NextGenTel Mobil omtaler og erfaringer

24 verifiserte omtaler
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Verdi for pengene
Forferdelig
22
av 22 innen
mobilselskap
4%
anbefaler
NextGenTel Mobil
Filtrer omtaler
0
1
0
1
22
Sorter omtaler etter
Viser av 24 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Leverer ikke, umulig å få tak i - ikke la deg friste av prisen! Bare å holde seg unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når man først (etter timevis av venting) kommer fram til kundebehandlerne på NextGenTel, er de hyggelige. Og gjør så godt de kan. Problemet er at de ikke kan svare. Systemet fungerer imidlertid ikke. De klarer ikke å levere varene. Det er ingen som vet hvorfor, eller kan finne ut av det, og du blir kasteball i systemet. En mnd. senere når du finner en annen leverandør, blir du likevel fakturerert for varer som aldri kom, og må igjen igjennom timesvis av venting, og ingen som kan gi svar, eller kan rette opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ALT FEIL! Samtidig!"

Hei!

Jeg hadde NextGenTel i ett år. Bindingstiden var på 2 år, men betalte meg ut med over 10.000 kroner for å slippe å ha de ett år til. Her er all driten jeg opplevde:

- Sykt lange køer på kundeservice
- Må fortelle om problemet hundre ganger til forskjellige personer, de logger tydeligvis ingenting.
- Feil på linja med mitt abonnent gjorde at telefonen kuttet hele tiden (prøvde 5 forskjellige telefoner) og de klarte ikke fikse problemet. Problemet er borte med ny leverandør
- Bare tull med mobilt bredbånd
- Feil på faktura i forhold til avtale

Altså, alt er feil med NextGenTel. Styr for all del unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelt"

Da vi flyttet, så sa vi opp abonemmentet via telefon. Da ringte vi og forklarte alt godt liksom, vi skulle avslutte abonemmentet! De gjorde ingenting med dette og tok betalt 2 måneder uten at vi var medlemmer lenger. Da vi ringte og sa ifra om dette så lekte de dum fullstendig og var utrolig uprofesjonelle, så fikk vi høre at vi skulle få et ''tilbud'' der vi får 2 måneder gratis (haha). Dette er ikke et tilbud??? De er jo pengene dere stjelte fra oss, halo liksom? Etterhvert merket vi at ikke bare holdte de ikke opp med dette, men de tok igjen ekstra betalt og som om alt dette ikke var nok sluttet nettet å fungere i det hele tatt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig nettside, lureri med oppsigelsestid"

Først var det ikke mulig å bestille ekstra data. Så byttet de til ny nettsideportal, der det var vanskelig å se gamle fakturaer. Fikk heller ikke opp internettabonnomentet på mine sider, bare mobil, selv om det var registrert på samme epost. Når jeg byttet, måtte jeg betale én måned ekstra samtidig som mitt nye abonnement pga. en helt unødvendig oppsigelsestid jeg ikke var klar over. Kundeservice er ikke så verst da. Bortsett fra at jeg ikke kunne finne chat eller epostadressen noe sted, og når jeg ba om å bli ringt opp ringte de i ca. 3 sekunder før jeg rakk å ta telefonen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs lyd på linje"

Da jeg kjøpte en IPhone7+ opplevde jeg at alle klagde på hakkete og dårlig linje. Telefonen er testet og funnet i orden, men linjen er årsaken. Jeg får heller ikke kontakt og de sender ikke nytt sim kort som de lovet. Bindingstiden hindrer meg i å skifte. Sitter i klisteret med to telefonabonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Krever månedsavgift over 1 mnd etter av abonementet var avsluttet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av NextGenTel mobil om å bytte til dem fordi jeg hadde brebånd fra dem fra før, så da skulle jeg få alt på en faktura. Første faktura fikk jeg ikke til å stemme og fikk også purring på ubetalt faktura. Det viste seg at de hadde opprettet et nytt kundenummer på meg slik at jeg fikk to fakturaer, en på mobil og en på bredbånd som jo var et av argumentene at jeg skulle slippe hvis jeg byttet til dem. Fikk ryddet opp i det til slutt etter mye om og men. Nå har jeg etter noen år byttet tilbake til leverandøren jeg hadde den 14.01.17, men NextGenTel vil ha betalt for hele Februar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Trøbbel fra første dag - bedriftskunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Portering av nummer som feilet uten noe videre oppfølging. Ingen tilbakemelding heller etter henvendelse til kundeservice på telefon. Feil registrering så alle telefonnumrene i bedriften står på samme navn. Ingen tilbakemelding etter to uker på skriftlig henvendelse om saken. Veldig dyrt å ringe til kundeservice! Pass på å takke ja til å bli ringt opp! Tastevalgmeny hos kundeservice som ikke virker (mulig de har rettet det ettersom jeg sa fra til de ulike personene jeg snakket med). Er rett og slett skikkelig misfornøyd og det vil koste oss over 20.000 kr i bruddgebyr å bytte leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd"

