og lim herfra om du vil) - Hva du kaller deg på bytt.no Jeg håper at du tar kontakt! Mvh Gisle ice.net

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd

Omtale av  Re

God kundeservice. Litt stive priser, men det finnes pr i dag ingen reelle alternativer.

Retter seg ikke etter norsk lov, frekk kundeservice

Omtale av  Robert

Jeg er inne i en avtale med 12 måneder binding. En måned var jeg usikker på om jeg hadde betalt, så jeg logget meg inn på "min side" for å sjekke. Her fant jeg derimot ingen informasjon om noen som helst fakturaer. Tok derfor en telefon, men kom etter mye venting aldri gjennom hos kundeservice. Hørte aldri noe mer om fakturaen, inntil 5-6 uker senere. Da mottar jeg en inkasso med en faktura som er over dobbelt så dyr. Etter norsk lov er selskaper pliktig å sende ut et varsel om inkasso, noe Ice aldri har gjort. Når jeg tar kontakt med kundeservice benekter de dette og sier bare at "de alltid sender ut inkassovarsel", og "min side skal vi ordne snart". De påstar videre at de i tillegg til å sende ut inkassovarsel, også har så god kundeservice at de i tillegg sender ut en SMS om ubetalte faktura. Dette er i mitt tilfelle, fullt ut løgn. Kundeservice sitter videre å beneketer alt. Jeg føler meg som kunde ikke lyttet til og behandlet som søppel. Ser her at selskapet er rangert helt på bunn. Det forstår jeg godt. Hold dere unna!

Svar fra ice
28.04.2017 11:00

Hei, Robert! Dette høres ikke bra ut. Denne saken vil jeg veldig gjerne at ser nærmere på. Da kan vi avdekke eventuelle feil vi har gjort, og se om kundebehandlerne kunne gjort en bedre jobb. Send meg en e-post til "[email protected]" så snart som mulig, så vil du høre fra oss. Oppgi følgende i e-posten: - Fullt navn - Telefonnummer - Kort oppsummering saken du klager på (du må gjerne copy paste) - Hva du kaller deg på bytt.no Håper å høre fra deg! Mvh Gisle ice.net

Ikke bra!!

Omtale av  Ingrid T

Kundeservicen er bra, hyggelige folk, men får ikke hjelp med problemene. - Kjøpte ny iPhone for vel en uke siden, med binding hos Ice-net etter sterke anbefalinger fra selger hos el-kjøp, Kan bare sende eller motta MMS fra iPhonetelefoner. - Dårlig dekning. - Folk "faller ut" under telefonsamtalen. Hører bare halvparten av samtalen.

Svar fra ice
28.04.2017 11:00

Hei, Ingrid T! Jeg forstår godt at du ikke er fornøyd med oss så langt. Det kan være flere grunner til problemene du beskriver ovenfor. Disse vil jeg gjerne ta en ekstra titt på, slik at vi finner en løsning som gjør deg fornøyd. Send meg en e-post til "[email protected]", så lover jeg at vi tar fatt i saken: - Fullt navn - Telefonnummer - Hvilken mobil du har - Kort oppsummering av problemet du oppgir her (du må gjerne copy paste) - Hvor du opplever problemet - Hva du kaller deg på bytt.no Håper å høre fra deg. Mvh Gisle ice.net

God dekning, god kundeservice og veldig billige priser

Omtale av  Morten T

Jeg byttet abonnoment fra Onecall sommeren 2015 og har ikke angret siden. Ice.net er alltid å nå på facebook om jeg lurer på noe. Alt fra fakturaer til dumme spørsmål som jeg lurer på. De svarer fort og har alltid et svar. Hvis jeg vil ringe til ice.net, så er også dette gratis selv om det er et 5-sifret nummer. Appen er god og stabil, og har de funksjonene som jeg trenger i det daglige, som f.eks. Å kunne sjekke hvor mye data jeg har igjen. Prisene er også veldig gode og jeg har aldri mottatt en faktura som var dyrere enn forventet. Og selv om prisen gikk opp til 129kr, så kan jeg nå bruke telefonen i europa uten ekstra kostnader, noe jeg synes er helt greit. Jeg slipper også å tenke på overforbruk på data. Ja, farten blir satt kraftig ned, men jeg betaler ikke ekstra for overforbruket. Og dette passer meg helt perfekt. En liten ting jeg savner er muligheten for å ha to simkort på samme nummer, noe jeg tror de kommer med snart. Alt i alt er jeg veldig fornøyd!

Svar fra ice
28.04.2017 10:59

Tusen takk for en fyldig og hyggelig tilbakemelding om oss, Morten! Jeg kan forsikre deg om at vi jobber med å få på plass tvilling-SIM. Følg med på Facebook-siden vår, så vil du få med deg når tiden er inne for lansering :) Ha en god dag videre. Mvh Gisle ice.net

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Service

Omtale av  Erlend R

Virker som dekningen kan være litt ustabil men det kan godt bare være min telefon. Ellers god service :)

Svar fra ice
28.04.2017 10:58

Hei, Erlend R! Vi setter stor pris på at du er glad med oss som operatør. Ta gjerne kontakt med oss på Facebook eller telefon 08200 dersom du har problemer med dekningen. Da kan vi finne ut hva som skyldes ustabiliteten du nevner. Ønsker deg en fortsatt god dag :) Mvh Gisle ice.net

Tregt nett, dårlig hastighet

Omtale av  Jens

Ice net er helt ok, men desverre det blir med det. Hastigheten er alt for dårlig selv til vanlig bruk. Ping 51ms, download 9, 83 Mbps, upload 7,90 Mbps. Helt utrolig dårlig. Ellers ingen negative opplevelser. Ikke hatt bruk for å ha noe kontakt med kundeservice, og det er tydeligvis bra siden dei får uvanlig mye pepper i reviews.

Svar fra ice
25.04.2017 21:07

Hei, Jens! Det kan virke som noe påvirker hastigheten når du surfer. Vanligvis skal du selvsagt ha mye raskere hastighet. For å finne ut hvorfor det er slik, oppfordrer jeg deg til å sende meg en e-post til "[email protected]". Oppgi følgende i e-posten: - Fullt navn - Telefonnummer - Hvilken mobil du har - Kort oppsummering av problemet du oppgir her (du må gjerne copy paste) - Hvor du opplever problemet - Hva du kaller deg på bytt.no Sender du oss en e-post, er jeg trygg på at vi skal løse problemet ditt slik at du kan oppleve god hastighet med oss. Ha en fortsatt fin dag. Mvh Gisle ice.net

ice har 3 885 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR