Funker helt fint for voksne, god dekning og grei app. Men abonnementet for barn fungerer ikke som det skal, og vi får stadig ekstra-regninger, selv om datakontroll skal være aktivert. Varierende hvor hjelpsomme de på kundeservice er. Vurderer sterkt å bytte kun pga. dette.

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft Mobil?
Gjør som Anne G og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft Mobil du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Etter to dager med Fjordkraft er forbruket av data med Fjordkraft 26GB. 80% av tiden har mobil/PAD vært på hjemmenettverk. Det er ikke streamet musikk. TV er streamet ca 30 minutter. Tipper at forbruket skulle vært omkring 4-5 GB. Hos Telenor, med bl.a. TV streaming og hyttebruk klarte jeg aldri å bruke 50GB på en mnd. Så plutselig 26GB på snaut 2 dager. Når jeg skjekker forbruk på faktura i Appen viser det ca. 6GB. Den holder ikke Fjordkraft, ikke alle kundene deres er datainvalide. Det virker upålitelig.

Byttet til fjordkraft fra Telenor og etter tre uker med rot bytter jeg tilbake! Databruken løper løpsk og det samme gjør faktureringen. Kjøpte med 2GB da jeg aldri de siste 5 årene har brukt mer. Siden det var kampanje fikk jeg 4GB de to første månedene. Gikk igjennom de siste 12 fakturaene før jeg byttet for å se faktisk databruk, da jeg har hatt 4GB abonnent før. Blir fakturert for overforbruk på 575MB til kr 399, 3 dager etter inngåelse av abonnement. 10 dager etter inngåelse får jeg SMS om at datamengde på 4GB nærmer seg oppbrukt. Så hvordan kan jeg da bli belastet for overforbruk for 7 dager siden? FINNER DET SMÅTT UTROLIG AT FJORDKRAFT ALLTID SKYLDER PÅ KUNDEN SIN BRUK OG INNSTILLINGER PÅ TLF. DE MÅ SNART INNSE AT FEILEN ER HOS DEM, NÅR ABSOLUTT ALLE SOM BYTTER TIL DEM DOBBLER OG TRIPPLER FORBRUKET AV DATA!! Jeg kommer til å rapportere dem til Forbrukerrådet!

Etter jeg byttet til fjordkraft mobil, funket ikke det å bruke mobilen og google pay når jeg er på kiwi eller andre butikker med kontaktløs betaling lengre. Jeg var i kontakt med kundeservice. Dei ville prøve med nytt sim kort, som dei lovte å betale, men som jeg fikk regning på likevel. For å gjøre en lang historie kort. Fikk jeg tilslutt e-post om att hadde jeg problemer google play store måtte jeg sjekke att det ikke var sperre på telefonen. Jeg sa flere ganger google pay og kontaktløs betaling i butikken var problemet. Men fjordkraft mobil virker berre interessert å vri det over på annet berre for å slippe å prøve å ta tak i problemet. Det er hvertfall mitt inntrykk. Google pay funket før jeg byttet. Jeg er nå på vei til Telenor.

1 : Tull og rot med fakturering. Har 1 mnd igjen av 3 mnd gratis abb. på 5 abb. Har blitt fakturert fullt for det eneste abonnementet den første måneden, og godtok å betale den mot at det ene abonnementet fikk flyttet den 3'dje måneden til måned nr 4. Nå har de gjort dette igjen! 2: juks med med mobildata. Ungene hadde 7 GB hos Talkmore som ikke ble brukt opp - hos Fjordkraft har de 15 GB som forsvinner som dugg for solen. Tjenestene hos Talkmore og Fjordkraft er identiske. Mobiltelefon måler tilsvarende mobildata forbruk som Fjordkraft appen - så jeg godtar at mobildata "renner gjennom" - men jeg mistenker at Fjordkraft genererer ekstra trafikk som er årsaken til det høye forbruket. Her bør noen med kompetanse på området inn å sjekke - NKOM.
