AKRAFT har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Svindel, skjulte bindinger og bare tull, hold dere langt unna! Om du snakker med dem på telefonen legger dem på midt i samtalen slik at du ikke får sagt det du ønsker. Bedre å velge noen andre.
Hei Rasmus! Takk for tilbakemeldingen. Jeg må virkelig beklage om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi på kundesenteret tar slike tilbakemeldinger alvorlig og ønsker gjerne å få tatt det opp med selgeren det gjelder. Send gjerne en epost med mer informasjon til [email protected]. Vi har ingen skjulte gebyrer eller bindinger, så de kan du lese om på vår hjemmeside. Ønsker deg en fin dag, helsing AKRAFT:)
Falske selgere som lurer folk. Fikk meg til å underskrive for min mor. Regning blir ikke betalt da hun byttet tilbake til Fortum etter 4 dager. Hun visste ingenting før regning kom. Toppen på frekkhet. Ta tilbake regning el bli anmeldt. Ingen fler advarsler. Bjørn K.
Hei! Slike henvendelser tar vi på kundesenteret svært alvorlig. Hendelser som dette er noe vi slår hardt ned på. Vi ønsker gjerne å ta dette opp med selgeren det gjelder. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon. Mvh AKRAFT
Skjønner at det er folk som omtaler akraft som svindlere osv men min opplevelse av selger er meget ryddig og hyggelig selger som presenterte et produkt som jeg synes var verdt å prøve. Spent på fortsettelsen...
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding:) Mvh AKRAFT
Har fått mange telefoner fra diverse kraftselgere opp gjennom tidene, men selger fra AKRAFT er hittil den desidert frekkeste og mest usmakelige. Styr unna folkens......
Hei! Slike henvendelser tar vi på kundesenteret svært alvorlig og ønsker selvsagt å ta det opp med selgeren det gjelder. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon, slik at vi får tatt det videre. Mvh AKRAFT
Jo Akraft, det er svindel og bedrageri, når dere ikke lager et system der kunden må spesifikt bekrefte at de går med på bindingstid og gebyrkostnader ved oppsigelse. Jeg blir å klage til forbrukerrådet. Og jeg blir å ta det opp med advokaten hos huseiernes landsforbund, jeg blir å informere bondelaget om dokker, å be dem å fra råde deres medlemmer dere. Håper dere tar dere sammen og lager et reelt system der kunden er klar over hva de går med på. Skam dokker.
Hei! Om du bestiller på vår hjemmeside er det godt informert om avtaletid og gebyrer, når du trykker deg inn på den avtalen du skal bestille. Om du blir ringt av selger skal selgeren informere om avtaletid iløpet av samtalen og det står i SMS-bekreftelsen, som kunden må svare på for å bekrefte bestillingen. Dersom selger har feilinformert deg er det fint om du sender oss en epost med mer informasjon, slik at vi kan ta det videre. Mvh AKRAFT
Ikke svarer dere på epost og ikke på telefon, æ ser på det at æ tok akraft som ren bondefangeri.
Hei Pedro! Vi svarer på telefon så fort noen er ledig, du kan be om tilbakering, så slipper du å vente i kø. Vi hadde satt pris på om du sendte oss en epost på [email protected], der du forklarer oss hva som gjør deg så misfornøyd med oss, slik at vi kan forbedre oss.
Ett selskap som tilsynelatende tilbyr deg billig strøm om du bruker lite strøm. Passerte den strøm pakken som de tilbudet meg på 15000 kwt og da begynte kostnadene og renne på. Valgte da og bytte strøm leverandør og måtte ut med 1200 kr i skjult oppsigelsesgebyr samt betale ut for ett helt år. Kostet meg over 2000 kr og komme ut fra avtalen. Kjeltringer! Vil ikke anbefale dette selskapet!!.
Hei Sven! Om du bruker over pakken din, må du betale ekstra for det. Men de som står i fare for å bruke opp pakken sin får en epost der vi informerer om det, og der kan du også bestille tilleggspakker på alt fra 1000kWh til 10000kWh. Oppsigelsesgebyret er informert om i bestillingsskjemaet om du har bestilt på nettsiden, og det er informert om oppsigelsesgebyret i SMS'en du får fra selger som du bekrefter ved bestilling. Selger skal i tillegg informere om det i samtalen med kunde. Om avtalen blir brutt, mister du rabatten din, og du må betale oppsigelsesgebyret. Grunnen til det er at vi har en veldig stor risiko ved å prissikre volumet ditt så langt frem i tid, i tillegg kjøper vi inn lovpålagt elsertifikat for hele årsforbruket ditt. Vi tar imot ris og ros med åpne armer og takker for tilbakemeldingen. :)
Jeg gikk på en avtale om prøvestrøm til 199, - måneden uten bindingstid. Etter 4 måneder byttet jeg til netteier. Da kom det et avbruddgebyr på 1200,- en avtale jeg aldri har samtykke til. Jmf forbrukerkjøpsloven skal avtaleforhold som automatisk oppdateres kun gjelde når det er til fordel for kunden. Når det er en ulempe skal slike avtaler aktivt aksepteres av kunden eller opphøre automatisk. Klage er sendt forbrukerombudet. Her må Akraft endre rutinene slik at ulemper ikke automatisk oppdaterer kontraktsforholdet.
Hei Daniel! Har du vært i kontakt med oss på epost eller telefon? Det er litt vanskelig å se på saken din uten at vi har navnet ditt. Når det gjelder Prøvestrøm er det en prøveperiode på 2 mnd. og dette blir det opplyst om. 14 dager før prøveperioden er over blir det sendt en epost til kunden, der kunden får en anbefaling. Du står fritt til å velge noe helt annet enn anbefalingen, du kan enkelt bytte på min side eller be oss endre det. Er mange som gjør det! Fint om du kan sende oss en epost!
Fikk telefon fra dette selskapet. Ekstremt pågående. Midt i arbeidstiden. Ville ikke akseptere at jeg rett og slett ikke var interessert i å bytte strømleverandør, og respekterte overhodet ikke at jeg ikke hadde tid til samtalen. Spurte faktisk "hva som var galt med meg i dag".
Hei! Beklager denne hendelsen på det sterkeste, det er selvsagt ikke greit at selger svarer deg slik! Det hadde vært utrolig fint med en tilbakemelding på epost om hva som har skjedd, og hvilket nummer som kontaktet deg, slik at vi kan ta det videre med selger!
Kan ikke foreta sømløs overgang fra fastkontrakt (binding) fra gammel strømleverandør. Som kunde må du selv beregne best mulig den tiden A-kraft bruker på å registre deg som kunde fra innmelding. Det blir en umulig oppgave for oss som kunder så om du skal gå fra et selskap med binding og ønsker å fortsette med ny fastpris avtale med A-kraft et det dessverre ikke umulig å få til sømløst. Jeg opplevde at de ville si opp min avtale 8 dager før den gamle avtale gikk ut. Arrogant og utrolig dyrt for meg med straffegebyr hos det andre kraftselskapet. Så til dere som ikke ønsker trøbbel med strømregningen hold dere langt unna A-kraft.
Hei Lars! Dette beklager vi veldig, du skulle ikke blitt startet opp hos oss før du selv ønsket, det har nok skjedd en glipp om du har sagt til oss at du ikke skal startes opp før en spesiell dato. Beklager dette på det sterkeste!
De prøver å svindle deg med et et oppsigelsesgebyr mm. Hvis du bytter selskap før prøveperioden utløper.
Hei Gunnar! Om du har fått et oppsigelsesgebyr fra oss, har du hatt en avtale som var bindende. Prøvestrøm er ikke bindende, og du kan bytte til en annen leverandør eller avtale når du måtte ønske, innenfor de to mnd.
Etter at jeg byttet til Akraft, har jeg bare fått purring etter purring. Faktureringskåt firma.
Dette må være for forbrukerrådet. Prøvestrøm 2mnd kr 1200 bruddgebyr, ikke opplyst bruddgebyr.
Skjønner ikke enkelte som kritiserer at de har fått ett gebyr. Bryter man en fastavtale kan en vel ikke vente annet. Har vært kunde i 2 år en med spot og en annen med fast med 1 års binding. Er meget fornøyd til nå og har ingen ting å klage over.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Knut! :)
Det er ren svindel. Kommer på døra og selger strøm og selv om du har sagt nei. Hva skjer? Får regninger i posten.
Hei Remy! Håper du tok kontakt med oss på kundesenteret om denne hendelsen. Du skal ikke bli solgt strøm uten at du har svart "OK" på SMS'en du mottar. Der står det hvilken avtale du har valgt, hvor mye den koster i mnd. og om den er bindende. Det er også en link til angreskjema, om du ønsker å benytte deg av angreretten. Beklager hendelsen!