Mobiltelefoni

NextGenTel Mobil omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
22
av 23 innen
mobilselskap
3%
anbefaler
NextGenTel Mobil
Filtrer omtaler
0
1
1
1
34
Sorter omtaler etter
Viser av 37 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Meh..."

Føler aldri at NextGenTel prøvde veldig hardt på å bli god. Savner en god app f.eks. Mulighet for å sende SMS fra PC via profilen o.l. Ingenting å utsette dem, men jeg opplevde heller aldri noen problemer vedr. faktura eller noe sånt. De gir nå opp mobilsatsingen sin.

Viktor S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Katastrofe, forferdelig, sorg for meg handicap mann."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er operatør løs siden 19.01.18 kl: 09:00 til 01.02.18 og deretter OneCall skal ta over. Jeg er en handicap mann som bruker sikkerhets alarm, rullestol, elektrisk rullestol, løftestol, arbeidsstol, krykker, dusjkrakk, etc. Behandlinger nesten hverdag og lege besøk kontinuerlig, sykehus besøk, etc. NextGenTel fengslet meg i mitt hjem fra omverdenen. En tragisk opplevelse med Nextgentel. Verste ting som har skjedd med meg i 21. Århundret.

Proximo-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Totalt elendig! Driver trolig på grensa til det lovlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dritt, kundeservice, låser kunder med urimelig lang bindingstid (2 til 3 år) og vanvittige bruddgebyr (3500kr). Bruker veldig dyre telefonnummer i kundeservice som også man også kan bli belastet for selv om de ringer opp kunden (etter info på hjemmesiden deres)! Irriterer meg grønn over at jeg lot med lure til å bytte uten å sjekke nøye kontrakten. For all del styr unna!!!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Falske tyveradder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Falsk markedsføring, utidige fakturaer. Høyt bruddgebyr og lang bindingstid uten at man gir noen fordeler som motiverer lang bindingstid. Vanskelig å komme ut av kundeforholdet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Rot i fakturering og kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skiftet til Nextgentel i en liten periode, og fikk mye problemer med deres fakturering. Det var vanskelig å finne ut av hva de ulike utgiftspostene i fakturaen stammet fra, både fra fakturaen og på min side. Og kundeservice klarte heller ikke å klargjøre dette, etter henvendelser på chat, telefon og epost. De fakturerer langt i forkant av den faktiske ringeperioden, og Kredinor påtar seg oppgaven med å sende inkassosalær når disse ikke er betalt. Jeg fikk også inkasso for senere måneder selv om abonnementet ble avsluttet og portert til en annen leverandør. Kredinor sender også ulike brev etter ulike fakturaer, og når fakturagrunnlaget var såpass uklart i utgangspunktet, var det umulig å holde orden på kundeforholdet. Dekningen var heller ikke så god, og det midt i Oslo.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe - lokker med godsaker, serverer skuffelser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Stort avvik mellom hva som ble utlovd og hva som ble levert. Ikke minst hva som ble fakturert. Driver med aggressiv markedsføring, men følger ikke opp med å holde sine lovnader. Å få bindningstid med bruddgebyr for en tjeneste - altså ikke noen telefon sendt med, kan høres ukomplisert ut, men når man leverer så dårlig som NextGenTel er bruddgebyr sannsynligvis en viktig del av forretningsmodellen. Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nå har de byttet navn til PROXIMO men det hjelper ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det verste mobilselskapet som finnes i Norge.
Sms som kommer flere dager forsinket og med dato av den dagen som kommer ikke dato når det ble sendt. Dårlig dekning har byttet mobil 3 ganger for skylde på mobilen men nei.
Det er selskapet som ikke kan levere det de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabil tjeneste, bransjens dårligste oppsigelsesvilkår - umoralsk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Inngående samtaler går ofte rett til svarer selv om man er innenfor dekning med påslått mobil. Tar ofte svært lang tid å sette opp samtaler.

Oppsigelsestid på henholdsvis én måned og tre måneder løpende fra den første i påfølgende måned. Fakturerer følgelig ofte kunder for tjenester de ikke får levert, etter nummeret er portert til ny operatør.

Styr unna!

Vurderer du NextGenTel Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra NextGenTel Mobil mot alle andre på markedet
Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig useriøs og totalt fraværende når de har fått kapret deg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Løgn og bedrag fra første stund etter jeg ble lurt over. Eller løgna startet vel før, da de ikke holder hva de lover.
Fraråder alle å ha noe med dette selskapet å gjøre.

Benedikte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig, elendig, elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt trukket flere måneder etter endring av abbonnement, og prøvd å komme i kontakt med kundeservice gjennom chat (umulig) og fikk endelig svar på epost etter 1,5 uke.
De må ha den mest underbemannede kundeservice sentralen i historien!
De virker heller ikke særlig kompetente, ettersom de ikke klarer å regne seg frem til hvor mange måneder jeg skal ha tilbakebetalt. Korrespondansen foregår enda, og med så lang svartid er jeg kanskje ferdig med saken til neste år.

STYR UNNA
(når du sier opp må du forresten betale for inneværende + neste måned)

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingentung er bra, elendig kundeservice, frekke og provoserende folk som jobber der. Rett og slett de mest ubrukelige folkene jeg har vært borti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har byttet fast telefon abonnement fra Telio til et annet selskap. Forsinkelse av portering slik at det går noen dager over til september (04. September) nå må jeg betale for både september og oktober uten å bruke tjenesten. Det står i avtalevilkår hos Telio".. Avtalen anses opphørt siste dag i den påfølgende måneden etter oppsigelsen ble mottatt. ". Bli det forstått som kunder må betale penger i nesten to måneder uten brukt av deres tjeneste?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Leverer ikke, umulig å få tak i - ikke la deg friste av prisen! Bare å holde seg unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når man først (etter timevis av venting) kommer fram til kundebehandlerne på NextGenTel, er de hyggelige. Og gjør så godt de kan. Problemet er at de ikke kan svare. Systemet fungerer imidlertid ikke. De klarer ikke å levere varene. Det er ingen som vet hvorfor, eller kan finne ut av det, og du blir kasteball i systemet. En mnd. senere når du finner en annen leverandør, blir du likevel fakturerert for varer som aldri kom, og må igjen igjennom timesvis av venting, og ingen som kan gi svar, eller kan rette opp.

Vurderer du NextGenTel Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra NextGenTel Mobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ALT FEIL! Samtidig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei!

Jeg hadde NextGenTel i ett år. Bindingstiden var på 2 år, men betalte meg ut med over 10.000 kroner for å slippe å ha de ett år til. Her er all driten jeg opplevde:

- Sykt lange køer på kundeservice
- Må fortelle om problemet hundre ganger til forskjellige personer, de logger tydeligvis ingenting.
- Feil på linja med mitt abonnent gjorde at telefonen kuttet hele tiden (prøvde 5 forskjellige telefoner) og de klarte ikke fikse problemet. Problemet er borte med ny leverandør
- Bare tull med mobilt bredbånd
- Feil på faktura i forhold til avtale

Altså, alt er feil med NextGenTel. Styr for all del unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da vi flyttet, så sa vi opp abonemmentet via telefon. Da ringte vi og forklarte alt godt liksom, vi skulle avslutte abonemmentet! De gjorde ingenting med dette og tok betalt 2 måneder uten at vi var medlemmer lenger. Da vi ringte og sa ifra om dette så lekte de dum fullstendig og var utrolig uprofesjonelle, så fikk vi høre at vi skulle få et ''tilbud'' der vi får 2 måneder gratis (haha). Dette er ikke et tilbud??? De er jo pengene dere stjelte fra oss, halo liksom? Etterhvert merket vi at ikke bare holdte de ikke opp med dette, men de tok igjen ekstra betalt og som om alt dette ikke var nok sluttet nettet å fungere i det hele tatt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig nettside, lureri med oppsigelsestid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Først var det ikke mulig å bestille ekstra data. Så byttet de til ny nettsideportal, der det var vanskelig å se gamle fakturaer. Fikk heller ikke opp internettabonnomentet på mine sider, bare mobil, selv om det var registrert på samme epost. Når jeg byttet, måtte jeg betale én måned ekstra samtidig som mitt nye abonnement pga. en helt unødvendig oppsigelsestid jeg ikke var klar over. Kundeservice er ikke så verst da. Bortsett fra at jeg ikke kunne finne chat eller epostadressen noe sted, og når jeg ba om å bli ringt opp ringte de i ca. 3 sekunder før jeg rakk å ta telefonen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs lyd på linje"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg kjøpte en IPhone7+ opplevde jeg at alle klagde på hakkete og dårlig linje. Telefonen er testet og funnet i orden, men linjen er årsaken. Jeg får heller ikke kontakt og de sender ikke nytt sim kort som de lovet. Bindingstiden hindrer meg i å skifte. Sitter i klisteret med to telefonabonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Krever månedsavgift over 1 mnd etter av abonementet var avsluttet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av NextGenTel mobil om å bytte til dem fordi jeg hadde brebånd fra dem fra før, så da skulle jeg få alt på en faktura. Første faktura fikk jeg ikke til å stemme og fikk også purring på ubetalt faktura. Det viste seg at de hadde opprettet et nytt kundenummer på meg slik at jeg fikk to fakturaer, en på mobil og en på bredbånd som jo var et av argumentene at jeg skulle slippe hvis jeg byttet til dem. Fikk ryddet opp i det til slutt etter mye om og men. Nå har jeg etter noen år byttet tilbake til leverandøren jeg hadde den 14.01.17, men NextGenTel vil ha betalt for hele Februar.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Trøbbel fra første dag - bedriftskunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Portering av nummer som feilet uten noe videre oppfølging. Ingen tilbakemelding heller etter henvendelse til kundeservice på telefon. Feil registrering så alle telefonnumrene i bedriften står på samme navn. Ingen tilbakemelding etter to uker på skriftlig henvendelse om saken. Veldig dyrt å ringe til kundeservice! Pass på å takke ja til å bli ringt opp! Tastevalgmeny hos kundeservice som ikke virker (mulig de har rettet det ettersom jeg sa fra til de ulike personene jeg snakket med). Er rett og slett skikkelig misfornøyd og det vil koste oss over 20.000 kr i bruddgebyr å bytte leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har alltid fått hjelp ved behov. Kunde siden ca 2006. Chatten er grei å bruke. Har 3 av mine 5 abonnement hos Nextgentel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle ønske vi hadde sett denne siden før vi ble lurt inn i NextGenTels klamme favn. Nå har de oss i 24 mnd. Ikke å anbefale å gå til et selskap som bruker bindingstid for å holde på kundene sine.

Anders F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Skrekkelig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble kontaktet av NextGenTel i sommeren 2016 og dem regnet seg frem til at vi kunne spare store summer på telefoni. Kvalitetsstemplet var liksom at dem brukte Telia sitt nett og i tillegg ville dem betale alle bruddavgifter vi ville få fra gl. teleselskap vi hadde. Overførselen ble ferdig og abonnementene satt i drift. Fra dag 1 opplevde vi ekstremt dårlig dekning, man må ringe opp 2-12 ganger for å komme igjennom, kunder klager på at vi aldri svarer og jeg kunne bli ved. NextGenTel svarte på klagene våre med at vi måtte sende inn logg over tapte anrop både ut og inn slik at dem kunne feilsøke. Det har nå stått på 1,5 måned og nå har vi fått nok og går tilbake til vår tidligere leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold deg unna Nextgentel!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meget useriøs selskap. Elendig kundeservice. Dette er bare lureri alt sammen, og ikke noe å satse på for normale mennesker.

Vurderer du NextGenTel Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra NextGenTel Mobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Drittselskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Krever inn 4.700,- for "brudd på bindingstid"... Fikk ikke god nok info da jeg startet abonnementet, og var derfor ikke klar over at jeg hadde bindingstid. Hvem kjører bindingstid i 2016 bortsett fra dem?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Verste jeg har opplevd! Hold dere unna NextGenTel!"
3 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel er uten tvil det mest inkompetente selskapet jeg noensinne har vært i kontakt med. Personene på kundeservice er totalt uvitende og ingen følger opp, det er elendig loggføring og sist men ikke minst INGEN av dem tar ansvar for noe som helst! De avsluttet Telenor abonnementet mitt før jeg fikk simkort fra NextGentel! Etter utallige timer på vent og totalt 8 samtaler og 3 dager senere (fra min samboers tlf!), fikk jeg beskjed fra kundeservice at simkort var sendt til feil adresse og at de skulle sende et nytt. Jeg spurte om jeg kunne få overført nr mitt til et annet nr om jeg kjøpte meg et simkort så lenge. Dette fikk jeg beskjed om at dessverre ikke gikk. Etter 2 dager til på vent uten tlf (totalt da 6 dager!) Ringte jeg opp igjen. Lurte på hvor sim kort nr 2 var. Det visste de ikke... Men personen på kundeservice sa "Men du kan jo kjøpe et kontantkort, så kan vi jo overføre nr til det!?...": Så nå har jeg gjort det... Det har totalt gått 14 dager og jeg har fortsatt ikke fått mitt nye simkort fra NextGentel. Skulle GJERNE byttet, men husker han som solgte meg abonnementet sa at jeg nå ville være bindt opp i 36 mnd... Flott...

Jeg anbefaler INGEN dette selskapet da det er rent kaos fra ende til annen.

Mobilabonnement fra NextGenTel Mobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Fri bruk 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Fri bruk 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
259 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra NextGenTel Mobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no