Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
926 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
926 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
49%
Middels
49% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 926 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
52
16
31
414
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 926 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dette er et selskap som du ikke kan stole på. De er rett og slett skamløse..

Omtale av  Tess

* De tar 300 kr i forsinkelsesgebyr dersom du betaler 1 dag senere enn forfall. Om du klager og lar være å betale dette gebyret legger de på 250 kr til i gebyr på neste faktura, selv om de ikke har svart på klagen innen forfallsfrist. * De sender ut sms om at du har brukt 80% av data for den aktuelle mnd, selv om du kun har brukt 20% el mindre. Dette for å få deg til å kjøpe mer data før det er nødvendig. *De sender ut sms om at du har brukt opp data, men du blir likevel charget for overforbruk på 990 kr som skjedde før du fikk sms. *De tar 3000 i bruddgebyr selv om du opprettet abonnementet hos en annen leverandør for mange år siden, og du må også betale for 3 mnd oppsigelse med en høyere pris enn abonnementet ditt hadde i utgangspunktet. Sånn holder de på. De har hatt mange saker i forliksrådet der kunder har vunnet frem, men fortsetter på samme måte likevel. Totalt skamløst selskap.

Svar fra Unifon
17.08.2022 15:45

Hei Tess, Det er synd å høre at du sitter igjen med en negativ erfaring. Ved uteblitt betaling av faktura innen forfall, påløper det forsinkelsesgebyr, jf forsinkelsesrenteloven §3 a «Kompensasjon for inndrivelseskostnader» Gebyret pålegges ved forsinket betaling på dag 4 etter forfallsdato på faktura. Det er ukjent for meg at varslinger på forbruk sendes ut før det faktisk er brukt. Send gjerne nummeret ditt til [email protected] så kan jeg undersøke dette nærmere for deg. Det at Unifon sender ut varslinger for å få våre kunder til å kjøpe unødvendig ekstra data er en usann påstand. Når det kommer til oppsigelsestid og bindingstid er våre generelle villkår alltid tilgjengelig på unifon.no Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna.

Omtale av  Jon G. V

Useriøs bedrift, styr unna. Driver med rovsalg mot privatnummer som er oppført Reservasjonsregisteret

Svar fra Unifon
03.08.2022 12:04

Hei Jon, Vi stiller strenge krav til dokumentasjon i forbindelse med innsalg. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken . Dersom du ønsker en gjennomgang kan du sende navn og nummer til [email protected], så ser jeg på det. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Tåpelig måte å drive business på

Omtale av  Andrea

Dette selskapet ringte meg i dag, vedkommende opplyste ikke om hvor han ringte fra men ville at det skulle virke som det var fra selskapet jeg har mobilabonnement hos. Vedkommende ble deretter irritert og frekk når jeg ville legge på (dette var etter jeg fant ut at dette bare var noen som prøvde å selge meg noe og ikke ringte fra det selskapet jeg trodde, jeg var opptatt), jeg sa jeg var opptatt og fikk deretter «jasså ble du plutselig opptatt når du fant ut at jeg ikke ringer fra selskapet du har abbonement hos?!». Tåpelig måte å drive business på, for å si det sånn.

Svar fra Unifon
25.07.2022 11:00

Hei Andrea, Vi har strenge krav til alle våre ansatte i innsalgsprosessen. En presentasjon av seg selv og hvor man ringer fra er noe som skal skje i hver samtale. Dersom du har hatt en negativ opplevelse vil jeg gjerne se nærmere på saken for deg. Du kan kontakte meg direkte på [email protected] med nummer selger ringte fra, tidspunkt og dato. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Esim til apple watch trengs

Omtale av  Ole T

Som sagt mangler disse mulighet for esim til apple watch.. ellers helt ok på dekning

Svar fra Unifon
25.07.2022 11:03

Hei Ole, Det er trist at vi ikke kan tilby våre kunder eSIM til Apple Watch. Det er ikke noe vi selv har bestemt, men Apple valgte å begrense lisensen til hovedoperatørene Telenor og Telia. Det er uansett fint å høre at du er fornøyd med dekningen vår. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Feil opplysninger

Omtale av  Kalle

Ble aldri informert om at jeg selv måtte si opp abonnementet med tidligere operatør. Må derfor betale dobbelt i 3 mnd.

Svar fra Unifon
25.07.2022 11:11

Hei Kalle, Dersom du har oppsigelsestid hos tidligere leverandør kan vi ikke se eller styre det. Slike opplysninger står i avtalen med den gamle leverandøren din. Det eneste vi kan gjøre er å bestille portering på tjenestene som flyttes over til oss, men innehold i tidligere avtale (binding & oppsigelsestid) har vi ingen kontroll over. Mitt råd vil være å kontakte den "gamle" operatøren din å se om dere kan gjøre noe med oppsigelsestiden ettersom at nummeret ikke lengre er aktiv der. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bruker 3 generasjon telenor master.

Omtale av  Roydalbergelcorno

Mangler nett. Prøver å ringe ut blir lagt på med engang.

Umulig å oppgradere abonnement

Omtale av  Adrian

Har forsøkt nå i 5 dager å oppgradere abonnementene våre men dette viser seg å være umulig. Ringte inn og fikk beskjed om at de skulle kontakte meg men hørte ikke noe tilbake. Sendte så e-post til support som purret internt men har heller ikke hørt noe mer. Nå har vi hentet inn tilbud med konkurrenter da vi trenger mer data. Synd når vi var relativt fornøyde og har vært kunde i snart 3 år.

Svar fra Unifon
28.06.2022 10:38

Hei Adrian, Dette skal jeg ta tak i med det samme. Send meg en epost direkte på [email protected] så ordner vi opp i dette. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Unifon har 926 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR