NextGenTel Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Føler aldri at NextGenTel prøvde veldig hardt på å bli god. Savner en god app f.eks. Mulighet for å sende SMS fra PC via profilen o.l. Ingenting å utsette dem, men jeg opplevde heller aldri noen problemer vedr. faktura eller noe sånt. De gir nå opp mobilsatsingen sin.
Jeg er operatør løs siden 19.01.18 kl: 09:00 til 01.02.18 og deretter OneCall skal ta over. Jeg er en handicap mann som bruker sikkerhets alarm, rullestol, elektrisk rullestol, løftestol, arbeidsstol, krykker, dusjkrakk, etc. Behandlinger nesten hverdag og lege besøk kontinuerlig, sykehus besøk, etc. NextGenTel fengslet meg i mitt hjem fra omverdenen. En tragisk opplevelse med Nextgentel. Verste ting som har skjedd med meg i 21. Århundret.
Alt er dritt, kundeservice, låser kunder med urimelig lang bindingstid (2 til 3 år) og vanvittige bruddgebyr (3500kr). Bruker veldig dyre telefonnummer i kundeservice som også man også kan bli belastet for selv om de ringer opp kunden (etter info på hjemmesiden deres)! Irriterer meg grønn over at jeg lot med lure til å bytte uten å sjekke nøye kontrakten. For all del styr unna!!!
Falsk markedsføring, utidige fakturaer. Høyt bruddgebyr og lang bindingstid uten at man gir noen fordeler som motiverer lang bindingstid. Vanskelig å komme ut av kundeforholdet.
Jeg skiftet til Nextgentel i en liten periode, og fikk mye problemer med deres fakturering. Det var vanskelig å finne ut av hva de ulike utgiftspostene i fakturaen stammet fra, både fra fakturaen og på min side. Og kundeservice klarte heller ikke å klargjøre dette, etter henvendelser på chat, telefon og epost. De fakturerer langt i forkant av den faktiske ringeperioden, og Kredinor påtar seg oppgaven med å sende inkassosalær når disse ikke er betalt. Jeg fikk også inkasso for senere måneder selv om abonnementet ble avsluttet og portert til en annen leverandør. Kredinor sender også ulike brev etter ulike fakturaer, og når fakturagrunnlaget var såpass uklart i utgangspunktet, var det umulig å holde orden på kundeforholdet. Dekningen var heller ikke så god, og det midt i Oslo.
Stort avvik mellom hva som ble utlovd og hva som ble levert. Ikke minst hva som ble fakturert. Driver med aggressiv markedsføring, men følger ikke opp med å holde sine lovnader. Å få bindningstid med bruddgebyr for en tjeneste - altså ikke noen telefon sendt med, kan høres ukomplisert ut, men når man leverer så dårlig som NextGenTel er bruddgebyr sannsynligvis en viktig del av forretningsmodellen. Styr unna!!
Det verste mobilselskapet som finnes i Norge. Sms som kommer flere dager forsinket og med dato av den dagen som kommer ikke dato når det ble sendt. Dårlig dekning har byttet mobil 3 ganger for skylde på mobilen men nei. Det er selskapet som ikke kan levere det de lover.
Inngående samtaler går ofte rett til svarer selv om man er innenfor dekning med påslått mobil. Tar ofte svært lang tid å sette opp samtaler. Oppsigelsestid på henholdsvis én måned og tre måneder løpende fra den første i påfølgende måned. Fakturerer følgelig ofte kunder for tjenester de ikke får levert, etter nummeret er portert til ny operatør. Styr unna!
Løgn og bedrag fra første stund etter jeg ble lurt over. Eller løgna startet vel før, da de ikke holder hva de lover. Fraråder alle å ha noe med dette selskapet å gjøre.
Har blitt trukket flere måneder etter endring av abbonnement, og prøvd å komme i kontakt med kundeservice gjennom chat (umulig) og fikk endelig svar på epost etter 1,5 uke. De må ha den mest underbemannede kundeservice sentralen i historien! De virker heller ikke særlig kompetente, ettersom de ikke klarer å regne seg frem til hvor mange måneder jeg skal ha tilbakebetalt. Korrespondansen foregår enda, og med så lang svartid er jeg kanskje ferdig med saken til neste år. STYR UNNA (når du sier opp må du forresten betale for inneværende + neste måned)
Ingenting er bra. Elendig kundeservice, umulig å komme seg ut av kundeforhold.
Ingentung er bra, elendig kundeservice, frekke og provoserende folk som jobber der. Rett og slett de mest ubrukelige folkene jeg har vært borti.
Jeg har byttet fast telefon abonnement fra Telio til et annet selskap. Forsinkelse av portering slik at det går noen dager over til september (04. September) nå må jeg betale for både september og oktober uten å bruke tjenesten. Det står i avtalevilkår hos Telio".. Avtalen anses opphørt siste dag i den påfølgende måneden etter oppsigelsen ble mottatt. ". Bli det forstått som kunder må betale penger i nesten to måneder uten brukt av deres tjeneste?
Når man først (etter timevis av venting) kommer fram til kundebehandlerne på NextGenTel, er de hyggelige. Og gjør så godt de kan. Problemet er at de ikke kan svare. Systemet fungerer imidlertid ikke. De klarer ikke å levere varene. Det er ingen som vet hvorfor, eller kan finne ut av det, og du blir kasteball i systemet. En mnd. senere når du finner en annen leverandør, blir du likevel fakturerert for varer som aldri kom, og må igjen igjennom timesvis av venting, og ingen som kan gi svar, eller kan rette opp.
Hei! Jeg hadde NextGenTel i ett år. Bindingstiden var på 2 år, men betalte meg ut med over 10.000 kroner for å slippe å ha de ett år til. Her er all driten jeg opplevde: - Sykt lange køer på kundeservice - Må fortelle om problemet hundre ganger til forskjellige personer, de logger tydeligvis ingenting. - Feil på linja med mitt abonnent gjorde at telefonen kuttet hele tiden (prøvde 5 forskjellige telefoner) og de klarte ikke fikse problemet. Problemet er borte med ny leverandør - Bare tull med mobilt bredbånd - Feil på faktura i forhold til avtale Altså, alt er feil med NextGenTel. Styr for all del unna.
Da vi flyttet, så sa vi opp abonemmentet via telefon. Da ringte vi og forklarte alt godt liksom, vi skulle avslutte abonemmentet! De gjorde ingenting med dette og tok betalt 2 måneder uten at vi var medlemmer lenger. Da vi ringte og sa ifra om dette så lekte de dum fullstendig og var utrolig uprofesjonelle, så fikk vi høre at vi skulle få et ''tilbud'' der vi får 2 måneder gratis (haha). Dette er ikke et tilbud??? De er jo pengene dere stjelte fra oss, halo liksom? Etterhvert merket vi at ikke bare holdte de ikke opp med dette, men de tok igjen ekstra betalt og som om alt dette ikke var nok sluttet nettet å fungere i det hele tatt!