Har alltid fått hjelp ved behov. Kunde siden ca 2006. Chatten er grei å bruke. Har 3 av mine 5 abonnement hos Nextgentel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og lureri"

Skulle ønske vi hadde sett denne siden før vi ble lurt inn i NextGenTels klamme favn. Nå har de oss i 24 mnd. Ikke å anbefale å gå til et selskap som bruker bindingstid for å holde på kundene sine.

Anders F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Skrekkelig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble kontaktet av NextGenTel i sommeren 2016 og dem regnet seg frem til at vi kunne spare store summer på telefoni. Kvalitetsstemplet var liksom at dem brukte Telia sitt nett og i tillegg ville dem betale alle bruddavgifter vi ville få fra gl. teleselskap vi hadde. Overførselen ble ferdig og abonnementene satt i drift. Fra dag 1 opplevde vi ekstremt dårlig dekning, man må ringe opp 2-12 ganger for å komme igjennom, kunder klager på at vi aldri svarer og jeg kunne bli ved. NextGenTel svarte på klagene våre med at vi måtte sende inn logg over tapte anrop både ut og inn slik at dem kunne feilsøke. Det har nå stått på 1,5 måned og nå har vi fått nok og går tilbake til vår tidligere leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold deg unna Nextgentel!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget useriøs selskap. Elendig kundeservice. Dette er bare lureri alt sammen, og ikke noe å satse på for normale mennesker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Drittselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Krever inn 4.700,- for "brudd på bindingstid"... Fikk ikke god nok info da jeg startet abonnementet, og var derfor ikke klar over at jeg hadde bindingstid. Hvem kjører bindingstid i 2016 bortsett fra dem?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Verste jeg har opplevd! Hold dere unna NextGenTel!"
2 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel er uten tvil det mest inkompetente selskapet jeg noensinne har vært i kontakt med. Personene på kundeservice er totalt uvitende og ingen følger opp, det er elendig loggføring og sist men ikke minst INGEN av dem tar ansvar for noe som helst! De avsluttet Telenor abonnementet mitt før jeg fikk simkort fra NextGentel! Etter utallige timer på vent og totalt 8 samtaler og 3 dager senere (fra min samboers tlf!), fikk jeg beskjed fra kundeservice at simkort var sendt til feil adresse og at de skulle sende et nytt. Jeg spurte om jeg kunne få overført nr mitt til et annet nr om jeg kjøpte meg et simkort så lenge. Dette fikk jeg beskjed om at dessverre ikke gikk. Etter 2 dager til på vent uten tlf (totalt da 6 dager!) Ringte jeg opp igjen. Lurte på hvor sim kort nr 2 var. Det visste de ikke... Men personen på kundeservice sa "Men du kan jo kjøpe et kontantkort, så kan vi jo overføre nr til det!?...": Så nå har jeg gjort det... Det har totalt gått 14 dager og jeg har fortsatt ikke fått mitt nye simkort fra NextGentel. Skulle GJERNE byttet, men husker han som solgte meg abonnementet sa at jeg nå ville være bindt opp i 36 mnd... Flott...

Jeg anbefaler INGEN dette selskapet da det er rent kaos fra ende til annen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ingen struktur!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg bestilte ventet jeg i 2 uker på simkortet som jeg skulle få tilsendt etter bestilling. Jeg Ringte Nextgentel, og fikk til svar at bestillingen var blitt kansellert. Jeg bestilte på nytt igjen, men da kom det et simkort i et annet navn. Jeg har fått tilsendt to nye simkort etter den siste hendelsen, men disse er ikke kommet. (ble sendt for 1 mnd siden). Anbefaler alle å velge en annen mobiloperatør. Nextgentel slår meg som en meget useriøs operatør, HELT uten struktur.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold deg langt borte!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vårt firma inngikk avtale på mobiltelefoni med NextGenTel via TelecomGruppen i Stavanger. Etter dette ble alt bare rot. Dekningen skulle være nøyaktig lik som Netcom/Telia, men våre ansatte opplever stadige utfall, brudd i samtaler, intet nettverk. Sentralbordløsningen fungerer IKKE som beskrevet.
Selgeren fortalte heller ikke at det nærmest er umulig å komme seg ut av avtalen uten å bli ribbet økonomisk. I tillegg til bruddgebyr, skal NextGenTel ha seg betalt for 3 måneders avgift etter at vi har flyttet ut. Dersom man er språkforsker, kan man riktignok se dette ut fra avtalevilkårene, men jeg har aldri opplevd maken!!! Anbefaler alle å holde seg langt borte fra både NextGenTel, og cowboyselgerene i TelecomGruppen. Bare svindel og fanteri alt sammen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bare lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte bredbånd i mai av Nextgentel. De lovet/antydet 10-15 mb linje. Når det var installert så fikk jeg ca. 6,5-7 mb. Dette var ikke bra, men det fungerte en stund. Når linjen begynner å lage problemer så får jeg høre at linjen inn til meg ikke var anbefalt med hastighet over 2 mb for å være stabil. Dette viste Nextgentel allerede når jeg bestilte og overstyrte hastigheten på linjen inn til meg. Å få kontakt med Nextgentel har mange ganger vært forferdelig tidkrevende og vanskelig. Jeg kansellerte kontrakten til slutt etter avtale med Nextgentel uten at jeg skulle få gebyr. Men det fikk jeg etter en tid likevel..? Det virker som om ingen har kontroll på noe hos Nextgentel, men det som fungerer svært godt er utsendelsen av faktura. Når jeg leser på Google, og facebook om andre sin erfaring av dette firmaet så virker det som Nextgentel har drevet med lureri i årevis og kommet unna med dette. Sjekk selv Nextgentel sin egen facebookside med kommentarer fra egne brukere. Styr unna dette firmaet. Anbefales ikke.

Arne-Thomas A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelige og rotete"

Fakturere galt; flere ganger har de fakturert galt, og vi har alle gangene fått medhold i klagene våre.
Surrer mye med internet tjenesten, gebyrer, oppe-tid osv.
Roter veldig med retur av utstyr som er ødelagt. Har fått masse purringer på allerede innlever utstyr.
Mye problem med dette selskapet, anbefales ikke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice, høye priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice, verste jeg har opplevd. Umulig å si opp abonnementet, umulig å åpne abonnement etter at det ble sperret (måtte gjennom Kredinor, som forøvrig også nekter å svare eller hjelpe meg), dårlig dekning, ekstremt høye priser på ting jeg ikke engang aner at jeg hadde brukt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Oppsigelsestid ut neste måned, selv om simkortet er deaktivert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting spesielt med abonnementet, men ekstremt vanskelig å komme i kontakt med kundeservice. De bruker f.eks om lag tre uker på å svare på forespørsler via min side. NB. Oppsigelsestiden er også ut måneden etter at du byttet leverandør. Dvs at om du bytter til ny leverandør 1. August må du betale fullt abonnement til NextGenTel ut september.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler VARMT å styre laaaaangt unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt inn gjennom Telecomgruppen med lokkepriser, viser seg så at de har oppgitt helt andre avtalevilkår til NextGentel. Har tatt 7 måneder og 100- talls mailer å NÅ frem til noen som tar tak desverre. Har også måtte følge opp inkassobyrå på tross av lovnader om at dette skal fikses. Rimelige abonnement, men ikke i nærheten av verdt det! Har også problem med dekning, inngående samtaler, utgående, opptatt og "nettverk opptatt" til stadighet. Har dessverre lite godt å si om disse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"En trist opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel har ikke klart å overføre tlf nr fra Telenor til tross for at jeg har fått tilsendt to SIM kort. Har sittet tilsammen ca 2 timer i telefonen med kundeservice uten å komme igjennom. Har ikke mottatt noen beklagelse for elendig leveranse evne og kundeservice. Jeg kan selvfølgelig dokumentere elendigheten. Jeg vil ikke anbefale NextGenTel for noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Obs. på oppsigelsestid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Merk at oppsigelsestiden er ut måneden etter en har sagt opp. Bestilte nytt abonnement, men måtte betale for 1, 5 mnd. Etter at jeg hadde byttet (ikke bindingstid).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Masse kluss med porteringstidspunkt, laaaang tid å komme til kundeservice. Ingen kommer tilbake når de har lovt. Hold deg langt unna, alt annet er bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nettside, dårlig service"

Fikk gebyr på to avbestillinger, som jeg i utganspunktet aldri bestilte.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no