Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nortel
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Beste selskapet som finnes

Omtale av  Lasse K

Alt går på skinner. Meget god kundeservice. Mye data og lav pris

Svar fra Nortel
17.10.2022 15:41

Hei Lasse Takk for din tilbakemelding, det er veldig kjekt å lese at du er fornøyd med våre produkter og tjenester! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (1)

Manglende dekning, data og kundeservice

Omtale av  Tom R

Etter å ha byttet fra Telenor til Nortel så har både manglende dekning , treg eller ikke data, utfall og ustabilitet brått blitt et tema. Siste kontakt med kunderservice når tlf igjen ikke har dekning verken tlf eller data (13/10 ) får jeg beskjed om at det ikke virker fordi jeg har brukt 50 % av data for dagen. ? Jeg har grenseløst abb men tydelig er det grenser. Ettter å brått koble meg ut i samtalen så får jeg etter et minutt beskjed om at alt er brukt. 10 gb på en dag i ferien hvor tlf ikke er i bruk ?? Dette kan kundeservice ikke gjøre noe med og folkene Jar gått hjem kl 17. Jeg som da skal jobbe fra hytta kan legge sen planen død. Så fåe jeg delt nett med et sv mine barn og sjekker appen. Jeg har da brukt 0,26 av 10 gb på dagskvote. ! Dekningskartet til Telenor viser full dekning men likevel så fungere det ikke for Nortel. Dette er bare en av flere opplevelser - Grenseløst abb. - grenseløst irriterende og kostbart inlwngden når man ikke kan nås eller ikke kan få utført arbeid.

Svar fra Nortel
17.10.2022 15:51

Hei Tom Abonnementet vårt Grenseløst har en dagsgrense på 10GB, noe som vil si at om du bruker over denne grensen blir hastigheten betydelig tregere. Denne grensen kommer fram i beskrivelsen av abonnementet, men skal selvfølgelig også kommuniseres fra vår side når du inngår en avtale hos oss. Her kan det kanskje se ut som om du ikke har blitt informert om dette. Når det gjelder dekningen er det flere faktorer som kan spille inn her. For eks. hvilken telefon du har, avstand til nærmeste basestasjon osv. Dekningen kan derfor oppleves noe ulikt selv om dekningskartet viser at det skal være god dekning der hvor du befinner deg. Vi bruker Telenor-nettet, noe som vil si at du får nøyaktig samme dekning og hastighet som Telenors egne kunder. Vi vil gjerne se nærmere på denne saken sammen med deg, men jeg klarer ikke søke deg opp i systemene våre og trenger derfor litt mer informasjon. Ta kontakt med oss på [email protected]. Håper vi kan snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe postivt! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (10)

Løgn og dårlig kundeservice

Omtale av  Odd A. R

Jeg var ikke fornøyd med både kundeservice og andre ting så derfor valgte jeg å gå over til en annen aktør da jeg fikk et bedre tilbud. 1. Nortel sa at jeg skulle få pris på 209kr for 10GB eller 229 for 15gb. Dette klarte de ikke å holde. Prisen ble mye dyrere 2. Det står både i Mail og på lydopptak at nortel skulle dekke bruddgebyret fra tidligere aktør. Noe de da ikke ønsker å gjøre. Mange useriøse i kundemottaket og dårlige betingelser samt løgn. STYR UNNA!

Svar fra Nortel
18.10.2022 12:54

Hei Odd Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, og at du har avsluttet ditt kundeforhold hos Nortel. Alle våre priser er oppgitt uten moms, da dette er vanlig praksis i bedriftsmarkedet. Jeg har ikke nok informasjon til å søke deg opp i systemene våre for å sjekke hvilket tilbud du fikk i din kontrakt og hva du måtte betale, men det er mulig du her har fått oppgitt prisen uten moms og da ikke blitt informert om at moms kommer i tillegg. Vi ønsker at all vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, og det er da synd hvis denne informasjonen er blitt utelatt. Vi ønsker å se nærmere på din kontrakt og fakturaer sammen med deg, så ta gjerne kontakt med oss på [email protected]. Håper vi kan snu din opplevelse av Nortel til noe positivt i fremtiden. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (10)

Forsøk på svindel

Omtale av  Geir

Etter å ha byttet til ny leverandør fikk jeg fra Nortel en faktura på kr 3750 for noe som skal være avtalebrudd. Jeg har hverken blitt informert om noen bindingstid eller signert på noen avtale som omhandler dette. Det eneste jeg har mottatt på epost er fakturaer, ingen avtale. Jeg er en person og ikke et firma med org. Nr. Det finnes vel lover for bindingstider mht mobilabonnement. Tror forbrukerombudet blir rette instans her.

Svar fra Nortel
20.10.2022 10:38

Hei Geir Det er synd å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, og at du ikke lenger ønsker være kunde hos Nortel. Alle våre kunder skal ha fått tilsendt en kontrakt de må signere før vi legger de inn i våre systemer. I denne kontrakten kommer alle priser og vilkår klart fram. Vi ønsker likevel at all vår kommunikasjon skal være tydelig, og at du som kunde skal være informert om priser og avtaletid før du signerer en kontrakt hos oss. I dette tilfellet kan det virke som om denne kommunikasjonen har vært uklar dessverre. Jeg får ikke søkt deg opp i våre systemer for å se nærmere på saken din, da jeg ikke har nok informasjon om deg. Vi ønsker veldig gjerne komme i kontakt med deg slik at vi kan se nærmere på avtalen og bruddgebyret ditt. Ta kontakt med oss på [email protected]. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (10)

Svindlet med overlegg

Omtale av  Vidar D

I tilfelle dere ikke har anledning til å lese hele anmeldelsen, så råder JEG på det sterkeste å styre unna Nortel. Nortel ringte å viste tydelig vis hvilket telefonselskap jeg har. Selgeren opplyste meg om at dette var et tilbud til mitt enkeltforetak. Jeg forklarte at jeg hadde 3 Telia X abonnement der jeg og mine 2 barn har fri data. Jeg presenterte hvilken pris jeg betaler fir disse abonnementene og at jeg er åpen for et tilbud. I Telia settes hastigheten ned etter 100gb. Det selgeren presenterte var 3 abonnement der farten er 1000mb/s til 300gb før farten settes ned til samme pris som hos Telia. Etter 20min med salg og vi ble enige forklarte selgeren at han skulle ta opptak av tilbudet der han presenterte tilbudet og jeg skulle akseptere til slutt. Da opptaket startet økte han farten verbalt og jeg gikk god for det vi ble enige om tidligere i samtalen. Etter samtalen fikk jeg en mail med tilbudet, og det var over hode ikke det vi ble enige om under samtalen. Isteden for 3 fri data har jeg tydeligvis takket ja for 1 abonnement med fri data og 2 med 15gb. Hvorfor i alle dager ville jeg bytte 3 fri data abonnement med 1 fri data og 2 15gb? Dette harmonerer ikke i det hele tatt. Etter utallige mailer til Nortel der jeg forklarte at jeg ikke har fått det vi ble enige om måtte jeg betale meg ut at denne galskapen. Jeg ville høre hele samtalen vi hadde, men det var vist ikke mulig. For hvis Nortel hadde den så hadde de hørt hva selgeren egentlig solgte til meg. Jeg har blitt utsatt for svindel og bedrageri. Hvis Nortel noen gang har baller nok til å ring meg igjen, så håper jeg de kommer med en beklagelse og at de vil tilbakebetale pengene de stjal fra meg

Nyttig (14)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Hold deg unna nortel

Omtale av  Anders

Nortel er dårlig, anbefaler på det sterkeste og velge et annet telefonselskap. Før hadde jeg 15 gb og det holdt helt fint en måned. Nå har jeg 20 og det holder ikke en måned veldig spesielt spør du meg. Og dekningen er heller ikke noe å skryte av. Skal du kjøpe ekstra data koster det skjorta i tillegg.

Svar fra Nortel
13.10.2022 12:18

Hei Anders Det er synd å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, og ikke er fornøyd med dekningen og produktet vi leverer. Vi ønsker gjerne komme i kontakt med deg slik at vi sammen kan se på databruken din som du føler er blitt forandret etter du byttet over til oss. Send oss en mail til [email protected], ring oss på 70309900 eller chat med oss på nortel.no. Vi håper vi kan snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe postivt! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (8)

Les alt med små skrift

Omtale av  Misfornøyd B

De skryter av å være like bra som toppene og ha full telenordekning. Teori og praksis er tydeligvis to forskjellige ting. Opplevde stadig utfall samtidig som Telenor-brukere hadde full tjeneste, og med liten hjelp fra kundeservice. De skyldte på gamle (ett år gammel) telefoner. Ved brudd fikk vi fakturert bruddgebyr PLUSS det bruddgebyret de dekte når vi gikk over til de. Når vi spurte i samtale før kontraktsinngåelse hva det kostet å bryte, så sa de at det var standard 3000,-. De nevnte aldri at de fakturerer det de dekte også. Så vi har to tips: 1) Hold dere unna 2) Hvis dere ikke klarer 1, les alt med små skrift.

Svar fra Nortel
22.09.2022 15:03

Hei Det er leit å lese at dere har hatt en såpass dårlig opplevelse med dekningen hos oss, og at vi ikke har klart å løse problemet deres. Når det gjelder dekningen vår så har alle våre abonnement full Telenor-dekning, og denne er dokumentert like bra som Telenors egne kunder. Det er altså ingen forskjeller i selve dekningen, men ulike telefoner, og miljøet rundt kan selvfølgelig påvirke dekningen. Jeg forstår ut i fra det du skriver at dere har blitt fakturert både bruddgebyr og utkjøpet vi dekket da dere kom over til oss, og jeg skjønner at dette kan virke forvirrende og skape mer utgifter enn dere regnet med. Vi ønsker å se nærmere på denne saken, så ta gjerne kontakt med oss på [email protected], eller ring oss på 70309900 så kan vi se nærmere på dine fakturaer. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (9)
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nortel mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR