Meny
Mobilabonnement fra Fjordkraft Mobil
Bytt på nettsidene til Fjordkraft Mobil
1 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
2 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
2 GB
pr. mnd
189 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
1 GB
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
1 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
2 GB
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
2 GB
pr. mnd
239 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
4 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
4 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
4 GB
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
8 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
8 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
15 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
15 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
8 GB
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
8 GB
pr. mnd
369 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
15 GB
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
15 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
30 GB
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
30 GB
pr. mnd
559 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
40 GB
Fri tale, SMS og MMS
117 omtaler
40 GB
pr. mnd
599 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer

Mobilabonnement fra Fjordkraft Mobil

Fjordkraft er et norsk strømselskap stiftet i 2001. I 2017 endret dette seg slik at man nå også kan kjøpe mobilabonnement gjennom Fjordkraft. Det stilles ingen krav til at man er strømkunde hos Fjordkraft for å få mobilabonnement, men en redusert månedspris på mobilabonnementet tilbys til alle eksisterende kunder, og til de som også velger å flytte sin eksisterende strømavtale til Fjordkraft.

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
12
av 36 innen
mobilselskap
44%
anbefaler
Fjordkraft Mobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dataforbruk er høyt"

Dekningen er på lik linje som andre, men forbruk av data er som andre skriver usedvanlig høyt. Bare ved å se på mail i 2 min. er opptil 0,20 MG oppbrukt. Så om man bruker Internett mye ute så styr unna Fjordkraft.

Fornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Ny bruker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nettopp flyttet abonn til Fjordkraft men erfaring så langt er veldig bra

Kundetilfredshet
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De lyver"
2 syns denne omtalen er nyttig

De lurte meg. Det skulle være gratis strøm første måned. Jeg fikk høyeste faktura den første måned. Eg var ikke fornøyd! Eg anbefaler ikke. Eg byttet strømleverandør til annet bedrift. Vurderer å bytte mobil abonnement også

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

God telenordekning. Nok giga ( 2+2) til normalt bruk Under 400 kr for 2 voksne i mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fjordkraft holder sitt løfte."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har byttet operatører flere ganger de siste årene. Ikke fordi jeg har vært misfornøyd, men kun på grunn av pris og tilbud. Jeg holder meg til Telenordekning da det har fungert best på mange turer rundt i Norge. Alle operatører jeg har hatt har vært problemfrie. Man må bare passe å på og bytte operatør på riktig tidspunkt slik at man slipper å betale ut måneden hos gammel operatør når ny operatør er aktiv. Bestill bytting 1 mnd i forveien slik at du er aktiv hos nye operatør den 1 i neste mnd. Overgangen til Fjordkraft gikk sømløst. Forbruket i august er registrert som normalt og brukt 10 av 15 GB med daglig bruk, som bilde opplasting, You Tubebruk, Facebook mm. Men om man deler 15 GB kvoten med andre, som feks streamer filmer, spotyfy og slike ting så kan man få et GB sjokk på få dager. Det gjelder de fleste operatører hvor du selv velger en datakvote. Sjekk også ut telefon nummer som kan ha høye kostnader, og ring aldri tilbake til et nummer du ikke kjenner uten å undersøke først hvem som eier nummeret. Det er synd om man binder seg til avtaler eller dyre vedledighetsnummer fordi vi ikke gidder å undersøke, og så komme det som ekstrautgift på telefon abbonemanget. Et telefonabbonemang hos en operatør skal ikke være pent å se på, men billig og praktisk å bruke. Jeg har tidligere vært kunde hos operatører som ingen hadde hørt om og vært godt fornøyd med pris og kundeservice. Men alt er i forandring og så blir det oppkjøp av "små" operatører og det har gått helt greit, men valget av Fjordkraft var mest for pengene for min del, og en hyggelig kundeservice den ene gangen jeg har vært i kontakt med de.

Giulianna
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dataen blir fortette brukt opp enn hos andre. Så jeg fikk en saftig regning. Ringte tap sin kundeservice. Som med Telia og andre er helt gratis. Her ble det dyrt når jeg satt 4 timer i telefon kø. Holder meg til det jeg vet er bra fra nå av.

Svar fra Fjordkraft Mobil
26.08.2020 16.03
Hei Giulianna, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres rart ut. Vi har ikke hatt 4 timer telefonkø i hverken juli eller august, og man får alltid tilbud om å bli oppringt av oss (og beholde sin plass i køen) hvis det er lenge å vente. Vår kundeservice har et helt vanlig åttesifret nummer, som er gratis å ringe for alle mobilabonnement som har inkludert ringetid – slik de fleste har i disse dager. Det koster ikke noe ekstra å ringe oss.

Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg?

Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før.

Hvis du tenker at disse to forklaringsmulighetene ikke treffer i ditt tilfelle vil jeg oppfordre deg til å skontakte vår kundeservice direkte, slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ok for voksne, dårlig for barn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Funker helt fint for voksne, god dekning og grei app. Men abonnementet for barn fungerer ikke som det skal, og vi får stadig ekstra-regninger, selv om datakontroll skal være aktivert. Varierende hvor hjelpsomme de på kundeservice er. Vurderer sterkt å bytte kun pga. dette.

Svar fra Fjordkraft Mobil
26.08.2020 16.02
Hei Anne G, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Datakontroll er tilleggstjenesten for deg som ikke ønsker å ha mulighet for overforbruk av data, men det er fortsatt mulig å få forbruk for andre ting som koster ekstra. Som eksempler kan jeg nevne kjøp av bussbilletter eller andre kjøp via mobilen, tilleggstjenester, innholdstjenester, teletorg- og opplysningstjenester og bruk til utlandet. Hvis du vil sette en stopper for også slike kostnader har vi tjenesten Foreldrekontroll. Det høres ut som dette kanskje kan være en tjeneste som dekker dine behov? Du kan lese mer om tjenestene her: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fa-full-kontroll-pa-mobilkostnadene/

Jeg håper dette var til hjelp!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Per A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dataforbruk overfaktureres?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter to dager med Fjordkraft er forbruket av data med Fjordkraft 26GB. 80% av tiden har mobil/PAD vært på hjemmenettverk. Det er ikke streamet musikk. TV er streamet ca 30 minutter. Tipper at forbruket skulle vært omkring 4-5 GB. Hos Telenor, med bl.a. TV streaming og hyttebruk klarte jeg aldri å bruke 50GB på en mnd. Så plutselig 26GB på snaut 2 dager. Når jeg skjekker forbruk på faktura i Appen viser det ca. 6GB. Den holder ikke Fjordkraft, ikke alle kundene deres er datainvalide. Det virker upålitelig.

Svar fra Fjordkraft Mobil
26.07.2020 20.26
Hei Per, og takk for tikbakemeldingen. Jeg håper du har vært i kontakt med vår kundeservice angående dette, for dette høres veldig rart ut. Bare for å avkrefte det med en gang: vi teller ikke data på noen annen måte enn det Telenor gjør. Vi bruker Telenor sitt nett, så her er det ingen forskjeller mellom våre kunder og Telenor sine kunder. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos.

Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg?

Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 50GB kan du ha spart opp Rollover opptil 100GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 50GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før.

Men som sagt - dette høres veldig rart ut, særlig siden appen sier at du bare har brukt 6GB. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med vår kundeservice vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å enten ringe oss, kontakte oss på Facebook, eller logge deg på chatten på nettsiden vår. Da kan vi få sett nærmere på dette sammen med deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR