Meny

Unifon omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Unifon
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
20
av 37 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
Unifon

"Håpløs kundeservice"

Omtale om Unifon skrevet av Erik for 04.08.2021 21:46

Unifon har totalt 254 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Håpløs kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er nå seks uker siden linjen ble stengt og fortsatt har vi ikke fått sluttregningen eller forskuddsbetaling tilbakebetalt.. Email blir ikke besvart. Håpløs kundeservice. Velg en annen leverandør om du kan. Unifons kundeservice er ikke bra nok når du trenger hjelp og har tekniske problemer. Ingen tilbakemelding etter feilsøking - vi måtte ringe og be om oppdateringer gang på gang. Skikkelig dårlig behandling.

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:01
Hei Erik, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Send meg en mail på [email protected] så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Bytt.no
"Håpløs kundeservice" skrev Erik om Unifon

Har du en tilsvarende erfaring med Unifon?
Gjør som Erik og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Unifon du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Reidar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Har byttet selskap
"Null respons på henvendelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilsendt en trådløs telefon til erstatning. Denne var rett og slett ubrukelig. Stor taleforsinkelse og masse ekko. Returnerte denne og sendte samtidig melding om dette og ba om en bedre løsning. Null respons etter flere henvendelser. Sendt så oppsigelse, fremdeles helt taust. Har flyttet abonnementet over til Next Gen Tel. Glimrende løsning. derfra.

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:01
Hei Reidar, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mitt abonnement ble overført til Unifon, siden har det kun vært rot. Feil betingelser, feil på alle fakturaer, dårlig kundeservice, må purre flere ganger for å få svar etc

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:00
Hei Ann K, Takk for din tilbakemelding. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke på henvendelser, sender faktura til inkasso mens de "undersøker" spørsmål om faktura."
3 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere kunde hos Nextgentel/Telio, som ble overtatt av Unifon i mai. Ved overtagelsen sendte Unifon brev og epost med informasjon om at alle aspekt ved abonnementet ville fortsette som før, ingen endringer ville forekomme. Når første faktura kommer viser det seg at de har doblet månedsprisen, i tillegg til at data rollover ikke lenger er inkludert i abonnementet. Tidligere fungerte også kvoten slik at ved oppbrukt kvote, ble hastighet redusert, men ingen kostnader for overforbruk ble fakturert. Unifon krever betalt per MB ved overforbruk (helt fair i seg selv, men dette er en stor endring i forhold til det at "ingenting endres"). Jeg klagde på disse momentene 4.juni, og fikk svar 16.juni om at de skulle undersøke saken. De har imidlertid ikke gitt noe svar, selv etter flere purringer på epost og per telefon. 2 måneder uten å klare å gi et svar på noe som burde være rimelig enkle spørsmål er ikke holdbart, men det må kanskje forventes når de bruker 2 uker på å si at de har mottatt henvendelsen og skal se på den. Unifon har imidlertid sendt fakturaen til inkasso, selv om jeg har påpekt til dem at kravet er omtvistet og de må stoppe alle purringer frem til de klarer å besvare henvendelsen. For øvrig viser oversikten på kundesidene mine at fakturaen som er sendt til inkasso er betalt, hvilket den åpenbart ikke er. Greit nok for meg som forbruker som vet hva jeg har betalt/ikke betalt, men vil tro at bedrifter vil slite her når det virker tilfeldig om fakturaoversikten på kundesidene viser riktig status på faktura. Det er verdt å påpeke at jeg er privatkunde/forbruker, men Unifon oppgir prisene sine uten moms i SMS som de sender. Dette skyldes sikkert at de utelukkende er tenkt å fokusere på bedriftssegmentet, men så lenge de har forbrukerkunder må de oppgi priser inkludert moms når de henvender seg mot disse. Kanskje regler og lovverk ikke er så viktig for Unifon?

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:00
Hei Øystein. Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs dyr data når du går tom"
4 syns denne omtalen er nyttig

Disse kan kun levere 50gb abonnement og når du går tom, strupes hastigheten til 40kbps, som igjen er for lavt til å kunne laste Unifons påfyllingsside. Seriøst? Ta dere sammen!

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:00
Hei Nils, Takk for din tilbakemelding. Du mottar SMS når du har brukt 80% datapakke og 100% datapakke. Her informeres det om at du kan bestille ekstra datapakke både på SMS og via Min Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected] så ringer jeg deg hvis du skulle ha noen spørsmål. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Unifon har totalt 254 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR